Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
561/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."

Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta  aiemmin oli jokailtainen kuularalli.

Pakko kommentoida, että aivan samaa ääntä kummastelin asuessani kerrostalossa. Kuuntelin noin 6 vuoden ajan kyseistä ääntä iltaisin. Useita kertoja viikossa. Löytyiköhän ketjusta vastausta? En jaksaisi kahlata koko ketjua läpi.

Vierailija
562/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelen milloin mistäkin. Mielialat vaihtelevat ilman näkyvää syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Minä ajatellut pyylevä yläkerran rouva innostuu kuntoilee kun alkaa jo talossa ilta rauha,eli hiljaisuus. Vai puntejako nostelee,tiputta lattiaan?Toinen seikka vai kaatuuko viini pullot latialla,kun menee jääkaapille?Sata varmasti viikkoa ennen joulua,alkaa se napsutus.Vasaralla pieniä nauloja: Koko helkutin viikon. Tekeekö joka joulu itse  koristeita?Sama napsutus sitten viikoa ennen pääsisäistä tietysti koko viikko!

Vierailija
564/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sielupolot huutavat tuskaansa kädet selän taakse sidottuina silmien paikalla vain pikimustat aukot. Teillä olisi mahdollisuus milloin vain mennä kohtaamaan teitä häiritsevät ihmiset, mutta valitsette jatkaa kärsimystänne ja ainoa toiminta asian hyväksi on kirjoittaa nettiin. Ymmärrättekö miten sekaisin olette?

Kun muutaman kerran olet saanut vastaasi puukkonarkkarin niin olet sinäkin menemättä kenenkään oville enää. T oikeudessa todistanut tuollaista puukostusta sivullisena

...jep. Miten joku voi sanoa, että "teillä on mahdollisuus milloin vain mennä kohtaamaan" ..... juuri selitin täällä, että isännöitsijältä tuli noottia asukkaille, että kaikki viestintä tapahtuu isännöinnin kautta.

Ainoa toiminta kirjoittaa nettiin? Onko joku näin yksinkertainen? Kaikki keinot on kokeiltu ja tämä nyt oli viimeinen kysyä mitä mieltä muut on. (Hyviä kommentteja on tullut tänne.)

Vierailija
565/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurit ainakin panee niin että sänky kolisee. Vaan eipä tuo minua haittaa kun kestää sen max. puoli tuntia. Kerrostalossa kuuluu ääniä.

Vierailija
566/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurit ainakin panee niin että sänky kolisee. Vaan eipä tuo minua haittaa kun kestää sen max. puoli tuntia. Kerrostalossa kuuluu ääniä.

No täällä on kestänyt meteli vuoden. Ei kerrostalossa kuulu kuulua jyräämistä klo 02.30 yöllä.

Vierailija
567/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa nytkun olette päässeet kaupungin iloista osallisiksi, kerrostaloghetoissa asumisesta jne.

🖕🏻

Elämä on valintoja.

Näyttää että sinä tässä nautit, en tiedä kyllä miksi? Luonnehäiriö?

Ei vaan viisaus, olen järjestänyt asiani niin, ettei minun tarvitse kerrostalossa asua, se ei ole ihmisten asuinpaikka, kuten tästäkin ketjusta näemme.

Vierailija
568/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran naapuri "muistaa" avata sohvasängyn kun on menossa nukkumaan?  Aika usein vasta 23 jälkeen.  Kuunvaihteessa joku "maksaa vuokraa", nyt tulee äänin.

Vessasta kuuluu kaikki naapuriin ja vice versa.

Huokaus. Talo rakennettu 2016 jaon kaikenkaikkiaan hyvä talo:).

Vierailija
569/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Voisikohan olla kissa syyllinen. Minun kissa pudotteli aina tavaroita pöydältä, kun halusi huomiota. Aina vielä öisin.

Vierailija
570/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän alakerrassa asuu todella paljon meteliä pitävä lapsiperhe. Kerran se meteli meni niin kovaksi että menin sanomaan (lisäksi ajattelin, että toisella lapsella on joku hätä kun huutaa niin kovasti.

Tilanne: Hikinen mies avasi oven kannoillaan about 4-vuotias joka oli vastassa itkien ja huutaen ja olohuoneessa näkyi levypainot (!!!) Mies selitti että lapsi oli halunnut pihalle mutta he ei voi nyt lähteä ja lapsi sai uhmakohtauksen ja hakkaa siksi ulko-ovea ja huutaa.

Sitten yhdestä makkarista eteiseen kurvasi n. 3-vuotias potkumopolla.

Sanoin että minä yritän tehdä töitä ja tämä meteli on korviahuumaavaa. No eipä parantunut. Parhaillaan alakerrasta kuuluu jotain musiikkia ja miesporukan outoa mölinää sekä tasaisesti tömps tömps töminää. Lapset juoksevat ja koira haukkuu. Ihanaaaaaaaaa sunnuntaita !!!

Naapureillasi ei ole mitään velvollisuutta ottaa huomioon sinun työntekoasi! Johan nyt on h-tti jos lapsiperheen pitäisi hiipiä hiljaa sinun takiasi PÄIVÄLLÄ. Yöt ovat eri asia. Sinun työntekosi ei ole kenenkään muun velvollisuus, vain sinun! Ja varmasti ei ole "korviahuumaava" se meteli, höpö höpö! Hanki kuulosuojaimet, jos työntekosi vaatii ehdotonta hiljaisuutta tai muuta metsän keskelle. (Ai mutta siellähän linnut voi laulaa ja sudet ulvoa, voi sentään!) Normaalia elämää naapurissa sinun on siedettävä kun nyt  kerran olet kerrostaloasumisen valinnut!

Vierailija
571/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennan hiukkaskiihdytintä.

T. Tiedenainen

Vierailija
572/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."

Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta  aiemmin oli jokailtainen kuularalli.

Joku treenaili geishakuulilla😂

Vierailija
573/1698 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa joku hakkaa aina pari kertaa viikossa noin puoli tuntia. Ajattelin aikaisemmin että joku hakkaa tosi isolle porukalle pihvejä vimmatusti. Ääni oli sen kuuloista ja ajattelin että joku ehkä paistaa kerralla valtavan määrän ,laittaen osan pakastimeen. Kerran sitten yksi naapuri tiesi kertoa että eräs asukas tekee jotain nahkatöitä, käsitöitä. Ehkäpä hän hakkaa nahkavöihin nuijalla jotain kuvioita. Mutta enpä olisi itse arvannut mistä se paukuttaminen johtuu.

Vierailija
574/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne kaatuilevat vanhuuttaan tai humalapäissään?

Tää tapahtuu ainakin meidän naapurissa.

Viime viikolla yläkerrasta kuulu eka musiikkia, dokaamisääniä, nopeat juoksuaskeleet, huuto-oksennus ääniä, sitten*

TUM* ja heti perään "ai vittuuuuuuuu!!" :D

Vierailija
575/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastiko joku on niin tyhmä, että kuvittelee, että naapuri siirtelee huonekaluja joka ilta samaan kellonaikaan. Eikö älynystyrät kestä tosiaan keksiä mistä ne äänet tulevat (muusta kuin ainaisesta huonekalujen siirtämisestä)

minäpä kerron mistä ne äänet johtuu. keittiön laatikoita avataan ja suljetaan, eli siellä syödään iltaisin, pestään astioita, laitetaan astioita kaappeihin, annetaan koiralle ruokaa, availlaan kaapinovia, tehdään iltasiivousta,johon kuuluu niinikään laatikoiden avaamista. Perheen lemmikkit voivat aiheuttaa kaikenlaisia ääniä. Meidän kissa esimerkiksi pelaa jalkapalloa joka ilta samaan aikaan. Koira pelaa älypelejä, joista niistäkin lähtee ääniä silloin tällöin. Siellä istutaan pöydän ääressä ja naputetaan tietokoneen näppäimistöä. Kaikki tällaiset äänet siirtyvät erityisen hyvin kerrostalon rakenteissa. Jos ette kestä edes tuollaisia ääniä, laittakaa itsellenne taustamusiikkia soimaan, johon keskitytte. Jos ette kestä sitäkään, ostakaa kunnolliset korvatulpat, niin voitte nukkua tai muuttakaa kerrostalosta pois. niin ja panemisesta lähtee kanssa ääniä. Ei aina voihketta, mutta sängystäkin lähtee ääniä, kun mies laittaa kunnolla menemään ja esim. sänky hakkaa seinää vasten. Toi sohva liikkuu työntöjen tahdissa, tai keittiön pöytä. Onhan tuo tietysti jnkinlaista huonekalujen siirtelyä, että sikäli... meneekö ketju poistoon, kun joku ei kestä ajatusta, että jotkut harrastaa seksiä.

Vierailija
576/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono äänieristys tekee tuota. Asuin muinoin vanhassa kerrostalossa ja meno oli juuri tuota kuten aloittaja kertoo. Nyt asun uudessa ja täällä on paljon hiljaisempaa. Äänieristykseen on tullut tiukemmat standardit vuosien varrella. Kannattaa valita asunto, joka on uudehkossa (2010-luvulla) rakennetussa talossa, mikäli mahdollista. Samalla saa joitakin muita asumisviihtyvyyttä parantavia ominaisuuksi mm. vesimittari, ilmanvaihto jne.

Nimenomaan kannattaa valita vanha talo, joka on rakennettu silloin kun taloja vielä osattiin rakentaa. Itse asun v. 1953 rakennetussa talossa. Täällä ei kuulu hiiskaustakaan mistään.

Samma här. Itsekin asun 50-luvun lopulla rakennetussa kerrostalossa ja välillä tuntuu jopa aavemaiselta kun mistään ei kuulu mitään.

Vierailija
577/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee kaupungin katuaurat. Se jyrsiminen ottaa aikalailla ohimoon. Naapurit eivät häiritse.

Vierailija
578/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen talo on kuin hautuumaa. Korona-aikaan on ihanaa kun ei asu huopatossutehtaassa. Elämän äänet rauhoittaa...

Vierailija
579/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Kuuluukohan runkkailuni ähinät naapurin mammalle.

Käy kysymässä? Voi olla, ettei sitten enää tarvitse yksin hommailla...

Vierailija
580/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla sama juttu naapurin kanssa kuin ap:lla. Olen ajatellut, että hänellä on ADHD tai motorinen häiriö... siivousneuroosin kera. Puntti nousee ennen aamuin illoin ja kiivas musiikki soi yleensä monta tuntia päivässä.

Toisella naapurilla taas on addiktio, ja ramppaa tiheään tahtiin röökillä. Ovi aina pamahtaa.

Kolmas naapuri hiljeni kun poliisi kävi 3 kertaa ja vuokraisäntäkin alkoi hermostua.