Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä julkisilla paikoilla ahdisteleville miehillä

Maija92
26.11.2019 |

Hei.
Alkaa jo ahdistaa asia, ja olen miettinyt jo pk alueelta muuttoa.

Minua ahdistellaan säännöllisesti, yleensä varsinkin julkisenliikenteessä tai pysäkeillä, lähinnä ulkomaalaisia miehiä 20-40 vuotiaita. Puristelua ja koskettelua ja ahdistelua pääsääntöisesti, mutta joskus myös syljetään tai tönitään ja haukutaan halveksuvasti.

Mitä tehdä asialle? Olen yrittänyt olla pukeutumatta mitenkään erikoisesti ja värjännyt hiukseni vaaleasta mustaksi eikä se auttanut, miehenikään ei kerkiä kun perjantaisin tulla saattamaan minut

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa karjua kovempaa kuin ko mies pystyisi, niin hän huomaa, etä nainen on voimakas. Sama mitä karjuu, kun ei solvaa toita. Kirosanat käyvät mm oikein hyvin. Tärkeintä on ensireaktio.

Esim lääppimiseen. Jos tuntemattoman käsi menee reidelleni, lyön sen pois, nousen vihaisesti ylös ja karjun samalla kun otan etäisyyttä. Huudan "Mitä oikein luulit tekeväsi?  Perkele! Mene pois!"

Vierailija
22/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi millaisia nämä naiset ovat jotka saavat huomiota: jotkut naiset vaan kiinnostavat miehiä ihan sikana niin että ne oikeasti tulevat hulluiksi kun haluavat juuri sellaisen. Ihan sama miten pukeutuu, meikkaako tai koulutettu käyttäytyy- se on vaan siellä miesten päässä. On ihan sama onko vaalea vai tumma vai siltäväliltä, sama onko neitsyt vai naimisissa ja siltäväliltä.

Ja hurjinta on etteiiso osa miehiä uskalla lähestyä positiivisesti vaan kieltävät asioita ja alkavat käyttäytyä alistavasti.

En ole ikinä todistanut tuollaista missään julkisella paikalla, ja stadissa on kuitenkin tullut se 50 vuotta pyörittyä, joten en voi muuta kuin suhtautua noihin väitteisiin syvällä skeptisyydellä.

Kommentoin kommentin 11 ja voin sen verran sanoa, että koskaan kukaan ei ole varsinaisesti _ahdistellut_ jos paikalla on ollut normaaleja ihmisiä. On kuitenkin tilanteita, että esim. myöhään viikonloppuna (ei joka kerta, mutta satunnaisesti) olet yksin vaunussa nistien ja ulkkisjoukon kanssa ja silloin (ei aina, mutta joskus jo aika hyvällä todennäköisyydellä) sitä ahdistelua tapahtuu. Tullaan joko yksin tai porukalla viereen istumaan ja "juttelemaan", haastattelemaan ja painaudutaan kiinni ja siitä se lähtee. Ei minua ole koskaan r.a.iskattu julkisella paikalla, mutta todellakin on käyty käsiksi ja kahdesti on myös suudeltu (tai oikeammin nuoltu naamaani) väkisin ja naurettu päälle. Enkä uskaltanut estää kun miehet ovat kuitenkin paljon vahvempia kuin yksi nainen eikä tuosta tiedä miten olisi selvinnyt jos olisi yrittänyt lyödä, olisivatko vain innostuneet. Eri asia eri tilanteessa. Onneksi en saanut mitään herpestä tms. muistoksi, mutta ihmetyttää tuo, ettei uskota, että ikinä ketään tuntematon ahdistelisi. No muuton jälkeen olen saanut ollakin täysin rauhassa kun liikun sielläpäin vain päivisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisen lampaan sudet piirittävät. Tytöt joilla ei ole perhe tukenaan ovat kaikkein heikoimmilla. Pitäisi luoda jokin tukiverkko naisille joka olisi auki 24/7 oikeasti ja josta tultaisiin koko maassa sen naisen avuksi ja heti kun on tilanne. Se ei traumatisoimiseen autaa yhtään että apu on kuukauden päässä. Vahinko on jo tapahtunut.

Vierailija
24/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin lähenneltiin nuorena, mutta yleensä uskoivat sanaa tai viimeistään kun potkaisin polveen. Ja jos vaikka joku humalainen ahdisteli ravintolan ulkopuolella, niin yleensä sen kaverit tuli sanomaan, että anna tytön olla. Nykyisin taitaa olla kovempi meininki.

Jos näet ainakin hyvin nuorta tyttöä ahdisteltavan, niin puutu asiaan,  Olen itse pieni vanha akka, mutta olen pari kertaa kysynyt nuorelta, että tarvitsetko apua, kun näyttää, että tyttö ei ole ihastuksissaan jonkun lähetymisaikeille.

Vierailija
25/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisesta pitää soittaa poliisille! Eivät nämä muuten lopeta.

Voihan siitä soittaa, mutta eri asia, onko siitä mitään hyötyä. Jos joku tuntematon ahdistelee vaikka metrossa tai kadulla, niin tyyppi on jo kaukana siinä vaiheessa kun poliisit ehtivät paikalle - jos ehtivät. Mitä siinä sitten enää voi muuta tehdä kuin kuvailla ahdistelijan ulkonäkö - mikä saattaa sopia kymmeniin eri ihmisiin - ja poliisin täytyy vain todeta, ettei ole resursseja ruveta etsimään.

Ja sehän juuri niin syvältä onkin. Nämä ahdistelijat voivat huoletta jatkaa, koska tietävät, että vaikea heitä on saada vastuuseen.

Vierailija
26/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa karjua kovempaa kuin ko mies pystyisi, niin hän huomaa, etä nainen on voimakas. Sama mitä karjuu, kun ei solvaa toita. Kirosanat käyvät mm oikein hyvin. Tärkeintä on ensireaktio.

Esim lääppimiseen. Jos tuntemattoman käsi menee reidelleni, lyön sen pois, nousen vihaisesti ylös ja karjun samalla kun otan etäisyyttä. Huudan "Mitä oikein luulit tekeväsi?  Perkele! Mene pois!"

Ongelma on se että se käsi MENI jo reidellesi ja koskemattomuutesi meni. Se vitutuksen määrä, kun tajuat sen, vuosiakin jälkeenpäin.

Itse otan kuvan tällaisesta tyypistä. Mutta annas olla kerroin poliisiNAISELLE ottaneeni kuvan ahdistelijastani niin

TÄMÄ POLIISINAINEN ALKOI HUUTAMAAN PUHELIMESSA ETTÄ SAAKOS SITÄ LAIN MUKAAN EDES NOIN VAAN KUVATA KETÄÄN NOIN?

Siis ei helvetti! Poliisi siis ei auttanut vaan sympatiseerasi sitä ahdistelijaa ja oli vielä NAINEN.

Vierailija
27/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan: Poliisinaiset ovat nykyään ihan hirveitä koska itse ovat "topakoita" muka niin ne pilkkaavat sellaisia joita ei olla opetettu karkeiksi naisiksi ja jos tällaisia ahdistellaan niin se poliisinainen ei auta yhtään naista. Lisäksi ne ovat ohjeistettu olemaan ulkomaalaisen puolella ja vaativat naista alistumaan kohteluun.

Tämä on ongelma.

Vierailija
28/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iraki mies hyvä mies. Hyvä seksi. Miksi sinä valitta?

T. Ali

Vierailija
29/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä hullua. Jos kirjoitetaan, että suomalaiset miehet ahdistelevat jo lauma täällä huutaa metoo!

Kun puhe on ulkomaalaisista, ei se enää olekaan uskottavaa, aletaan puolustella ja väittämään naisia valehtelijoiksi/liioittelijoiksi.

Huolestuttavaa.

Mikä teitä naiset vaivaa?

N 46

Vierailija
30/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile alkaa näyttämään pelottavalta ja mulkoile oudosti ympärillesi. Julkisilla paikoilla purshkahdat yllättäen nauramaan ja itkemään, niin tuskin kukaan haluaa olla edes lähellä.

Vierailija
31/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän Suomeen on haluttu ja halutaan edelleen kiihtyvään tahtiin. Kiitos vain vihervassari hallitus ja ne ketkä näitä puolueita äänestää.

Onneksi meillä on unelma!

Vierailija
32/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilisytä avainnippua. Saksassa neuvotaan tekemään niin.

Vierailija
33/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä kauheata normaalissa arkielämässä, työmatkoilla ja vapaa ajalla kun törmää ahdisteluun kohtuu säännöllisesti.

Ja kun joku kysyi niin ihan perus suomalainen nainen olen ulkonäöltäni.

Ja korjataan vielä oman aloituksen luettuani että en nyt todellakaan meinannut, että vain ulkomaalaiset ahdistelevat, lähinnä he yleensä ovat vain päällekäyvämpiä ja herkemmin rikkomassa koskemattomuuttani.

Yhtälailla suomalaiset miehet ahdistelevat, vain hellävaraisemmin yleensä.

Ja teille kaikille ketkä heittävät vitsiä tästä, ja pitävät asiaa mahdottomana, toivottavasti teidänkin privaatti kupla puhkeaa joskus, minun tyttökavereilleni tämä on arkista ja tämmöinen ei kuulu minun pääkaupunki kuvaani

Vierailija
34/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä hullua. Jos kirjoitetaan, että suomalaiset miehet ahdistelevat jo lauma täällä huutaa metoo!

Kun puhe on ulkomaalaisista, ei se enää olekaan uskottavaa, aletaan puolustella ja väittämään naisia valehtelijoiksi/liioittelijoiksi.

Huolestuttavaa.

Mikä teitä naiset vaivaa?

N 46

Tukholma-syndrooma, siitä on lähes mahdotonta parantua. Hassusti syndroomaa esiintyy myös eniten Tukholmassa.

Vierailija
35/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan: Poliisinaiset ovat nykyään ihan hirveitä koska itse ovat "topakoita" muka niin ne pilkkaavat sellaisia joita ei olla opetettu karkeiksi naisiksi ja jos tällaisia ahdistellaan niin se poliisinainen ei auta yhtään naista. Lisäksi ne ovat ohjeistettu olemaan ulkomaalaisen puolella ja vaativat naista alistumaan kohteluun.

Tämä on ongelma.

Siis mikä tässä on ongelma?

Vierailija
36/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fema.kko se taas röhkii aamuvalheita. voisi satuilua vähentää ja lääkitystä lisätä. T erilaisten horolaumojen kanssa stadissa liikkunut eikä ketään tultu ahdistelemaan tai sellaista nähnyt

Vierailija
37/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fema.kko se taas röhkii aamuvalheita. voisi satuilua vähentää ja lääkitystä lisätä. T erilaisten horolaumojen kanssa stadissa liikkunut eikä ketään tultu ahdistelemaan tai sellaista nähnyt

Hörö ei ole ehkä se kiinnostavin tai laumassa helpoin kohde.

Vierailija
38/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa sitten kokeilemaan kulkemaan 00:30 työmaalle arabianrantaan ja sieltä kallioon 7 aamulla joka päivä. toivottavasti sinäkin ymmärrät olevasi haavoittuvaisempi yksinään kulkiessasi kun tyttöporukassa... Ei minuakaan ole ikinä kaveriporukassa kukaan ahdistellutkaan. Valoja päälle nyt!

Vierailija
39/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi viimeisin tapaus oli metrossa reilu viikko sitten, viereen istuutunut mies laski kätensä minun sisäreidelleni, sanoin ettei koske ja yritin nostaa käden pois, mutta hän samalla tarttui ranteeseeni ja nosti käteni haaroilleen.

Olisin tuollaisessa tilanteessa alkanut huutamaan, että poliisi "Poliisi paikalle, täällä on ahdistelija". Jos itse ei jostain syystä saa suuta auki, niin sitten sellainen turvahälytin mukaan. Vedät sokan irti ja annat pillin ujeltaa. Eiköhän siinä metelissä lopu äkkiä ahdisteluhalut. Minulla on ujeltavan turvahälyttimen lisäksi ujeltava ja värjäävä turvasuihke, jota käyttäisin, jos olen yksin liikkeellä, eikä muita ihmisiä ole lähistöllä, kun ahdistelija käy käsiksi.

Vierailija
40/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin lähenneltiin nuorena, mutta yleensä uskoivat sanaa tai viimeistään kun potkaisin polveen. Ja jos vaikka joku humalainen ahdisteli ravintolan ulkopuolella, niin yleensä sen kaverit tuli sanomaan, että anna tytön olla. Nykyisin taitaa olla kovempi meininki.

Jos näet ainakin hyvin nuorta tyttöä ahdisteltavan, niin puutu asiaan,  Olen itse pieni vanha akka, mutta olen pari kertaa kysynyt nuorelta, että tarvitsetko apua, kun näyttää, että tyttö ei ole ihastuksissaan jonkun lähetymisaikeille.

Nuoruuden ahdistelut ovat ihan eri tasolla kuin nämä nykyiset ulkkarien harrastamat taharrukset. Pahimmillaan käyvät joukolla puolustuskyvyttömän naisen kimppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme