Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Vierailija kirjoitti:
Asun ylimmässä kerroksessa, mutta erikoisesti alakerran naapurini äänet kantautuvat todella hyvin tänne. Kanta-astuminen täräyttelee jopa omaa kattoani ja voin hyvin seutata äänten perusteella, että mistä mihin huoneeseen daami ryskää (asuntomme ovat pohjaratkaisultaan identtiset). Normaali puheääni kuuluu niin hyvin olohuoneeseeni, että saan selvää sanoista. Imuroinnin kolahtelut ovat vielä pientä sen imurin hurinan rinnalla.
Pyykinpesukoneensa linkous resonoi asunnossani ja mm. lasivitriinini, jossa on laseja ja muita astioita, pitää ihan samanlaista ääntä kuin laivan Tax Free -myymälä laivan moottorin tahdissa. Linkous aiheuttaa myös huonoa oloa, jos satun istumaan sohvalla, joka tärisee myös linkouksen tahdissa.
Suihkussa daami käy poikkeuksetta puolenyön aikaan, joka on toki ihan sallittua, mutta hanojen käyttäminen aiheuttaa omituisen kovaäänisen potkaisun omissa hanoissani. Jos olen jo nukahtanut, herään tähän aina. Suihkun letku saattaa vaikka heilahtaa, jos alakerrassa avataan kylpyhuoneen hana. Myös lorisevan veden ääni on niin huomattava, että aina välillä havahdun konttaamaan omassa lattianrajassani, ettei lorina vain tule omasta asunnostani jonkun vesivahingon takia.
Oma tarinansa ovatkin sitten seinänaapurini...
Kuulostaa todella laaduttomasti rakennetulta talolta. Vähän turha puhua noin syyllistävästi naapurin daamista, kun se olisi ihan se ja sama kuka siellä naapurissasi asuu kaikki samat äänet kuuluisivat silti asuntoosi.
Vierailija kirjoitti:
No sori! Multa tippuu tavaroita käsistä vähän väliä, liekö ikä, vaihdevuodet, reuma vai mikä lie mutta näin vaan käy.
Minulta tippuu myös päivittäin vahingossa tavaroita lattialle. Jos se esine sattuu osumaan juuri sille pläntille missä ei ole mattoa, niin kyllähän se varmasti alakerran naapurille kuuluu jos naapuri on sellainen että kiinnittää huomiota joka kolahdukseen.
Mun ehdotuksia keskusteluissa tulleille äänille (itse kuvittelen olevani hiljainen asuja, mutta en ole vaan esim. nauran ja puhun kovaäänisesti, muuta en keksikään, ehkä tavaroita tippuu joskus harvoin):
-Geishakuulajumppaa? eli liian pienet kuulat käytössä (joku sanoi marmorikuulista jotain, oikeaa selitystä en itsekään tälle keksi, olen kuullut tätä monessakin asunnossa!)
-rakastelun pauketta, sänky/pöytä hakkaa seinää
-joku heitti veivinsä
-iltaisin avaa vuodesohvan
-joku tavara tippuu käsistä
-remontti
-ovia ei osata sulkea kuin hakkaamalla sitä
En keksi muuta.
Me onneksi itse asumme alimmassa asuinkerroksessa, mutta monesti säälittää naapurit kun olen niin kömpelö. Varsinkin keittiövälineitä saattaa pudota kaapista jos otan yhden niin toinen tulee perässä lattialle tai kuivauskaapista keittiöaltaaseen. Siivotessa osun mopin varrella aina patteriin, vaikka yritän sievästi siivota lähettyviltä. Suihkussa usein shampoopullo tms putoaa semmoisesta suihkuhyllystä suihkukaapin lattialle kolahtaen todella äänekkäästi jos koitan ottaa viereistä pulloa ja käsi tönäisee toistakin pulloa.
Pelaan marmorikuulilla parkettilattialla, ja joskus heittelen pullonkorkkeja sellaiseen tyhjään irtokarkkirasiaan.. ohimenevät pitävät valitettavasti vähän ääntä.
Jäädytän koiralle kumiseen leluun ruokaa. Näin sillä on tekemistä eikä se keskity kuulemiinsa ääniin tai hauku yksinään. Eikä keksi omaa pureskeltavaa asunnossa.
Koira on hoksannut, että kun lelu sulaa tarpeeksi, tiputtelemalla sitä sieltä tippuu ruokaa eikä tarvitse enää nuoleskella. Tästä siis kuuluu tömäyksiä.
Ärsyttää itseänikin, mutta haukkuminen ärsyttäisi vielä enemmän. Suurin osa näistä tömäyksistä tulee ihmisten työpäivän aikana.
Samaa kummastellut, ihme kyllä nää jyskääjät harvoin ovat vastaamassa kysymykseen ja asian ihmettelijät kerääntyvät näihin ketjuihin :D
Meilläkin yläkerrassa asuu kolisteleva, paiskova ja huonekaluja siirtelevä perhe, ja pikkulapsilta ymmärränkin tuon päivisin. Mutta vanhemmat tekevät samaa myöhään illalla ja joskus jopa öisin... Luulisi, etteivät haluaisi herättää lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ikäni kerrostalossa ja ilmiö on ikävä: olen tullut siihen tulokseen, että yllättävän monella ihmisellä on tapana HEITTÄÄ kaapinovet kiinni. Tästä jyminä. Vittumaista toimintaa. Toki huono äänieristys (vanhemmissa) taloissa korostaa ongelmaa naapureiden näkökulmasta, koska ääni kulkee lähes esteettä elementtejä pitkin.
Jatkan vielä:
Olen siis tehnyt kokeen, jossa en suljekaan integroidun kaapin ovea normaalisti, vaan paiskaan sen voimalla ja pidäkkeettä kiinni: mielestäni just presiis kyseinen ääni. Jokainen voi tykönänsä testata, jos kantti kestää. :D Nämä ihmiset taitavat tarvita myös useammin keittiöremontteja ym. "koska nykymateriaalit eivät vain kestä"... Juupa juu.
Paiskaavat vielä asunnon oven täysillä kiinni ja tömistävät kadulle. Eikö sitä ovea voi laittaa kiinni kuten normaalit ihmiset?
Mun täti asuu kerrostalossa jossa yläkerrassa alkoi kuulua ihan helvatinmoista töminää. Aikansa se odotti että remontti valmistuu mutta ei se ollutkaan remontti. Selvisi että yläkerran lapset (kumpikin yli 10 v) harrastaa telinevoimistelua ja na harjotteli kotonaan kerrostalossa puomilta ja nojapuilta ALASTULOJA!!! TÖMPS TÖMPS TÖMPS TÖMPS TÖMPS tuntitolkulla joka päivä...
Vierailija kirjoitti:
Mun täti asuu kerrostalossa jossa yläkerrassa alkoi kuulua ihan helvatinmoista töminää. Aikansa se odotti että remontti valmistuu mutta ei se ollutkaan remontti. Selvisi että yläkerran lapset (kumpikin yli 10 v) harrastaa telinevoimistelua ja na harjotteli kotonaan kerrostalossa puomilta ja nojapuilta ALASTULOJA!!! TÖMPS TÖMPS TÖMPS TÖMPS TÖMPS tuntitolkulla joka päivä...
Onpas typerää. Jos tuollaista harjoittelee kotona, niin pitäisi olla myös joku patja tai pehmeä matto, jolle sen alastulon voi tehdä (t. itsekin telinevoimistelua aikoinaan harrastanut). Jotkut ihmiset ne ei tosiaan ajattele ollenkaan.
Eipä ole kuulunut naapureiden ääniä tänne.
T. ylimmän kerroksen asukas
Vierailija kirjoitti:
Jäädytän koiralle kumiseen leluun ruokaa. Näin sillä on tekemistä eikä se keskity kuulemiinsa ääniin tai hauku yksinään. Eikä keksi omaa pureskeltavaa asunnossa.
Koira on hoksannut, että kun lelu sulaa tarpeeksi, tiputtelemalla sitä sieltä tippuu ruokaa eikä tarvitse enää nuoleskella. Tästä siis kuuluu tömäyksiä.
Ärsyttää itseänikin, mutta haukkuminen ärsyttäisi vielä enemmän. Suurin osa näistä tömäyksistä tulee ihmisten työpäivän aikana.
Mun yläkertalainen tekee kans näin, paitsi öisin kun on yötöissä. Kuuluu tums tums tums kun koira tiputtelee leluaan.
Vierailija kirjoitti:
Tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam.
Tällaista lähes joka ilta n. 19:00-22:15. En selvittelyistä huolimatta ole pystynyt paikantamaan äänen lähdettä. Hermojen menetys on lähellä. Kertokaa Te tömistelijät nyt ihan oikeasti, mitä helevettiä asunnoissanne tapahtuu?!
Kilpikonna iltalenkillä
Pyykkikoneen ja astianpesukoneen vedenottoäänet. Eivät kuulosta omassa asunnossa kovin pahalta, mutta naapuriin siltä, kuin paiskaisi tuolin seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin jyskytän ja paukutan asunnossani niin paljon kuin haluan!
et todellakaan
Kuka estää?
Vierailija kirjoitti:
Naiset on yleensä kanta-astujia ja sen kuulee kerrostalossa.
Jokainen tervejalkainen ihminen on luonnostaan kanta-astuja. Vain kömpelöt, heikot ja vammaiset "tepsuttavat" niin, että päkiä osuu maahan ensimmäisenä.
Siis tämä huonekalujen jyrääminen. Päìvällä ja myös klo01 ja klo02 jälkeen yöllä. On tullut sietokyky nyt tiensä päähän.
Isännöitsijä ei tee mitään, vaikka oon n.6 kertaa pistänyt palautetta nettikaavakkeella. Tämä sama isännöitsijä oli kirjoittanut ilmoitustaululle lapun, että talossa on alettu lähettää heippa -lappuja ja sen on loputtava koska kaikki asiointi tapahtuu isännöinnin kautta. Noh, mikään ihme jos joku laittaa lappuja, kun ei isännöinti hoida hommiaan.
Tämä minun tilanne on nyt se, että n. vuoden jyräämistä kuunneltuani laitan sinne isännöintiin viestin tai vaikka etanapostia, että jos he eivät puutu niin menen sinne aamuyöstä klo2 selvittämään asiaa itse. Olen ehdottanut huonekaluhuopaa, mutta eivät hoida tätä asiaa kuntoon.
Tietääkö kukaan minkä takia tarvii jyrätä huonekaluja ja vielä pitkään kerralla? Ei mikään lyhyt tuolin siirto.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen rivitalossa. Seinän takaa kuuluu jatkuva pauke, jyske ja töminä. Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin. Ja huonekaluja raahataan pitkin lattiaa joka ikinen päivä. Eikä ole mitään normaalia tuolien siirtelyä vaan kuulostaa siltä kuin sohva tai kirjahylly siirrettäisiin eri paikkaan joka päivä.
En ymmärrä, miten jotkut voi pitää aina sellasta meteliä.
Meidän kissat aamu-ja iltavillissä kirmaa pitkin kämppää, hyppii tuoleille ym. ja saavat sellaisen älämälön aikaan, että voisi luulla villikoiralauman hyökänneen asuntoomme riehumaan. Kun hyppivät tuoleille, ne liikkuvat. Teillä asuu naapurissa siis kissoja.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä huonekalujen jyrääminen. Päìvällä ja myös klo01 ja klo02 jälkeen yöllä. On tullut sietokyky nyt tiensä päähän.
Isännöitsijä ei tee mitään, vaikka oon n.6 kertaa pistänyt palautetta nettikaavakkeella. Tämä sama isännöitsijä oli kirjoittanut ilmoitustaululle lapun, että talossa on alettu lähettää heippa -lappuja ja sen on loputtava koska kaikki asiointi tapahtuu isännöinnin kautta. Noh, mikään ihme jos joku laittaa lappuja, kun ei isännöinti hoida hommiaan.
Tämä minun tilanne on nyt se, että n. vuoden jyräämistä kuunneltuani laitan sinne isännöintiin viestin tai vaikka etanapostia, että jos he eivät puutu niin menen sinne aamuyöstä klo2 selvittämään asiaa itse. Olen ehdottanut huonekaluhuopaa, mutta eivät hoida tätä asiaa kuntoon.
Tietääkö kukaan minkä takia tarvii jyrätä huonekaluja ja vielä pitkään kerralla? Ei mikään lyhyt tuolin siirto.
Kissojen iltahepulille hyvin tyypillistä. Meidän kissat nukkuvat silloin kun me ihmisetkin, mutta tiedän että tyypillisesti kissat riehuvat öisin. Meillä on itsellä käynyt hyvin omien kanssa.
Naiset on yleensä kanta-astujia ja sen kuulee kerrostalossa.