Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ansaita elanto jos ei pääse enää koskaan palkkatöihin?

Vierailija
21.11.2019 |

Ikärasismi jyllää työmarkkinoilla enkä usko että kukaan enää koskaan palkkaa minua oikeisiin töihin. Olen jo 38-vuotias ja hakenut turhaan töitä kaksi vuotta. Ennen sitä olin äitiyslomalla (edellinen määräaikaisuus päättyi äitiysloman aikana) ja cv:ssä on siksi aukko. Tuon aukon ja ikäni takia työllistyminen on näköjään jo mahdotonta.

En uskalla ryhtyä yrittäjäksi taloudellisen riskin takia. Mitä voisin siis elannon ansaitsemiseksi tehdä? Minimituilla kituuttaminen ei ole elämää ja perheenäitinä en voi tappaakaan itseäni pois yhteiskuntaa kuormittamasta. Olen koulutukseltani medianomi ja FM.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia töitä olet hakenut? Asutko pienellä paikkakunnalla? Minkä alan maisteri olet? Ei 38 viel vanha ole.. Tsemppiä työnhakuun!

Vierailija
2/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä ettei ilman vakivirkaa pitäisi lisääntyä. Luulin kuitenkin saavani jatkossakin ainakin määräaikaisuuksia kuten ennen äitiyslomaa. Eipä onnistukaan enää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia töitä olet hakenut? Asutko pienellä paikkakunnalla? Minkä alan maisteri olet? Ei 38 viel vanha ole.. Tsemppiä työnhakuun!

Kaikkea mahdollista! Asun suurehkossa yliopistokaupungissa ja pääaine oli yhteisöviestintä.

Vierailija
4/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea mahdollista! Asun suurehkossa yliopistokaupungissa ja pääaine oli yhteisöviestintä.

Oletko kuitenkin päässyt haastatteluihin? Tsemppiä. Ajat ovat kovia ja hyvätkään tekijät eivät välttämättä saa töitä.

Vierailija
5/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin viestintä- ja tiedotuspaikkoihin on kai satoja hakijoita, vaikea se on siinä erottua. Ja iso osa viestintäalan paikoista näyttää olevan nykyään harjoittelupaikkoja pienellä palkalla tai jopa palkatta. 

Voisitko lukea toisen tutkinnon? Tai mennä yliopistolle tekemään vaikka väikkäriä?

Vierailija
6/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuitenkin päässyt haastatteluihin? Tsemppiä. Ajat ovat kovia ja hyvätkään tekijät eivät välttämättä saa töitä.

Kahden vuoden aikana olen päässyt kahteen. Toisen työn olisin saanut, mutta se oli osa-aikatyötä niin pitkän ja hankalan matkan päässä, että toisen auton hankkiminen talouteen ja bensakulut olisivat syöneet nettopalkan kokonaan.

Vierailija
7/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin et muka pääse mihinkään töihin? Sen kun menet vaan. Nythän on nousukautta kestänyt jo useamman vuoden ja työpaikkoja on pilvin pimein. Työntekijöistä on monilla aloilla jopa pulaa.

Vierailija
8/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti hakenut "kaikkea mahdollista"?

Vierailija
9/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin viestintä- ja tiedotuspaikkoihin on kai satoja hakijoita, vaikea se on siinä erottua. Ja iso osa viestintäalan paikoista näyttää olevan nykyään harjoittelupaikkoja pienellä palkalla tai jopa palkatta. 

Voisitko lukea toisen tutkinnon? Tai mennä yliopistolle tekemään vaikka väikkäriä?

Tein kiireessä niin huonon gradun, että väikkäri on tuskin mahdollinen. Tutkinto olisi jo kolmas koska olen jo medianomikin. Millä tutkinnolla saa nykyisin varmasti töitä?

Vierailija
10/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti hakenut "kaikkea mahdollista"?

Olen, raksasiivouksesta oman alan töihin. Puhelinmyyntiä kokeilin ja sain potkut koska en myynyt mitään.

Vierailija
11/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein kiireessä niin huonon gradun, että väikkäri on tuskin mahdollinen. Tutkinto olisi jo kolmas koska olen jo medianomikin. Millä tutkinnolla saa nykyisin varmasti töitä?

Sairaanhoitajan tai lääkärintutkinnolla. Lastentarhanopettajan myös.

Vierailija
12/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sitten hakemuksessa jotain vikaa, jos et edes haastatteluihin pääse...

Vierailija
13/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani  45- vuotias(silloin) FM(historia) opiskeli lähihoitajaksi.

Pätkäkeikkaa riitti nollasopparilla.

Vierailija
14/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden vuoden aikana olen päässyt kahteen. Toisen työn olisin saanut, mutta se oli osa-aikatyötä niin pitkän ja hankalan matkan päässä, että toisen auton hankkiminen talouteen ja bensakulut olisivat syöneet nettopalkan kokonaan.

Eikä käynyt mielessä, että tuo olisi ollut hyvä ponnahduslauta muihin töihin?

Vierailija
15/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lto:ksi taitaa riittää kandintutkinto? Kolme vuotta elämästä ehkä kestäisi vielä kituuttaa. Jos en silloinkaan työllistyisi olisi itsemurha kyllä lähellä.

Vierailija
16/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä käynyt mielessä, että tuo olisi ollut hyvä ponnahduslauta muihin töihin?

Osa-aikainen huoltoaseman kassa? En valitettavasti usko.

Vierailija
17/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lto:ksi taitaa riittää kandintutkinto? Kolme vuotta elämästä ehkä kestäisi vielä kituuttaa. Jos en silloinkaan työllistyisi olisi itsemurha kyllä lähellä.

Suosittelen 👍 höpö höpö itsemurhaa ei kannata työttömyyden takia tehdä. Jos itse olet yrittänyt kaikkesi niin enempää et voi. Koita löytää elämästä muu tarkoitus kuin työ. Mutta suosittelen vielä opiskelemaan työllistävämpaa alaa.

Vierailija
18/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri, sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, kotihoidon lähihoitaja, puheterapeutti, sosiaalityöntekijä.  

Vierailija
19/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea apua jos on itsemurha-ajatuksia. Oletkohan masentunut?

Vierailija
20/89 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pk-seudulla jos on joku päiväkotiin kelpaava tutkinto niin saa heti töitä koska työntekijöistä on niin paljon pulaa. Voi olla että ottaisivat määräaikaiseksi jopa viestinnän maisterin, jos voisi todistaa että tietää jotain lapsista (ap:lla oma lapsi eli on ollut lasten kanssa) ja kävisi sen Seuren pikakoulutuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan