Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä julkisilla paikoilla ahdisteleville miehillä

Maija92
26.11.2019 |

Hei.
Alkaa jo ahdistaa asia, ja olen miettinyt jo pk alueelta muuttoa.

Minua ahdistellaan säännöllisesti, yleensä varsinkin julkisenliikenteessä tai pysäkeillä, lähinnä ulkomaalaisia miehiä 20-40 vuotiaita. Puristelua ja koskettelua ja ahdistelua pääsääntöisesti, mutta joskus myös syljetään tai tönitään ja haukutaan halveksuvasti.

Mitä tehdä asialle? Olen yrittänyt olla pukeutumatta mitenkään erikoisesti ja värjännyt hiukseni vaaleasta mustaksi eikä se auttanut, miehenikään ei kerkiä kun perjantaisin tulla saattamaan minut

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ahdistelua tapahtuu Turussa. Aika jännä että itse olen todella pitkä ja roteva, en mikään erityisen kaunis, pukeudun kyllä naisellisesti ja melko näyttävästi. Jonkinlaista ahdistelua, ehdottelua, huutelua ja muuta tapahtuu kuukausittain. Usein ulkomaalaisilta, jonkin verran myös humalaisilta kanttiksilta. 

Vierailija
122/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä asioista on saatava puhua. Ahdistelu ei ole ulkonäköön-, eikä ikään sidottua. Se on vallankäyttöä. Jopa itseäni (56v), on ahdisteltu, ulkomaalaisen miesryhmän taholta. Koin sen vallankäytön välineenä. Minulle sanottiin, "että miksi akka yksin olet ulkona", kun odotin bussia iltavuoron jälkeen. Tämä on loputtava Suomessa.

Aivan kuin oma tarinani. Itse hoitajana iltavuoron jälkeen odotin bussia malmilla. Ryhmä ulkomaalaisia ukkoja naureskeli minulle ja haukkui h...i. Kertoivat, että kunnon nainen ei ole yksin ulkona illalla. Onneksi muuta ei tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä asioista on saatava puhua. Ahdistelu ei ole ulkonäköön-, eikä ikään sidottua. Se on vallankäyttöä. Jopa itseäni (56v), on ahdisteltu, ulkomaalaisen miesryhmän taholta. Koin sen vallankäytön välineenä. Minulle sanottiin, "että miksi akka yksin olet ulkona", kun odotin bussia iltavuoron jälkeen. Tämä on loputtava Suomessa.

Aivan kuin oma tarinani. Itse hoitajana iltavuoron jälkeen odotin bussia malmilla. Ryhmä ulkomaalaisia ukkoja naureskeli minulle ja haukkui h...i. Kertoivat, että kunnon nainen ei ole yksin ulkona illalla. Onneksi muuta ei tapahtunut.

Niin... sinä hoitajana tulit illalla töistäsi ja pidät osaltasi veromarkat pyörimässä maassa, jonne tulee väkeä haukkumaan sinua huonoksi naiseksi. Eivät koskaan tule tajuamaan, että juuri kaikkien työpanoksen ja tasa-arvoisuuden tähden Suomi on vakaa maa toisin kuin heidän lähtömaansa ovat - tai tulevat koskaan olemaankaan.

Vierailija
124/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisi ollut uskottava juttu, mutta jatkuvasti tulee kähmintää ja jopa syljeskelyä päin? Enpä usko,

Vierailija
125/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Jokamimminitsepuolustuskurssi.

Olen käynyt sen, suurin osa sitä oli neuvoja, miten välttää ne tilanteet alunperinkin. Esim miten elehtiä itsevarmasti ja toimia, jos joku lähestyy epätoivotusti. Todella hyvä kurssi. Varmasti on tietty muitakin vastaavia ja yhtä hyviä, etsi vastaava kurssi läheltä kotikaupunkiasi.

Vierailija
126/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krav maga seuroissa on peruskursseja.

Vierailija
127/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... sinä hoitajana tulit illalla töistäsi ja pidät osaltasi veromarkat pyörimässä maassa, jonne tulee väkeä haukkumaan sinua huonoksi naiseksi. Eivät koskaan tule tajuamaan, että juuri kaikkien työpanoksen ja tasa-arvoisuuden tähden Suomi on vakaa maa toisin kuin heidän lähtömaansa ovat - tai tulevat koskaan olemaankaan.

Ne miehet ovat läpeensä pahoja, eläimen tasolla. Kysymys kuuluukin miksi kukaan nainen lisääntyy niiden kanssa?

Tuollaisessa pysäkkitapauksessa, pysytään vähän sivummalla. Eikä katsota niiden naamoja/silmiä, kuten ei petoeläimiäkään. Jos ne saa katsekontaktin, ne villiintyy.

Katseen "ottaminen" on yksi keino voida käyttää valtaa.

Vierailija
128/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija92 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Taa koko ketju on taysin keksittya perrrssupropagandaa. 

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! ❤️ Ketju lähtee poistoon, tämän ”naisen” ilmaannuttua paikalle.

Ai lahtee poistoon vain, koska vaitan etta ketjussa liioitellaan?

Tietenkaan kenenkaan henkilokohtaisia kokemuksia vahattelematta, mutta ei_voi_olla_niin etta koko ajan olisi joku laappimassa ja iholla. Eli kun kerran on sattunut yhdelle niin nyt on kaikki vaarassa ja kaikki mmmmuuttajat on lahentelijoita? 

Olen 25-vuotias nainen pk-seudulta ja minulla on monta ulkomaalaista työkaveria ollut, teen keikkaa eri pisteissä. Kaikki miehet töissä ovat olleet tosi mukavia ja sydämellisiä ihmisiä, eivät todellakaan mitään ahdistelijoita (paitsi yhdessä kesätyöpaikassani yksi nainen nosti r a iskaussyytteen yhtä aasialaistaustaista miestä vastaan, ei tapahtunut työpaikalla ja kuulin kiertotietä). Mutta noin muutoin. Kuitenkin on aivan selvä ilmiö, että asemaseuduilla parveilee  toimettomia m a muja (jotka eivät tietenkään ole enemmistö, mutta ovat ongelma), jotka ahdistelevat työkseen nuoria naisia ja tyttöjä. Jo 14-vuotiaana Pasilan asemalla yksin liikkuessani minut pysäytti monta ei-kantista ja yrittivät houkutella kotiinsa mm. "mehulle". Tähän tapaan "hi how are you?" "fine, how are you?" "very good, do you like juice? i have juice home. come with me." "no, i need to go" "i come with you" lähtee seuraamaan... Onko he sitten noita t.u.rvapaikan hakijoita, en tiedä, mutta varmaan moni on luvattomasti maassa. Ja he aiheuttavat ongelmia.

sama itselläni, tiedän ja tunnen monta ulkomaan miestä jotka käyttäytyvät asiallisesti ja ystävällisesti nii kun muutkin, nämä minun mainitsemani ovat puhuneet vain englantia joten oletan olevan juuri tänne tulleilta tai todella huonosti sopeutuneita.

Täytyy vaan ihmetellä osaa lukijoista, tässäkin ketjussa noin 30 naista kertonut vastaavista tapauksista ja silti joka 15 ihminen epäilee tai ei usko tätä todeksi.

mitä teille, ystäville tai sukulaisille pitäisi sattua ennenkun tekin uskotte?

Eniten itseäni ahdistaa herätä ennen töihin menoa suunnittelemaan mitä kautta pääsen turvallisimmin, ajoitan esim dösärille menon niin että ei tarvitse istua pysäkillä, bussissa ja metrossa sisään astuessaan mietin kenen viereen istun etten tule häirityksi, pidän taskussani aina sormusta minkä laitan ulos mennessäni.

Monisakaraista taidesormusta voi käyttää nyrkkirautana

Vierailija
129/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepuolustuskurssilla opetettiin, että sellaista miestä ei saa päästää 2 m (kosketusetäisyys lähempänä) lähemmäksi lainkaan. Eli jos olet esim. bussipysäkillä, lähde koertämään sitä eli pysyttele parin metrin päässä joka hetki. Kierrä vsikka kuinka kauan. Voi kiertää myös esim pysäköityä autoa, eli kiinteää estettä. Silmiin ei pidä katsoa. Ilme pitää olla itsevarman neutraali kuin "väsyneellä poliisinaisella". Pelkoa ei saa näyttää koskaan. Uhriksi valikoituvat kilteimmän ja heikoimman näköiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan