Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä julkisilla paikoilla ahdisteleville miehillä

Maija92
26.11.2019 |

Hei.
Alkaa jo ahdistaa asia, ja olen miettinyt jo pk alueelta muuttoa.

Minua ahdistellaan säännöllisesti, yleensä varsinkin julkisenliikenteessä tai pysäkeillä, lähinnä ulkomaalaisia miehiä 20-40 vuotiaita. Puristelua ja koskettelua ja ahdistelua pääsääntöisesti, mutta joskus myös syljetään tai tönitään ja haukutaan halveksuvasti.

Mitä tehdä asialle? Olen yrittänyt olla pukeutumatta mitenkään erikoisesti ja värjännyt hiukseni vaaleasta mustaksi eikä se auttanut, miehenikään ei kerkiä kun perjantaisin tulla saattamaan minut

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Olet varmaan sitten epämiellyttävän näköinen. Tiedän että Helsingin rautatieaseman läheisyydessä ja Kampin alueella hengailee epämääräisiä nuoria, jotka huutelevat nuorille naisille ja joskus lähtevät seuraamaan ja tarjoamaan "saattoseuraa" esim. junalle tai muualle. Ovat takertuvia ja hieman epämiellyttäväähän se on jos joku tunkee seuraan. 

Vierailija
82/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puhelin käteen, soita häkeen ja alat kuvailemaan tilannetta + ahdistelijan ulkonäköä. Ei se haittaa, että ahdistelija häipyy. Tuntomerkkejä saa lyhyessä ajassa jo paljon ja juna-asemat jne on täynnä kameroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuo avainnipun kilistely muka oikein on? Mitä se hyödyttää?

Yle.n teettämä tietoisku, miten vältät rais*kauksen, kilistelemällä avainnippua... 🙄

Siis mitä ihmettä? En ymmärrä.

Vierailija
84/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisen lampaan sudet piirittävät. Tytöt joilla ei ole perhe tukenaan ovat kaikkein heikoimmilla. Pitäisi luoda jokin tukiverkko naisille joka olisi auki 24/7 oikeasti ja josta tultaisiin koko maassa sen naisen avuksi ja heti kun on tilanne. Se ei traumatisoimiseen autaa yhtään että apu on kuukauden päässä. Vahinko on jo tapahtunut.

Niinpä ja tekevät lapsen hänelle. Tämä tyttö on käytännössä tämän jälkeen kuollut suomalaiselle miehelle ja kukaan ei välitä. Ollaan vaan äänestyskopissa tyhmiä.

Vierailija
85/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli poliitikkoukkoja joitten mielestä ahdistelluksi tulleet menevät itse puskiin odottelemaan sellaista.

Vierailija
86/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten tuo turvattomuutta juuri tuo kun vielä se poliisinainenkin saattaa tokaista ettei ahdistajaa saa edes kuvata. Perkele sentään, siellä poliisiopistossa pitäisi oppiakin jotain - eri asia opetetaanko siellä oikein mitään miten suojata kansalaisia ja naisia?

Olen alkanut epäilemään ettei, niin törkeää on naisten heitteille jättäminen jo tässä maassa.

Vierailija
87/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet jättää rauhaan mutta noi ulkomaalaiset ovat rasittavia.

Vierailija
88/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Ovatko esim. nämä Husun haastattelemat tytöt valehtelijoita? Meillä on vakava ongelma ja se ei hyssyttelemällä poistu mihinkään.

Vierailija
89/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Taa koko ketju on taysin keksittya perrrssupropagandaa. 

Ikävä kyllä ei taida olla propagandaa :(

"Helsingissä tapahtuneista ilmoitetuista raiskauksistå peräti yli puolet oli ulkomaalåisen tekemiä. Tarkka luku on 53,8 prosenttia."https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1079c522-d061-4c7c-bdad-6c8420f5550d

Moniko lopuista luetaan suomalaiseksi tai on risteytys? Lähes kaikki

Vierailija
90/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten liioittelua/hysteriaa ketju täynnä

Vierailija
91/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuo avainnipun kilistely muka oikein on? Mitä se hyödyttää?

Yle.n teettämä tietoisku, miten vältät rais*kauksen, kilistelemällä avainnippua... 🙄

Siis mitä ihmettä? En ymmärrä.

En tiedä löytyykö enää netistä, mutta jos joku yllättää sinut takaapäin, nosta käsi eteen ja sano tiukasti EI! Sitten voit myös kilkutella avaimia, josko se ahdistelija siitä pelästyisi ja luikkisi karkuun. Jos oikein muistan, tätä tietoiskua oli naurettu ulkomaita myöten.

Vierailija
92/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi millaisia nämä naiset ovat jotka saavat huomiota: jotkut naiset vaan kiinnostavat miehiä ihan sikana niin että ne oikeasti tulevat hulluiksi kun haluavat juuri sellaisen. Ihan sama miten pukeutuu, meikkaako tai koulutettu käyttäytyy- se on vaan siellä miesten päässä. On ihan sama onko vaalea vai tumma vai siltäväliltä, sama onko neitsyt vai naimisissa ja siltäväliltä.

Ja hurjinta on etteiiso osa miehiä uskalla lähestyä positiivisesti vaan kieltävät asioita ja alkavat käyttäytyä alistavasti.

En ole ikinä todistanut tuollaista missään julkisella paikalla, ja stadissa on kuitenkin tullut se 50 vuotta pyörittyä, joten en voi muuta kuin suhtautua noihin väitteisiin syvällä skeptisyydellä.

Olet varmaan mies, tuo on nuorille naisille ollut arkipäivää aina.

N51

Eiköhän hän vihaa naisia. Ruma raukka..

Vierailija
93/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, jota tullaan AINA ahdistelemaan. En ymmärrä, miksi juuri hän joutuu kärsimään tuollaista. On kyllä todella kaunis ja kiltin oloinen, mutta niin on moni muukin. Jostain syystä aina se sama kaveri joutuu pakoilemaan ääliöitä. :( Suomalaisia vanhoja ukkoja, sekä ulkomaalaisia ukkoja.

Uhritutkimusten mukaan uhreiksi valikoituu mm. kävelytyyliltään poikkeavat "heikot" ihmiset. Ehkä ystäväsi vaikuttaa jo valmiiksi alistuvalta ja sitä kautta helpommalta uhrilta?

Kyllä hän varmasti kilttinä ihmisenä voi vaikuttaa alistuvalta. Ihmettelen vain, kun tunnen muitakin kauniita, kilttejä ihmisiä. (Tytöt kun usein kasvatetaan mahdollisimman kilteiksi.) Ei kaikki vedä puoleensa noita idiootteja samalla tavalla. Kävelytyyli.. miksi ei?

Kiinnostaisi nähdä tuo tutkimus.

Vierailija
94/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelijaa saa julkisella paikalla aina kuvata. Julkaista et välttämättä saa.

Vierailija
95/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio lähettäköön ne takaisin kehitysmaihinsa! Tai valkokaarti voisi saattaa ne likimmälle hiekkakuopalle teilattaviksi.

Vierailija
96/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! ❤️ Ketju lähtee poistoon, tämän ”naisen” ilmaannuttua paikalle.

Ai lahtee poistoon vain, koska vaitan etta ketjussa liioitellaan?

Tietenkaan kenenkaan henkilokohtaisia kokemuksia vahattelematta, mutta ei_voi_olla_niin etta koko ajan olisi joku laappimassa ja iholla. Eli kun kerran on sattunut yhdelle niin nyt on kaikki vaarassa ja kaikki mmmmuuttajat on lahentelijoita? 

Olen 25-vuotias nainen pk-seudulta ja minulla on monta ulkomaalaista työkaveria ollut, teen keikkaa eri pisteissä. Kaikki miehet töissä ovat olleet tosi mukavia ja sydämellisiä ihmisiä, eivät todellakaan mitään ahdistelijoita (paitsi yhdessä kesätyöpaikassani yksi nainen nosti r a iskaussyytteen yhtä aasialaistaustaista miestä vastaan, ei tapahtunut työpaikalla ja kuulin kiertotietä). Mutta noin muutoin. Kuitenkin on aivan selvä ilmiö, että asemaseuduilla parveilee  toimettomia m a muja (jotka eivät tietenkään ole enemmistö, mutta ovat ongelma), jotka ahdistelevat työkseen nuoria naisia ja tyttöjä. Jo 14-vuotiaana Pasilan asemalla yksin liikkuessani minut pysäytti monta ei-kantista ja yrittivät houkutella kotiinsa mm. "mehulle". Tähän tapaan "hi how are you?" "fine, how are you?" "very good, do you like juice? i have juice home. come with me." "no, i need to go" "i come with you" lähtee seuraamaan... Onko he sitten noita t.u.rvapaikan hakijoita, en tiedä, mutta varmaan moni on luvattomasti maassa. Ja he aiheuttavat ongelmia.

Vierailija
97/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noonii, milloin lähtee poistoon kun täällä ei käsitellä pelkästään suomalaisten miesten sikailuja? Ei meidän pyhiä lehmiä saa tuolla tavalla mustamaalata.

Vierailija
98/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! ❤️ Ketju lähtee poistoon, tämän ”naisen” ilmaannuttua paikalle.

Ai lahtee poistoon vain, koska vaitan etta ketjussa liioitellaan?

Tietenkaan kenenkaan henkilokohtaisia kokemuksia vahattelematta, mutta ei_voi_olla_niin etta koko ajan olisi joku laappimassa ja iholla. Eli kun kerran on sattunut yhdelle niin nyt on kaikki vaarassa ja kaikki mmmmuuttajat on lahentelijoita? 

Olen 25-vuotias nainen pk-seudulta ja minulla on monta ulkomaalaista työkaveria ollut, teen keikkaa eri pisteissä. Kaikki miehet töissä ovat olleet tosi mukavia ja sydämellisiä ihmisiä, eivät todellakaan mitään ahdistelijoita (paitsi yhdessä kesätyöpaikassani yksi nainen nosti r a iskaussyytteen yhtä aasialaistaustaista miestä vastaan, ei tapahtunut työpaikalla ja kuulin kiertotietä). Mutta noin muutoin. Kuitenkin on aivan selvä ilmiö, että asemaseuduilla parveilee  toimettomia m a muja (jotka eivät tietenkään ole enemmistö, mutta ovat ongelma), jotka ahdistelevat työkseen nuoria naisia ja tyttöjä. Jo 14-vuotiaana Pasilan asemalla yksin liikkuessani minut pysäytti monta ei-kantista ja yrittivät houkutella kotiinsa mm. "mehulle". Tähän tapaan "hi how are you?" "fine, how are you?" "very good, do you like juice? i have juice home. come with me." "no, i need to go" "i come with you" lähtee seuraamaan... Onko he sitten noita t.u.rvapaikan hakijoita, en tiedä, mutta varmaan moni on luvattomasti maassa. Ja he aiheuttavat ongelmia.

Ma olen kanssa elanyt ja ollut pk-seudulla teinista asti, mutta en oikeasti muista etta mua olisi koskaan tulleet ihmiset tuolla lailla ahdistelemaan, pl. yksi vanha (varmaan liki kuusikymppinen) kantis-bussikuski, joka yritti houkutella mua Ladansa (!!) takapenkille juomaan viinaa kun olin 15. 

Taman lisaksi olen asunut yhtajaksoisesti 2 kuukautta Lahi-idassa, siella liikuin pimean tullen ihan samalla lailla kuin liikuin Helsingissakin. Mainittakoon viela etta kaupunki oli aika uskonnollinen, kaikilla oli hijab paitsi minulla, ja olen vielapa blondi. Siella tuli tilanteita etta ventovieraat ihmiset halusivat selfieen mun kanssa, mutta nama olivat aina naisia...miehet jattivat yleensa rauhaan, mutta tiesin toki olla katsomatta silmiin (tietyissa kulttuureissa tama tulkitaan kiinnostukseksi). 

Ne harvat jotka tulivat juttusille (siis miehet) feidasivat aika nopeasti kun vaan sanoin etta mulla on aviomies. Tama oli neuvo jonka siis sain mennessani ko. maahan, ko. kulttuuriin kuuluu kunnioittaa naimisissa olevia naisia. Voisi ehka toimia pk-seudullakin, en tieda. Ei niille siis kannata juttelemaan jaada tai jotenkin olla erityisen ystavallinen vain sen takia, etta vaikuttaisi r*sistilta.

Ja sit toi etta jos tulevat kysymaan "how are you" yms. Tama ei liity mmmmuuttajamiehiin mutta Kanarialla oli niita bumstereita jotka tulivat kauppaamaan rannekoruja ja feikkikelloja ym, heidat ohitin vaan tiukasti sanomalla "fine", nostamalla kaden kammenpuoli heihin pain ja vaan kavelemalla ripeasti eteenpain sen enempaa kommentoimatta. 

Vierailija
99/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan: Poliisinaiset ovat nykyään ihan hirveitä koska itse ovat "topakoita" muka niin ne pilkkaavat sellaisia joita ei olla opetettu karkeiksi naisiksi ja jos tällaisia ahdistellaan niin se poliisinainen ei auta yhtään naista. Lisäksi ne ovat ohjeistettu olemaan ulkomaalaisen puolella ja vaativat naista alistumaan kohteluun.

Tämä on ongelma.

Nämä "topakat" naiset ovat asenteiltaan samankaltaisia ammatista riippumatta. Mm. sote-alalla olen törmännyt naistyöntekijöihin, jotka vaikkapa kahvipöydässä jauhavat paskaa ahdistelluista nuorista naisista ja ovat sitä mieltä, että oma vika, kun pukeutuu kuin hutsu ja lähtee vieraiden miesten matkaan (joo-o, stereotyyppiset käsitykset elävät ja voivat hyvin edelleen...). Mielenkiintoista on se, että tämä tuomitseminen ja paheksunta kattaa ainoastaan heitä itseään nuoremmat naiset. Samanikäiseen naiseen jos joku koskisi, niin siinä saisivat kaikki maailman miehet verbaalisesti ympäri korvia.

Vierailija
100/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella paikalla saa kuvata. Julkaista ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme