Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."
Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta aiemmin oli jokailtainen kuularalli.
Täällä myös mystinen kuularalli, siis aivan kuin joku todella viskoisi marmorikuulia lattialle. Tämä viskoja vaan valitettavasti aloittaa aamuvarhaisella, neljältä, viideltä tai viimeistään kuudelta.
Täällä oli kanssa tuollainen kuularallija tunteja putkeen joka ilta. Mistä tuo ääni tulee???
Kissa leikkii?
Vierailija kirjoitti:
Tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam.
Tällaista lähes joka ilta n. 19:00-22:15. En selvittelyistä huolimatta ole pystynyt paikantamaan äänen lähdettä. Hermojen menetys on lähellä. Kertokaa Te tömistelijät nyt ihan oikeasti, mitä helevettiä asunnoissanne tapahtuu?!
Oho ja aikajana on sama kuin meilläpäin kun se saatiin loppumaan lopulta.
Täällä taitaa nyt moni pallonpompottaja ja marmorikuulailija yrittää selittää häiriköintiään suihkuilla ja pesukoneilla.
Mä joskus jumppaan, siis hypin ylös ja alas yms. Päiväaikaan tietty vain, eikä sitä pomppimista ole kuin parin minuutin verran silloin kun kotijumppaa teen.
Joskus saattaa pudota jotain lattialle, mutta ei sekään ole kuin yksittäinen kolahdus. Ja ehkä kerran vuodessa teen jotain lehtipihviä tms ruokaa mitä pitää mätkiä, siitä tulee myös meteliä.
Naapurissamme ihan selkeäsi lapset paukuttaa leluja seiniin ja lattiaan. Kuuluu myös lasten huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam.
Tällaista lähes joka ilta n. 19:00-22:15. En selvittelyistä huolimatta ole pystynyt paikantamaan äänen lähdettä. Hermojen menetys on lähellä. Kertokaa Te tömistelijät nyt ihan oikeasti, mitä helevettiä asunnoissanne tapahtuu?!
Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo pallonpomputtelu jokin peli kun siinä oli aina se sama rytmi tuntikausiakin.
Eikö se nyt mitenkään voi olla mikään muu ääni, kuin se pallo? Minä olen ehdottanut esimerkiksi tippuvaa vettä suihkukaapissa ja tiskikonetta tai askelkyykkyjä tai kahvakuulatreeniä. Mutta ei, koska se kuulostaa pallolta, sen on pakko olla pallo. Ja poran äänikin on pakosti pora vaikka joka aamu seitsemän aikaan sekin on todennäköisemmin blenderi.
Ei se voi olla koska ääni on se paukahtava ja rytmi sama kun se heitetään ja noudetaan ja sama ja sama....ja lattiaa vasten napautetaan ei epäilystä siitä.
Tiedätkö miltä kuulostaa, kun vesipisara putoaa muovisen suihkukaapin lattialle, kun sen muovi on ontto?
Täältä sivusta vain ihmettelen että joku sotkee vesipisaran ja marmorikuulan. Mikään kiinalainenkaan vesikidutuspisara ei pompi rytmisesti näin: pa-PAM....pa pa pam pam pam pam.........pa-PAM....pa pa pam pam pam jnejnejnejne.... Tunnista toiseen, kiihkeällä tahdilla. Nyt valoja päälle.
Vesipisara, voi jeesus.....
Edelleen tervetuloa kuuntelemaan. Minun suihkukopissani saattaa olla hiljaista ja yhtäkkiä tulla sellainen tiputteluryöppy. Minä en nyt voi mitään sille, ettet tätä asiaa usko. Oletko kuullut myöskään ilmiöstä, että lämpöpattereihin pääsee ilmaa?
Minä edelleen kuulisin mielelläni, mikä sinun selityksesi on. Sinä pidät kiinni siitä marmorikuulasta vai? Itse ajattelen, että veden epäsäännöllinen ja kaikuva lorina on hieman todennäköisempää kuin tuntikausien marmorikuulien pyörittely, mutta ihan miten vain.
No kokemuksestahan puhuin. Näitä kuula ja palloharrastajia tuntuu olevan vaikka tajua että joku muu kerrostaloissa saa kuunnella sitä illat. Sanoinhan jo että meillä asiaan puututtiin ja ongelma loppui.
Niin, eli meinaat, että kun teillä yksi lopetti pompottelun, kaikki maailman marmorikuulan äänet johtuvat pomppupalloista? Ethän sinäkään näköjään erota marmorikuulaa ja pomppupalloa. Minä puhuin koko ajan niistä marmorikuulista, mutta sinä selität naapurisi pomppupalloista. Miten niiden äänet ovat mielestäsi samanlaiset?
Kyllä erotan mutta kun niillä oli superpallokausi ja kuulakausi ja välillä koriskausikin...usko nyt no.
Kyllä minä sen uskon, että joku jossain voi pomputella palloja. Sitä en kuitenkaan usko, että kaikki maailman marmorikuulaäänet johtuisivat marmorikuulista. Usko nyt vain itse.
Minä uskon koska ne jotka sen kokeneet eivät erehdy kummankaan pallon ja kuulan kohdalla, se tuntikausia jatkunut rätkytys on sellaista.
Erehdyithän sinä itsekin, kun väitit, että pomppupallon ääni on samanlainen kuin marmorikuulan ääni. :D
En erehtynyt, se on se pallon ja kuulan äänen pamaus tunnistettavia ja ne jälkiäänet hieman erilaiset. Superpallon pomput jatkuu ja jatkuu.
En nyt vieläkään ymmärrä, mitä vänkäät. Minä en ole väittänyt, että vesipisarat tai marmorikuulat kuulostavat samalta kuin pomppupallo. Silti tästä jostain syystä lähdit inttämään vastaan. Sitten yhtäkkiä siellä naapurillasi oli niitä marmorikuuliakin. Juu, en pysy enää perässä enkä jaksa enää vääntää enempää rautalankaa. Sinun naapurillasi oli palloja. Hyvä, että asia selvisi.
Vierailija kirjoitti:
"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."
Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta aiemmin oli jokailtainen kuularalli.
Se ääni tulee bongista...
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa nyt moni pallonpompottaja ja marmorikuulailija yrittää selittää häiriköintiään suihkuilla ja pesukoneilla.
No pidä sinä kaikessa rauhassa kiinni siitä marmorikuulafantasiastasi. Suurin osa täällä ymmärtää, miten ääni muuntuu rakenteissa. Mutta älä sinä vaivaa päätäsi sellaisella asialla. Anna meidän muiden jatkaa pähkäilyjämme, jooko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hermo ei kestä elämisen ääniå niin kannattaa pysyä siellä maalla.
Jokainen maksaa omastaan vaan seiniinsä asti ja niistä alkaa jo toisen maksu ja laskut. Se joka tunkee elämällään toisen puolelle maksattaa omaa sumistaan muilla.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin hiljattain pois tuollaisen jyskääjän ja paukkaajan alapuolelta kuusi vuotta kestettyäni, ja nyt asun ylimmässä kerroksessa, missä naapureiden kolinat eivät kuulu ihan niin kovaa. Yritän nyt puolestani itse elää mahdollisimman hiljaisesti, etenkin kun asunnossani on laminaatti, joka kaiuttaa kaikki kolinat varsinkin alaspäin. Mutta tässä asunnossa jostain käsittämättömästä syystä WC:n käsisuihkun käyttäminen aiheuttaa ihan hirveän jytinän, kuin potkisi täysillä seinää. En kehtaa käyttää sitä kuin keskellä päivää, se kuulostaa varmaan naapurissa kauhealta.
Sitä on kuitenkin pakko ihmetellä, miksi lähes joka kerrostalossa on joku ölisijä, siis sellainen, joka päästelee kovia, sanattomia äännähdyksiä. Mitä se ÖLIIÖÖÖÖ oikein tarkoittaa? "Minä Tarzan, sinä Jane"?
Asun ylimmässä kerroksessa ja täällä on muuten kyllä ihanan hiljaista, MUTTA... totta kai juuri mun seinänaapuri on se joka kerrostalon vakiokaluste, kiintiö-ölisijä. Oikeen kunnon ulvontaa kuuluu välillä. HUUUUUAAAAAAAAA!!!!! AAAAAAAAAA!!!!!! HHHÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!! Ei hyvää päivää. Sama tyyppi myös käy kusella niin kovaäänisesti että lorina kuuluu mun asuntoon yhtä kovaa kuin jos joku lorottelisi ämpäriin mun korvan vieressä. Help.
Kohtalotoveri! Minullakin alakerran naapuri päästelee aivan omituisia viidakon ääniä, erityisesti myöhäisillasta. Kuuluu vain HUUUUOOOOOAAAAAAAAAA!!! UUUUUUU!!!!!!!! UWOUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!! UAAAAAAAAAAAAAAHH!!!, täysin eläimellisiä ääniä jopa puoli tuntia kerrallaan. En usko että on kyse edes seksiäänistä, taajuus on lähempänä sitä että jotain potkittaisi palleille ja kestokin on normiaktia huomattavasti pidempää. Vielä ei ole selvinnyt millainen kutsuhuuto tämä on eikä tuollaista ääntä pitävää tee mieli edes mennä asian tiimoilta jututtamaan. Mysteeriksi taitaa siis jäädä.
Käyttää huumeita?
Vierailija kirjoitti:
Jumppaa, tanssia, kahvakuulaa, askelkyykkyjä, riehakkaita lapsia, seksiä. Eikö nämä nyt ratkea ihan vain päättelemällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pidä sinä kaikessa rauhassa kiinni siitä marmorikuulafantasiastasi. Suurin osa täällä ymmärtää, miten ääni muuntuu rakenteissa. Mutta älä sinä vaivaa päätäsi sellaisella asialla. Anna meidän muiden jatkaa pähkäilyjämme, jooko.
Ei ollut fantasia, kun asia sai selvyyden. Hyvä tietää kaikkien joitten taloon pesiytyy tuollainen pompottelija ettei sitä todellakaan tarvi sietää rajattomiin. Pallopelit jatkuvana kuuluvat ulos ja erityispaikoille.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen rivitalossa. Seinän takaa kuuluu jatkuva pauke, jyske ja töminä. Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin. Ja huonekaluja raahataan pitkin lattiaa joka ikinen päivä. Eikä ole mitään normaalia tuolien siirtelyä vaan kuulostaa siltä kuin sohva tai kirjahylly siirrettäisiin eri paikkaan joka päivä.
En ymmärrä, miten jotkut voi pitää aina sellasta meteliä.
Täälläkin kuulu iltaisin marmorikuulan vierimistä. Just nyt kun kirjoitin tuon niin jotain tipahti ja alkoi vieriä. Yöllä myös tippuu jotain raskaampaa lattialle ja pariskunnan vauva herää itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ääni tunnistettiin kyllä 3 kerrostakin ylempänä ihan samana kuin samassakin kerroksessa ja alempana, samanlaisena. Rakenteista tulevat äänet ovat ihan erilaisia pamauksia. Eikä ne ala ja lopu noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut fantasia, kun asia sai selvyyden. Hyvä tietää kaikkien joitten taloon pesiytyy tuollainen pompottelija ettei sitä todellakaan tarvi sietää rajattomiin. Pallopelit jatkuvana kuuluvat ulos ja erityispaikoille.
Miksi sinulle sitten on niin vastenmielistä miettiä, mitkä kaikki asiat voivat kuulostaa naapureihin omituisilta? Tämä oli hauska ketju, kun porukka kuvaili ääntä ja arvaili, mistä se voi johtua, mutta sitten joku/jotkut tulivat ulisemaan, että arvuuttelijat ovat sekopäitä pallonpomputtelijoita eikä marmorikuulan ääni voi olla muu kuin marmorikuula.
No niin, voisivatko pallonpomputtelijanaapurien paljastajat nyt jatkaa elämäänsä ja antaa porukan täällä jatkaa keskustelua omituisista äänistä. Vaikka taisi tämä ketjun idea kuolla jo monta sivua sitten tämän pomppupallojankkauksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää.
No se alkoi noihin aikoihin samoin ja jatkui suunnilleen tuonne. Ja osoittautui palloilla pomputtelijaksi juuri, erilaisia palloja oli jolloin äänimaailma vaihtui hieman, mutta tuntitolkulla ja viikkoja....
Mulla on chincu ja se aika usein kantaa juoksupyöräänsä muonaansa semmosia peukalonpään kokosia nappuloita ja sit rupee juoksemaan syntyy just semmonen ääni minkä voisin kuvitella tulevan jos kippaisin pari dl sepeliä tehosekoittimeen :D
Vierailija kirjoitti:
Molemminpuolin asuu pikkulapsiperheitä, joista lähtee ihan järjetön meteli. Toisella puolella huutaa vauva nyt 1v putkeen jo, toisella puolella jylistää norsulauma ilmeisesti (en halua ees kuvitella miltä toi kuulostaa sen alakerran naapurissa).
Vastineeksi harrastamme mieheni kanssa kovaäänistä seksiä, josta lähtee sopivasti pauketta ja jyskettä takaisin näille.
Mua ei naurata tällainen vaikka olisi vitsi. Mutta uskonpa että suurin osa yläpeukutti koska on ihanaa vihata vauvoja. Onhan se niin ilkeää kun vauva itkee. Ei tarvitse ihmetellä mistä "synnytyspelko" kumpuaa. Kuka uskaltaa hankkia lapsia kun lapsettomat naiset pitävät silloin pilkkanaan.
Ölisevät mielenterveysongelmaiset asuvat tavallisissa kerrostaloissa. Sitä sanotaan avohoidoksi.
Ohis