Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko hävinnyt osakkeilla?

Vierailija
24.11.2019 |

Oletko sijoittanut osakkeisiin ja hävinnyt rahaa? Kuinka paljon meni?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hävinnyt Verkkokaupan ja Outokummun osakkeiden kanssa yhteensä noin tonnin luokkaa. Onneksi olen silti kokonaisuudessaan voitolla, ja nämäkin tappiot oli mahdollista vähentää voittojen verotuksessa.

Vierailija
2/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häviö realisoituu vasta osakkeita myytäessä. Unohdan nokiani joksikin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, Talvivaara 2500e ja Biotie Therapies 1800e. Tällä hetkellä 20000e salkku reilut 2500e miinuksella.

Vierailija
4/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Nokian osakkeita jotka ostin 56 € kappale, osakkeissa kuulemma aina voittaa pitkällä tähtäimellä. Kauankohan menee?

Vierailija
5/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hävinnyt Stockmannin osakkeilla 1500 euroa (alkuperäinen sijoitus oli 2000 euroa.) Mutta koska osakesalkkuni on hyvin hajautettu, olen kokonaisuudessaan selvästi plussan puolella. Lisäksi saatoin vähentää Stockmannin tappiot rahasto-osuuksieni myyntivoitosta, joten käytännössä Stockan osakkeiden nettotappio oli minulle 1050 euroa.

6/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti. Kuolinpesän osakkaana Talvivaaraa/Ahtiumia n. 10 000 eurolla konkkavaiheessa, siitä tuli se vakiohyvitys mikä muillekin.

Cramoa en myynyt ennen Adapteota. A toki ihan arvossaan, mutta myyminen taitaa olla niin hankalaa, että käytännössä ei ole likvidi ollenkaan.

Vierailija
7/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Nokian osakkeita jotka ostin 56 € kappale, osakkeissa kuulemma aina voittaa pitkällä tähtäimellä. Kauankohan menee?

On ehkä aika havahtua siihen että Nokia on täysin eri firma kuin siihen aikaan kun osake maksoi 56€ kappaleelta.

Vierailija
8/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta on jäänyt huomaamatta olennainen pointti: osakkeissa voittaa aina pitkällä tähtäimellä, jos hajautus on tarpeeksi hyvä. Vain yhden firman osakkeisiin sijoittaminen on arpapeliä.

Vierailija
9/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, Talvivaara 2500e ja Biotie Therapies 1800e. Tällä hetkellä 20000e salkku reilut 2500e miinuksella.

Paljonko olet saanut osinkoja vuosien varrella? Ne pitää vähentää miinuksista, jos haluat tarkastella salkkusi kokonaistuottoa.

Vierailija
10/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla osakkeista olen hävinnyt ja osalla olen voittanut. Yhteensä olen n. 2 vuoden nettopalkkani verran plussalla. Sijoitan yhteen osakkeeseen vain melko pienen osan Koko sijoituksista eli n. 5% maximissaan. Mikäli nousee niin en välttämättä myy, ehkä osan ehkä pidän, riippuu vähän perstuntumasta. Osa osakkeista on aika mojovasti punaisella, mutta eipä se yöunia haittaa.

Vierailija
11/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain yksittäisillä osakkeilla kyllä (mm Stockmann, Martela...), ehkä kymppitonnin luokkaa, mutta paljon vähemmän kuin olen voittanut toisilla. Tänä vuonna salkkuni on noussut kymppitonneja. Ja osingot päälle!

Vierailija
12/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti olen hävinnyt vain 200 e, Talvivaarasta. Todellisesti kysymys on mahdoton, koska häviäminen tulee vasta sitten kun osake myydään. Minulla on Nordea -30 prosenttia, eli 1500 e miinuksella, muttaen ole sitä hävinnyt vielä.

Myyn kyllä aika ajoin osakkeita tappiolla. Asuntoni on vuokralla ja siten saan tiputettua pääomaverotustani.

Vierailija
13/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette osakesäästötilistä? Itse vasta olen harrastanut pelkkiä rahastoja ja nyt olen harkinnut osakesäästötiliä ja sinne sitten osakkeita, mutta siinähän ei käsittääkseni voi tappioita hyödyntää verotuksessa, kuten ilman osakesäästötiliä voisi.

Vierailija
14/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi olen onnistunut sijoittamaan osakkeisiin joiden arvo on vain kasvanut. Eli voitolla olen, mutta en myy.

Vierailija
15/15 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette osakesäästötilistä? Itse vasta olen harrastanut pelkkiä rahastoja ja nyt olen harkinnut osakesäästötiliä ja sinne sitten osakkeita, mutta siinähän ei käsittääkseni voi tappioita hyödyntää verotuksessa, kuten ilman osakesäästötiliä voisi.

Toisaalta ei myöskään tarvitse maksaa veroa myyntivoitosta, jos myyt yhden firman osakkeita voitolla ja ostat koko summalla toisen firman osakkeita. Käsittääkseni myös osingot voi sijoittaa verottomina uudelleen (tästä en ole ihan varma).

Verot kyllä maksetaan, mutta vasta sitten, kun nostaa rahat tililtä. Periaatteessa sitä ennen korkoa korolle -ilmiö toimii tehokkaammin.

En ole vielä itse päättänyt, avaanko osakesäästötilin. Pitää ensin tutustua ehtoihin vähän tarkemmin.