Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin

Vierailija
21.11.2019 |

Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.

Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.

Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.

ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.

Kommentit (933)

Vierailija
41/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikista tulee mieleen Madonna, Michael Jackson, Sandra, Withney Houston, vähän myöhemmin Bon Jovi. Minulla oli seinällä Madonnan True Blue -juliste ja Michael Jacksonin Bad-albumin kansijuliste. Kun tulin koulusta kotiin, usein jonkun kaverin kanssa, laitoimme heti soimaan jonkun lempikasetin, uppouduimme musiikkilehtiin kuten Suosikki tai Hello! ja etsimme niistä juttuja idoleistamme. Tämä oli joskus viidennellä - kuudennella luokalla.

Tätä ikää ennen leikittiin tietysti Barbeilla. Pakattiin Barbiet kassiin ja mentiin kavereiden luokse leikkimään, tai joku tuli leikkimään meille. Muistan vieläkin niiden muovinukkien tuoksun ja tunnun ja sen millaista oli pukea niille vaatteita tai kenkiä. Suurimman osan ajasta taisimme vain rakentaa niille kotia, miettiä nimiä ja valita asuja. Varsinaisista leikeistä en hirveästi muista. Jonkinlaisten romanttisten viritysten varaan ne kai rakentuivat. Barbieita minulla oli 8, mutta vain 2 Keniä, joten miehistä oli aina kiistaa! :-)

Oli se aika ihanaa ja viatonta aikaa. Leikimme iloisesti Barbeilla vielä koko kolmannen luokan ja pitkälle neljättäkin. Kun kyllästyimme sisäleikkeihin lähdimme pihalle tekemään temppuja esimerkiksi kiipeilytelineisiin tai pyöräilimme ympäri asuinaluetta. Kotona oli selkeät ruokailu- ja nukkumaanmenoajat, mutta muuten ei hirveästi kyttäilty menemisiä. Eipä siihen olisi ollut keinojakaan, koska kenelläkään ei tietenkään ollut kännykkää. 

N43

Vierailija
42/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut katsoa Dallasia eikä Dynastiaa, Ritari Ässää saatiin katsoa, kunnes selvisi että sielläkin pussaillaan. Mac Gyver oli kans hyvä sarja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

In hindsight, Duran Duran on oikeasti huono eikä ole kestänyt aikaa. 

Minun mielestäni taas Rio-albumi on kestänyt loistavasti aikaa. Toki bändi on tehnyt myös paljon roskaa, mutta Riosta se muistetaan.

Hyvä esimerkki roskasta :  Wild boys

Vierailija
44/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kellään sellasta oranssua king kong elektroniikkapeliä, semmosta missä oli kaksi ruutua. Serkullani oli, ja jäin siihen melkein koukkuun, mutta minulla ei sellasta ollut. Sain sellasen yksiruutuisen nyrkkeily elektroniikkapelin.

Vierailija
45/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kellään sellasta oranssua king kong elektroniikkapeliä, semmosta missä oli kaksi ruutua. Serkullani oli, ja jäin siihen melkein koukkuun, mutta minulla ei sellasta ollut. Sain sellasen yksiruutuisen nyrkkeily elektroniikkapelin.

Mulla oli elektroniikkapeli, jossa Mikki Hiiri keräsi kananmunia.

Vierailija
46/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun serkuilla oli ja oltiin siitä kateellisia.

Vierailija
47/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muistatte Spandau Balletin niin kai myös Ultravoxin? Siinä soitti suomalainen Jimi Sumen. Kasarillahan toi uusromantiikka ja futurismi oli muotia. Tulee mieleen myös Helena Lindgren mustatukkaisena punaisin huulin Jorma Uotisen kanssa Einstein-go-go-klubilla vai mikä sen paikan nimi oli.

Dekadenz ja Tampereella X-Dreams möivät pvc-housuja ja sellaista kamaa. Ville Nisonen taisi olla putiikin pitäjän nimi? Siis Dekan.

Vierailija
48/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakin naapurin lapsella oli ja olin niin kade...pelasin sitä aina kun voin. Mäkin sain vaan sellasen yksiruutuisen jalkapallopelin, buu!

Vierailija
49/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anytimen vaaleansininen kivipuuterirasia, valkoinen huulipuna, värilliset ripsarit (minulla oli vihreä, sininen ja violetti). "Sähkönsininen" oli muotiväri, siinä värissä minulla oli esim. yhdet mokkasaappaat, silkkipaita ja kajal-kynä, jota vedettiin alaluomen sisälle. 

Muoviset, isot korvakorut vaaleanpunaisena tai sinisenä. Anorakki-malliset värikkäät talvitakit, jotka piti pujottaa päälle alakautta. Mohair-neuleet. Hiusdonitsit. Colors de Benetton -hajuvesi.

Vierailija
50/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni taas Rio-albumi on kestänyt loistavasti aikaa. Toki bändi on tehnyt myös paljon roskaa, mutta Riosta se muistetaan.

Minusta tämä on duran duranin varmaan paras biisi. Ja hyvä video. Mikään fani en ole ollut.

Olen eri, kelle vastasit.
Duran Duran - The Wild Boys 

Vierailija
51/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta Homma!

Joko on mainittu? Pirre, Hansu, Aulis jne?

Hienoa aikaa!

52/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomilla tv:stä tuli hyviä kauhusarjoja, esim. The Twilight Zone, Yöjuttu (brittiläiset Hammer Housen sarjat) ja Aaveita ja kummituksia.

80-luvun parhaisiin tv-muistoihin kuuluvat myös BBC:n jännityssarja Hiidenvirta, suomalainen trilleriminisarja Painajainen sekä tietysti Dynastia, Dallas ja Falcon Crest.  

Olin lapsi 80-luvulla, silti sain katsoa noita kaikkia. Usein koko perheen kanssa katsottiin, se oli kivaa.

Vierailija
53/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muistatte Spandau Balletin niin kai myös Ultravoxin? Siinä soitti suomalainen Jimi Sumen. Kasarillahan toi uusromantiikka ja futurismi oli muotia. Tulee mieleen myös Helena Lindgren mustatukkaisena punaisin huulin Jorma Uotisen kanssa Einstein-go-go-klubilla vai mikä sen paikan nimi oli.

Dekadenz ja Tampereella X-Dreams möivät pvc-housuja ja sellaista kamaa. Ville Nisonen taisi olla putiikin pitäjän nimi? Siis Dekan.

Joo, mulle tuli aina dekadenzin kuvasto. Taisin ostaa sieltä niittivöitä, pvc housuja en pitänyt vaan ihan mustia pillifarkkuja aina, semmosia mitkä on nykyään nuorison suosiossa.

Mutta oli sitä kiva selailla.

Vierailija
54/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. Tämä muisto tuli mieleeni. Olin nuorena 18 vuotiaan R-kioskilla kesätöissä ja kaikki por*ovideot ja lehdet oli tosiaan kaikkien nähtävillä! Olipa sitten tosi "mahtavaa" esitellä joillekkin keski-ikäisille ukolle että mitä videoita olis tarjolla esim yksi oli "suksia ja seksiä".. Sitten nauroivat mulle.

Vierailija
55/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvat: Karate Kid, Paluu tulevaisuuteen, Neverending story

Tv: Dallas, Dynastia, puoli yhdeksän uutiset sekä ykkösellä että kakkosella

Musiikki: Madonna, Duran Duran, Dingo

Oi muistoja.

t. n47

Muistan kun käveltiin kaverin kanssa elokuvateatterista kotiin, oltiin oltu katsomassa Karate Kid. Harjoteltiin koko kotimatka kurkipotkuja, niitä mitä Kid teki. :)

t.toinen n47

Vierailija
56/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta Homma!

Hienoa aikaa!

Aulis: Mää oon mieluummin tällanen hippi ja juntti (kuuntelijan kontolle jäi sanamuunnos)

Vierailija
57/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistatteko Paul Oxley's Unit ja Spanis Bar biisin, vitsi että on hyvä vielä tänä päivänäkin.

Vierailija
58/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo... Itse tykkään siitäkin 😅

Vierailija
59/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Sandran Maria Magdalena

Vierailija
60/933 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta Homma!

Hienoa aikaa!

Aulis: Mää oon mieluummin tällanen hippi ja juntti (kuuntelijan kontolle jäi sanamuunnos)

Kohta kaikki nämä sukupuolivähemmistöjä rienaavat TV-sketsit kaivetaan arkistoista  ja laitetaan oikeuskäsitteyyn

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän