Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit 100 milj, mitä hyväntekeväisyyttä tekisit?

Aloittaja
21.11.2019 |

Itse haluaisin avustaa kunnallista lapsiperheiden kotipalvelua - työtä, joka oikeasti auttaa lapsiperheitä ja ennaltaehkäisee ongelmia. Kaikki siihen sijoitettu säästää tulevaisuudessa moninkertaisia summia jostain muualta.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin kehitysmaihin sterilisaatio klinikoilta missä ihmiset saisivat 10 000e jos sterkkaisivat itsensä.

Myös ilmaisia eläinten sterkkaus klinikoita ulkomaille.

Vierailija
42/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin sairastamisen köyhdyttämiä syöpäpotilaita. Vakava sairaus ja tulojen romahtaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin osan huumeiden vastaiseen taisteluun ja lääketieteen kehitykseen. Pelastakaa lapset järjestölle menisi myös siivu.

Sen verran pitää omaa häntää nostaa, että olen ollut hommaamassa hyväntekeväisyysjärjestöille vuosien aikana noin 2 miljoonaa euroa.    

Vierailija
44/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin 50 miljoonaa kirjekuoriin, joista kukin sisältäisi 5,000 euroa, jonka saa verottomasti lahjoittaa. Kirjekuoria tulisi 10 000 kpl, ja jakaisin nämä postiluukkuihin ja -laatikoihin Tampereella. Tutut ja kaverit saisivat ehkä useamman kirjekuoren kukin.

Olen joskus ajatellut vastaavaa, mutta hyvin monella ihmisellä se menisi aivan hujauksessa muutamaan nautintoon ja tavaraan, ja sitten ollaan taas yhtä p.a. Monella menisi suoraan kurkusta alas. Joku uusi huonekalu tai muu tavara ei kauaa ilahduta, kohta se on vanha itsestäänselvyys. Haluaisin saada aikaan jotain vakuuttavampaa, pysyvämpää. No, ehkä keksin sitten kun tämä tilanne todella realisoituu :D

Hyvin monella ihmisellä on ongelmia, joiden ratkaisemisessa 5k euroa auttaisi hyvin paljon.

Varmasti. Mutta sellaisia kannattaisi etsiä hiukan kohdennetummin kuin tiputtelemalla satunnaisiin postilaatikoihin. Yllättävä 5000 e tyhjästä voi myös tehdä perheisiin riitoja: toinen ehkä haluaisikin käyttää ne johonkin järkevään ja kauaskantoiseen, mutta toinen olisikin heti valmis lähtemään tuhlaamaan ihaniin turhuuksiin, juhlimaan ja tarjoamaan kavereillekin.

Vierailija
45/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustaisin kehitysmaihin sterilisaatio klinikoilta missä ihmiset saisivat 10 000e jos sterkkaisivat itsensä.

Vaikka ne klinikat ei maksaisi mitään, saisit tällä sterilisoitua 10 000 ihmistä. Miljardeista.

Vierailija
46/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin osan omille ja puolisoni sisaruksille sekä lapselleni. Loput pitäisin itse. Yhteiskuntamme auttaa jo nyt verovaroista kaikkia mahdollisia osapuolia vähintään tarpeeksi, joten en näe mitään tarvetta antaa lisärahaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
47/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustaisin vaatekaupan missä vain normaaleille ,tavallisille hoikille ihmisille hienoja vaatteita.

ja sijainti tietenkin mahdoillisimman keskellä kaikkea.

tappiotahan siinä tulis  mutta ehkä joku alkais laihduttaan ku huomais ettei muuten sovi normaalit vaatteet.

Vierailija
48/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäiset ihmiset.

Yksinelävät ovat heikoilla, eikä kukaan välitä.

Vierailija
49/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuttaisin pieniä edullisia asuntoja.

Vierailija
50/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne vähemmälläkin tulisivat? Satasella, kympilläkin... Moni varmaan mieluusti ilman mitään

Vierailija
51/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä säätiö hoitaa maailmassa naisten ja tyttöjen asioita. Siis opiskeluoikeus, ei pakkoavioliittoja ja ehdottomasti ehkäisymahdollisuus.

Vierailija
52/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perustaisin vaatekaupan missä vain normaaleille ,tavallisille hoikille ihmisille hienoja vaatteita.

tappiotahan siinä tulis  mutta ehkä joku alkais laihduttaan ku huomais ettei muuten sovi normaalit vaatteet.

Ei alkaisi, vaan menisi tietysti toisaalle, mistä saa isompia vaatteita 😀 Kyllähän vaihtoehtoja on. Jos pääasiallinen tavoitteesi on siis saada ihmiset laihtumaan, miksi et perustaisi jotain laihdutusklinikkaa?

