Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
321/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Tulipas kommentteja. Kiitos. 

En usko marmorikuuliin. Pallonpompotteluun ehkä. Crossfitharjoittelu, spinning tai zumba voisi tulla kyseeseen. Mutta eikö tällaiset kahvakuulaihmiset voisi harrastaa hiljaa tai oikeissa harrastustiloissa? 

Jos ihminen on sairas, hän todella voi hakata puukapulalla seiniä ja pattereita. 

Kertokaa lisää mahdollisuuksia ja olettamuksia, yritän itse selvittää äänien lähteen koteja talossani. 

AP

Siis miksi pitää maksaa monta sataa euroa vuodessa jostain kuntosalijäsenyydestä vain siksi, että naapuri ei kestä normaalin elämän ääniä? Juuri sitä varten on kotijumppia, että sen voi tehdä kotona.

Vierailija
322/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän sensuuri iski tähän keskusteluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yläkerrassa asuu ihminen, joka ärsyyntyy minulta kuuluvista äänistä. Hän "kostaa" paiskomalla painavia esineitä lattiaan ja vinguttaa huonekaluja työntämällä niitä edestakaisin.  Tätä on jatkunut jo muutaman vuoden. Eli minun pitäisi kuiskata ja hiipiä kotonani, että rauha säilyisi. On tosi rasittavaa, että joku oikeuttaa itsensä määräämään elämisen tahdin kerrostalossa. Pääsisi kiusaajakin helpommalla ystävällisyydellä. Olen tosi kyllästynyt.

Vierailija
324/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuuluu makuuhuoneeseen joinakin iltoina vähän tuollainen marmorikuulamainen ääni. Oon tulkinnut sen niin, että joku oksentaa tai ripuloi raivokkaasti vessan pönttöön tai vaihtoehtoisesti vetää pöntön, joka on täynnä jompaa kumpaa tavaraa. Tätä tapahtuu satunnaisesti, mutta muualle asuntoon ei tällaisia vessan ääniä kuulu, joten saattaa olla jotain muuta. Patterin ääniä ei ole, koska talo lämmitetään lattialämmityksellä.

Porakoneen äänen erotan blenderistä, sillä molempia on tullut aikoinaan käytettyä paljonkin. Etenkin ärsyttää se ääni, kun porakoneen momentit on valittu väärin eikä pora jaksa hoitaa hommiaan. En osaa kuvailla sitä ääntä, mutta ärsyttää, kun poraaja saisi hoidettua sen työnsä nopeammin, jos osaisi säätää poran oikein, mutta kun ei ja äänet jatkuu vaan.

Vierailija
325/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muijaa.

t. Tauski

Vierailija
326/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Joku leikkii pallolla koiran kanssa tai koira itse tiputtaa pallon/lelun lattialle?

Vierailija
327/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Tulipas kommentteja. Kiitos. 

En usko marmorikuuliin. Pallonpompotteluun ehkä. Crossfitharjoittelu, spinning tai zumba voisi tulla kyseeseen. Mutta eikö tällaiset kahvakuulaihmiset voisi harrastaa hiljaa tai oikeissa harrastustiloissa? 

Jos ihminen on sairas, hän todella voi hakata puukapulalla seiniä ja pattereita. 

Kertokaa lisää mahdollisuuksia ja olettamuksia, yritän itse selvittää äänien lähteen koteja talossani. 

AP

Voisko olla autistinen lapsi: koputtelee tavaroita ja ihastelee kun ne putoavat?

Vierailija
328/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni 3 asti valvoessa, koska seinänaapuri saapui 23 aikaan kolistellen kovaäänisesti kotiinsa jonkun miehen kanssa. Jatkoivat sitten seinämme vieressä kälätystään ja tai riitelyään.

Puoli 1 aikaan meni hermo ja kävin seinää h*kkaamassa pariin otteeseen parin kirosanan kera. Mulla herätys klo 6 töihin ja tämä on varmaan neljäs kerta tässä kuussa, kun sama naapuri älämölöilee maanantain vastaisena yönä. Saivat jo aikaisemmin varoituksen eroahdistuneen koiransa huutamisesta öisin.

Itse pääsin nukkumaan 3 aikaan, että aika rapsakka olo tänään kyllä. Nuo naapurit asuneet tuossa vasta kolme kuukautta ja koko ajan joutuu heidän takiaan yöunet kärsimään. Mulla menee tollaiseen kyllä hermo äkkiä.

Kyseessä siis vuokralaisia, kaikki muut omistusasuntoja.

Vierailija
329/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "huonekalujen siirto" joka ilta voi hyvin olla esim. vuodesohvan levittämisestä tulevaa ääntä. Meillä kun on vieraita, levitämme sohvan heille yöpaikaksi ja se pitää kyllä aika hirveää ääntä... :(

Joskus naapurin saunomisen aikana kuuluu myös outoja ääniä.

Kissa viskelee usein kovaa ja miukuvaa hiirtä pitkin lattioita ja se osuu myös seinille (paukkuu...). Nyt lelu on taas vähäksi aikaa piilotettu, kun kävi omillekin hermoille. ;)

Ns. minikangaspuista saa myös aika jännää kolketta aikaiseksi....

Meitä nämä äänet eivät häiritse, mutta vinkiksi äänien lähdettä etsiville.

Vierailija
330/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sanoa kuin kärsiä.

Hyvin harvoin häiriinnytty muusta kuin ulkona huutavista henkilöistä öisin.

Ei sekään ole oikein että joka askel kytätään sitten saadaan sanoa.  Varsinkin lasten on joskus saatava mekkaloida päivällä ulkona.

Vierailija
331/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Superpallo

Vierailija
332/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkahviseura se siellä paukuttaa.

Vierailija
333/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun yläkerrassa asuu ihminen, joka ärsyyntyy minulta kuuluvista äänistä. Hän "kostaa" paiskomalla painavia esineitä lattiaan ja vinguttaa huonekaluja työntämällä niitä edestakaisin.  Tätä on jatkunut jo muutaman vuoden. Eli minun pitäisi kuiskata ja hiipiä kotonani, että rauha säilyisi. On tosi rasittavaa, että joku oikeuttaa itsensä määräämään elämisen tahdin kerrostalossa. Pääsisi kiusaajakin helpommalla ystävällisyydellä. Olen tosi kyllästynyt.

En nyt oikein ymmärtänyt, että jos te kumpikin metelöitte, niin miten naapurisi on "kiusaaja", mutta sinä et? Onko sinulla mielestäsi suurempi oikeus mekastaa, koska ehdit aloittaa sen ensin?

Vierailija
334/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärtänyt, että jos te kumpikin metelöitte, niin miten naapurisi on "kiusaaja", mutta sinä et? Onko sinulla mielestäsi suurempi oikeus mekastaa, koska ehdit aloittaa sen ensin?

Hänellä on tahatontaa asumisen ääntä ja joku tahallaan "kostaa". Onhan siinä vissi ero.

Vierailija
335/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä välillä kuullut kovan piereskelyn ääniä XD ihan sikä huvittavaa. Sit oon ahdistunut jos on itseäni pierettänyt et yritän pereskellä hiljaa.

Vierailija
336/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on tahatontaa asumisen ääntä ja joku tahallaan "kostaa". Onhan siinä vissi ero.

Minua ainakin häiritsevät naapurista kuuluvat paiskelut ja mölinät ihan yhtä paljon riippumatta siitä ovatko ne "tahatonta asumisen ääntä" vai tarkoituksellista häiriköintiä.

Vierailija
337/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiselta naapurilta kuului myös noita kovaäänisiä TUMPS HUMPS-ääniä ja huonekalujen raahaamista joka päivä, usein vielä iltaisin. En ikinä tajunnut mistä nuo voi johtua, aivan kuin olisi hypätty vauhdilla tasajalkaa hyllyn päältä ja sitten vedelty painavaa nojatuolia edestaas. Välillä tuli oikein kunnolla säikähdettyä niitä töminöitä kun olivat sen verran kovaäänisiä. Kyseessä oli tietääkseni vielä yksin asuva mies.

Kolmas, yläkerran naapuri taas ryhtyi välillä hakkaamaan pattereita. Tämän olettaisi olevan hienovarainen vihje siitä että pidän liikaa meteliä, mutta kun se tapahtui usein istuessani hiljaisuudessa lukemassa pitämättä minkäänlaista ääntä. Mysteeriksi jäi mitä yritti sillä viestittää vai yrittikö mitään. 

Mulle kuuluu kanssa tollaista järkyttävän kovaa töminää, aivan kuin iso mies hyppäisi täysillä sängynlaidalta tasajalkaa lattialle. Välillä seinätki tärähtää siitä tömähdyksestä. Häiritsevän kova ääni ja haluaisin sanoa siitä naapurille, mutta ei mitään hajua mistä ääni tulee. Seinänaapurista vai yläkerrasta?

Mulla kävi myös vähän aika sitten tollainen patterin koputtelija. Katselin illalla rauhassa telkkaria hiljaisella, kun yhtäkkiä joku alkoi kolisuttamaan patteria järkyttävän kovaa. Sitä toistui neljä kertaa muutaman minuutin välein. Meni ehkä 5min kun yhtäkkiä ovikelloni soi ja oven takana oli naapuri raivoamassa. Olin ihan äimän käkenä enkä aluksi ymmärtänyt yhtään, mitä asiaa hänellä oli. Ei siis sanonut suoraan esim, että hei alakerran jaska tässä moi, mulle kuuluu häiritsevää kolinaa, tuleeko se täältä? Vaan puhisi kiukkuisena yksittäisiä irrallisia lauseita, tyyliin ”kuuluuks täältä kolinaa” ja ”minä kuule herään aamulla kuudelta töihin” ja juoksi dramaattisesti portaat alas takaisin ilmeisesti asuntoonsa. Sitten vasta tajusin, että hän se oli hakannut patteria ja luullut, että minun kämpästäni kuului jotain hänelle mainitsemaansa ”kolinaa”. En vieläkään tiedä miten tuollaista ääntä olis voinut mun asunnostani kuulua, kun istuin vain hiljaa paikallani ja telkkarikin oli kohtuu hiljaisella volyymilla. Ei ollut ymmärtääkseni tv:n äänestä kuitenkaan kyse, vaan jostain kolinasta.

Tuo on minusta hassu asenne, että oletetaan vaan suoraan ja mennään raivoamaan oven taakse. Voi sitä kohteliaastikin asiansa ilmaista. Itse olen mennyt samankaltaisessa tilanteessa ensin kysymään ystävällisesti, että heippa, minulle kuuluu tälläinen ääni, mahtaako se kuulua täältä? Se kuuluu minulle häiritsevästi, voisiko asialle tehdä jotain? Kerrostalossa voi harvoin olla varma todellisesta äänen lähteestä.

Vierailija
338/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ihmettelette marmorikuulia, jos naapurilla on kissa niin niiden leikki kuulostaa varmaan aikasamalta jos leikkivät kissanleluilla. Se selittää myös miksi tuo ääni kuuluu enemmän illalla tai aamuyöllä...muuta selitystä en keksi

Vierailija
339/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ok silloin kun niitä ei ole jatkuvasti lähellä. Kerrostaloasuminen ei ole inhimillinen elämäntapa, enkä itse edes kutsuisi sitä elämiseksi vaan elämisen sietämiseksi.

Kotirauhasta saavat suomessa nauttia vain varakkaat ihmiset, muut asuvat kerrostaloissa, joissa naapuriin voi muuttaa milloin tahansa vaikkapa murhamies, räksyttävä koira tai mölyävä nisti.

Vierailija
340/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinänaapurin nuori mies huutaa usein iltaisin "V-ittu!" noin minuutin-kahden välein. Saattaa jatkua muutamia tunteja. Muuta meteliä sieltä ei koskaan kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi