Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
361/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tuon marmorikuulaäänen kuullut. Kyllä sen täytyy olla joku vesiputkista tai ilmanvaihtokanavista johtuva ääni, eikä mikään petankkipelaaja.

Jospa vesiputket pääsevät jossain kerrosten välissä liikkumaan paineen takia, ja värähtelevät vasten seinää? Tai joku ilmanvaihtoräppänä aukeaa ja sulkeutuu? Ääni voi kantautua ties mistä, vaikka tuntuisi kuuluvan juuri yläpuolelta.

Vierailija
362/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy heiltä niin tiedät. Täällä ei metelöidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa kans ihmetellyt. Kuulostaa kuin yläkerrassa siirreltäisiin huonekalujen järjestys monta kertaa päivässä. 

Pieni kämppä, joten sohva avattava sängyksi? Sohvapöytä siirrettävä myös ja ehkä venyttelyn/jumpankin tieltä? Pieni keittökomero ja tarvitaan apupöytää?

Mä siirrän juurikin jumpan ja venyttelyn tieltä, ja nimenomaan sohvapöytää, joskus myös itse sohvaa. En kuitenkaan tee sitä öisin.

Vierailija
364/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sata marmorikuulaa, että voin tahallaan häiritä naapureita paiskomalla niitä lattialle, mutta sitten tajusin, että asun omakotitalossa.

Vierailija
365/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija ei usko puhetta. Joutuu välillä vähän kurmoottamahan.

Vierailija
366/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muista asunnoista ei kuulu yhtikäs mitään. Käytävän äänet kuuluvat.

Vierailija
367/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottiset siivoojat ovat kerrostalossa yleisin häiriölähde. Sitä imurin huminaa ei varsinaisesti kuule, mutta koluuttelu ja siirtely taas tulee rakenteita pitkin. Te marmorikuulia veikkaavat, voisko olla imurin johdon kelauksesta syntyvä ääni?

Niin ja nuo uuden malliset leveät keittiökaapistot jos joku on rakentanut ilman jarrumekanismia, niin ne paukahtaa seinää vasten todella voimalla!

Vierailija
368/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös joku naapuri jokapäiväisesti kolistelee, raahaa huonekaluja(?) ja paiskoo tavaroita.

Kuulostaa ihan kummitukselta! 😬😨

Vierailija
369/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mulla lens viimeks kahvinkeitin, ompelukone ja ruokapöytä tuoleineen, tais lentää hedelmäkippo ja kattila myös.

Mites muilla?

Vierailija
370/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt yläkerran naapurissani sitä jatkuvaa eestaas ravaamista. Hänellä on samanlainen pieni yksiö, kuin itsellänikin ja suhaa kaiket illat edes takaisin ja tietenkin tömistelee kantapäillä niin, että pää meinaa hajota. En vain ymmärrä sitä ravaamista, yrittääkö saada illalla kotona vielä sen 10 000 askelta täyteen vai mitä hemmettiä?? Kun itse lähinnä katsoo kotona ollessaan televisiota/neuloo/lukee kirjaa niin en voi käsittää mitä ne ihmiset tekevät, jotka eivät pysy kotonaan hetkeäkään paikallaan.

Vierailija
371/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks nauran täällä näille jutuille, oon vasta muuttanu kerrostaloon. Kiinnitän huomiota askellukseen, etten tömistele.

Välillä pieraisen kovaäänisesti pönttöön ja se kaikuu! Pahoitteluni, sille ei voi mitään. Lisäksi aivastelen usein karjumalla. Kissa pompottelee pingispalloja laminaattilattialla. Yritän olla paiskomatta kaappeja, vanhanmalliset.

Hiljaisuuden jälkeen ei kyllä kuulu kuin piereskelyä satunnaisesti, ja ilta/aamuyöstä kissan suihkintaa. En harrasta seksiä.

Vierailija
372/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt yläkerran naapurissani sitä jatkuvaa eestaas ravaamista. Hänellä on samanlainen pieni yksiö, kuin itsellänikin ja suhaa kaiket illat edes takaisin ja tietenkin tömistelee kantapäillä niin, että pää meinaa hajota. En vain ymmärrä sitä ravaamista, yrittääkö saada illalla kotona vielä sen 10 000 askelta täyteen vai mitä hemmettiä?? Kun itse lähinnä katsoo kotona ollessaan televisiota/neuloo/lukee kirjaa niin en voi käsittää mitä ne ihmiset tekevät, jotka eivät pysy kotonaan hetkeäkään paikallaan.

Sama, meillä kaksio kuten yläkerrassakin ja yläkerran kanta-astuja ravaa lähes joka ilta ympäri kämppää: makkarista keittiöön takaisin makkariin, olohuoneeseen, makkariin, keittiöön, olkkariin, keittiöön... en voi uskoa että liittyisi siivoamiseen tai jonkun tavaran etsimiseen, koska viipyy joka huoneessa max. Minuutin, usein vain sekunteja. Wtf?

Vierailija
373/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä en voi kerrostaloasujana sietää, on rappukäytävässä juoksevat ja tömistelevät ihmiset. Naapuri antaa lastenlasten juosta ja huutaa rappukäytävässä sekä vielä kolistella metallisia kaiteita. Minusta on käsittämätöntä miksi kukaan antaa lasten käyttäytyä noin, kun meille ainakin opetettiin jo pienenä käytöstavat. Ei olisi tullut mieleenkään pitää sellaista möykkää kerrostalossa.

Kun itsellä on vielä alkovi rappukäytävän vieressä, niin se n. 30sentin seinä ei paljon ääniä eristä. Kiva joka yö herätä, kun postinjakaja harrastaa hyötyliikuntaa rappukäytävässä jossain turvakengissä (ainakin sellanen on meteli mikä niistä kengistä lähtee). Ja kyllä, minulla on korvatulpat, mutta se ei auta siihen töminään.

Vierailija
374/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vastauksen tuohon jatkuvaan töminä askellukseen: tahallista häiriköintiä ja yleistä sivistymättömyyttä, halutaan aiheuttaa tahallista meteliä joka provosoi ja ärsyttää naapureita

Minun yläkerran naapuri väittää että olen tehnyt aiheettomasti hänestä häiriö ilmoituksia ja ettei hän metelöi nyt uhkailee mua poliiseilla

Nyt meteli on entistä kovempaa, ottanut käyttöön lattiaan hakkaamisen ja ihmeellisiä pamauksia tekee...

Ei tässä auta muu kuin ensi vuonna muuttaa

Häiriköt saa tässä maassa kaikki periksi ja häiriköt voittaa, me kiltit ja tunnolliset joudutaan muuttamaan ja alistumaan, isännöitsijä on aina näiden metelöitsijöiden puolella

Vierailija
375/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M7näymmärrään kirjoitti:

Tiedän vastauksen tuohon jatkuvaan töminä askellukseen: tahallista häiriköintiä ja yleistä sivistymättömyyttä, halutaan aiheuttaa tahallista meteliä joka provosoi ja ärsyttää naapureita

Minun yläkerran naapuri väittää että olen tehnyt aiheettomasti hänestä häiriö ilmoituksia ja ettei hän metelöi nyt uhkailee mua poliiseilla

Nyt meteli on entistä kovempaa, ottanut käyttöön lattiaan hakkaamisen ja ihmeellisiä pamauksia tekee...

Häiriköt saa tässä maassa kaikki periksi ja häiriköt voittaa, me kiltit ja tunnolliset joudutaan muuttamaan ja alistumaan, isännöitsijä on aina näiden metelöitsijöiden puolella

Lisään tähän vielä sen että tää jäpikkä on alusta asti aiheuttanut häiriötä, vähän väliä kuuluu pamauksia, en voi omassa asunnossa rentoutua kun pelkään et milloin taas pamahtaa

Lisäksi hakkaa kunnolla kantapäitä lattiaan, hyppii tasajalkaa ja paiskoo tavaroita, joskus metelöi aamuyöhön asti

Vierailija
376/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmiset, näihin kaikkiin ääniin on yksinkertainen selitys - Everyone's Upstairs Neighbors, olkaa hyvä:

Vierailija
377/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M7näymmärrään kirjoitti:

Minulla oli saman tapaista ongelmaa entisen yläkerran naapurini kanssa. Olin pari kertaa pyytänyt, että josko voisi olla öisin hiljaa, kun joudun heräämään töihin kuudelta, niin en jaksaisi kuunnella enää kahden aikaan kovaäänistä puhetta ja musiikkia. Kerran sain häneltä lapun, että minun pitäisi lopettaa hänen häiriköinti ja jos laitan vielä yhdenkin lapun, niin hän tekee minusta ilmoituksen. Jännä vain, että olin laittanut tasan yhden lapun, joten jos hän on niitä enemmänkin saanut, niin sitten oli mennyt hermot muillakin naapureilla.. Onneksi ei asunut talossa kauaa, veikkaisin, että sanomista oli tullut enemmänkin.

Vierailija
378/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut kerrostalossa nyt hieman yli vuoden ja siis aikaisemmin olen asunut vain rivitalossa (päätyasunto, seinänaapurin kämppä lähes aina tyhjillään, ja äänieristys oli mainio). Asun ensimmäisessä kerroksessa, joten alakerran naapureita minulla ei ole. Suurempaa meteliä ei ole juurikaan ollut, mitä nyt joskus ihmisten riitelyä on saattanut kuulua tuolta ylhäältä lapsiperhekodista.

Mutta yksi, melko säännöllinen asia, josta häiriinnyn, on tosiaan joku yläkerran kantapääastuja. Oudointa siinä on se, että töminä alkaa satunnaisina aikoina päivästä/illasta, ja sitten sitä kestää yhtäjaksoisesti 5-10 minuuttia. Kuulostaa siis siltä kuin asukas tekisi lenkkiä kämpässään edestakaisin; kuulen selkeästi kun asukas aina tömistelee kämpän yhdeltä puolelta toiselle. Onko kyseessä päivittäinen liikuntaspurtti vai miksiköhän naapuri tömistelee edestakaisin kuin stressaantunut häkkieläin?

Joskus tuo töminä on kuulunut aamuyöstäkin, mutta sitä onneksi sattuu harvoin ja yötöminät ovat sijoittuneet viikonlopulle.

Kyllä, se voi olla liikuntaspurtti tai sitten esimerkiksi lapsi kömpii sängystään ylös sata kertaa ja hänet pitää kantaa sinne takaisin. Myös jotkin tavaroiden roudaamiset esimerkiksi vaatekaapista kierrätykseen vietävät kamat viedään lähemmäksi ovea tai petivaatteita viedään parvekkeelle tuulettumaan. Tai sitten esim vieraille viedään tarjottavia olohuoneeseen. Tai keittiö voi myös olla sen verran iso, että sitä sitä pitää kävellä eestaas kokkailun aikana. Tai kokatessa pitää kurkkia, ettei lapset tee olkkarissa pahojaan. 

Hassua, että tätäkin pitää ihan erikseen kysellä, miksi ihmiset liikkuvat asunnossaan. 

Vierailija
379/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ihmiset, näihin kaikkiin ääniin on yksinkertainen selitys - Everyone's Upstairs Neighbors, olkaa hyvä:

Tämä paras! Kiteyttää tämän ketjun hyvin. En tiennytkään että asia onkin maailmanlaajuinen ongelma. 

Vierailija
380/1698 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi pitää tömpsjumpshumpspampoks monta tuntia putkeen? Ei vuodesohvaa viritetä 19-22.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä