Jos saisit 100 milj, mitä hyväntekeväisyyttä tekisit?
Itse haluaisin avustaa kunnallista lapsiperheiden kotipalvelua - työtä, joka oikeasti auttaa lapsiperheitä ja ennaltaehkäisee ongelmia. Kaikki siihen sijoitettu säästää tulevaisuudessa moninkertaisia summia jostain muualta.
Kommentit (70)
Laittaisin 50 miljoonaa kirjekuoriin, joista kukin sisältäisi 5,000 euroa, jonka saa verottomasti lahjoittaa. Kirjekuoria tulisi 10 000 kpl, ja jakaisin nämä postiluukkuihin ja -laatikoihin Tampereella. Tutut ja kaverit saisivat ehkä useamman kirjekuoren kukin.
Yksinäisille ja köyhille vanhuksille laittaisin palvelutalon pystyyn. En nyt tietenkään itse makselisi kustannuksia, vaan rahat ylläpitoon kerättäisiin osittain kunnallisen avun lisäksi ilman voittoa tavoittelemattomasti erinäisiltä lahjoittajilta, myyjäisistä tms. Ammattilaishoitajille pitäisi saada palkkarahat kokoon. Tempauksia, tapahtumia ja kaikenlaista, minulla kun tuota mielikuvitusta riittää, rahaa vaan puuttuu :)
Tietenkin lapset ovat etusijalla, mutta heidän hyväkseenhän tehdään jo onneksi paljon, joten pitäähän muitakin ajatella.
Hirvittää retuperällä olevien mielenterveysongelmaisten sysääminen avohoitoon, eli suorastaan kadulle selviämään. Poikii kamalia asioita.
Jollekkin eläinsuojeluyhdistykselle joka pitää huolta hylätyistä kissoista ja koirista. Ihmisille en antaisi mitään.
Runkkari87 kirjoitti:
Jollekkin eläinsuojeluyhdistykselle joka pitää huolta hylätyistä kissoista ja koirista. Ihmisille en antaisi mitään.
Tässä on esimerkki kun aivopesu menee perille.
Työmuurahaiset tappelee keskenään kun oikeasti persaukisten pitäisi pitää toistensa puolia.
Perustaisin ja ylläpitäisin lasten liikkumista tukevaa yhdistystä niin että kaikilla halukkailla olisi mahdollisuus harrastaa lajia josta tykkää ilman että se maksaisi satasia vanhemmille.
Tyttöjen koulutukseen kehitysmaissa. Vaikuttaa myös maailman väestömäärään ja sitä kautta ympäristön tilaan.
luonnonsuojeluun, mielenterveyskuntoutujille ja vanhusten olojen parantamiseen sekä saattohoitokodeille.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin 50 miljoonaa kirjekuoriin, joista kukin sisältäisi 5,000 euroa, jonka saa verottomasti lahjoittaa. Kirjekuoria tulisi 10 000 kpl, ja jakaisin nämä postiluukkuihin ja -laatikoihin Tampereella. Tutut ja kaverit saisivat ehkä useamman kirjekuoren kukin.
Olen joskus ajatellut vastaavaa, mutta hyvin monella ihmisellä se menisi aivan hujauksessa muutamaan nautintoon ja tavaraan, ja sitten ollaan taas yhtä p.a. Monella menisi suoraan kurkusta alas. Joku uusi huonekalu tai muu tavara ei kauaa ilahduta, kohta se on vanha itsestäänselvyys. Haluaisin saada aikaan jotain vakuuttavampaa, pysyvämpää. No, ehkä keksin sitten kun tämä tilanne todella realisoituu :D
Oman kaupungin vanhusten kotihoitoon ja siihen työvoiman palkkaamiseen rahaa ja äkkiä. Mutta pyydän selvityksen, kuinka he käyttävät rahat.
Mä en lahjoittaisi mihinkään.
Ehkä sisaruksille voisi jotain antaa.
Antaisin Eläinyhdistykselle ehdottomasti, eikä mihinkään muuhun.
Laittaisin muutaman millin järjestölle, jonka ensisijainen tehtävä olisi hillitä väestönkasvua kehitysmaissa. Vaan eipä ole sellaista järjestöä näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonsuojelu on lähinnä sydäntä + eläimet
Ihan sama täällä, kaikki, minkä lahjoittaisin, menisi eläimille!
Auttaisin eläimiä. Ihmisten auttamiseen en tuhlaisi senttiäkään.
Antaisin rahat vanhuksille ja eläimille. Lapsiin on tuhlattu ihan tarpeeksi niin muiden vuoro välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ajatellut vastaavaa, mutta hyvin monella ihmisellä se menisi aivan hujauksessa muutamaan nautintoon ja tavaraan, ja sitten ollaan taas yhtä p.a. Monella menisi suoraan kurkusta alas. Joku uusi huonekalu tai muu tavara ei kauaa ilahduta, kohta se on vanha itsestäänselvyys. Haluaisin saada aikaan jotain vakuuttavampaa, pysyvämpää. No, ehkä keksin sitten kun tämä tilanne todella realisoituu :D
Hyvin monella ihmisellä on ongelmia, joiden ratkaisemisessa 5k euroa auttaisi hyvin paljon.
Ilmainen kastraatio ja ehkäisy afrikan ja lähi idän maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monella ihmisellä on ongelmia, joiden ratkaisemisessa 5k euroa auttaisi hyvin paljon.
Ja 95% noista on ihan itseaiheutettuja ongelmia.
100 miljoonaa taloa? Vau! Myisin 99,9 % taloista ja säästäisin rahat perillisille.