Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin huvipuistolaite missä olet ollut?

Vierailija
24.11.2019 |

?

Kommentit (700)

Vierailija
141/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rock'n'Roll rollacouster Orlandossa. Tämän takia olen skipannut sekä Taigan että Junkerin. Ja tykkään kyllä vuoristoradoista. Mutra tuli tunne, että tipun.

Särkänniemen lentävässä matossa turvakaaret aukesivat. Ihan järkyttävää ja ihme, ettei kukaan lentänyt kyydistä. Lisebergissä oli myös yksi laite, joka pyöri pää alaspäin. Olin pieni ja laija ja meinasin luisua pois. Olkapää meni sijoilta, kun jouduin käsivoimin roikkumaan turvakaaressa.

Joo, on paljon kivojakin laitteita.

Särkänniemen lentävä matto oli ihan omaa luokkaansa. Turvakaari lukittui aina isoimman mukaan eli minä pienenä tyttönä isomahaisen äijän vieressä oli tuhoon tuomittu yhdistelmä. Ainoa laite, jossa tuli oksennus. Silti siihen oli aina mentävä, joka kerta.

Take off on ihanan kamala laite. Kerran menin krapulassa ja jo muutaman lonkeron nauttineena siihen ja se oli huono veto. Ei oksettanut mutta paha olo pysyi ja pysyi.

Lisebergissä tuo pääalaspäin laite oli karmea. Menin vaikka pelotti niin että tärisin. Se on se ryhmäpaine.

142/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Powerparkin Typhoon. Siitä hetkestä kun laite lähti liikkeelle pidin silmät kiinni ja toivoin että liike loppuisi mahdollisimman pian. Laitteeesta pois päästyä huimasi ja mahassa kiersi sen verran, että huvipäivä loppui osaltani siihen.

Eikö ole sama, kun särkänniemen X?

Ja muistaakseni tuossa laitteessa kuoli kesätyöntekijä, kun jäi sen alle.

Mulle hirveimpiä olivat tänä vuonna särkänniemessä : Hig voltage jossa sain melkein paniikkikohtauksen javiimeksi tämä sama tapahtui lintsin Taigassa, joka oli alkua lukuunottamatta järkyttävä kokemus😵

Ukkoon en enää uskaltanut, enkä varmasti särkänniemen Hypeenkään.

Ennen oli rainbow hirvein lintsillä, koska meinasin tippua.

Viikingissä taas yrjö lähellä.

Samantapainen, mutta Typhoon ei mene ympäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4D vuoristorata on vuoristorata, jossa myös istumapaikat voi kiepahtaa 360-astetta.

144/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porwepark Junker

Tästä olen kuullut, mutta minkälainen laite on?

Mahtava 🤩

Vierailija
145/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
146/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

147/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokion Dineylandissä oli sellainen sisärata, joka meni hirvittävän ylös ja oli myös älyttömän pitkä. Kysyin juuri ennen vaunuun menemistä siinä työskentelevältä tädiltä, että meneekö tämä ympäri. Kaksi kertaa vain, sanoi täti karskisti ja tuuppasi minua eteenpäin. Istuin koko ajan silmät kiinni (ei kai kovin järkevää) enkä ikinä ole rukoillut niin hartaasti kuin silloin. Tytär oli ihan että jihaa! hänelle ei ikinä tule paha olo missään laitteessa.

Vierailija
148/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole käynyt.. mutta haluaisin.

Tuollainen keinu ammutaan ilmaan kiekkumaan. On varmasti aika kauhea kokemus.

Vierailija
149/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se särkänniemen vuoristorata, jossa ollaan mahallaan. Jotenkin sattuu se siinä oleminen, todella epämukava

Vierailija
150/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pikkuveljen kanssa Linnanmäellä varmaan just Viikinkilaivassa. Veli alkoi liukua turvakaiteen ali ja meni ihan paniikkiin, itki ja huusi ja yritti ylöspäin. En tiedä, olisiko voinut tippua, teininä mietin vaan, että ei kai ja rauhoittuisi. Ei ollut kiva kokemus hänelle. Miksihän tollanen laite sai olla käytössä?

Vierailija
151/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhaminan Tivolin vuoristorata. Pelkäsin koko ajan ja pidin rystyset valkoisena kiinni tukikahvasta. Linnanmäellä olen joskus käynyt, mutta en ole siellä ajellut vuoristoradalla.

Vierailija
152/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitkä vähänkin pyörii 🤮

Vierailija
153/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Powerpark, ketjukaruselli missä oli tuplapenkit ja mikä menee saatanan korkealle. Lapsi halusi mennä ja yksin en halunnut päästää. Koko ajan pidin lapsesta kiinni kuin henkeni hädässä vaikka oikeasti ei kai ollut todellista putoamisen vaaraa. Lisäksi itkin koko reissun.

Vierailija
154/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkimäellä Sky flyer. Ja siitä se vauhtiajo. Aivan järkyttävää. Istutaan pienissä keinuissa, jotka kiinni ohuilla ketjuilla ja lennetään kauheaa vauhtia todella korkealla. Ilman mitään mainittavia turvakaaria. Ei koskaan enää🥴

Vierailija
155/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Särkänniemessä ollut Sky Flyer oli ennen kaikkea ihan helvetin epämukava... ja joskus lensi jotain kolikoita ja röökiaskeja syliin 😄

Vierailija
156/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistot on pelottavia 😳

Vierailija
157/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taisi olla Ukko jossa turvakaari painettiin niin alas että pelkäsin saavani paniikkikohtauksen. Hirveää jos se olis just sillon jäänyt jumiin.

Ihan kamalat kyydit tuli myös Tivoli Seiterän Super Waltzerissa. Istutaan sellasissa pyöreissä vaunuissa, ne pyörii isoa ympyrää pitkin ja laitteenhoitaja antaa vauhtia vielä niille vaunuille kahvikuppilaitteen tyyliin mutta paljon lujempaa. Istuin kauhusta kankeana enkä pystynyt edes huutamaan että älä nyt pyöritä enää enempää kun se pyöritti vaan lisää ja lisää. Tiedän toisenkin tästä laitteesta traumatisoituneen

Minä kaadun tuon jälkeen suoraan puskaan, mies nauroi katketakseen ja lapsi ihmetteli rattaista kun äiti hoiperteli lähimpään pensaaseen :D

Vierailija
158/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyl pahin ever!

Vierailija
159/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia kuin täällä jo mainitut. Lintsin Viikinkilaiva ja Särkänniemen Lentävä matto. Minäkin olin nuorena niin luikku, että pelkäsin todella tippuvani laitteesta.

Yksi virhe oli myös Särkänniemen Korkkiruuvi (tai joku vastaava), johon astuin ilman parempaa tietoa. Ihmettelin, kun silmälasit piti ottaa lähtiessä pois päästä. Siinä vaiheessa turvakaaret oli jo lukittu, joten pois ei enää päässyt. Huusin suu auki äänetöntä huutoa koko matkan. Poikaystäväni ihmetteli, miten otin niin rauhallisesti. Ei vain ääni tullut. Puistattava kokemus.

Myös vanha Lintsin maailmanpyörä oli järkyttävä. Puristin keskitankoa koko matkan ajan, ja mietin, kuinka korkealle tämä vielä nousee.

Nykyään jätän laitteet suosiolla muille. Johonkin 3D-juttuihin suostun vielä menemään.

Vierailija
160/700 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisin Disneylandin Space Mountain: Mission 2. Sisävuoristorata, rata oli suurimmaksi osaksi pimeää ajelua ja strobovaloja. Pelkäsimme että nyt korjaa kuolema kun kyyti oli niin karmeaa.

Rataa tuunattiin myöhemmin hieman miellyttävämmäksi ja nimettiin uudellen Star Wars: Hyperspace Mountain, mutta tuntui että se oli kyllä edelleen ihan sama ajelu. Haluaisin kuitenkin käydä vielä kolmannen kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän