Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
581/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi entinen naapuri heitteli kahvakuulaa. Myös seinille. Remontti kesti sen muutettua pois kaksi päivää siinä asunnossa.

Vierailija
582/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän alakerrassa asuu todella paljon meteliä pitävä lapsiperhe. Kerran se meteli meni niin kovaksi että menin sanomaan (lisäksi ajattelin, että toisella lapsella on joku hätä kun huutaa niin kovasti.

Tilanne: Hikinen mies avasi oven kannoillaan about 4-vuotias joka oli vastassa itkien ja huutaen ja olohuoneessa näkyi levypainot (!!!) Mies selitti että lapsi oli halunnut pihalle mutta he ei voi nyt lähteä ja lapsi sai uhmakohtauksen ja hakkaa siksi ulko-ovea ja huutaa.

Sitten yhdestä makkarista eteiseen kurvasi n. 3-vuotias potkumopolla.

Sanoin että minä yritän tehdä töitä ja tämä meteli on korviahuumaavaa. No eipä parantunut. Parhaillaan alakerrasta kuuluu jotain musiikkia ja miesporukan outoa mölinää sekä tasaisesti tömps tömps töminää. Lapset juoksevat ja koira haukkuu. Ihanaaaaaaaaa sunnuntaita !!!

Naapureillasi ei ole mitään velvollisuutta ottaa huomioon sinun työntekoasi! Johan nyt on h-tti jos lapsiperheen pitäisi hiipiä hiljaa sinun takiasi PÄIVÄLLÄ. Yöt ovat eri asia. Sinun työntekosi ei ole kenenkään muun velvollisuus, vain sinun! Ja varmasti ei ole "korviahuumaava" se meteli, höpö höpö! Hanki kuulosuojaimet, jos työntekosi vaatii ehdotonta hiljaisuutta tai muuta metsän keskelle. (Ai mutta siellähän linnut voi laulaa ja sudet ulvoa, voi sentään!) Normaalia elämää naapurissa sinun on siedettävä kun nyt  kerran olet kerrostaloasumisen valinnut!

Ai että kun pääsisi läiskimään sinunlaisia päin näköä..vai pitäisi terrorisoivien pentuperheiden mukaan elää ja kärsiä. 

Ulkomailla muuten häädetään hankalia kakaraperheitäkin, koskakohan tämä tulee mahdolliseksi suomessakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti kannakoidut putket voi paukkua.

Vierailija
584/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin ihmettelen! Äänistä päätellen kuulostaa siltä, että yläkerran naapurini hyppii hyppykepillä ja keilaa asunnossaan, keskellä yötä. Yritä siinä saada nukuttua.

Vierailija
585/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheitä puolustetaan täällä suomessa henkeen ja vereen, väittävät lapaivihaajaksi ja itkevät että Suomessa on lapsivihamielisyyttä, koska lapset: riehuvat, juoksevat, kiroilevat, huutavat ja kiljuvat kurkku suorana olivat missä tilanteessa tai tilassa tahansa, mut näitä ei saisi liberaalissa Suomessa komentaa tai liberaali vanhempien mielestä lapset on lapsia vaan, niin onhan se kiva et naapurin lapsi karjuu ja huutaa kurkku suorana viereisellä partsilla, hakkaa kaiteita, rimputtaa naapureiden ovikelloa ja juoksee pakoon, sen 1000 kertaa päivässä,, vanhemmta eivät tee elettäkään komentaakseen kakaroitansa

Lapset määräävät milloin herätään, milloin ja mitä syödään, mitä puetaan jne...

Vierailija
586/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että tämä on tarkka kuvaus tapahtumista omassa yläkerrassani.

Vierailija
587/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa nytkun olette päässeet kaupungin iloista osallisiksi, kerrostaloghetoissa asumisesta jne.

🖕🏻

Elämä on valintoja.

Näyttää että sinä tässä nautit, en tiedä kyllä miksi? Luonnehäiriö?

Ei vaan viisaus, olen järjestänyt asiani niin, ettei minun tarvitse kerrostalossa asua, se ei ole ihmisten asuinpaikka, kuten tästäkin ketjusta näemme.

Miksi te alapeukutatte totuutta?

Kerrostalo on helvetti asumisen kannalta jos se on huonosti rakennettu, kuten kykyään usein on.

Myönnän suoraan, että näitä lukiessani mietin , että hulluksi tulisin. Minä kävin komentamassa kun naapuri alkoi grillata kymmenen jälkeen illalla. Hänen pihansa ei minun pihalleni näy, mutta toki kesäyössä ääni kantaa kun grillaajia on monta. Asun siis rivarissa, onneksi on päätyasunto.

Jos sopivan pienen tontin tästä keskustasta löytäisin, rakennuttaisin n. 80 neliön talon, mutta eipä löydy näin hyvää paikkaa kun tämä nykyinen kotini on.

Onneksi omistin omakotitalon isolla tontilla kun lapset asuivat vielä kotona, ei tarvinnut miettiä häritsemmekö naapuria.

Eri

Vierailija
588/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakoti- tai rivitaloasujat jyskyttelee ja paiskoo pitkin seiniä ja lattioita varmasti samanlaisesti kaikenlaista, mutta siihen ei vaan ole kukaan (kyttääjä) kiinnittämässä huomiota ja kirjoittelemassa huoliaan someen.

Mutta siksi hän juuri me asutaan omakotitalossa, ettei niitä leluja tarvitse varoa. Kyllä mekin kerrostalossa varataan. Juuri oli teinin kanssa puhetta, että onpa hyvä kun asutaan omakotitalossa, kun hän harjoitteli trumpetin soittoa, ja ollessaan yksin kotona antaa peliäänien räjen kaikua talossa. Nythän ei tarvitse varoa.

Vierailija
589/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kerrostaloasuja ja voin vastata, että oma muksu viskasi äsken ihan yllättäen jostain löytämänsä kaulimen lattiaan.

Ja nyt jos joku kysyy, mitä siellä kerrostalossa huudetaan ja meuhkataan, niin voin myös vastata juuri huutaneeni, ettei koskaan ikinä saa heittää mitään painavaa esinettä seinään tai lattiaan.

Vierailija
590/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osataan sitä rivarissakin. Minun seinänaapuri ramppaa yölläkin tupakalla takapihalla parin tunnin välein. Ja takaovi minun makkarin vieressä. Herään aina oven paukahdukseen. Lisäksi hänellä on takapihallaan järkyttävän kirkas valonheitin, joka syttyy ja sammuu aina hänen siellä rampatessaan, lisäksi tosi kirkkaat jouluvalot/valosarja aidan ympärillä. Mulla makkarin ikkunassa pimennysverhot, mutta valo tulee silti verhojen sivuilta huoneeseen.

Onneksi hänen kissat ovat sisäkissoja. Eivät hypi yöllä ikkunalle kuten edellisen asukkaan katti.

Vierailija
591/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eri herkkyyksiä. Alakerran naapurit valittivat, että meillä kuuluu liikaa melua. Yritämme ottaa heidät huomioon järkevyyden taloissa. Meille ei mielestäni kuulu koskaan mistään mitään.

Kerran alakerran naapuri tuli meille kylään ja totesi, että voi voi, kyllä tekin kärsitte. Kun hän oikein asiasta huomautti, niin ehkä tosiaan yläkerrasta kuului ihan vähän lasten töminää.

Siis jos oikein keskittymällä kuunteli.

Itse en voi käsittää, ketä ja miksi lievä töminä keskellä päivää voisi haitata. En ole koskaan aiemmin noteerannut sitä mitenkään. Totta ja isossa talossa aina jossain humisee, kolisee ja tömisee, mutta minulle se on normaalia elämän taistaääntä, ihan kuten autojen äänet, ratikkakiskojen äänet ulkoa.

Ilmeisesti eri ihmisten hermoston ärsyyntyminen niin on eri taajuuksilla.

Vierailija
592/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti lukea, kun kahden päivän aikana siirsin makkarin huonekalut ympäri monta kertaa koska ei ollut sittenkään hyvä. Sitten vielä kolmas kerta. 😃😃😃😃

Siitä kuului takuulla kova meteli joka kesti tuntikausia.

Meidän 60-luvulla rakennetussa kerrostalossa on yleensä aivan hiljaista. Naapurirappuun on muuttanut lapsiperhe, ja sieltä kuuluu välillä kova melske eli juoksemista, töminää, kolinaa ja kovaäänistä puhetta ja huutoa. Olen itse asunut tässä yli 10v ja ikinä aiemmin ei ole vastaavaa möykkää kuulunut.

Tätä kirjoittaessa on aivan hiljaista. Tänään ei ole vielä kuulunut mitään. Monesti voisi kuvitella, että on yksin koko maailmassa ja naapurit ovat kuolleet jossain zombien invaasiossa tms.

Kyseessä huonomaineisen lähiön kaupungin vuokrakerrostalo isossa kaupungissa.

Vierailija
593/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote. Kerrostalo jossa itse asun on rakennettu vuonna 2016, ja naapurista kuuluu kirjaimellisesti *kaikki* kusenlorotuksesta ja aivastuksista lähtien.

Silloin (harvoin, Luojan kiitos) kun alakerran nuorella miehellä on kaveri kylässä, varsinkin jos se tapahtuu ilta-aikaan kun lapsiperheiden ”elämisen äänet” ym. perusmelu talossa on lakannut, kuulen heidän koko keskustelunsa omaan asuntooni. Ihan normaalilla puheäänellä käydyt keskustelut kuuluu niin selkeästi, että voisi kuvitella meidän olevan samassa asunnossa, vain eri huoneissa. :S[/quote]

Tässä tulee mieleen, onko talossa palokatkot kunnossa? Asuimme 1960-luvun kerrostalossa jossa kaikki äänet ja hajut tulivat läpi asuntoomme. Siellä oli urakoitsija jättänyt palokatkot kokonaan tekemättä LVIS-remontin yhteydessä. Asia meni oikeuteen, mutta en enää tiedä tilanteesta, muutimme pois.

Vierailija
594/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänet voi kantautua rakenteissa hyvin erilailla. Edelliseen asuntoon muuttaessa alakerran naapuri tuli 11 maissa valittamaan melusta. Tein töitä tietokoneella, eli ainoat äänet oli näppäimistön näpyttely mutta ilmeisesti pyörillä varustetun työtuolin liikkuminen kuului alakertaan? Erikoista tuossa oli että viereisessä huoneessa nukkunut mieheni ei herännyt näihin ääniin mistä alakerran neiti valitti.

Vierailija
595/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koirapentu on oppinut heittelemaan puruluuta lattialle. Kun nostetaan luu matolle, se vie takaisin paljalle lattialle.

Sorry alakerran naapurit!

Vierailija
596/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen! Äänistä päätellen kuulostaa siltä, että yläkerran naapurini hyppii hyppykepillä ja keilaa asunnossaan, keskellä yötä. Yritä siinä saada nukuttua.

Se on meidän kissa :). Pudottelee kirjoja hyllystä ja leikkii lelujensa kanssa. Onneksi nykyään vain n. kerran viikossa intoutuu yöllä riehumaan. 

Vierailija
597/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri alkkis jyskytti ja paiskoi naistaan pitkin seiniä! Tuli sitten vastaan kainalokepeillä viikon päästä.

Vierailija
598/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän alakerrassa asuu todella paljon meteliä pitävä lapsiperhe. Kerran se meteli meni niin kovaksi että menin sanomaan (lisäksi ajattelin, että toisella lapsella on joku hätä kun huutaa niin kovasti.

Tilanne: Hikinen mies avasi oven kannoillaan about 4-vuotias joka oli vastassa itkien ja huutaen ja olohuoneessa näkyi levypainot (!!!) Mies selitti että lapsi oli halunnut pihalle mutta he ei voi nyt lähteä ja lapsi sai uhmakohtauksen ja hakkaa siksi ulko-ovea ja huutaa.

Sanoin että minä yritän tehdä töitä ja tämä meteli on korviahuumaavaa. No eipä parantunut. Parhaillaan alakerrasta kuuluu jotain musiikkia ja miesporukan outoa mölinää sekä tasaisesti tömps tömps töminää. Lapset juoksevat ja koira haukkuu. Ihanaaaaaaaaa sunnuntaita !!!

Naapureillasi ei ole mitään velvollisuutta ottaa huomioon sinun työntekoasi! Johan nyt on h-tti jos lapsiperheen pitäisi hiipiä hiljaa sinun takiasi PÄIVÄLLÄ. Yöt ovat eri asia. Sinun työntekosi ei ole kenenkään muun velvollisuus, vain sinun! Ja varmasti ei ole "korviahuumaava" se meteli, höpö höpö! Hanki kuulosuojaimet, jos työntekosi vaatii ehdotonta hiljaisuutta tai muuta metsän keskelle. (Ai mutta siellähän linnut voi laulaa ja sudet ulvoa, voi sentään!) Normaalia elämää naapurissa sinun on siedettävä kun nyt  kerran olet kerrostaloasumisen valinnut!

Kaikki mitä sanot on väärin! Naapurilla ON velvollisuus ottaa toiset naapurit huomioon. Kerrostaloissa on säännöt. Lapsiperheille ei ole sallittu elämisen ääniin vedoten tehdä mitä tahansa, milloin tahansa. Älä selitä, etteikö ole älytön meteli, jos lapset huutavat täysillä, hakkaa ovia ja vetelee lattioita pitkin leluilla, jotka kuuluvat aika varmasti ulkoleikkeihin, missä myös pitää ottaa naapurit huomioon. Normaali elämä on sitä, että elämä ja sen äänet pysyvät kohtuuden rajoissa ja siellä asunnon sisällä. Ei jatkuvasti naapureiden kuunneltavana. Ettäkö pitäisi elää mekastajien ja häiriköiden, huonotapaisten lasten mukaan? Ei todellakaan. Muuttakaa te todelliset häiriköt sinne, missä saatte häiriköidä, kiusata, hakata, paukuttaa ja kolistella keskenänne ja toisianne, jonnekin jättömaalle. Maaseudulle teitä ei myöskään kaivata. Turha syytellä vain alkkiksia tai narkkareita, kun lapsiperheet, sopeutumattomat ja muut häiriköt tekevät piinaavat naapureitaan kerrostaloissa.

Vierailija
599/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote. Kerrostalo jossa itse asun on rakennettu vuonna 2016, ja naapurista kuuluu kirjaimellisesti *kaikki* kusenlorotuksesta ja aivastuksista lähtien.

Silloin (harvoin, Luojan kiitos) kun alakerran nuorella miehellä on kaveri kylässä, varsinkin jos se tapahtuu ilta-aikaan kun lapsiperheiden ”elämisen äänet” ym. perusmelu talossa on lakannut, kuulen heidän koko keskustelunsa omaan asuntooni. Ihan normaalilla puheäänellä käydyt keskustelut kuuluu niin selkeästi, että voisi kuvitella meidän olevan samassa asunnossa, vain eri huoneissa. :S

Tässä tulee mieleen, onko talossa palokatkot kunnossa? Asuimme 1960-luvun kerrostalossa jossa kaikki äänet ja hajut tulivat läpi asuntoomme. Siellä oli urakoitsija jättänyt palokatkot kokonaan tekemättä LVIS-remontin yhteydessä. Asia meni oikeuteen, mutta en enää tiedä tilanteesta, muutimme pois.

Sori ohis, mutta jos nuo palokatkot puuttuvat putkien läpivientien yhteydestä, niin mihin siitä oikein kuuluu ilmoittaa? Minun asunnossani on noin ja naapurista tulee niiden reikien kautta ihan hirveä käry, mutta huolto ei ole suostunut tukkimaan niitä, ja vuokranantajaan en saa yrityksistä huolimatta yhteyttä.

Vierailija
600/1698 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo meteli, jota tuossa kuvailtiin, ei ole normaalia elämää. Lasten huuto päivällä on hyväksyttävä, mutta sunnuntai-iltana klo 22.30 miesporukan mölinä, musan huudattaminen  ja lapset huutaa (miksi ne on vielä hereillä?) EI ole normaalia eikä hyväksyttävää. 

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.