Oletko valmis astumaan Kaikkivaltiaan eteen ja vastaamaan kysymykseen; ”Mitä teit elämällä, jonka sinulle annoin”?
En pyri pelottelemaan sinua, mutta oletko koskaan miettinyt, mitä tekisit, jos noutaja ajan rajan tuolle puolen kolkuttaisi ovea ja sanoisi ”On aika lähteä” ? Oletko valmis astumaan Kaikkivaltiaan eteen ja vastaamaan kysymykseen; ”Mitä teit elämällä, jonka sinulle annoin”?
Me ihmiset riitelemme ja olemme eri mieltä monista asioista, mutta olemme yhtä mieltä siitä, että kerran jokainen vuorollamme täältä lähdemme, eikö?
Oletko valmis? Jos et, laita asiat kuntoon Jumalan kanssa.
Kommentit (99)
Ap, kerropa, miksi sinä teet Jumalasta omakuvasi, yhtä typerän, pienen ja henkisesti köyhän kuin olet itse?
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että kiitti vtusti kun soit minulle lapsuuden ja nuoruuden aikaiset seksuaaliset hyväksikäytöt, itsemurhat ja vaikean masennuksen.
Mutta hähää, tällä paska-elämällä jonka muka sinulta sain-oikeasti elämän antoivat isä ja äiti- yritän tehdä parhaani.
Mutta kysynpä sinulta senkin itsekäs, patriarkaalinen ja oikukas ja johdateltavissa oleva Jumala: Mitä hyvää sait, kun annoit tapahtua kaiken sen minulle? Nyt muut joutuvat elättämään minua verorahoillaan koska olen sairaseläkeellä. Minulla olisi älyä ja kykyä tehdä jotain muittenkin hyväksi, mutta en kykene.
Siis vastaa minulle, sinä Suuri Paskiainen, kiristittyjen Jumala?
( Nonnii, kohta tulee jotain kuuma kivi-paskaa niskaan siltä Jumalalta)
P. s. Tykkään sinun pojastasi Jeesuksesta tosi paljon. Hän on reilun ja rennon tuntuinen kundi.
Kristittyjen, piti sanomani. Mutta ei tuo väärin kirjoittamani Kiristettyjenkään niin vikaan mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vituiks män
Jos en ole nyt kovinkaan väärässä, voisin vaikka vannoa, että äskeisen kirjoitti eräs ystäväni.
Ja sanon itse ihan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituiks män
Jos en ole nyt kovinkaan väärässä, voisin vaikka vannoa, että äskeisen kirjoitti eräs ystäväni.
Ja sanon itse ihan samaa.
Vituiks män! Kyllä. Kristityn elämän ensimmäinen askel. Joka aamu.
Toinen askel, ”Jeesus, muista (minua syntistä) valtakunnassasi!”
Raamatun mukaan vastaus on: ”Sitä joka minun luokseni tulee, minä en heitä ulos”.
Pohjimmiltaan siinä on koko kristillinen usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olen koko elämäni pyrkinyt kehittämään itseäni paremmaksi ihmiseksi ja auttanut muita, niin työssäni kuin yksityiselämässänikin. Ihan satavarmasti olen tehnyt osani sen eteen, että tämä planeetta olisi minun jälkeeni himppasen parempi kuin ennen ja ilman minua.
Olen varma, että tällainen mahdollinen kaikkivaltias olisi tyytyväinen juuri näin käytettyyn elämään, ja pitäisi paljon höpsömpänä elämänsä tuhlaamista joihinkin uskonnollisiin riitteihin ja palvontamenoihin.
Elämästä olen oppinut myös sen, että siinä ei ole mitään pelättävää - paitsi ehkä pelko itse. Oletan saman pätevän myös kuolemaankin. Toivon sydämestäni, että sinäkin ap saat vapautua kadotuksen pelostasi. Kaikki on hyvin. ❤️
Sori. Nyt täytyy sataa hienon paraatisi päälle; Raamattu sanoo: ”Ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.”
Eli vedit miten hyvin tahansa (omasta mielestäsi) jäät vajaaksi. Jos aiot sillä päästä Taivaaseen niin hiljaista on.
Yksi sinulta puuttuu: ”Myy kaikki mitä sinulla on, ja seuraa minua”.
Myy se kuvitelma että vedit hyvin, ja ala tehdä niin kuin Jeesus neuvoo. Aloita vaikka Vuorisaarnasta, sitä mukaa alat ymmärtää että cusessa olet.
No sori. En usko mihinkään perisyntiin, jossa ihminen syntyy jotenkin syntisenä. Se ei ole tervettä psyykeä tukeva ajatus.
En myöskään usko mihinkään sellaiseen, että ihminen ei pystyisi mitenkään omilla teoillaan ja avuillaan varautumaan synnistään ja kärsimyksestään, vaan olisi jonkun täysin ulkopuolisen armon varassa. Sekään ei ole tervettä psyykeä tukeva ajatusrakennelma.
En myöskään usko mihinkään syntiin. Me ihmiset toimimme monesti todella taitamattomasti ja typerästi, mutta sekään ei ole syntiä. Onneksi voimme myös useimmiten kompensoida niitä huonoja tekojemme koettamalla tehdä niitä hyviä.
