Mitä tehdä julkisilla paikoilla ahdisteleville miehillä
Hei.
Alkaa jo ahdistaa asia, ja olen miettinyt jo pk alueelta muuttoa.
Minua ahdistellaan säännöllisesti, yleensä varsinkin julkisenliikenteessä tai pysäkeillä, lähinnä ulkomaalaisia miehiä 20-40 vuotiaita. Puristelua ja koskettelua ja ahdistelua pääsääntöisesti, mutta joskus myös syljetään tai tönitään ja haukutaan halveksuvasti.
Mitä tehdä asialle? Olen yrittänyt olla pukeutumatta mitenkään erikoisesti ja värjännyt hiukseni vaaleasta mustaksi eikä se auttanut, miehenikään ei kerkiä kun perjantaisin tulla saattamaan minut
Kommentit (129)
treffit kirjoitti:
Taa koko ketju on taysin keksittya perrrssupropagandaa.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! ❤️ Ketju lähtee poistoon, tämän ”naisen” ilmaannuttua paikalle.
Pieni edullinen ryöstöhäytin mukaan aina, kun joutuu yksin jossain kulkemaan. Sellainen pitää aivan kauheaa meteliä ja herättää huomiota.
Julkisessa tilassa, esim. bussissa tai kadulla jossa on muita ihmisiä, nämä ahdistelijat sillä lailla koulutukseen, että joka p*****een kerta hirveä huuto ja kiroaminen ilmoille, ei siis missään nimessä noloa väistelyä ja hiljenemistä! Oppisivat vähitellen, että suomalainen nainen ei alistu vaan nostaa kovan äläkän.
Harmi vaan, ettei itseään saa puolustaa. Kyynärpää silmässä olisi urpon vaikeampi jatkaa ahdistelua.
Itse olen nähnyt muutoksen kasarilta tähän päivään, olen feministi, ja pidän -tietenkin pidän- tätä nykySuomen linjaa täysin päättömänä. Näköjään collateral damage ja turvattomuus on poliitikoille ihan ok ja jopa suotavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi viimeisin tapaus oli metrossa reilu viikko sitten, viereen istuutunut mies laski kätensä minun sisäreidelleni, sanoin ettei koske ja yritin nostaa käden pois, mutta hän samalla tarttui ranteeseeni ja nosti käteni haaroilleen.
Olisin tuollaisessa tilanteessa alkanut huutamaan, että poliisi "Poliisi paikalle, täällä on ahdistelija". Jos itse ei jostain syystä saa suuta auki, niin sitten sellainen turvahälytin mukaan. Vedät sokan irti ja annat pillin ujeltaa. Eiköhän siinä metelissä lopu äkkiä ahdisteluhalut. Minulla on ujeltavan turvahälyttimen lisäksi ujeltava ja värjäävä turvasuihke, jota käyttäisin, jos olen yksin liikkeellä, eikä muita ihmisiä ole lähistöllä, kun ahdistelija käy käsiksi.
Mistä niitä saa ostaa?
En mä ole kokenut mainittavaa ahdistelua sitten nuoruusvuosien.
Kahdenkympin jälkeen kaikki itsensäpaljastelijatkin lopettivat. Teini-iässä niitä oli joka puskassa.
En ihan usko, että kukaan saa jatkuvasti ei toivottua huomiota.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! ❤️ Ketju lähtee poistoon, tämän ”naisen” ilmaannuttua paikalle.
Ai lahtee poistoon vain, koska vaitan etta ketjussa liioitellaan?
Tietenkaan kenenkaan henkilokohtaisia kokemuksia vahattelematta, mutta ei_voi_olla_niin etta koko ajan olisi joku laappimassa ja iholla. Eli kun kerran on sattunut yhdelle niin nyt on kaikki vaarassa ja kaikki mmmmuuttajat on lahentelijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi millaisia nämä naiset ovat jotka saavat huomiota: jotkut naiset vaan kiinnostavat miehiä ihan sikana niin että ne oikeasti tulevat hulluiksi kun haluavat juuri sellaisen. Ihan sama miten pukeutuu, meikkaako tai koulutettu käyttäytyy- se on vaan siellä miesten päässä. On ihan sama onko vaalea vai tumma vai siltäväliltä, sama onko neitsyt vai naimisissa ja siltäväliltä.
Ja hurjinta on etteiiso osa miehiä uskalla lähestyä positiivisesti vaan kieltävät asioita ja alkavat käyttäytyä alistavasti.
En ole ikinä todistanut tuollaista missään julkisella paikalla, ja stadissa on kuitenkin tullut se 50 vuotta pyörittyä, joten en voi muuta kuin suhtautua noihin väitteisiin syvällä skeptisyydellä.
