Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
41/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minua kerrostaloasujana ei häiritse kuin kaksi asiaa: jos en saa naapurin metelöinnin takia nukuttua öisin ja alakerran naapurin ketjutupakointi parvekkeellaan, minkä takia meidän asunnon parveke on käyttökelvoton ja koko asunto kesät, kun ikkunoita ja parveketta ei voi pitää auki. Onneksi jälkimmäiseen aiomme yrittää saada muutosta.

Vierailija
42/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."

Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta  aiemmin oli jokailtainen kuularalli.

Täällä myös mystinen kuularalli, siis aivan kuin joku todella viskoisi marmorikuulia lattialle. Tämä viskoja vaan valitettavasti aloittaa aamuvarhaisella, neljältä, viideltä tai viimeistään kuudelta.

Täällä oli kanssa tuollainen kuularallija tunteja putkeen joka ilta. Mistä tuo ääni tulee???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua täälläkin. Asun 30-lukulaisessa kerrostalossa. Tuntuu kuin yläkerran naapurilla olisi ikuinen muutto menossa, varsinkin huonekalujen siirtelyääniä kuuluu alvariinsa. Askelista en jaksa häiriintyä, mutta nuo siirtelyäänet ja ihmeelliset pamaukset rasittaa, kun toistuvat päivittäin. Kenties hän on hamstraaja ja asunto on niin täynnä tavaraa, että tarvitsee koko ajan siirrellä päästäkseen kulkemaan. En tiedä. 

Vierailija
44/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yläkerta vetää harjattomalla suuttimella imuroiden tunnin, ja ääni on sanoinkuvaamatonta kalinaa ja raastamista. Hyvät ihmiset se lattia imuroidaan harjasyyttimella ja matot ilman harjaa olevalla!

Muutakin jytinää on välillä kuin paini olisi menossa, ja kalistelua jossa pitää jo heitellä ihan tavatoita aika laillakin.  Välillä oli se marmorikuula iltaisiin ja kesti tunteja.

Minä käytän kyllä lattian imuroinnissa harjasuutinta, mutta silti se suutin ja imurin renkaat ja letku ja sähköpiuha kalisevat lattiaan. Anteeksi siitä. 

Vierailija
45/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerrassa on remonttihullu. Ollaan 8 vuotta nyt tässä asuttu ja perhe tekee koko ajan remppaa. Naputtelua ja poran ääntä kuuluu joka viikko. Eikö ne ite kyllästy siihen, sitä mietin. Ja kuinka moneen kertaan voi kolmion remontoida 8 v aikana jos sama perhe siinä koko ajan asuu

Vierailija
46/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono äänieristys tekee tuota. Asuin muinoin vanhassa kerrostalossa ja meno oli juuri tuota kuten aloittaja kertoo. Nyt asun uudessa ja täällä on paljon hiljaisempaa. Äänieristykseen on tullut tiukemmat standardit vuosien varrella. Kannattaa valita asunto, joka on uudehkossa (2010-luvulla) rakennetussa talossa, mikäli mahdollista. Samalla saa joitakin muita asumisviihtyvyyttä parantavia ominaisuuksi mm. vesimittari, ilmanvaihto jne.

Nimenomaan kannattaa valita vanha talo, joka on rakennettu silloin kun taloja vielä osattiin rakentaa. Itse asun v. 1953 rakennetussa talossa. Täällä ei kuulu hiiskaustakaan mistään.

Puheputket, kananpaskaseinät jne. Well, well....

Vierailija
47/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut parikyt v (hyvissä) kerrostaloissa, eikä mitään kokemusta tuollaisesta.

Sama mulla, olen asunut 45 vuotta kerrostaloissa, ei mitään ongelmaa. Yks joulu oli naapurilla bileet, kävin sanomassa että musiikki kiitos seis, he uskoivat ja sillä selvä.

Vierailija
48/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono äänieristys tekee tuota. Asuin muinoin vanhassa kerrostalossa ja meno oli juuri tuota kuten aloittaja kertoo. Nyt asun uudessa ja täällä on paljon hiljaisempaa. Äänieristykseen on tullut tiukemmat standardit vuosien varrella. Kannattaa valita asunto, joka on uudehkossa (2010-luvulla) rakennetussa talossa, mikäli mahdollista. Samalla saa joitakin muita asumisviihtyvyyttä parantavia ominaisuuksi mm. vesimittari, ilmanvaihto jne.

Nimenomaan kannattaa valita vanha talo, joka on rakennettu silloin kun taloja vielä osattiin rakentaa. Itse asun v. 1953 rakennetussa talossa. Täällä ei kuulu hiiskaustakaan mistään.

Ihan sama kokemus viimeisen kanssa. 1912 ja 1953 rakennetuissa taloissa uskomattoman hyvin luontaisesti eristävät seinät. Tällä vuosituhannella rakennetuissa normaalin hintatason taloissa tuntuu kuuluvan kaikki. Ne todella kalliit ovat se poikkeus.

Elementtitalot. 😐

Vierailija
49/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mistä tuo marmorikuula/pomppupallojuttu oikein tulee?

Vierailija
50/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti. Muistan kun naapurimme rakensi olohuoneessa aidan puusta.

Vierailija
51/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yläkerta vetää harjattomalla suuttimella imuroiden tunnin, ja ääni on sanoinkuvaamatonta kalinaa ja raastamista. Hyvät ihmiset se lattia imuroidaan harjasyyttimella ja matot ilman harjaa olevalla!

Muutakin jytinää on välillä kuin paini olisi menossa, ja kalistelua jossa pitää jo heitellä ihan tavatoita aika laillakin.  Välillä oli se marmorikuula iltaisiin ja kesti tunteja.

Minä käytän kyllä lattian imuroinnissa harjasuutinta, mutta silti se suutin ja imurin renkaat ja letku ja sähköpiuha kalisevat lattiaan. Anteeksi siitä. 

Niin ja myöskään sohvien, sänkyjen ja tuolien siirtelyyn ei auta harjasuutin. 

Vierailija
52/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne kalise kun toimii rauhassa. Mutta kun temmotaan ja revitään sitä imuria niin se metelei on hirveää.

Vierailija
53/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkojen alle on huopapaloja kyllä olemassa ja jokainen fixu älyää ne liimata.

Vierailija
54/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapsella on potkumopo ja päältäajettava auto

- Varhaisteini muutamine kavereineen  pelaa sählyä ja välillä pomputtelevat koristakin sisällä

- Välillä lastenrattaat kolisee rappujen kaiteisiin, lapsikin niitä paukuttaa aina kun mennään ulos

- Tietty sisällä juostaan ja portaissa kans. Ja huudetaaan!

- Nostelen itse kahvakuulaa ja se tömähtelee

- Siivoan usein imurilla siten, että kaapit ja listat kolisee

- Tulee paukauteltua kaappien ovet aika lujaa kiinni

- Musa on usein niin kovalla, että tulee huudettua lapsille

- Telkka on myös usein aika kovalla, että kuulen keittiöön mitä tapahtuu

- Perjantai-iltaisin tulee aika kovaan ääneen kailotettua kavereiden kanssa viinilasillisen ääressä

Pari kertaa naapurit on tulleet valittamaan, mutta olen käskenyt heitä häipymään helkuttiin, MEILLÄ on oikeus elää siten miten halutaan. Joskus isännöitsijäkin on ollut yhteydessä, mutta ollaan yhdessä todettu, että ääni lähtee lapsista, joten vika on äänestä valittajassa!

Vierailija
55/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle muutti naapuriin kaapinpaukuttajat. Heidän keittiö on vasten mun olkkarin seinää ja perheessä siis PAISKOTAAN keittiön kaapin ovia kiinni. En tajua, miten ne voivat koko ajan kotiin tultuaan olla keittiön kaapeilla, sen verran tiuhaan kuuluu pauke. Edellisen naapurin aikana ei kuulunut mitään, keittiötä ei ole hänen jälkeensä uusittu.

Vierailija
56/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matottomuus. Tottakai kuuluu kun lattialla ei ole mitään ääntä eristävää.

Vierailija
57/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä tässä tarkoitetaan tuolla marmorikuulajutulla, mutta meillä parvekelasien lukko toimii sellaisella vetonarusysteemillä, eli narun päässä on sellainen muovi, joka paukkuu parvekelasia vasten tuulella. Ja samantapainen ääni kuului lapsuudenkodissani rullaverhon vetonarun muovivetimestä, kun se jäi napsumaan ikkunaa vasten. 

Vierailija
58/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH-mutsi luojan armosta kirjoitti:

- Lapsella on potkumopo ja päältäajettava auto

- Varhaisteini muutamine kavereineen  pelaa sählyä ja välillä pomputtelevat koristakin sisällä

- Välillä lastenrattaat kolisee rappujen kaiteisiin, lapsikin niitä paukuttaa aina kun mennään ulos

- Tietty sisällä juostaan ja portaissa kans. Ja huudetaaan!

- Nostelen itse kahvakuulaa ja se tömähtelee

- Siivoan usein imurilla siten, että kaapit ja listat kolisee

- Tulee paukauteltua kaappien ovet aika lujaa kiinni

- Musa on usein niin kovalla, että tulee huudettua lapsille

- Telkka on myös usein aika kovalla, että kuulen keittiöön mitä tapahtuu

- Perjantai-iltaisin tulee aika kovaan ääneen kailotettua kavereiden kanssa viinilasillisen ääressä

Pari kertaa naapurit on tulleet valittamaan, mutta olen käskenyt heitä häipymään helkuttiin, MEILLÄ on oikeus elää siten miten halutaan. Joskus isännöitsijäkin on ollut yhteydessä, mutta ollaan yhdessä todettu, että ääni lähtee lapsista, joten vika on äänestä valittajassa!

Voi tsiisus...

Vierailija
59/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen täällä jokaikinen päivä (tänäänkin ollut koko päivän korvatulpat päässä mutta niin olen 90 % ajasta mitä kotona vietän). Luojan kiitos muutan kuukauden päästä pois, en enää ikinä vaihda asuntoa ellen tiedä varmasti että äänieristys on kunnossa. Jokaikinen päivä tässä pahviseinätalossa on yhtä hlvettiä!

Mitä ihmiset yleensäkkin tekevät kotonaan kun eivät tunnu istuvan edes puolta tuntia paikallaan vaan jatkuvasti joku esine putoaa tai huonekaluja siirrellään? Eikö ihmiset lue/neulo/katso televisiota/surffaa netissä? JATKUVASTI liikkuvat asunnossaan, menkää ulos hlvetti!!!!

Vierailija
60/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkojen alle on huopapaloja kyllä olemassa ja jokainen fixu älyää ne liimata.

No pointti olikin, että se ääni ei välttämättä kuulu imurin suuttimesta vaikka imuri kuuluukin olevan päällä. (Meidän keittiön tuoleista muuten lähti tassut viikossa enkä ole uusia muistanut ostaa.)