Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
341/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin miehillä on käynyt niin hyvä tuuri parisuhdemarkkinoilla, ettei mitään testejä isyyttä varten tarvita.

Sitten on niitä, jotka joutuvat ikänsä miettimää ovatko lapsen isä.

Käviskö vaikka semmonen juttu, että ne miehet, jotka joutuu miettimään isyyttään, tekevät testin kun lapsi on syntynyt ja ne joiden ei tarvitse isyyttään epäillä ovat onnellisia isiä.

Kaikissa parisuhteissa kun ei tuollaisia epäilyksiä tarvita. Asiaa voi miettiä jo siinä vaiheessa, kun jonkun kanssa parisuhteeseen alkaa. Että voiko luottaa vai ei.

Ja jos ei voi luottaa, kannattaako alkaa koko suhteeseen.

Ei, kyllä kaikkien kannattaa tehdä testi. Pettäjät ovat hyviä valehtelemaan ja näyttelemään. "Jos ei tiedä, ei voi sattua." Monet luulevat olevansa uskollisen kumppanin kanssa.

Vierailija
342/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan on ollut yllättävänkin yleistä, että mies kasvattaa tietämättään lapsia, jotka eivät ole biologisesti hänen. Nykyisessä seksuaalisuhteiden liberalisoinnin jälkeisessä maailmassa tämä on vielä todennäköisempää. Siinä mielessä ymmärrän siis miestäsi hyvinkin, onhan se järkevää testata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö on epäluottamusta jos mies haluaa isyystestin mutta jos nainen sen kieltää niin silloin miehen on vaan hyväksyttävä se että nainen voi olla epäluotettava? Melko reilua mielestäni... Luottamus on kahden suuntainen tie. 

Ei kukaan ole sanonut, ettei testiun pyydettäessä suostuisi. Nyt puhutaan siitä, ettei parisuhde enää kiinnosta tuollaisen ihmisen kanssa. Ei siinä paljon enää lämmitä se, että mies luottaa isyyteensä testin jälkeen. Kuitenkaan hän ei luota minuun.

Niin... Ja edelleen sen miehen on vaan luotettava koska sinä niin haluat. Miksi? Ei se paljoo lämmitä sitä miestäkään jos et ole hänen silmissään luottamuksen arvoinen. Sinä voit olla varma sen miehen isyydestä? Mikset anna miehelle samanlaista mahdollisuutta olla 100% varma?   

Saahan mies olla 100% varma, eihän sitä ole kukaan kieltänyt. Mutta se ei ole kaikille naisille ok, että mies epäilee naista ja haluaa silti jatkaa suhteessa sellaisen naisen kanssa jota pystyy pettäjäksi epäilemään, kunhan vain tuo yksi seksikerta voidaan varmistaa ei-pettämiseksi. Miksi ei testin vaatijalle riitä yksin se, että saa varmuuden isyydestään? Miksi pitää pystyä myös pitämään kiinni pettäjäksi epäilemästään naisesta, ja naisen pitää vielä onnellisena teeskennellä, ettei yhtään haittaa jos puoliso epäilee pettämisestä?

Onko miesten mukava kuunnella vaikkapa työmatkojen/pikkujoulujen/kalastusreissujen/jne alla jatkuvaa narinaa että 'petät siellä kumminkin, mä tiedän että sä pystyt siihen enkä luota sinuun'? Eikä vain reissujen, vaan kaiken sen ajan milloin mies on poissa naisen silmien alla? Mikä parisuhde sellainen on? Huono, ja päättämisen arvoinen.

Olettepa te naiset itsekeskeisiä. Kyseessä on hieman isompi asia kuin teidän hauras egonne. Pettäminen on pikkujuttu lapsen isyyteen verrattuna, siitä selviää naista vaihtamalla. Lasta ei voi hyvällä omalla tunnolla hylätä vaikka myöhemmin paljastuisikin että se on jonkun toisen.

No niin onkin kyse ihan eri asiasta kuin äidin ego? Ei isommasta, mutta eri asiasta. On kyse parisuhteen perustasta eli luottamuksesta, ja siitä onko mies henkisesti väkivaltainen tai misogynisti. Perhettä perustaessa mikään ei ole niin tärkeää kuin luottamus, ja naiselle ihan ylipäätään elämässä on erittäin tärkeää suojella itseään ja lapsiaan henkisesti väkivaltaisilta miehiltä ja misogynisteiltä.

Mitä ajattelet sellaisesta kuviosta, että naiset synnyttävät vauvat sillä tavalla, että naisen pää on suojahuputettu. Siitä vauvat viedään tutkimuksiin ja päivän päästä lopulta mies tulee ja antaa oudosti hymyillen sinulle vauvan "ole hyvä, tämä se on.... ellen sitten sekoittanut vauvoja keskenään"

Kiinnostaisiko sinua lapsen isyys/äitiys vai kelpaa kuka tahansa "noin vastasyntynyt"?

Kertoo paljon sun kantasi typeryydestä että joudut sotkemaan tähän epäinhimillistävää kohtelua ja hengityksen vaikeuttamisen synnytyksen aikana joita kumpaakin huppu olisi, päivän viiveen ennen kun äiti saa lapsen syliin, ja sen että lapsen isä alkaa käyttäytyä kuin kauhuelokuvassa, että saat tästä mitään ongelmaa aikaan.

Yhdellekään synnytyksen aikana tilapäisesti sokealle naiselle jonka lapsen isä on mukana synnytyksessä ja seuraa lasta tutkimusten ajan ei tulisi mieleenkään vaatia mitään testejä.

Synnytyksen jälkeinen masennus voi aiheuttaa kuvitelmia lapsen vaihtumisesta. Jos olet muuttamassa argumenttiasi siihen muotoon, että mies on mieleltään järkkynyt ja paranoidi ja haluaa testin sen takia, keskustelu muuttuu aika lailla.

Vierailija
344/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa asiaa välillä lapsen näkökulmasta.

Vierailija
345/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan on ollut yllättävänkin yleistä, että mies kasvattaa tietämättään lapsia, jotka eivät ole biologisesti hänen. Nykyisessä seksuaalisuhteiden liberalisoinnin jälkeisessä maailmassa tämä on vielä todennäköisempää. Siinä mielessä ymmärrän siis miestäsi hyvinkin, onhan se järkevää testata.

Näytä joku tällainen tutkimus. Mä en ole koskaan nähnyt yhtään. Misogynistisiä myyttejä kyllä levitellään.

Vierailija
346/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta itsehän tiedät, onko isyydessä epäselvyyden mahdollisuutta, joten jos ei ole, ei testistä tarvitse huolestua.

Juuri näin. Jos ei kerran ole mitään salattavaa, asiasta on aivan turha alkaa kälkättämään ja kitisemään mistään luottamuspulasta. Sen tekemällä ei mitään muuta kuin alleviivaa omaa syyllisyyttään ja sitä että TODELLAKIN on syytä tehdä se testi. Se ei ole keneltäkään naiselta liikaa vaadittu eikä asiasta ole mitään syytä alkaa draamakuningattareilemaan. Kyse on vain miehen oikeusturvasta ja se pitäisi näinä päivä olla sanomattakin samalla tasolla naisten oikeuksien kanssa. Se että on horoillut, ja kiinni jääminen on testin päässä, niin se on vain omaa tyhmyyttä josta pitää kantaa seurauksensa suosiolla eikä alkaa vänkäämään, kun siitä kuitenkin jää kiinni. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, on sanonta joka korreloi 1 = 1 :teen  tuon kanssa.

"Kuudennen miljonannen kerran, mies saa vapaasti ilman äidin lupaa halutessaan tiedon onko lapsen isä vai onko nainen pettänyt ainakin kerran, hedelmöityshetkellä. Se mitä mies ei ehkä saa, on suhteen jatko."

Tätä voidaan kopioda sitten jatkossa näihin 'miksi äiti kieltää'-ininöihin. Ei äiti pysty edes kieltämään testiä.

- Eri

Tuo lainaamasi kirjoittaa "TODELLAKIN on syytä tehdä se testi. Se ei ole keneltäkään naiselta liikaa vaadittu". Hän sanoo ihan suoraan, että naisen pitää järjestää sen testin tekeminen. Sehän nyt on mieheltä liikaa vaadittu, että hän hoitaisi käytännön järjestelyt.

Vierailija
347/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin miehillä on käynyt niin hyvä tuuri parisuhdemarkkinoilla, ettei mitään testejä isyyttä varten tarvita.

Käviskö vaikka semmonen juttu, että ne miehet, jotka joutuu miettimään isyyttään, tekevät testin kun lapsi on syntynyt ja ne joiden ei tarvitse isyyttään epäillä ovat onnellisia isiä.

Kaikissa parisuhteissa kun ei tuollaisia epäilyksiä tarvita. Asiaa voi miettiä jo siinä vaiheessa, kun jonkun kanssa parisuhteeseen alkaa. Että voiko luottaa vai ei.

Ei, kyllä kaikkien kannattaa tehdä testi. Pettäjät ovat hyviä valehtelemaan ja näyttelemään. "Jos ei tiedä, ei voi sattua." Monet luulevat olevansa uskollisen kumppanin kanssa.

Ei kannata, ja niiden jotka eivät voi luottaa kumppaniinsa ei kannata olla heidän kanssaan enää.

Vierailija
348/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa asiaa välillä lapsen näkökulmasta.

Niin. Eli testi. Lapsenkin hyvä tietää, kuka on vanhempi. Järkytys sekä isälle että lapselle, jos vasta myöhemmin selviää totuus. Luottamus menee.

Vierailija
349/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita, että mies epäilee naisen pettäneen häntä. Kyse on oikeudesta. Myös miehellä on OIKEUS tietää, kuten naisellakin, että lapsi on 100% varmasti hänen. Miksi kukaan nainen haluaa estää mieheltä tämän oikeuden joka hänelle on automaatio?

Minusta on aivan käsittämätöntä miten jotkut eivät ymmärrä tätä. Millaisessa pilvilinnassa te elätte, jos ikinä kuvittelette voivanne luottaa kenenkään toisen sanaan 100%? Ihmiset valehtelee! Sehän on tullut selväksi jo monta kertaa näissä tarinoissa. Miksi kenenkään pitäisi joutua luottamaan vain ja pelkästään toisen sanaan niin isossa asiassa kuin lapsi? Myös miehillä on oikeus TIETÄÄ eikä vain luottaa.

Isyystesti tulisi olla pakollinen.

Pahoittelut että aihe menee tunteisiin, jatkakaa.

N23

Juuri tämä, samaa olen itsekin yli vuosikymmenen vanhempana naisena ihmetellyt! Mihin on kadonnut kaikki järki ja suhteellisuus? Monilla ihmisillä on aikuiseen ikään asti tullessa jo lukuisia kokemuksia siitä, että joskus ihminen voi toiseen luottaessaan olla myös väärässä. Ainut mitä voi tehdä on toivoa parasta. Minä rakastan puolisoani, minä luotan puolisooni, mutta minä en laittaisi esimerkiksi henkeäni tai koko omaisuuttani pantiksi puolisoni uskollisuudesta, koska minä en ole idiootti. En käsitä miten naiset voivat vaatia vastaavan kokoluokan uhrausta miehiltä.

Kysynpä teiltä kummaltakin, N23 ja sinä, onhan teidänkin isien kohdalla tehty isyystestit? Jos ei, niin miksi?

Minulla ei ole lapsia. Jos joskus on, mies luonnollisesti saa tehdä isyystestit ja toivoisinkin näin tehtävän myös lapsen oikeuksien kannalta. Älkää sekoittako tätä siihen, että minä olisin pettäjätyyppiä: en ole, enkä koskaan tekisi kenellekään niin. Mutta isyyden vahvistaminen ei mielestäni ole sama kuin pettämisepäily. N23

Vierailija
350/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, ja niiden jotka eivät voi luottaa kumppaniinsa ei kannata olla heidän kanssaan enää.

Testi ei ole ongelma naiselle, joka ei ole pettänyt.

Vierailija
351/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on oikeus isään ja äitiin. Minulla ei ole ollut epäselvyyttä lapsen isästä. Olenkin ottanut itse puheeksi isyystestin lapsen isän kanssa. Ei jää kenellekään aihetta lapsen asioista riitelyyn ja epäilyihin.

"Kulta, tehdään sitten isyystesti, niin saadaan varmuus oletko sinä lapsen isä vai et."

Vierailija
352/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on hyvä olla mustaa valkoisella biologiset vanhemmat, niin on varmaa tietoa sairaushistoriasta molemmin puolin sukua. Itsekästä äidiltä, jos ei halua antaa tätä varmuutta lapselle ja tekee sen sijaan itsestään ja omista loukatuista tunteistaan asian keskipisteen.

Vierailija
353/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita, että mies epäilee naisen pettäneen häntä. Kyse on oikeudesta. Myös miehellä on OIKEUS tietää, kuten naisellakin, että lapsi on 100% varmasti hänen. Miksi kukaan nainen haluaa estää mieheltä tämän oikeuden joka hänelle on automaatio?

Minusta on aivan käsittämätöntä miten jotkut eivät ymmärrä tätä. Millaisessa pilvilinnassa te elätte, jos ikinä kuvittelette voivanne luottaa kenenkään toisen sanaan 100%? Ihmiset valehtelee! Sehän on tullut selväksi jo monta kertaa näissä tarinoissa. Miksi kenenkään pitäisi joutua luottamaan vain ja pelkästään toisen sanaan niin isossa asiassa kuin lapsi? Myös miehillä on oikeus TIETÄÄ eikä vain luottaa.

N23

Juuri tämä, samaa olen itsekin yli vuosikymmenen vanhempana naisena ihmetellyt! Mihin on kadonnut kaikki järki ja suhteellisuus? Monilla ihmisillä on aikuiseen ikään asti tullessa jo lukuisia kokemuksia siitä, että joskus ihminen voi toiseen luottaessaan olla myös väärässä. Ainut mitä voi tehdä on toivoa parasta. Minä rakastan puolisoani, minä luotan puolisooni, mutta minä en laittaisi esimerkiksi henkeäni tai koko omaisuuttani pantiksi puolisoni uskollisuudesta, koska minä en ole idiootti. En käsitä miten naiset voivat vaatia vastaavan kokoluokan uhrausta miehiltä.

Kysynpä teiltä kummaltakin, N23 ja sinä, onhan teidänkin isien kohdalla tehty isyystestit? Jos ei, niin miksi?

Minulla ei ole lapsia. Jos joskus on, mies luonnollisesti saa tehdä isyystestit ja toivoisinkin näin tehtävän myös lapsen oikeuksien kannalta. Älkää sekoittako tätä siihen, että minä olisin pettäjätyyppiä: en ole, enkä koskaan tekisi kenellekään niin. Mutta isyyden vahvistaminen ei mielestäni ole sama kuin pettämisepäily. N23

Luin vähän huonosti, jos tarkoititkin onko minun isäni tehnyt isyystestiä? Ei ole tehnyt, enkä osaa vastata hänen puolestaan miksei ole. Tässähän tullaankin siihen todellisuuteen, etten minä voi tietää 100% varmaksi onko isäni varmasti isäni. En epäile äitiäni lainkaan, mutta enhän minä voi TIETÄÄ kun testiä ei ole.

N23

Vierailija
354/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isyystesti olisi automaatio, ei kenenkään tarvitsisi loukkaantua tai luopua oikeuksistaan, koska pelkää toisen loukkaantuvan. Silloin ei tarvitsisi käydä tällaisia keskusteluja eikä kierot naiset voisi huijata miehiään. Silloin miehen ja lapsen oikeudet olisivat tasavertaisia äidin oikeuksiin verrattuna.

Olen tullut siihen lopputulemaan, että tässä keskustelussa nähdään tunne- ja järki-ihmisten erot.

No sitten et ole kovin järkevä itse. Järjellä asioita arvioidessa tulee totta kai laskea mukaan tunteiden vaikutus ja vaikutukset tunteisiin, eikä teeskennellä ettei niitä ole tai etteivät ne ole tärkeitä.

Isyystestin tekemiselle pakolliseksi ei ole mitään järkeviä perusteita. Se ei yksinkertaisesti tuota merkittävää hyötyä suhteessa kustannuksiin ja haittoihin, kun testaus voidaan kohdentaa niihin tapauksiin jossa siihen on aihetta.

Teiltä järki-ihmisiksi itseänne kuvittelevilta jää myös omien tunteiden vaikutus omaan ajatteluun huomaamatta. Kuvittelette että se että tykkäätte ajatella olevanne järki-ihmisiä ja perustella asioita itsellenne järkiargumentein tarkoittaa, ettei mielenne ensin valinnut tunteen perusteella sitä kantaa jota sitten oikeutatte post hoc rationalisoinnein. En rupea arvailemaan, mitä motiiveja päässänne liikkuu, mutta kaikki sen tuntomerkit täyttyvät että asiaa ei kyetä katsomaan rationaalisesti ja asettamaan omia tunteita sivuun.

Vierailija
355/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle on hyvä olla mustaa valkoisella biologiset vanhemmat, niin on varmaa tietoa sairaushistoriasta molemmin puolin sukua. Itsekästä äidiltä, jos ei halua antaa tätä varmuutta lapselle ja tekee sen sijaan itsestään ja omista loukatuista tunteistaan asian keskipisteen.