Olet varmaan mies, tuo on nuorille naisille ollut arkipäivää aina.
N51
Mulla on yksi kaveri, jota tullaan AINA ahdistelemaan. En ymmärrä, miksi juuri hän joutuu kärsimään tuollaista. On kyllä todella kaunis ja kiltin oloinen, mutta niin on moni muukin. Jostain syystä aina se sama kaveri joutuu pakoilemaan ääliöitä. :( Suomalaisia vanhoja ukkoja, sekä ulkomaalaisia ukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Silloin harvoin kun minua on yritetty ahdistella, olen karjunut tosi lujaa tai lyönyt. Siihen on loppunut.
Minulla on kuulema Euroopan paras perse (mielestäni kyllä maailman, mutta olkoon) kun olin nuorempi ja kuljin viihteellä, ääliöt tuppas käymään persiiseen kiinni. Nyrkkini heilahti armotta, kyllä ne katosi välittömästi, puristelijat.
Jos kylmä ignooraaminen ei tepsi, niin pitää vastata pervoiluun olemalla ihan h*lvetin creepy itse. Fight crazy with crazy. Esimerkiksi voit kirkua mahdollisimman lujaa ”jätä mut rauhaan tai keitän sun hampaat ja syön vanukasta sun äitis kallosta!”. Ei varmaan seuraa sen jälkeen,
Naamioi itsesi meikillä rumemman näköiseksi naiseksi, esim ryppyjä. Feikkitatuoinnit ovat toinen vaihtoehto. Sitten mentyäsi takaisin kotia pese sotkut pois.
Vierailija kirjoitti:
En mä ole kokenut mainittavaa ahdistelua sitten nuoruusvuosien.
Kahdenkympin jälkeen kaikki itsensäpaljastelijatkin lopettivat. Teini-iässä niitä oli joka puskassa.
En ihan usko, että kukaan saa jatkuvasti ei toivottua huomiota.
Joka puskassa? Etköhän nyt itse syyllisty siihen, mistä toisia syytät?
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Ai lahtee poistoon vain, koska vaitan etta ketjussa liioitellaan?
Tietenkaan kenenkaan henkilokohtaisia kokemuksia vahattelematta, mutta ei_voi_olla_niin etta koko ajan olisi joku laappimassa ja iholla. Eli kun kerran on sattunut yhdelle niin nyt on kaikki vaarassa ja kaikki mmmmuuttajat on lahentelijoita?
lahentelijoita?
Siis mikä tuo avainnipun kilistely muka oikein on? Mitä se hyödyttää?
Vierailija kirjoitti:
Jos kylmä ignooraaminen ei tepsi, niin pitää vastata pervoiluun olemalla ihan h*lvetin creepy itse. Fight crazy with crazy. Esimerkiksi voit kirkua mahdollisimman lujaa ”jätä mut rauhaan tai keitän sun hampaat ja syön vanukasta sun äitis kallosta!”. Ei varmaan seuraa sen jälkeen,
Kielimuuri...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kaveri, jota tullaan AINA ahdistelemaan. En ymmärrä, miksi juuri hän joutuu kärsimään tuollaista. On kyllä todella kaunis ja kiltin oloinen, mutta niin on moni muukin. Jostain syystä aina se sama kaveri joutuu pakoilemaan ääliöitä. :( Suomalaisia vanhoja ukkoja, sekä ulkomaalaisia ukkoja.
Uhritutkimusten mukaan uhreiksi valikoituu mm. kävelytyyliltään poikkeavat "heikot" ihmiset. Ehkä ystäväsi vaikuttaa jo valmiiksi alistuvalta ja sitä kautta helpommalta uhrilta?
Vierailija kirjoitti:
Naamioi itsesi meikillä rumemman näköiseksi naiseksi, esim ryppyjä. Feikkitatuoinnit ovat toinen vaihtoehto. Sitten mentyäsi takaisin kotia pese sotkut pois.
Tässä on se ongelma, että ulkonäkö ei aina sinua pelasta. Kauniit saavat tietysti enemmän huomiota näiltäkin, mutta kyse on alistamisesta, ei nätin tyttöystävän pokaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhritutkimusten mukaan uhreiksi valikoituu mm. kävelytyyliltään poikkeavat "heikot" ihmiset. Ehkä ystäväsi vaikuttaa jo valmiiksi alistuvalta ja sitä kautta helpommalta uhrilta?
Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle.n teettämä tietoisku, miten vältät rais*kauksen, kilistelemällä avainnippua... 🙄
Sua ei ole ollut ikävä.