Ei kukaan meistä ole cusessa. Meillä kaikilla on asiat hyvin. ❤️ Eikä mitään pelättävää. Tätä on rauha.
Väärin. Juuri sinä olet hirveässä vaarassa kuvitellessasi voivasi elää riippumattomana Luojastasi ja hänen lähettämästään Lunastajasta Jeesuksesta.
Ilman Jeesusta sinulla ei ole mitään toivoa, vaan Jumalan tuomiolla sinä sulat kuin tuikkukynttilä teräsmasuunissa. Eipä käy kateeksi.
Yritin selvitä. En tätä elämää pyytänyt, enkä halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että kiitti vtusti kun soit minulle lapsuuden ja nuoruuden aikaiset seksuaaliset hyväksikäytöt, itsemurhat ja vaikean masennuksen.
Mutta hähää, tällä paska-elämällä jonka muka sinulta sain-oikeasti elämän antoivat isä ja äiti- yritän tehdä parhaani.
Mutta kysynpä sinulta senkin itsekäs, patriarkaalinen ja oikukas ja johdateltavissa oleva Jumala: Mitä hyvää sait, kun annoit tapahtua kaiken sen minulle? Nyt muut joutuvat elättämään minua verorahoillaan koska olen sairaseläkeellä. Minulla olisi älyä ja kykyä tehdä jotain muittenkin hyväksi, mutta en kykene.
P. s. Tykkään sinun pojastasi Jeesuksesta tosi paljon. Hän on reilun ja rennon tuntuinen kundi.
Ei näin, ei näin. 🙄 Olet täynnä ylpeyttä, vihaa ja katkeruutta.
Ei Herra kykene millään superhero voimilla suojelemaan. Maan päällä pahan voimat ovat ylivallalla koska ihmiset ovat antautuneet synnissä elämiseen.
Sinun on annettava anteeksi sinua vastaan rikkoneille, mikä e i ole sama asia kuin hyväksyminen. Mitään et menetä jos niin teet ja nykyiselläsi et varmasti mitään voita.
Sinua kohtaan väärin tehneille on oma tuomionsa, elleivät sitten hekin kadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olen koko elämäni pyrkinyt kehittämään itseäni paremmaksi ihmiseksi ja auttanut muita, niin työssäni kuin yksityiselämässänikin. Ihan satavarmasti olen tehnyt osani sen eteen, että tämä planeetta olisi minun jälkeeni himppasen parempi kuin ennen ja ilman minua.
Olen varma, että tällainen mahdollinen kaikkivaltias olisi tyytyväinen juuri näin käytettyyn elämään, ja pitäisi paljon höpsömpänä elämänsä tuhlaamista joihinkin uskonnollisiin riitteihin ja palvontamenoihin.
Elämästä olen oppinut myös sen, että siinä ei ole mitään pelättävää - paitsi ehkä pelko itse. Oletan saman pätevän myös kuolemaankin. Toivon sydämestäni, että sinäkin ap saat vapautua kadotuksen pelostasi. Kaikki on hyvin. ❤️
Sori. Nyt täytyy sataa hienon paraatisi päälle; Raamattu sanoo: ”Ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.”
Eli vedit miten hyvin tahansa (omasta mielestäsi) jäät vajaaksi. Jos aiot sillä päästä Taivaaseen niin hiljaista on.
Myy se kuvitelma että vedit hyvin, ja ala tehdä niin kuin Jeesus neuvoo. Aloita vaikka Vuorisaarnasta, sitä mukaa alat ymmärtää että cusessa olet.
Oikein karikatyyri kuspiähihhulista joka pelottelee, tuomitsee ja asettuu muiden yläpuolelle. Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi jne. Jos tuolla setillä pääsee taivaaseen niin huh huh mikä mesta. Vastenmielistä
En olisi aina pystynyt siihen, mutta nyt rohkenisin väittää että yritin kuitenkin.
Sanoisin. Sinä tiedät jo kaiken. En pysty salaamaan mitään, vaikka haluaisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli henkisesti maailman älykkäin ja pelottomin ihminen, enkä ole sinulle yhtään mitään selityksiä velkaa. Olet sairas sadisti ja sinut pitää jauhaa kosmiseksi tomuksi.
Sellainen "Jumala" toki. Pitää jauhaa kosmiseksi tomuksi, antaa todellisen Jumalan: Elämän, kuumuuden kaiken alusta polttaa hänet pois, ettei mitään jää jaljelle. Selleinen "Jumala" joka ei hävitä elämän pilkkaajaa olemassaolosta, ei ole Jumala, vaan lopulta se Käärme, itse pilkkaaja, ja hänellä ei ole lupaa olla olemassa.
Ei ikuisuudessa, siksi ei edes täällä elämässä.
t. pakana ja hieroglyfi
Ps. Sairaus; elämää pilkkaavan käärmeen julistus, ja oppi sairaudesta; samaa elämää pilkkaavan käärmeen julitusta sekin, ne pitää hävittää olemassaolosta: Se julistus on psykiatriaa. Paha joka saa ihmiset julistamaan tuota oppia pitää hävittää, samalla häviää seuraus.
Psykiatriakin on sitten muun pahan ohessa se, mikä jauhaantuu kosmiseksi tomuksi, tai paremmin sanoen se, minkä itse Elämä polttaa olemassaolosta. Jota ihmisillä olisi elämä. Psykiatriakin on täysin kelvoton oppi, sen tilalle tarvitaan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta parempi kysymys on:
Mitä opit?
Enpä juuri mitään uutta.
Tein parhaani sillä, mitä minulle annettiin.
Jos en ole elämässäni tehnyt paljon hyvää, en ole tehnyt paljon pahaakaan. Elämänsaldoni on plus miinus nolla.
Minun elämäni on antanut äitini eli äiti on jumala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin, ei näin. 🙄 Olet täynnä ylpeyttä, vihaa ja katkeruutta.
Ei Herra kykene millään superhero voimilla suojelemaan. Maan päällä pahan voimat ovat ylivallalla koska ihmiset ovat antautuneet synnissä elämiseen.
Sinun on annettava anteeksi sinua vastaan rikkoneille, mikä e i ole sama asia kuin hyväksyminen. Mitään et menetä jos niin teet ja nykyiselläsi et varmasti mitään voita.
Sinua kohtaan väärin tehneille on oma tuomionsa, elleivät sitten hekin kadu.
Yhdellekään, joka ei ole puhdistanut sydäntään ei voi antaa anteeksi, ja jos toinen on pahan teon hylännyt, eli sydamensä puhdistanut, niin silloin ON PAKKO antaa anteeksi.
Jos kaikki puhdistavat sydämensä ja kaikki antavat anteeksi, on jokainen onnellinen. Ja jokaisella on elämä.
t. pakana ja hieroglyfi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein karikatyyri kuspiähihhulista joka pelottelee, tuomitsee ja asettuu muiden yläpuolelle. Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi jne. Jos tuolla setillä pääsee taivaaseen niin huh huh mikä mesta. Vastenmielistä
Siteerasin raamattua. En suositellut omaa elämäntapaani. Kutsun sinut osallistumaan alkoholismiini, masennukseeni ja vähän v i t u n moneen muuhun kurjaan syntiin. Näistä huolimatta Jeesus on minun ja minä Jeesuksen.
Ja jokainen itseensä tyytyväinen jää Taivaan ulkopuolelle, koska Jumala ei jaa kunniaansa ihaillakseen ihmisten hyvää suoritusta vaan ottaa aamusta iltaan ja illasta aamuun vastaan vain törkeitä syntisiä, joilla ei ole muuta paikkaa johon mennä.
Muusta en tiedä, mutta ainakaan en kohdellut muita huonosti ja pyrin elämään niin "hyvää" elämää arvojeni puolesta kuin pystyin. Olin myös onneton ja hyvin yksinäinen ja muutenkin elämä näytti huonot puolensa. Monesti voin huonosti ja itkin paljon. Sitten pääsin taas vähän eteenpäin. Oikeastaan yritin vaan elää ja jatkaa aina eteenpäin. Jos minulta silti kysyy niin mietin monesti miksi olen vielä täällä ja mietin, että monta sellaista on jo joutunut lähtemään joilla niin paljon halua elää. Itsemurhan tehneiden läheisten puolesta tahtoisin kysyä missä he nyt ovat, kun surettaa se ajatus helveltistä, koska he olivat todella ihania ihmisiä aina ja en todellakaan tahtoisi, että he joutuisivat sinne. Pahinta on varmasti se, että yksi toisella läheinen ihminen ajattelee aina, että tapaa hänet taivaassa ja itse tiedän paremmin minkälainen se uskonnon oppi on. Parempi senkin vuoksi olla uskomatta, koska siinä tulee vaan ahdistavia ajutuksia lisää.
Mitäkö tein? No panin mahdollisimman montaa muijaa.
Vl kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vl kirjoitti:
Ei pelota yhtään, kun synnit ovat anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Kuolenpa huomenna tai 10 tai 50 vuoden kuluttua, jos kuolinhetkenäni minulla on syntini anteeksi, olen pelastettu.
Tuo toimii vain katoliselle että tunnustaa synnit pikapikaa kuolinvuoteellaan. Luterilaisen on oikeasti nöyrryttävä ja uskottava jeesukseen, jotta voisi pelastua.
Ymmärsit väärin. Jos teen syntiä ja kuolen, en pääse taivaaseen. On siis pidettävä huoli siitä, että olen aina ”valmis lähtemään”. Eli että syntini ovat anteeksi, enkä kuole esimerkiksi nukkuessani niin, että olen tehnyt edellisenä päivänä sellaista syntiä, että sydämeni on luopunut uskosta.
Mutta eikös Jeesus ole kaikki syntimme anteeksi lunastanut? Armoa Jumalalla riittää, hänhän on Rakkaus. Jumala tietää päiviemme määrän ja elämiemme kulun. Ei haittaa, vaikka kuolisi yllättäen. Se ei ole Jumalalle yllätys.
Miksi pitäisi pelätä Jumalaa?