Lapsen äidillähän on itsellään varmuus, joten vaikka hän voisikin kieltää testauksen ja tekisi niin, niin eihän se vaikuttaisi hänen näkökulmastaan millään lailla siihen varmuuteen kuinka oikeaa lapsen tieto sukunsa sairauksista on.

Vierailija
356/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko miehestä ok että sinä esim. käyt hänen puhelimensa sisällön varmuuden vuoksi, ihan vain että saisit varmuuden ettei hänellä oo mitään vispilän kauppaa selän takana? Miestä varmaan ketuttaisi moinen aika paljon, vaikka luvan antaisikin. Toivottavasti miehesi ymmärtää, millaisesta asiasta sinua rivien välissä syyttää halutessaan testin "varmuuden vuoksi" ja miltä tuntuu, että puoliso epäilee noin.

On kuule pikkuisen eri asia puhelimen sisältö, kuin elinkäinen elatussuhde kakaraan. Idiootin merkki edes tässä yhteydessä puhua tai verrata asioita.

Vierailija
357/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Minä kysyinkin, onko sinun kohdalla varmistettu, että isänä pitämäsi mies on oikea isäsi. Vastaisitko tähän?

Vierailija
358/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään voi luottaa täysin. Normaalin ihmisen mieli ei vaan toimi niin. Nämä ihmiset jotka väittävät että luottavat, ovat naiiveja.

Kyllä isyys on niin iso asia että isyystestin pitäisi olla pakollinen ettei tule näitä turhia tappeluita.

Vierailija
359/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia Suomen valtion pitäisi tehdä jokaiselle syntyvälle lapselle automaattinen isyystesti, niin ei enää tule niitä käenpoikasia sinisilmäisille miehille kasvatettavaksi.

Tilastojen valossa jotain 10% lapsia kasvattaa isä joka ei todellisuudessa olekaan niiden oikea isä.

Nainen haki alfan geenit ja muonittaja hoitaa lapsen, se on ikävä ilmiö. Eikä mies voi koskaan tietää sitä ilman testejä, nainen taas tietää aina.

Joo ja maksettaisiin tietysti verorahoilla tämä miljoonasatsaus vain sen takia, että joku reppana mies pelkää, ettei ole saanut pidettyä vaimoaan tyytyväisenä😂😂😂😂

On paljon muitakin syitä miksi tuo naurettavan pieni satsaus olisi hyvinkin kannattava. Esimerkiksi lapsen oikeus isään toteutuisi paremmin, toisakseen saataisiin aiempaa parempaa dataa mm. perinnöllisten sairauksien tutkimukseen. 

Vuositasolla kaikkien Suomessa syntyneiden lasten isyyden testaaminen ei kuitenkaan maksaisi kuin hädintuskin miljoonan.

Viime vuonna Suomessa syntyi 47 577 lasta. Punaisella googletuksella halvin isyystestin hinta oli noin 140 e, kallein 280 e. Jos jokainen syntynyt testattiin tuolla halvimmalla, maksaisi se 6 660 780 e. Vaikka valtio saisi pudotettua hintaa satasen, menisi silti 4 757 700.

Lisäksi tarvitaan kokonainen armeija ihmisiä hallinnoimaan tätä dataa tietojärjestelmineen eli toiset 4 milliä helposti päälle.

Kylläpä sille huoruloinnille löytyy kaikenlaista venkoilua ja puolustelua. Alkaa aivan tuntua sille että, se ei ole EDES jäävuorenhuippu mitä näitä huoraamisia tulee ilmi. Sen verran kiukkuisasti täällä ollaan sitä vastaan että miehillä olisi oikeus varmistaa isyytensä. Ei tästä kerta kaikkiaan voi yhtään mitään muuta päätellä. Ja tämän valossa, se on VAIN  ja AINOASTAAN hyvä asia että syntyvyys laskee.

Sen  kun teetät sen testin, ei sitä kukaan ole kieltämässä. Voi hyvänen aika tuota miesten sisälukutaitoa.

Vierailija
360/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen äidillähän on itsellään varmuus, joten vaikka hän voisikin kieltää testauksen ja tekisi niin, niin eihän se vaikuttaisi hänen näkökulmastaan millään lailla siihen varmuuteen kuinka oikeaa lapsen tieto sukunsa sairauksista on.

Niin sinulle on tärkeää vain naisen näkökulma ja varmuus. Ei lapsen eikä isän. Kaikki pyörii naisen ympärillä. Mitä hän sanoo. Ja se ei edelleenkään ole sama asia, kuin tehdä testi ja olla varma. Siis lapsen ja isän näkökulmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän