Kamalin huvipuistolaite missä olet ollut?
Kommentit (700)
Tykkimäen possujuna oli kamalin. Kauheaa eläinrääkkäystä.
En enää muista laitteiden nimiä, kun se oli 2013, milloin kävin viimeksi huvipuistossa. Särkänniemessä tuli käytyä ja kaikki sellaset ovat hirveitä, mitkä pyörii ja tempoo puolelta toiselle, repii ja riuhtoo. Sitten ne, mitkä nousee nopeesti ylös ja sitten lähtee tulee alaspäin. Kyllä tuli huono olo niissä härveleissä. Ei kyllä kannata syödä eikä juoda mitään ennen niihin menoa. Pakki menee niin sekasin, että yrjö lentää.
90 luvulla tivoleissa oli kokisölkkien näköiset joissa lenteli kuin räsynukke.
Ei nykyään enää kestä pyöritystä ja pää alaspäin menoa. Jätän suosiolla nuoremmille ja tyydyn Lintsin vuoristorataan ja pistän laitekummin asialle juniorin kasvaessa.
Linnanmäen Enterprise.
Pelkäsin henkeni puolesta, että se kärry lentää irti siitä rungosta.
Ihan kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Powerparkin Typhoon. Siitä hetkestä kun laite lähti liikkeelle pidin silmät kiinni ja toivoin että liike loppuisi mahdollisimman pian. Laitteeesta pois päästyä huimasi ja mahassa kiersi sen verran, että huvipäivä loppui osaltani siihen.
Eikö ole sama, kun särkänniemen X?
Ja muistaakseni tuossa laitteessa kuoli kesätyöntekijä, kun jäi sen alle.
Mulle hirveimpiä olivat tänä vuonna särkänniemessä : Hig voltage jossa sain melkein paniikkikohtauksen javiimeksi tämä sama tapahtui lintsin Taigassa, joka oli alkua lukuunottamatta järkyttävä kokemus😵
Ukkoon en enää uskaltanut, enkä varmasti särkänniemen Hypeenkään.
Ennen oli rainbow hirvein lintsillä, koska meinasin tippua.
Viikingissä taas yrjö lähellä.Mikä siinä Taigassa oli järkyttävää?
Taiga on 😍
Meneehän se kovaa ja kiemuroita, voltteja ja niin edelleen, mutta tuntuu silti turvalliseslta. Meno on tasaista eikä yhtään tärise etc..
Sen sijaan se Enterprise ihan järkyttävä, sellainen pelottava metallikehikko ympärillä. Heiluu, pelkäät että milloin se kärry lentää irti siitä varresta.
Vierailija kirjoitti:
Linnanmäen Enterprise.
Pelkäsin henkeni puolesta, että se kärry lentää irti siitä rungosta.
Ihan kauhea.
Enterprisessä (kieppiköhän sen nimi on nykyään) kävin vielä pari vuotta sitten, mutta kun katsoo noita uusia laitteita niin väliin kyllä jää.
Kiuru pääministeriksi!
Tynkkynen on hyvä myös, mutta liian kiihko. Katsotaan 10v päästä, josko on rauhoittunut.
Särkänniemessä ollut lentävä matto. Hyi saakeli että oli oksettava kokemus!
Ei ole laite, mutta lintsillä se jokin sokkeloinen talo, jossa oli kammotuksia ja peili-labyrintti.
Pari kertaa (eri vuosina) olin jumissa siellä, kun en veinannut mitenkään löytää ulos pääsyä. Molempina kertoina ihan hirvittävät säpsähdykset olen saanut siellä talossa.
En malta, että pääsee jossain vaiheessa uudelleen rapakon taakse.
Vierailija kirjoitti:
En malta, että pääsee jossain vaiheessa uudelleen rapakon taakse.
Linnanmäen Taiga 106km/h, 52m korkea
Kingda Ka, Six Flags Great Adventure, 206km/h , 139m korkeus, vapaapudotus
Kaikki on isompaa USA:ssa :)
Pari viikkoa sitten kävimme Särkänniemessä ja silloin ehdottomasti pahimmat ovat Troika ja se pyörivä kiikku laite. Troika siksi kun aluksi näytti ettei se nyt niin paha ole, mutta nousikin yllättävän korkealle ja turvakaari ei tuntunut turvalliselta. Pidin silmät kiinni ja pidin turvakaaresta valkoisin rystysin kiinni. Kiikkulaite oli lapsena yksi suosikkejani, mutta nyt aikuisena ja ylipainoisena pelkäsin, että kiikku lähtee irti vaikka kysyin laitteen ohjaajalta, että onhan minun kokoiseni turvallista tulla mukaan. Senkin laitteen selvisin pitämällä silmät kiinni ja rystyset valkoisina ja onneksi saimme tuplaistuin kiikun poikaystäväni kanssa ja sain henkistä tukea häneltä.
En missään nimessä uskalla mennä laitteeseen joka menee pää alaspäin hirvittävän korkealla kuten Särkänniemen X.
Kauheimmat laitteet ovat ne, mitkä menevät korkealle ja ollaan pää alaspäin. En tiedä niitten laitteiden nimiä ja saman aikaisesti ne liikkuu vuoristoratamaisesti. Niitä tuonlaisia laitteita taitaa olla useampia.
Vierailija kirjoitti:
Linnanmäen Rainbowssa lenteli laidasta laitaan. Ja silti siihen piti päästä jokaisella reissulla :D
Joo, oon ollut tässä vajaassa kyydissä niin ettei ketään muuta rivillä ja olin pienikokoinen, silti siis selvästi pituusrajan ylittävä. Pelkäsin mielettömästi aivan koko kyydin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Powerparkin Typhoon. Siitä hetkestä kun laite lähti liikkeelle pidin silmät kiinni ja toivoin että liike loppuisi mahdollisimman pian. Laitteeesta pois päästyä huimasi ja mahassa kiersi sen verran, että huvipäivä loppui osaltani siihen.
Eikö ole sama, kun särkänniemen X?
Ja muistaakseni tuossa laitteessa kuoli kesätyöntekijä, kun jäi sen alle.
Mulle hirveimpiä olivat tänä vuonna särkänniemessä : Hig voltage jossa sain melkein paniikkikohtauksen javiimeksi tämä sama tapahtui lintsin Taigassa, joka oli alkua lukuunottamatta järkyttävä kokemus😵
Ukkoon en enää uskaltanut, enkä varmasti särkänniemen Hypeenkään.
Ennen oli rainbow hirvein lintsillä, koska meinasin tippua.
Viikingissä taas yrjö lähellä.Mikä siinä Taigassa oli järkyttävää?
Vauhti oli ihan hullu ja lopussa olin silmät kiinni ka touvoin että loppuu, mutta jatkui vaan... Luulin että kuolen ja olin pitkään ihan vetelä ja sekaisin tuon jälkeen 🙈😬
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa sitten kävimme Särkänniemessä ja silloin ehdottomasti pahimmat ovat Troika ja se pyörivä kiikku laite. Troika siksi kun aluksi näytti ettei se nyt niin paha ole, mutta nousikin yllättävän korkealle ja turvakaari ei tuntunut turvalliselta. Pidin silmät kiinni ja pidin turvakaaresta valkoisin rystysin kiinni. Kiikkulaite oli lapsena yksi suosikkejani, mutta nyt aikuisena ja ylipainoisena pelkäsin, että kiikku lähtee irti vaikka kysyin laitteen ohjaajalta, että onhan minun kokoiseni turvallista tulla mukaan. Senkin laitteen selvisin pitämällä silmät kiinni ja rystyset valkoisina ja onneksi saimme tuplaistuin kiikun poikaystäväni kanssa ja sain henkistä tukea häneltä.
En missään nimessä uskalla mennä laitteeseen joka menee pää alaspäin hirvittävän korkealla kuten Särkänniemen X.
juuri tuo X on se mikä minua eniten kiinnostaa Särkänniemessä, en ole siinä vielä käynyt.
Tornado on ihana vuoristorata, se Trombi vai mikä lie, missä ollaan radan alla pidetään käsillä kiinni, ihan järkyttävä laite.
Vierailija kirjoitti:
Särkänniemen edesmennyt Jet Star oli KAMALA. Luulin lentäväni kyydistä 😳
Tarkoitat varmaan vanha Jet Star eli silloin kun ei ollut vielä turvakaaria. Ei siitä silloinkaan keskipakoisvoiman vuoksi voinut lentää kyydistä, mutta nykyään nuo laitteet yleensä suunnitellaan niin että vaikka matkustaja yrittäisi heittäytyä pois, ei turvakaarien vuoksi pysty.
Olihan se Jet Star uusituin vaunuinkin järkyttävän rämisevä ja poukkoileva tapaus, ja se suljettiin jos yhtään satoi kun kuulemma jarrut eivät pitäneet :D Silti hauska vehje.
Lentävä matto on ihan kauhein, koska olin aivan varma että putoan sieltä. Se kaari oli jotenkin niin löysä. Rystyset punaisina koitin pitää jostain kiinni, että pysyin kyydissä enkä lentänyt sieltä pois.
Tuurin tivolin se Linnanmäen teekuppeja muistuttava laite. Työntekijä vielä antoi aluksi lisää vauhtia. Luulin oikeasti, että kuolen.