Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
301/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä lahkolaisia, kun puhetta eheytymisistä? Villehän oli sellainen ja sillä just oli ne kuulat. Mikä juttu tuo on?

Jos ovat rukouskuulia tms.?

Vierailija
302/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on chincu ja se aika usein kantaa juoksupyöräänsä muonaansa semmosia peukalonpään kokosia nappuloita ja sit rupee juoksemaan syntyy just semmonen ääni minkä voisin kuvitella tulevan jos kippaisin pari dl sepeliä tehosekoittimeen :D

Kaikkien vipeltäjien puolella ollaan :) Ne ovat suloisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa loppui kuulanvierittelyt ja pallonpompottelut, kun häirikköporukka muutti huitsin nevadaan. Tilalle tuli uudet mukavat naapurit. Nyt on ihana rauha. Ei tarvitse enää olla korvatulpat päässä omassa kodissa.

Vierailija
304/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo pallonpomputtelu jokin peli kun siinä oli aina se sama rytmi tuntikausiakin.

Eikö se nyt mitenkään voi olla mikään muu ääni, kuin se pallo? Minä olen ehdottanut esimerkiksi tippuvaa vettä suihkukaapissa ja tiskikonetta tai askelkyykkyjä tai kahvakuulatreeniä. Mutta ei, koska se kuulostaa pallolta, sen on pakko olla pallo. Ja poran äänikin on pakosti pora vaikka joka aamu seitsemän aikaan sekin on todennäköisemmin blenderi. [/quotå

Jos joutuisit itse kuuntelemaan sitä marmorikuulaääntä, tietäisit, ettei se voi olla mikään noista. Vieritä marmorikuulaa lattialla ja heittele sillä pomppuja lattiaan, niin saat käsityksen äänestä.

Minä olen asunut asunnossa, jossa kuului tuo marmorikuulan vieritys. Ongelma loppui, kun patterit huollettiin. Toki voihan tietenkin olla, että juuri samaan aikaan naapurista muutti pois henkilö, jonka lempiharrastus oli pelata Fortunaa, mene ja tiedä...

Ohis

Fortunasta muuten tulee tuollainen ääni.

Vierailija
305/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämä klassikko vastaa joihinkin näistä naapureiden äänimysteereistä.

Vierailija
306/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tunnistan niin monta juttua näistä mitä on tähän kirjoitettu! Kaikki tulee meidän yläkerrasta.

-kuin marmorikuulia tiputeltaisiin lattialle

-painavien esineiden tiputus lattialle

-huonekalujen siirtely

-kanta-askeleet ja hyppiminen

-huoneiston ovien paiskaaminen kiinni

-vaatekaappien ovien paiskaaminen kiinni

Plus muuta satunnaista mutta säännöllistä kolinaa.

Tätä monta tuntia päivästä. Ihmetyttää miten joidenkin elämä voi olla sellaista. Olen käynyt sanomassa, mutta ei auta. Eivät kuulemma aio lopettaa ”palloleikkejä”... Meidän perheessä tiettyjä leikkejä leikittäisiin ulkona eikä sisällä! Seuraavaksi täytyy tehdä ihan virallinen valitus. Talo on 2015 rakennettu. Asuisimme kovin mielellämme kerrostalossa, mutta näyttää siltä, että seuraavaksi täytyy muuttaa omakotitaloon. Tämän hinnallakin saisi heittämällä sellaisen, siitä ei ole kiinni. Tosin pikemminkin tuo yläkerran väki kuuluisi elämöinnillään omakotitaloon.

Vierailija
307/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on semmoset kuulat mulla mill treenataan lantionpohjan lihaksia. Putoovat välillä kävellessä, siks en käytä lenkillä.

Vierailija
308/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin hiljattain pois tuollaisen jyskääjän ja paukkaajan alapuolelta kuusi vuotta kestettyäni, ja nyt asun ylimmässä kerroksessa, missä naapureiden kolinat eivät kuulu ihan niin kovaa. Yritän nyt puolestani itse elää mahdollisimman hiljaisesti, etenkin kun asunnossani on laminaatti, joka kaiuttaa kaikki kolinat varsinkin alaspäin. Mutta tässä asunnossa jostain käsittämättömästä syystä WC:n käsisuihkun käyttäminen aiheuttaa ihan hirveän jytinän, kuin potkisi täysillä seinää. En kehtaa käyttää sitä kuin keskellä päivää, se kuulostaa varmaan naapurissa kauhealta.

Sitä on kuitenkin pakko ihmetellä, miksi lähes joka kerrostalossa on joku ölisijä, siis sellainen, joka päästelee kovia, sanattomia äännähdyksiä. Mitä se ÖLIIÖÖÖÖ oikein tarkoittaa? "Minä Tarzan, sinä Jane"?

Asun ylimmässä kerroksessa ja täällä on muuten kyllä ihanan hiljaista, MUTTA... totta kai juuri mun seinänaapuri on se joka kerrostalon vakiokaluste, kiintiö-ölisijä. Oikeen kunnon ulvontaa kuuluu välillä. HUUUUUAAAAAAAAA!!!!! AAAAAAAAAA!!!!!! HHHÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!! Ei hyvää päivää. Sama tyyppi myös käy kusella niin kovaäänisesti että lorina kuuluu mun asuntoon yhtä kovaa kuin jos joku lorottelisi ämpäriin mun korvan vieressä. Help.

Kohtalotoveri! Minullakin alakerran naapuri päästelee aivan omituisia viidakon ääniä, erityisesti myöhäisillasta. Kuuluu vain HUUUUOOOOOAAAAAAAAAA!!! UUUUUUU!!!!!!!! UWOUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!! UAAAAAAAAAAAAAAHH!!!, täysin eläimellisiä ääniä jopa puoli tuntia kerrallaan. En usko että on kyse edes seksiäänistä, taajuus on lähempänä sitä että jotain potkittaisi palleille ja kestokin on normiaktia huomattavasti pidempää. Vielä ei ole selvinnyt millainen kutsuhuuto tämä on eikä tuollaista ääntä pitävää tee mieli edes mennä asian tiimoilta jututtamaan. Mysteeriksi taitaa siis jäädä.

Käyttää huumeita?

Tätä olen miettinyt useasti tuota ulinaa kuunnellessani. Talossa asuu muuten ihan normaalia väkeä, lapsiperheitä ja eläkeläisiä, mutta tuo asunto vaikuttaisi olevan jonkun tukisäätiön piirissä kun nimikin vaihtuu tiuhaan tahtiin ovessa. Sitä suuremmalla syyllä en uskalla mennä kyselemään äänien perään.

Vierailija
309/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam.

Tällaista lähes joka ilta n. 19:00-22:15. En selvittelyistä huolimatta ole pystynyt paikantamaan äänen lähdettä. Hermojen menetys on lähellä. Kertokaa Te tömistelijät nyt ihan oikeasti, mitä helevettiä asunnoissanne tapahtuu?!

Kyllä se nyt on jonkin tanssiesityksen tai musiikikappaleen koreografia, kun se on noin rytminmukainen ja säännöllinen.

Vierailija
310/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin hiljattain pois tuollaisen jyskääjän ja paukkaajan alapuolelta kuusi vuotta kestettyäni, ja nyt asun ylimmässä kerroksessa, missä naapureiden kolinat eivät kuulu ihan niin kovaa. Yritän nyt puolestani itse elää mahdollisimman hiljaisesti, etenkin kun asunnossani on laminaatti, joka kaiuttaa kaikki kolinat varsinkin alaspäin. Mutta tässä asunnossa jostain käsittämättömästä syystä WC:n käsisuihkun käyttäminen aiheuttaa ihan hirveän jytinän, kuin potkisi täysillä seinää. En kehtaa käyttää sitä kuin keskellä päivää, se kuulostaa varmaan naapurissa kauhealta.

Sitä on kuitenkin pakko ihmetellä, miksi lähes joka kerrostalossa on joku ölisijä, siis sellainen, joka päästelee kovia, sanattomia äännähdyksiä. Mitä se ÖLIIÖÖÖÖ oikein tarkoittaa? "Minä Tarzan, sinä Jane"?

Asun ylimmässä kerroksessa ja täällä on muuten kyllä ihanan hiljaista, MUTTA... totta kai juuri mun seinänaapuri on se joka kerrostalon vakiokaluste, kiintiö-ölisijä. Oikeen kunnon ulvontaa kuuluu välillä. HUUUUUAAAAAAAAA!!!!! AAAAAAAAAA!!!!!! HHHÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!! Ei hyvää päivää. Sama tyyppi myös käy kusella niin kovaäänisesti että lorina kuuluu mun asuntoon yhtä kovaa kuin jos joku lorottelisi ämpäriin mun korvan vieressä. Help.

Kohtalotoveri! Minullakin alakerran naapuri päästelee aivan omituisia viidakon ääniä, erityisesti myöhäisillasta. Kuuluu vain HUUUUOOOOOAAAAAAAAAA!!! UUUUUUU!!!!!!!! UWOUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!! UAAAAAAAAAAAAAAHH!!!, täysin eläimellisiä ääniä jopa puoli tuntia kerrallaan. En usko että on kyse edes seksiäänistä, taajuus on lähempänä sitä että jotain potkittaisi palleille ja kestokin on normiaktia huomattavasti pidempää. Vielä ei ole selvinnyt millainen kutsuhuuto tämä on eikä tuollaista ääntä pitävää tee mieli edes mennä asian tiimoilta jututtamaan. Mysteeriksi taitaa siis jäädä.

Käyttää huumeita?

Tätä olen miettinyt useasti tuota ulinaa kuunnellessani. Talossa asuu muuten ihan normaalia väkeä, lapsiperheitä ja eläkeläisiä, mutta tuo asunto vaikuttaisi olevan jonkun tukisäätiön piirissä kun nimikin vaihtuu tiuhaan tahtiin ovessa. Sitä suuremmalla syyllä en uskalla mennä kyselemään äänien perään.

Minulla asui seinänaapurissa joku pyörätuolissa istuva vammainen vanhus ja ainut mitä se välillä huuteli oli "S*ATANAN S*ATANA".

Vierailija
311/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liukuovet sekä makkarin että eteisen kaapeissa. Lisäksi harrastan laulua ja tanssia. Teen säännöllisesti äänenhuoltoa, eli erilaisia ölinöitä ja reenaan tanssiaskeleita, johon sisältyy hyppyjä. Nää harrastukset ajoitan toki päivään tai alkuiltaan. Mut en malta olla muutenkaan paljoa paikoillani, liikun asunnossa ja oon vauhdikas liikkeissäni. Puoliso mm. asensi kaikkiin oviin huopatarrat, kun kuulema paukuttelen niitä. Koitan käyttää iltaisin villasukkia etten tömistäisi. Omakotitaloon säästetään koko ajan. Eli kestäkää vielä hetki naapurit.

Vierailija
312/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä toistuvat ja epämääräiset ovat tunnistamattomia niin kauan kunnes pääsee itse katsomaan mistä ne syntyvät. Sitten kriik-raahausäänien aiheuttamiset ovat silkkaa toisen ihmisen kunnioittamisen puutetta. Asun rivarissa ja uuden naapurin satunnainen huonekalun siirto keskiyöllä sai minut raivoihini. Samoin kun hän tulee sunnuntaina myöhään, klo 23.23, se ulko-oven JY-SÄ-YS, voi menikö se varmasti KIINNI, toinen JYSÄYSHHH on sivistymättömyyttä. Mä tulin himaan, pierut muista.

Päätin, että seuraavan kerran kun jysähtää yhdentoista jälkeen, tempaan oman terassinoven ja j y s ä y t ä n kolmesti, etuovea niin kauan kuin vihaenergiaa piisaa.

Ei oleen tarvinnut. Pelkkä päätös riitti.

Naapurillasi on pakko-oireinen häiriö. Minulla sama, pakko aina tarkistaa varsinkin ulko-ovi. Luepa tuosta mielenterveysongelmasta vaikka netistä ja yritä ymmärtää naapuriasi. Onneksi en ole yksin tämän "ongelman" kanssa.

Vierailija
313/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vauva talossa, sellainen juuri toimimaan oppinut, mutta lattianrajassa vielä elävä, niin sen elämästä kuuluu just tuollaista kolinaa ja tiputtelua, raahaamista ja siirtelyä. Sitten jos on painavia arvohuonekaluja, niin niiden ihan normaalista siirtelystä, varsinkin parketilla kuuluu ihan hirveät äänet. Tai jos on liian pieni asunto, niin joutuu säätämään huonekaluja, ehkä levittämään sängyn tai siirtelemään jotain, ihan että pääsee nukkumaan. Sitten on joogaajia, ja jumppaajat, lemmikkieläimiä, rakenteita, jotka kantavat hyvin. Sellaisista asioista ne äänet tulevat.

Vierailija
314/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ikäni kerrostalossa ja ilmiö on ikävä: olen tullut siihen tulokseen, että yllättävän monella ihmisellä on tapana HEITTÄÄ kaapinovet kiinni. Tästä jyminä. Vittumaista toimintaa. Toki huono äänieristys (vanhemmissa) taloissa korostaa ongelmaa naapureiden näkökulmasta, koska ääni kulkee lähes esteettä elementtejä pitkin.

Jatkan vielä:

Olen siis tehnyt kokeen, jossa en suljekaan integroidun kaapin ovea normaalisti, vaan paiskaan sen voimalla ja pidäkkeettä kiinni: mielestäni just presiis kyseinen ääni. Jokainen voi tykönänsä testata, jos kantti kestää. :D Nämä ihmiset taitavat tarvita myös useammin keittiöremontteja ym. "koska nykymateriaalit eivät vain kestä"... Juupa juu.

Hei, mä tiedän! Olen tavannut tyypin. Hän ei vain ajattele eikä itse huomaa ollenkaan. Häntä ei häiritse, että kuuluu kolaus kaapin sulkeutuessa, eikä hän ajattele muita tai edes kolausta. Astiat tiputetaan pesualtaaseen muutaman sentin korkeudelta, ei ne mene rikki. Koko toiminta on tätä. Se ei ole mitenkään ilkeämielestä, vain ajattelemattomuutta.

Vierailija
315/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ok silloin kun niitä ei ole jatkuvasti lähellä. Kerrostaloasuminen ei ole inhimillinen elämäntapa, enkä itse edes kutsuisi sitä elämiseksi vaan elämisen sietämiseksi.

Vierailija
316/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."

Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta  aiemmin oli jokailtainen kuularalli.

Veikkaan että kaataa tiskipöydällä koirien/kissojen kuppeihin ruokaa.

Meidän talossa ainakin kaikki mitä ihmiset tekee tiskipöydän ääressä kuuluu tosi kovaa. Oli joskus aika hirveää kun alakerrassa asui joku joka lähti joka aamu töihin ja teki smoothieta tai jotain blenderillä. Kuulosti kun poraisi metallia kun blenderi pauhasi tiskipöydällä. Oli hyvä herätys kello....

Ei kukaan kaatele eläimille ruokaa niin, että se kestää joka ilta yhtäjaksoisesti tunnin tai enemmän. Se marmorikuulaääni on terävämpi kuin eläinten ruuasta tulee. Laminaatille heitellään jotain. Mutta mitä pitää heitellä lattialle joka ilta yhtäjaksoisesti pidemmän ajan?

Jotkut koirat syö, niin (vähän ärsyttävää) ettäkantaa suussa kourallisen nappuloita suussaan kupista toisaalle lattialla ja matkustelee siitä sitten niitä nappuloitaan

Vierailija
317/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä naapurisi on sellainen huutohaukottelija :D Jotkut päästävät juuri tuollaisia käsittämättömiä ulvahduksia haukotellessaan. Olisi kiva tietää mikä senkin pointti on. Samat ihmiset varmaan karjaisevat aina juuri ennen aivastusta.

Vierailija
318/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yläkerran naapuri on ihan käsittämätön edestakaisin ravaava kanta-astuja. Mä en voi käsittää, mitä sellaista kotona tehdään, että joka ilta ravataan edestakaisin asuntoa tunnin tai kaksi. Kyseessä on vielä ~60 neliön kaksio. Mitä ihmettä se tekee ?!? Raahailee myös asioita edestakaisin, mutta se lie imuri.

Vierailija
319/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Tulipas kommentteja. Kiitos. 

En usko marmorikuuliin. Pallonpompotteluun ehkä. Crossfitharjoittelu, spinning tai zumba voisi tulla kyseeseen. Mutta eikö tällaiset kahvakuulaihmiset voisi harrastaa hiljaa tai oikeissa harrastustiloissa? 

Jos ihminen on sairas, hän todella voi hakata puukapulalla seiniä ja pattereita. 

Kertokaa lisää mahdollisuuksia ja olettamuksia, yritän itse selvittää äänien lähteen koteja talossani. 

AP

Vierailija
320/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jahas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän