Jos saisit 100 milj, mitä hyväntekeväisyyttä tekisit?
Itse haluaisin avustaa kunnallista lapsiperheiden kotipalvelua - työtä, joka oikeasti auttaa lapsiperheitä ja ennaltaehkäisee ongelmia. Kaikki siihen sijoitettu säästää tulevaisuudessa moninkertaisia summia jostain muualta.
Kommentit (70)
Tekisin omasta elämästäni sellaista kuin haluan.
Ostaisin naapurin Kakelle uudet hampaat - josko sen puheesta saisi sitten jotain selvää.
M 45
50 miljoonaa menisi hyväntekeväisyyteen heti. Tänne paljon. Laitoin muutamalla viestillä nytkin..
Vierailija kirjoitti:
50 miljoonaa menisi hyväntekeväisyyteen heti. Tänne paljon. Laitoin muutamalla viestillä nytkin..
Jäi nimmari pois.
mies51v
Vanhusten hoitoon Suomessa ja vessoihin kehitysmaihin ja erityisesti kouluihin siellä.
Kaivoja ja puhdasta vettä slummeihin
Sijoittaisin järkeviin pienempiin yrityksiin, eli tulisi lisää työpaikkoja. Myös teknologiaan, kulttuuriin ja luontoon.
Tuossa tilanteessa minulta lähtisi rahaa eläinten-ja luonnonsuojeluun, lasten hyväksi ja paikalliseen diakonityöhön. Kohteet olisi kotimaassa ja ulkomailla.
Voipi olla, etten tekisi mitään yleishyödyllistä, vaan omista tuttavista löytyisi niitä, joille tulisi nimetöntä avustusta ja ilahduttavia ylläreitä. No, sellaiseen huviin 100 miljoonaa on paljon. Ehkä voisi paikalliselle sairaalalle lahjoittaa avustuksen johonkin kalliiseen laitteeseen tms, jota siellä tarvittaisiin.
Brother Christmasille laittaisin rahaa.
laittaisin yleishyödyllisen yrityksen pystyyn ja näyttäisin suomen valtiota huonosti johtaville politiikoille miten köyhyys poistetaan, jos aikuisten oikeasti on siihen tahtoa oman edun tavoittelun sijaan.
yritys on hahmoteltu toimintoineen jne. se eurojackpot vielä puuttuu. yrityshautomossa ideaani on pidetty suorastaan nerokkaana (eivät ole minun sanojani) ja nähty mahdollisuuksia laajentaa sitä maailmanlaajuiseksikin.
Minulle riittä tuo eurojackpotin 90 miljoonaa. Testamenttaisin suurimman osan Afrikan maihin suunnattuihin hyväntekeväisyyksiin, sillä maapallolla on väestöä ihan liian vähän. Toivottavasti se aiheuttaisi kunnon dystopian minun jälkeeni. Sitä ennen nauttisin elämästä vailla ilmastohuolen häivää.
Minusta yleensä olisi parasta auttaa omassa lähiympäristössä ja omassa kotimaassa. Oman alueen ongelmat tuntee parhaiten ja avun oikeaan osoitteeseen menemistä on helpompi selvittää. Suomessakin vielä valitettavasti riittää todella vähävaraisia ja turvattomissa olosuhteissa eläviä. He olisivat minulle ensisijainen kohde.
Suomen luonnonperintösäätiö tekee uskomattoman hienoa työtä. Kiitos heille.
Päihdehoitoihin, arvostan ihmisiä jotka haluuvat lopettaa sekoilut!
T: Absolutisti.
100 miljonaa mansikkaa? Kutsuisin naapurit syömään!
Vierailija kirjoitti:
laittaisin yleishyödyllisen yrityksen pystyyn ja näyttäisin suomen valtiota huonosti johtaville politiikoille miten köyhyys poistetaan, jos aikuisten oikeasti on siihen tahtoa oman edun tavoittelun sijaan.
yritys on hahmoteltu toimintoineen jne. se eurojackpot vielä puuttuu. yrityshautomossa ideaani on pidetty suorastaan nerokkaana (eivät ole minun sanojani) ja nähty mahdollisuuksia laajentaa sitä maailmanlaajuiseksikin.
Tämä yleishyödyllinen yritys voisi järjestää myös oman valuutan jolloin työntekijät säästyisivät maailmanpankin koronkiskonnalta. Lainaisivat siis firmalta ja saisivat itselleen sillä ostettua asunnon jne...
100 miljoonaa hevosta? Vaikea sanoa, mitä hyväntekeväisyyttä 100 miljoonalla hevosella voisi tehdä...
Sijoittaisin ja loisin työpaikkoja sillä konstilla.
Luonnonsuojelu on lähinnä sydäntä + eläimet