Mitä tehdä julkisilla paikoilla ahdisteleville miehillä
Hei.
Alkaa jo ahdistaa asia, ja olen miettinyt jo pk alueelta muuttoa.
Minua ahdistellaan säännöllisesti, yleensä varsinkin julkisenliikenteessä tai pysäkeillä, lähinnä ulkomaalaisia miehiä 20-40 vuotiaita. Puristelua ja koskettelua ja ahdistelua pääsääntöisesti, mutta joskus myös syljetään tai tönitään ja haukutaan halveksuvasti.
Mitä tehdä asialle? Olen yrittänyt olla pukeutumatta mitenkään erikoisesti ja värjännyt hiukseni vaaleasta mustaksi eikä se auttanut, miehenikään ei kerkiä kun perjantaisin tulla saattamaan minut
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Eihän sitä rumat ihmiset usko.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista se oli 80-luvullakin, tekijät ihan kotimaisia. Uhkaa poliisilla. Korota ääntäsi. Tehdään tästä viimeinkin näkyvää.
Eikä ollut typerys. Kyllä minäkin 80-luvun muistan ja tiedän eron. Sinä vaan et halua myöntää totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lääkeannoksen tarkistamista.
Vedä sinä ne vihreät lasit silmiltä.
Teidän puheenjohtajan edestä esirippu jo laskeutuu.
Pekka Haaviston johtamaan ulkoministeriöön hiipi synkkä ilmapiiri
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006317615.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi millaisia nämä naiset ovat jotka saavat huomiota: jotkut naiset vaan kiinnostavat miehiä ihan sikana niin että ne oikeasti tulevat hulluiksi kun haluavat juuri sellaisen. Ihan sama miten pukeutuu, meikkaako tai koulutettu käyttäytyy- se on vaan siellä miesten päässä. On ihan sama onko vaalea vai tumma vai siltäväliltä, sama onko neitsyt vai naimisissa ja siltäväliltä.
Ja hurjinta on etteiiso osa miehiä uskalla lähestyä positiivisesti vaan kieltävät asioita ja alkavat käyttäytyä alistavasti.
En ole ikinä todistanut tuollaista missään julkisella paikalla, ja stadissa on kuitenkin tullut se 50 vuotta pyörittyä, joten en voi muuta kuin suhtautua noihin väitteisiin syvällä skeptisyydellä.
Ylen ohjelmassakin haastateltiin nuoria tyttöjä kuinka heitä ahdustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta pitää soittaa poliisille! Eivät nämä muuten lopeta.
Poliisilla on tärkeämpääkin tekemistä, esim. katsella netistä vanhoja vihapuhefilmejä. Soita vihreälle kansaneudustajallesei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi millaisia nämä naiset ovat jotka saavat huomiota: jotkut naiset vaan kiinnostavat miehiä ihan sikana niin että ne oikeasti tulevat hulluiksi kun haluavat juuri sellaisen. Ihan sama miten pukeutuu, meikkaako tai koulutettu käyttäytyy- se on vaan siellä miesten päässä. On ihan sama onko vaalea vai tumma vai siltäväliltä, sama onko neitsyt vai naimisissa ja siltäväliltä.
Ja hurjinta on etteiiso osa miehiä uskalla lähestyä positiivisesti vaan kieltävät asioita ja alkavat käyttäytyä alistavasti.
En ole ikinä todistanut tuollaista missään julkisella paikalla, ja stadissa on kuitenkin tullut se 50 vuotta pyörittyä, joten en voi muuta kuin suhtautua noihin väitteisiin syvällä skeptisyydellä.
Vuosi sitten näin metroasemalla, kun yksi, en viitsi sanoa kansalaisuutta, porukasta, jonka kanssa kaverini jutteli, näki mielestään hyvännäköisen naisen, ja puristi tätä ohimennen takapuolesta. Ihan vaan sillä asenteella, että kun sattui huvittamaan. Harvemmin näkee selvänä olevan suomalaisen näin tekevän, tosin en kyllä tiedä oliko tämäkään kundi selvä. Heidän uskontonsahan kyllä kieltää päihteet, mutta todellisuus on jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vai ettei stadissa tuollaista tapahdu? Hah, minua on lääpitty, puristeltu, puhuttu imeliä, kun eivät ole saaneet vastakaikua, alettu haukkumaan rumaksi rasistiksi, huoriteltu, ym.
Hinkuvat puhelinnumeroa, tunkevat iholle, koskettelevat, ihan keskellä päivää ostoskeskuksissa ym. Voin vain kuvitella, miten pelottavaa tämä on illalla ja pimeällä, kun kukaan ei välttämättä näe tai kuule ja nykyään ei välttämättä edes välitä.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän Suomeen on haluttu ja halutaan edelleen kiihtyvään tahtiin. Kiitos vain vihervassari hallitus ja ne ketkä näitä puolueita äänestää.
Onneksi meillä on unelma!
Teoria se on tämäkin. Herää vaan kysymys, miksi? Keitä naisia tämä hyssyttely ja lisääntynyt ahdistelu, pahimmillaan rais*kaus palvelee?
Kamalaa :(
Mutta sitä vartenhan meillä on vauva. Fi jotta saadaan asia kaikkien luettavaksi vaikkei valtamedia asiasta juuri puhu tai jos puhuu, asia kanta ei tule esille. Kaikki tsemit kohtalo tovereille!
Maija92 kirjoitti:
Kamalaa :(
Mutta sitä vartenhan meillä on vauva. Fi jotta saadaan asia kaikkien luettavaksi vaikkei valtamedia asiasta juuri puhu tai jos puhuu, asia kanta ei tule esille. Kaikki tsemit kohtalo tovereille!
Ikävä kyllä, tämänkin keskustelun tulee poistattamaan, kukas muu kuin nainen.
Minulla sama kokemus ulkomaalaisista miehistä Helsingissä. Ensin tulee how are you, lähtevät seuraamaan, kysyvät puhelinnumeroa. Autiolla kadulla keskellä yötä on lähdetty seuraamaan myös, pitkän matkaa, kahviseuraa inttäen. Ja junalla lähdetty mukaan melkein kotiovelle asti. On myös syljetty ja huudettu natsiksi. Tavallisen näköinen olen, mutta kuljen paljon yksin.
Feministiystäväni ovat vihaisia kun kerron näistä, yksi yritti jopa kiristää hiljaiseksi; jos kerrot näistä julkisesti, ystävyymme on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama kokemus ulkomaalaisista miehistä Helsingissä. Ensin tulee how are you, lähtevät seuraamaan, kysyvät puhelinnumeroa. Autiolla kadulla keskellä yötä on lähdetty seuraamaan myös, pitkän matkaa, kahviseuraa inttäen. Ja junalla lähdetty mukaan melkein kotiovelle asti. On myös syljetty ja huudettu natsiksi. Tavallisen näköinen olen, mutta kuljen paljon yksin.
Feministiystäväni ovat vihaisia kun kerron näistä, yksi yritti jopa kiristää hiljaiseksi; jos kerrot näistä julkisesti, ystävyymme on ohi.
Tuo on totta, miten feministit uhkailevat ja maalittavat näitä, jotka haluaisivat saada äänensä kuuluviin. Tälläkin palstalla on tämäkin asia myönnetty. En tule sitä ikinä ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta, miten feministit uhkailevat ja maalittavat näitä, jotka haluaisivat saada äänensä kuuluviin. Tälläkin palstalla on tämäkin asia myönnetty. En tule sitä ikinä ymmärtämään.
Nainen on naiselle susi.
Ja kaiken lisäksi me veronmaksajat maksamme näiden ahdistelijoiden ja raiskaajien elämisen täällä.
Eiks olekkin fantsua!
Taa koko ketju on taysin keksittya perrrssupropagandaa.
Ruotsissa on tilanne sen verran paljon pidemmällä, että jo lähes puolet naisista pelkää ja 13-14 prosenttia välttelee iltaisin liikkumista kokonaan. (Lähde: Brottsförebyggande rådet, 2017)
Aloittajalle ainoa neuvoni on, että kannattaa välttää katsekontaktia ja kulkea mahdollisimman kylmästi ohi. Näin näen monen (selvästi jo tilanteeseen tottuneen) tekevän.
Vierailija kirjoitti:
eikä, tosi kamalaa :( voimia sulle, et tarvitse semmosta ihmistä kaveriksi kuka sanoo sinulle mitä saat tehdä.
treffit kirjoitti:
Taa koko ketju on taysin keksittya perrrssupropagandaa.
Ikävä kyllä ei taida olla propagandaa :(
"Helsingissä tapahtuneista ilmoitetuista raiskauksistå peräti yli puolet oli ulkomaalåisen tekemiä. Tarkka luku on 53,8 prosenttia."https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1079c522-d061-4c7c-bdad-6c8420f5550d
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan: Poliisinaiset ovat nykyään ihan hirveitä koska itse ovat "topakoita" muka niin ne pilkkaavat sellaisia joita ei olla opetettu karkeiksi naisiksi ja jos tällaisia ahdistellaan niin se poliisinainen ei auta yhtään naista. Lisäksi ne ovat ohjeistettu olemaan ulkomaalaisen puolella ja vaativat naista alistumaan kohteluun.
Tämä on ongelma.
Siis mikä tässä on ongelma?
Miesmäisen naisen ymmärtämättömyys naisellisen naisen oikeuteen omaan tilaan. Poliisinainen varmasti tietää lain kirjaimen, mutta normaalimoraalilla varustettu kyllä vaistomaisesti tuntisi empatiaa uhria kohtaan, ellei sitten ole ahdistelija itsekin ja tämän vuoksi samaistu enemmän siihen ahdistelijaan.
Aika ikävää, jos täällä pitää siirtyä muslimimaiden käytäntöön, ettei naisia päästetä enää ilman 'suojelijaa' ulos liikkumaan. Siihen tämä unelma valitettavasti johtaa, jos tätä kehitystä ei saada loppumaan. Äänestämällä voi vaikuttaa vielä vähän aikaa.