Onko sinulle OK että ihmiset käyttävät heidän sukupuoli-identiteettiään vastaavia WC- ja pukutiloja?
Eli transnainen käyttää naisten pukuhuonetta, vaikka näyttäisi ulkoisesti enemmän mieheltä yms.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mammat tykkäisi, jos miestensä kanssa kuntosalin saunassa istuisi isorintainen ladyboy? Ei hätää, hänellä on penis, joten homma on ok!
Ei mitään ongelmaa.
Monella miehellä on rinnat. Toisilla paremmat.
Kävin tässä taannoin ihan vahingossa naisten vessassa. Huono tuuri kun ei sattunut olemaan naisia tai tulemaan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mammat tykkäisi, jos miestensä kanssa kuntosalin saunassa istuisi isorintainen ladyboy? Ei hätää, hänellä on penis, joten homma on ok!
Mun mielestä tuo olisi ok. Mies on hetero, joten tuskin sitä se ladyboy kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on muutenkin jo bi, joten ei haittaisi.
-yksi aiemmin vastanneista, joka ei halua peniksiä naistenpuolelle
Siis jos tässä ruvetaan säästelemään kaikkia, joilla on joitakin traumoja, ollaan loputtomassa suossa. Käsitelkää ne traumat, jos ette kestä esim. partakarvoja naisella. Haloo!
Jos tiloissa on tarkoitus riisuutua muiden ihmisten nähden niin paljon, että fyysisen, ulkoiset sukupuolen merkit tulevat näkyviin, on kohteliasta mennä sen sukupuolen pukeutumistiloihin, jotka vastaavat omia fyysistä sukupuolta.
Intersukupuolisten kohdalla tietenkin on vähän vaikeampi tilanne, jos hänellä on selvästi näkyvissä sekä maskuliinisia että feminiinisiä sukupuolitunnuksia. Sellaisissa tilanteissa hän varmaan valitsee sen pukeutumistilan, jossa tuntee olonsa vähemmän vaivautuneeksi, jos yleensäkään rohkaistuu menemään mihinkään julkisiin pukeutumistiloihin.
Julkisissa vessoissa taas yleensä housut lasketaan suljetun oven takana, eli kukaan muu WC:ssä olija ei tiedä, millaiset sukuelimet sillä koppiin menneellä henkilöllä on. Joten ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei katsoisi! Ollaan sovittu, ettei katso muita kuin minua.
/
Kaivaisin mieheltäni silmät päästä jos joskus kuulisin että on ollut samassa saunassa tällaisen kanssa!!!
T. Sinun kuvitelmasi av-mammasta
Vierailija kirjoitti:
Siis jos tässä ruvetaan säästelemään kaikkia, joilla on joitakin traumoja, ollaan loputtomassa suossa. Käsitelkää ne traumat, jos ette kestä esim. partakarvoja naisella. Haloo!
Ei hätiä. Palstan yllättävä konsensus oli, että vaikka näyttäisit Juha Miedolta, mutta sinulla on römpsä, olet tervetullut naisten pukuhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätiä. Palstan yllättävä konsensus oli, että vaikka näyttäisit Juha Miedolta, mutta sinulla on römpsä, olet tervetullut naisten pukuhuoneeseen.
Todellakin olisi.
En koe minulla olevan oikeutta alkaa sanella, ettei joku ole riittävän naisellinen / kaunis samaan saunaan kanssani.
En halua riisuutua tiloissa, joissa on miehiä. Yksinkertaista, eikä minun sitä tarvitse selitellä. Riittää että tuntee (naisten) historiaa ja yleistä maailman menoa. En halua olla peniksellisten kanssa samoissa pukutiloissa, ja tulen viemään valitusprosessit loppuun asti, jos minua vaaditaan väkisin hyväksymään sekatilat.
Vierailija kirjoitti:
En halua riisuutua tiloissa, joissa on miehiä. Yksinkertaista, eikä minun sitä tarvitse selitellä. Riittää että tuntee (naisten) historiaa ja yleistä maailman menoa. En halua olla peniksellisten kanssa samoissa pukutiloissa, ja tulen viemään valitusprosessit loppuun asti, jos minua vaaditaan väkisin hyväksymään sekatilat.
Ei tässä ole kyse selatiloistaå, vaan mitä tiloja transsukupuoliset saavat käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse selatiloistaå, vaan mitä tiloja transsukupuoliset saavat käyttää.
*sekatiloista
Vierailija kirjoitti:
Kerran uimahallin pukuhuonessa riisuutuessani ihan hädissäni etsin vaatetta suojaksi samalla kun kysyvästi katsoin eikö siihen viereen tuleva mies tajua olevansa väärässä pukukopissa. Kunnes tajusin että se olikin nainen joka ei kyllä millään halunnut ilmentää tätä. En tosiaan haluaisi samaan pukkariin Reiskaa joka päättikin viime viikolla olevansa Reija. Sitäpaitsi, eivät transut välttämättä ole kiinnostuneita oman vanhan sukupuolensa edustajista, niin siksikin voi olla jopa vaarallista
Mitenkäs sitten me muut epäheterot, ollaanko mekin vaarallisia? Mitä jos ei sotkettaisi keskusteluun epäoleellisia tekijöitä? Minä ainakin käytän pukuhuonetta vaatteiden vaihtamiseen, enkä kyttää muita naisia saati tee heille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh se on ehkä kuitenkin parempi uskoa edelleen omaa parempaa tietoaan. Nämä terffit on sen verran omistautuneita että uskottelevat itselleen ihan uudet intuitiot ja fiilikset toisten sukupuolesta, mutta niillä ei ole sitten mitään tekemistä sen kanssa miten ihmiset yleisesti käyttäytyy. Kuitenkin hyvin pienen porukan juttu tämä erityisen vaivan näkeminen jotta entistä paremmin onnistuisi kieltämään transväen sukupuolen vaikkei internetissä siltä aina vaikutakaan.
Unisex tilat ja omat kopit kaikille, kuten kylpylöissä.
Olen ollut naisvaltaisessa työpaikassa, jossa oli 2 miestä töissä. Pukeutumistiloja oli kaksi. Naisten pukuhuoneessa oli kaikki kaapit varattuja, joten sain kaapin miesten pukuhuoneesta. Siellä oli jo ennestäänkin enemmän naisten pukukaappeja kuin miesten. Jossain vaiheessa tein havainnon, että minun kaappini molemmilla puolilla on miehen kaappi. Eipä se minua niin haitannut, koska emme me siellä koskaan itseämme alasti riisuneet.
On OK. Sitäpaitsi jos henkilö on korjannut sukupuolensa niin juridisesti kuin lääketieteellisestikkin
niin kyllä sitä suuremalla syyllä ihmisellä on täysi lupa ja oikeus käyttää sukupuolellensa suunnattuja
tiloja.
Yksikään transnainen tai transmies, intersukupuolinen, sukupuoleton tai cis-mies tai nainen ei ole
millään lailla syyllinen sinun tunteille ja sille että joku mies tai nainen (ihminen) ylipäätän on sinua kohdellut huonosti jossain joskus.
Kunhan muistavat naisten vessassa laittaa reunuksen takaisin alas, jos pissaavat seisten.
Vierailija kirjoitti:
Unisex tilat ja omat kopit kaikille, kuten kylpylöissä.
Ei ne kopit ilmaiseksi rakennu. Parempi säilyttää naisten omat tilat niin ei koppeja tarvita.
Voin ihan kokemuksesta sanoa että naiset ei halua miehen näköistä transmiestä pukuhuoneeseensa vaikka päivääkään ei olisi hoitoja saanut. Niin revitään kamat äkkiä pukukaapista ja juostaan yleisten tilojen invavessaan vaihtamaan vaatteet kun minä olen pukuhuoneessa tai jos pukeutuminen on kesken ja saavun paikalle niin katsotaan pitkään ja kerätään nopeasti tavarat ja häivytään, jos suihkuun oli menossa niin ei mennäkään. Että siis missä sitä pitäisi pukeutua kun miesten tiloihin ei saa mennä eikä naisetkaan tykkää?