Vierailija
53/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin 50 miljoonaa kirjekuoriin, joista kukin sisältäisi 5,000 euroa, jonka saa verottomasti lahjoittaa. Kirjekuoria tulisi 10 000 kpl, ja jakaisin nämä postiluukkuihin ja -laatikoihin Tampereella. Tutut ja kaverit saisivat ehkä useamman kirjekuoren kukin.

Olen joskus ajatellut vastaavaa, mutta hyvin monella ihmisellä se menisi aivan hujauksessa muutamaan nautintoon ja tavaraan, ja sitten ollaan taas yhtä p.a. Monella menisi suoraan kurkusta alas. Joku uusi huonekalu tai muu tavara ei kauaa ilahduta, kohta se on vanha itsestäänselvyys. Haluaisin saada aikaan jotain vakuuttavampaa, pysyvämpää. No, ehkä keksin sitten kun tämä tilanne todella realisoituu :D

Hyvin monella ihmisellä on ongelmia, joiden ratkaisemisessa 5k euroa auttaisi hyvin paljon.

Varmasti. Mutta sellaisia kannattaisi etsiä hiukan kohdennetummin kuin tiputtelemalla satunnaisiin postilaatikoihin. Yllättävä 5000 e tyhjästä voi myös tehdä perheisiin riitoja: toinen ehkä haluaisikin käyttää ne johonkin järkevään ja kauaskantoiseen, mutta toinen olisikin heti valmis lähtemään tuhlaamaan ihaniin turhuuksiin, juhlimaan ja tarjoamaan kavereillekin.

So not. Itse ilahtuisin jos joku lahjoittaisi minulle viis tonnia, mutta ehkä sinä voisit laittaa omaan postiluukkuusi viestin, että "Ei rahalahjoituksia".

Vierailija
54/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä säätiö hoitaa maailmassa naisten ja tyttöjen asioita. Siis opiskeluoikeus, ei pakkoavioliittoja ja ehdottomasti ehkäisymahdollisuus.

Vierailija
55/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alkaisi, vaan menisi tietysti toisaalle, mistä saa isompia vaatteita 😀 Kyllähän vaihtoehtoja on. Jos pääasiallinen tavoitteesi on siis saada ihmiset laihtumaan, miksi et perustaisi jotain laihdutusklinikkaa?

niin, tai vaikka lahjottaisi lihavuusleikkauksiin rahaan, jotta yhä useampi OIKEASTI apua tarvitseva ylipainoinen saisi apua.

Vierailija
56/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So not. Itse ilahtuisin jos joku lahjoittaisi minulle viis tonnia, mutta ehkä sinä voisit laittaa omaan postiluukkuusi viestin, että "Ei rahalahjoituksia".

Niin kaikki varmasti. Mutta tässä olin kuvittelemassa itseäni antajapuolelle. Ja vaikka tiedän, että kaikki satunnaiset saajat varmasti tykkäisivät rahalahjasta, niin silti en valitsisi antaa rahaa noin. Haluaisin saada aikaan jotain muuta kuin hetkellisen rahahuuman. Sinä taas puolestasi voit toteuttaa postilaatikkosuunnitelman, sitten kun joskus tuossa miljoonalahjoittajan tilanteessa olemme. :)

Vierailija
57/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sterilisointi ei välttämättä vaikuta kovinkaan paljoa, kun yksi mies voi periaatteessa siittää tuhansia naisia. 

Vierailija
58/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kaikki varmasti. Mutta tässä olin kuvittelemassa itseäni antajapuolelle. Ja vaikka tiedän, että kaikki satunnaiset saajat varmasti tykkäisivät rahalahjasta, niin silti en valitsisi antaa rahaa noin. Haluaisin saada aikaan jotain muuta kuin hetkellisen rahahuuman. Sinä taas puolestasi voit toteuttaa postilaatikkosuunnitelman, sitten kun joskus tuossa miljoonalahjoittajan tilanteessa olemme. :)

Itse et selvästikään ole siinä tilanteessa, että rahasta olisi sinulle mitään iloa. Itseltäni taas olisi seuraava vuosi pelastettu jos saisin jostain viisi tonnia.

Vierailija
59/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrolainoja, ja elinkeinotukea, tai tarkemmin sanottuna, elinkeinoja tukevia toimintoja köyhiin maihin, missä pienikin summa riittää pitkälle. Etelä-amerikassa varmaan.

En lahjoittaisi mitään, vaan periaatteella, ken ei töitä tee, sen ei syömäänkään pidä. En siis antaisi kuvitteellista kalaa, vaan haluaisin auttaa luomaan puitteet köyhille kehittää omaa yhteisöä.

Vierailija
60/70 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja joten perustaisin kouluja ja päiväkoteja maailman köyhimpiin kolkkiin ja kouluttaisin sinne erinomaisia opettajia. Perustaisin myös valtavan maatilan, eläinten vanhainkodin Suomeen, jossa pidettäisiin Suomen köyhille lapsille lomia ja leirejä.