Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
381/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin käyn gynellä parin vuoden välein ja otan samalla sptestit ihan vaan varmuuden vuoksi. Ei se tarkoita sitä että epäilisin miestä petturiksi. Oonko nyt huono tyttöystävä?

No olet. Mieshän ymmärtää tuon niin, että sinä naiskentelet pitkin ja poikin.

Vierailija
382/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt ohiksena huutelen kun ihmetyttyää nuo väitteet ettei mies voi ikinä olla varma isyydestään ilman testiä. Eikö teidän lapset näytä vanhemmiltaan? Meillä ainakin on kuin kopiota.. piirteet, eleet, ilmeet..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä alkaisin vaatimaan mieheltäni randomisti sukupuolitautitestejä (joku täällä mainitsikin tästä), siis ihan muuten vain koska "et varmaankaan ole pettänyt mutta haluan olla varma", niin mieheni lähtisi kävelemään. Hänelle luottamus on ensiarvoisen tärkeää parisuhteessa, sen kulmakivi omien sanojensa mukaan.

Eli tästäkin taas uutta näkökulmaa. Eivät naiset ole ainoita jotka tuntevat suhteen kokevan kolauksen tai jopa murentuvan kokonaan, kun toinen tulee sanomaan että "tarvitsen mustaa valkoisella siitä, ettet ole ollut uskoton".

Ja on aivan sama miten tätä asiaa pyörittelee, isyystestin haluava mies epäilee ettei ole ainut kettu joka on käynyt kolossa. Jos ei epäile, eivät testit tule edes mieleen. Simple as that.

Sen lisäksi itselläni hankaisi vastaan erityisesti se, että mies ei pelkästään epäilisi uskottomuudesta, vaan myös siitä, että olen harrastanut juuri tiettynä ajankohtana, perhettä perustaessa, suojaamatonta seksiä jonkun toisen kanssa. Jonka jälkeen yritän vielä tietoisesti harhauttaa miehen kasvattamaan toisen miehen lasta. En varmaan voisi katsoa miestäni tuollaisen syytöksen jälkeen enää edes silmiin. Testin tietenkin saisi, vaikka hopeatarjottimella toimitettuna, mutta samalla myös vuoroviikkoisyyden.

/164

Vertaatko sinä lasta ja sukupuolitautia keskenään? Vertaatko sinä lapsen isyyden vahvistamista ja pettämistä keskenään?

Yrittäkää nyt ymmärtää, että isyystesti ei kerro, oletko pettänyt. Isyystesti vahvistaa lapsen isyyden, ja siihen on oikeus sekä isällä että lapsella. Jokuhan voisi antaakin pettämisen anteeksi, mutta silti hän voi haluta isyystestin joka vahvistaa lapsen isän. Nämä on eri asioita!

Kyllä sukupuolitautitesti on ihan kelpo vertaus. Siinähän ei ole kyse pettämisestä pelkästään, siinäkään, vaan minun terveydestäni. Puoliso voi tuoda sukupuolitaudin kotiin, jolla on kauaskantoiset seuraukset terveydelleni. Miksi siitä ei saisi olla yhtä huolissaan kuin isyyden varmuudesta? Onko puolison terveys jotenkin parisuhteessa vähäpätöinen asia?

Jos mies siis pyytäisi isyystestiä, minä kertoisin, että tietysti käy, mutta sitten molemmat käydään sp-testeissä puolen vuoden välein. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

Ero on siinä että sp-tautien suhteen kumpikin on samalla viivalla,  biologisen vanhemmuuden ei. 

Miten niin? En minä naisena tiedä miehen sukupuolitautien mahdollisuudesta, vaikka itseni osalta tietäisinkin. 

Et niin, eikä miehesi puolestaan sinun sp-tautien mahdollisuudesta eli olette samalla viivalla kuten sanoin - kumpikin joutuu luottamaan toiseen.

Vanhemmuuden suhteen on se että nainen tietää varmasti olevansa lapsensa biologinen vanhempi, mies taas ei eli vain mies joutuu luottamaan kumppaninsa sanaan, nainen ei.  Samalla viivalla ollaan vasta isyystestin jälkeen.

Vierailija
384/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh ja lässyn lässyn, kun muka tässä nyt ajetaan sorrettujen miesten ja lasten asemaa. Jostain syystä kuitenkaan siihen ilmeisimpään ja läheisimpään tapaukseen eli oman isän isyyteen ei ole uhrattu edes ajatusta. "Miten se tähän liittyy?" No mitenköhän! :D 

Vierailija
385/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isyystesti olisi automaatio, ei kenenkään tarvitsisi loukkaantua tai luopua oikeuksistaan, koska pelkää toisen loukkaantuvan. Silloin ei tarvitsisi käydä tällaisia keskusteluja eikä kierot naiset voisi huijata miehiään. Silloin miehen ja lapsen oikeudet olisivat tasavertaisia äidin oikeuksiin verrattuna.

Olen tullut siihen lopputulemaan, että tässä keskustelussa nähdään tunne- ja järki-ihmisten erot.

Miehistä saisi samalla kattavan dna-rekisterin, niin testien kustannukset saadaan katettua rikostutkinnan helpottumisella.

Naisista myös, heti seuraavasta sukupolvesta alkaen.

Se on ihan selvää että rikosten selvittäminen helpottuu ja kustannukset laskevat kun kansalaisten yksityisyyden suojaa heikennetään. Siihen on syyt miksi näin ei kuitenkaan tehdä, vaikka mahdollisuuksia tähän olisi paljon muitakin, paljon tehokkaampiakin ja paljon halvempiakin kuin DNA-rekisteri. 

Mitkä syyt? Ja miten sinne naisten dna:t tulevat? Ei naisten dna minnekään rekisteriin kuulu. Jos mies haluaa testauttaa lapsen ja itsensä, sen kun menee ja testauttaa. Minä en minnekään testiin mene.

Mä kun olen kuvitellut että naisetkin syntyy ihan samalla tavalla kuin miehetkin. Että se naisten rekisteri syntyisi siinä lapsia testatessa itsekseen. Jos haikara tuo niin sitten pitää tietysti testata sekä isyys, että äitiys.

Vierailija
386/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miten mies sitten reagoi siihen isyystestin tulokseen, joka osoittaa, että hän on lapsensa biologinen isä. Mitä hän esim. sanoo kumppanilleen? Kauhean hyvää repliikkiä ei taida olla, joten ilmeisesti asia sitten vaietaan ja haudataan hiljaisuudessa ja teeskennellään, että mitään testiä ei koskaan tehtykään.

Vierailija
387/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa asiaa välillä lapsen näkökulmasta.

Niin. Eli testi. Lapsenkin hyvä tietää, kuka on vanhempi. Järkytys sekä isälle että lapselle, jos vasta myöhemmin selviää totuus. Luottamus menee.

Vertaat sitä että totuus selviäisi heti siihen että totuus selviää myöhemmin. Mutta miten se että vastasyntyneen lapsen vanhemmat eroavat tai vähintään heidän suhteensa joutuu kriisiin pahimmassa mahdollisessa vaiheessa on lapselle parempi kuin se että lapsella on isä ja äiti jotka ovat kasvattaneet hänet yhdessä ja sitten joskus tulee selviteltäväksi tämä asia, että mitäs nyt kun äiti olikin pettänyt ja isyys ei olekaan biologista? Lapsen kannalta on lähes aina parempi ettei isyys selviä koskaan. Ainoat poikkeukset ovat se että hänen biologinen isänsä olisi ollut niin rikas että periminen on arvokkaampaa kuin se että hänellä kasvaessaan on isä, eli aika rikas pitäisi olla. Tai se, että lapsi tarvitsee luuydintä ja hänen tuntemattomat sukulaisensa antavat sitä mielellään, tai että hänellä on jokin geneettinen sairaus jonka kehitykseen varhainen tieto vaikuttaa.

Vierailija
388/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isyystesti olisi automaatio, ei kenenkään tarvitsisi loukkaantua tai luopua oikeuksistaan, koska pelkää toisen loukkaantuvan. Silloin ei tarvitsisi käydä tällaisia keskusteluja eikä kierot naiset voisi huijata miehiään. Silloin miehen ja lapsen oikeudet olisivat tasavertaisia äidin oikeuksiin verrattuna.

Olen tullut siihen lopputulemaan, että tässä keskustelussa nähdään tunne- ja järki-ihmisten erot.

Miehistä saisi samalla kattavan dna-rekisterin, niin testien kustannukset saadaan katettua rikostutkinnan helpottumisella.

Naisista myös, heti seuraavasta sukupolvesta alkaen.

Se on ihan selvää että rikosten selvittäminen helpottuu ja kustannukset laskevat kun kansalaisten yksityisyyden suojaa heikennetään. Siihen on syyt miksi näin ei kuitenkaan tehdä, vaikka mahdollisuuksia tähän olisi paljon muitakin, paljon tehokkaampiakin ja paljon halvempiakin kuin DNA-rekisteri. 

Mitkä syyt? Ja miten sinne naisten dna:t tulevat? Ei naisten dna minnekään rekisteriin kuulu. Jos mies haluaa testauttaa lapsen ja itsensä, sen kun menee ja testauttaa. Minä en minnekään testiin mene.

Mä kun olen kuvitellut että naisetkin syntyy ihan samalla tavalla kuin miehetkin. Että se naisten rekisteri syntyisi siinä lapsia testatessa itsekseen. Jos haikara tuo niin sitten pitää tietysti testata sekä isyys, että äitiys.

Ehkä tämä neropatti ajattelee tyttöjen isyyden olevan muutenkin arvotonta joten sitä ei tarvitse testata.

Vierailija
389/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita, että mies epäilee naisen pettäneen häntä. Kyse on oikeudesta. Myös miehellä on OIKEUS tietää, kuten naisellakin, että lapsi on 100% varmasti hänen. Miksi kukaan nainen haluaa estää mieheltä tämän oikeuden joka hänelle on automaatio?

Minusta on aivan käsittämätöntä miten jotkut eivät ymmärrä tätä. Millaisessa pilvilinnassa te elätte, jos ikinä kuvittelette voivanne luottaa kenenkään toisen sanaan 100%? Ihmiset valehtelee! Sehän on tullut selväksi jo monta kertaa näissä tarinoissa. Miksi kenenkään pitäisi joutua luottamaan vain ja pelkästään toisen sanaan niin isossa asiassa kuin lapsi? Myös miehillä on oikeus TIETÄÄ eikä vain luottaa.

Isyystesti tulisi olla pakollinen.

Pahoittelut että aihe menee tunteisiin, jatkakaa.

N23

Juuri tämä, samaa olen itsekin yli vuosikymmenen vanhempana naisena ihmetellyt! Mihin on kadonnut kaikki järki ja suhteellisuus? Monilla ihmisillä on aikuiseen ikään asti tullessa jo lukuisia kokemuksia siitä, että joskus ihminen voi toiseen luottaessaan olla myös väärässä. Ainut mitä voi tehdä on toivoa parasta. Minä rakastan puolisoani, minä luotan puolisooni, mutta minä en laittaisi esimerkiksi henkeäni tai koko omaisuuttani pantiksi puolisoni uskollisuudesta, koska minä en ole idiootti. En käsitä miten naiset voivat vaatia vastaavan kokoluokan uhrausta miehiltä.

Kysynpä teiltä kummaltakin, N23 ja sinä, onhan teidänkin isien kohdalla tehty isyystestit? Jos ei, niin miksi?

Minulla ei ole lapsia. Jos joskus on, mies luonnollisesti saa tehdä isyystestit ja toivoisinkin näin tehtävän myös lapsen oikeuksien kannalta. Älkää sekoittako tätä siihen, että minä olisin pettäjätyyppiä: en ole, enkä koskaan tekisi kenellekään niin. Mutta isyyden vahvistaminen ei mielestäni ole sama kuin pettämisepäily. N23

Minä kysyinkin, onko sinun kohdalla varmistettu, että isänä pitämäsi mies on oikea isäsi. Vastaisitko tähän?

Vastasin jo tähänkin. :) Minua kyllä vähän kiinnostaa, mitä merkitystä tällä on minun mielipiteideni kanssa?

Eikö sinua yhtään kiinnosta isäsi tunteet, kun hän ei voi olla varma, että sinä olet hänen lapsensa? Mikäli isäsi on elossa, niin pyydä että isyys tutkitaan. Vanhemmillasi ei ole mitään syytä kieltäytyä tai loukkaantua.

Miksi minun pitäisi vaatia isyystestiä isäni puolesta? Jos hän haluaisi ne tehdä ja varmistua asiasta, mikäs siinä. En silloinkaan kokisi että kenenkään pitäisi asiasta loukkaantua. Olisihan se kummallista enää tässä kohtaa, myönnän kyllä sen. Vaatisi ehkä tällä iällä että tässä olisi jokin epäilys jostakin. Mutta juuri tässä näkee sen mitä ongelmia voi tulla vuosienkin päästä, kun isyystestejä ei tehdä ja miten vanhanaikainen nykyinen käytäntö on. Omasta naamastani kyllä tosin näkee selvästi, kenen tytär olen.

Vierailija
390/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, miten mies sitten reagoi siihen isyystestin tulokseen, joka osoittaa, että hän on lapsensa biologinen isä. Mitä hän esim. sanoo kumppanilleen? Kauhean hyvää repliikkiä ei taida olla, joten ilmeisesti asia sitten vaietaan ja haudataan hiljaisuudessa ja teeskennellään, että mitään testiä ei koskaan tehtykään.

Niin tai mitä sitten, jos hän ei olekaan biologinen isä? Eikös tässä nyt vain ollut tärkeintä se tieto. Parisuhteeseen ja perhe-elämään tämä ei vaikuta mitään, eikös se niin mennyt. 

Vierailija
391/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö on epäluottamusta jos mies haluaa isyystestin mutta jos nainen sen kieltää niin silloin miehen on vaan hyväksyttävä se että nainen voi olla epäluotettava? Melko reilua mielestäni... Luottamus on kahden suuntainen tie. 

Ei kukaan ole sanonut, ettei testiun pyydettäessä suostuisi. Nyt puhutaan siitä, ettei parisuhde enää kiinnosta tuollaisen ihmisen kanssa. Ei siinä paljon enää lämmitä se, että mies luottaa isyyteensä testin jälkeen. Kuitenkaan hän ei luota minuun.

Niin... Ja edelleen sen miehen on vaan luotettava koska sinä niin haluat. Miksi? Ei se paljoo lämmitä sitä miestäkään jos et ole hänen silmissään luottamuksen arvoinen. Sinä voit olla varma sen miehen isyydestä? Mikset anna miehelle samanlaista mahdollisuutta olla 100% varma?   

Saahan mies olla 100% varma, eihän sitä ole kukaan kieltänyt. Mutta se ei ole kaikille naisille ok, että mies epäilee naista ja haluaa silti jatkaa suhteessa sellaisen naisen kanssa jota pystyy pettäjäksi epäilemään, kunhan vain tuo yksi seksikerta voidaan varmistaa ei-pettämiseksi. Miksi ei testin vaatijalle riitä yksin se, että saa varmuuden isyydestään? Miksi pitää pystyä myös pitämään kiinni pettäjäksi epäilemästään naisesta, ja naisen pitää vielä onnellisena teeskennellä, ettei yhtään haittaa jos puoliso epäilee pettämisestä?

Onko miesten mukava kuunnella vaikkapa työmatkojen/pikkujoulujen/kalastusreissujen/jne alla jatkuvaa narinaa että 'petät siellä kumminkin, mä tiedän että sä pystyt siihen enkä luota sinuun'? Eikä vain reissujen, vaan kaiken sen ajan milloin mies on poissa naisen silmien alla? Mikä parisuhde sellainen on? Huono, ja päättämisen arvoinen.

Olettepa te naiset itsekeskeisiä. Kyseessä on hieman isompi asia kuin teidän hauras egonne. Pettäminen on pikkujuttu lapsen isyyteen verrattuna, siitä selviää naista vaihtamalla. Lasta ei voi hyvällä omalla tunnolla hylätä vaikka myöhemmin paljastuisikin että se on jonkun toisen.

No mikä tässä sitten on ongelma. Sen kun pyydät ne testisi ja kannat seuraukset. Kai yksi parisuhde siinä on pikkujuttu.

Näinhän se on. Sääli silti että naisen hauraan egon ja empatiakyvyttömyyden takia syntyy yksi eroperhe lisäää.

Niin. Miehen egostahan siinä ei ole lainkaan kysymys, kun maailman suurin pelko on, että on pieni mahdollisuus kasvattaa tietämättään jonkun toisen lasta. Pelkkää rationaalisuutta juu..

Siellä ilmoittautuikin heti yksi empatiakyvytön joka etuoikeutetusti tietää aina automaattisesti onko lapsensa äiti vai ei, eikä siksi kykene käsittämään mistä on kyse.

Viidennen miljonannen kerran, mies saa vapaasti ilman äidin lupaa halutessaan tiedon onko lapsen isä vai onko nainen pettänyt ainakin kerran, hedelmöityshetkellä. Se mitä mies ei ehkä saa, on suhteen jatko. 

Jotain outoa tässä kommentissa on, kun sanotaan että mies saa kyllä testata, mutta sille annetaan ukaasi että jos tekee sen niin suhde loppuu.

Mitä tässä pimitetään? Miksi naiset antavat täällä kollektiivisen kuvan siitä, että suhde loppuu jos mies ei pysy tiukasti plantaasillaan?

Jotainhan tässä halutaan pitää, omaa valtaa ja omaa pettämisen helppoutta ja sitä kuinka vaikeaa miehen on tietää että olette pettäneet.

Tämähän vain vahvistaa että nyky someaikana on pakko tehdä isyystesti, koska nainen saa niin paljon mieshuomiota jatkuvasti. Kun nainen lähtee luotasi tai sinä hänen luotasi, tai jos asutte yhdessä ja lähdet töihin niin et voi koskaan tietää mitä tapahtuu.

Somessa "Chad" laittaa ig:hen viestin ja nainen hypnotisoituu hänen vatsalihaksistaan ja se on siinä. Niin helppoa se oli. Et koskaan voi tietää että hän otti spermat sisäänsä päivällä kun olit töissä.

Sitten kasvattelet Chadin lasta.

50 vuotta sitten tämä ongelma ei ollut niin paha, nyt olemme niin "connected" että tämä on aito ongelma.

Miehen tulee varmistaa.

Niin kuvottavaa ja sairasta tekstiä, että kukaan tuskin erehtyy kanssasi lasta yrittämään. Ainakin, jos kerrot nuo jutut etukäteen. Minulla on neljä lasta, ja isä lapsilla, joka ei ole koskaan epäillyt isyyttään. Molemmat olemme toisillemme ainoat ikinä. En tekisi lasta miehen kanssa, joka ei tuollaisessa minuun luottaisi. Ja yhtä lailla, minä luotan mieheeni täysin.

Vierailija
392/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuuden suhteen on se että nainen tietää varmasti olevansa lapsensa biologinen vanhempi, mies taas ei eli vain mies joutuu luottamaan kumppaninsa sanaan, nainen ei.  Samalla viivalla ollaan vasta isyystestin jälkeen.

Siis miten niin "joutuu luottamaan kumppaninsa sanaan"? Mihin sanaan? Ei normaalissa parisuhteessa käydä keskusteluja siitä, kuka yhdessä odotetun lapsen isä on. Ei ole mitään kumppanin sanaa tyyliin:

" Olenko mä varmasti tämän lapsen isä?"

"Kyllä olet, luota muhun."

Ei. Normaalisti tällaisia ei todellakaan keskustella. Jos tuollaisia keskusteluja käydään, on kyseessä jo joku syvempi ongelma, ja silloin en sanoisi suhteen kovin hyvällä pohjalla olevan muutenkaan, ja ehkä silloin on järkevääkin tehdä testi. En tiedä, oletko itse ollut koskaan pitkässä parisuhteessa, mutta se ei tosiaan ole yleensä sellaista, että kumpikin vakuuttelee koko ajan toista siitä, että ei ole tehnyt jotain väärää. Eivät ihmissuhteet sellaisia ole.

Vierailija
393/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä alkaisin vaatimaan mieheltäni randomisti sukupuolitautitestejä (joku täällä mainitsikin tästä), siis ihan muuten vain koska "et varmaankaan ole pettänyt mutta haluan olla varma", niin mieheni lähtisi kävelemään. Hänelle luottamus on ensiarvoisen tärkeää parisuhteessa, sen kulmakivi omien sanojensa mukaan.

Eli tästäkin taas uutta näkökulmaa. Eivät naiset ole ainoita jotka tuntevat suhteen kokevan kolauksen tai jopa murentuvan kokonaan, kun toinen tulee sanomaan että "tarvitsen mustaa valkoisella siitä, ettet ole ollut uskoton".

Ja on aivan sama miten tätä asiaa pyörittelee, isyystestin haluava mies epäilee ettei ole ainut kettu joka on käynyt kolossa. Jos ei epäile, eivät testit tule edes mieleen. Simple as that.

Sen lisäksi itselläni hankaisi vastaan erityisesti se, että mies ei pelkästään epäilisi uskottomuudesta, vaan myös siitä, että olen harrastanut juuri tiettynä ajankohtana, perhettä perustaessa, suojaamatonta seksiä jonkun toisen kanssa. Jonka jälkeen yritän vielä tietoisesti harhauttaa miehen kasvattamaan toisen miehen lasta. En varmaan voisi katsoa miestäni tuollaisen syytöksen jälkeen enää edes silmiin. Testin tietenkin saisi, vaikka hopeatarjottimella toimitettuna, mutta samalla myös vuoroviikkoisyyden.

/164

Vertaatko sinä lasta ja sukupuolitautia keskenään? Vertaatko sinä lapsen isyyden vahvistamista ja pettämistä keskenään?

Yrittäkää nyt ymmärtää, että isyystesti ei kerro, oletko pettänyt. Isyystesti vahvistaa lapsen isyyden, ja siihen on oikeus sekä isällä että lapsella. Jokuhan voisi antaakin pettämisen anteeksi, mutta silti hän voi haluta isyystestin joka vahvistaa lapsen isän. Nämä on eri asioita!

Kyllä sukupuolitautitesti on ihan kelpo vertaus. Siinähän ei ole kyse pettämisestä pelkästään, siinäkään, vaan minun terveydestäni. Puoliso voi tuoda sukupuolitaudin kotiin, jolla on kauaskantoiset seuraukset terveydelleni. Miksi siitä ei saisi olla yhtä huolissaan kuin isyyden varmuudesta? Onko puolison terveys jotenkin parisuhteessa vähäpätöinen asia?

Jos mies siis pyytäisi isyystestiä, minä kertoisin, että tietysti käy, mutta sitten molemmat käydään sp-testeissä puolen vuoden välein. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

Ero on siinä että sp-tautien suhteen kumpikin on samalla viivalla,  biologisen vanhemmuuden ei. 

Miten niin? En minä naisena tiedä miehen sukupuolitautien mahdollisuudesta, vaikka itseni osalta tietäisinkin. 

Et niin, eikä miehesi puolestaan sinun sp-tautien mahdollisuudesta eli olette samalla viivalla kuten sanoin - kumpikin joutuu luottamaan toiseen.

Miksi se samalla viivalla oleminen nyt on tässä niin tärkeää? Mikä tässä epäsymmetriassa aiheuttaa minkäänlaisia seurauksia?

Epävarmuus itsessään ei haittaa, eli jos lapsen äitiydestä ei olisi varmuutta niin isyydestäkään ei tarvittaisi. Mikä siitä isyyden epävarmuudesta tekee sillä pahan, että äitiys tiedetään? Et varmaan ole nyt kuitenkaan siihen vetoamassa että reiluuden nimissä kaiken pitäisi aina mennä tasan?

Vierailija
394/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän nyt ohiksena huutelen kun ihmetyttyää nuo väitteet ettei mies voi ikinä olla varma isyydestään ilman testiä. Eikö teidän lapset näytä vanhemmiltaan? Meillä ainakin on kuin kopiota.. piirteet, eleet, ilmeet..

Ihmiset näkee mitä haluaa ja tietysti eleitä ja ilmeitä lapsi imee vanhemmiltaan kuin sieni koko ajan.

Tiedän itsekin yhden varman tapauksen jossa (väärän) isän puolen suku isää myöten tunnisti lapsesta kilpaa omia ja esivanhempiensa piirteitä. 

Vierailija
395/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin käyn gynellä parin vuoden välein ja otan samalla sptestit ihan vaan varmuuden vuoksi. Ei se tarkoita sitä että epäilisin miestä petturiksi. Oonko nyt huono tyttöystävä?

No olet. Mieshän ymmärtää tuon niin, että sinä naiskentelet pitkin ja poikin.

Sittenpähän luulee. Mä en ota mitään riskejä. Samalla vaivalla ne testit menee kun gynellä käyn. Ei mies ainakaan mulle mitään ole sanonut että olis loukkaantunut.

Vierailija
396/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla varmuutta lapsen isästä?

Vierailija
397/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä millä logiikalla tuo ei tarkota sitä että epäilet miehen pettävän.

Vierailija
398/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudu järjellä, älä tunteella, vaikka se voikin olla hormoonihuuruissa vaikeaa.

Tämä on ihan paras neuvo. Älä edes ajattele koko asiaa sen enempää.

Itseni tuntien ja tietäen en olisi ollut kovin hyvilläni jos mies olisi tällaista edes ehdottanut. Olen ollut tukena niin myötä- kuin vastamäessä ja uskollinen. Olisin silloin 25 vuotta sitten esikoisen synnytettyäni pitänyt tällaista loukkauksena. Nyt ajattelen jo toisin. Onpahan sitten itselläkin mustaa valkoisella jos mies alkaisi jotain länkyttää. Mutta varmaan 10 ensimmäisenä vuotena olisin laittanut kopion isyydestä isänpäiväkortin väliin ihan vain ittuillakseni.

Vierailija
399/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi säätää laki jossa ennen raskautumista täytyy kirjoittaa sopimus jossa molemmat joko kieltäytyy tai suostuu testiin. Tämä rstää sen että tarvii itkeä tällaista netissä, vaikka trollihan tämä on.

Vierailija
400/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita, että mies epäilee naisen pettäneen häntä. Kyse on oikeudesta. Myös miehellä on OIKEUS tietää, kuten naisellakin, että lapsi on 100% varmasti hänen. Miksi kukaan nainen haluaa estää mieheltä tämän oikeuden joka hänelle on automaatio?

Minusta on aivan käsittämätöntä miten jotkut eivät ymmärrä tätä. Millaisessa pilvilinnassa te elätte, jos ikinä kuvittelette voivanne luottaa kenenkään toisen sanaan 100%? Ihmiset valehtelee! Sehän on tullut selväksi jo monta kertaa näissä tarinoissa. Miksi kenenkään pitäisi joutua luottamaan vain ja pelkästään toisen sanaan niin isossa asiassa kuin lapsi? Myös miehillä on oikeus TIETÄÄ eikä vain luottaa.

Isyystesti tulisi olla pakollinen.

Pahoittelut että aihe menee tunteisiin, jatkakaa.

N23

Juuri tämä, samaa olen itsekin yli vuosikymmenen vanhempana naisena ihmetellyt! Mihin on kadonnut kaikki järki ja suhteellisuus? Monilla ihmisillä on aikuiseen ikään asti tullessa jo lukuisia kokemuksia siitä, että joskus ihminen voi toiseen luottaessaan olla myös väärässä. Ainut mitä voi tehdä on toivoa parasta. Minä rakastan puolisoani, minä luotan puolisooni, mutta minä en laittaisi esimerkiksi henkeäni tai koko omaisuuttani pantiksi puolisoni uskollisuudesta, koska minä en ole idiootti. En käsitä miten naiset voivat vaatia vastaavan kokoluokan uhrausta miehiltä.

Kysynpä teiltä kummaltakin, N23 ja sinä, onhan teidänkin isien kohdalla tehty isyystestit? Jos ei, niin miksi?

Minulla ei ole lapsia. Jos joskus on, mies luonnollisesti saa tehdä isyystestit ja toivoisinkin näin tehtävän myös lapsen oikeuksien kannalta. Älkää sekoittako tätä siihen, että minä olisin pettäjätyyppiä: en ole, enkä koskaan tekisi kenellekään niin. Mutta isyyden vahvistaminen ei mielestäni ole sama kuin pettämisepäily. N23

Minä kysyinkin, onko sinun kohdalla varmistettu, että isänä pitämäsi mies on oikea isäsi. Vastaisitko tähän?

Vastasin jo tähänkin. :) Minua kyllä vähän kiinnostaa, mitä merkitystä tällä on minun mielipiteideni kanssa?

Eikö sinua yhtään kiinnosta isäsi tunteet, kun hän ei voi olla varma, että sinä olet hänen lapsensa? Mikäli isäsi on elossa, niin pyydä että isyys tutkitaan. Vanhemmillasi ei ole mitään syytä kieltäytyä tai loukkaantua.

Miksi minun pitäisi vaatia isyystestiä isäni puolesta? Jos hän haluaisi ne tehdä ja varmistua asiasta, mikäs siinä. En silloinkaan kokisi että kenenkään pitäisi asiasta loukkaantua. Olisihan se kummallista enää tässä kohtaa, myönnän kyllä sen. Vaatisi ehkä tällä iällä että tässä olisi jokin epäilys jostakin. Mutta juuri tässä näkee sen mitä ongelmia voi tulla vuosienkin päästä, kun isyystestejä ei tehdä ja miten vanhanaikainen nykyinen käytäntö on. Omasta naamastani kyllä tosin näkee selvästi, kenen tytär olen.

No etkö sinä juuri tuolla vaatinut isyystestejä pakollisiksi? Mikä ihmeen idea siinä on, että vaadit tuntemattomien puolesta testejä, mutta samalla ihmettelet, miksi isällesi vaatisit niitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan