Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Tuosta meidän Tainasta tulee tosi pantava”

Vierailija
19.11.2019 |

Hyi kun tuli paha olo kuin luin tuon jutun. Myös minun isäni oli tuollainen paskapääsovinisti.
Olin ehkä vasta 11 v kun isä mietti kännissä että "tuleekohan Pialle iso vai pieni pillu".

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006313592.html

Kommentit (754)

Vierailija
121/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että tuo on se sovinismin syvin ongelma: se antaa viestin, että naiset ja tytöt ovat vain esineitä, joita voi kohdella miten haluaa.

Kun sellaisen viestin antaa, joutuvat tytöt uhreiksi.

Rajoja pitää kunnioittaa.

Ja sieltä taas asiaan kuuluvaa feministien uhrifantasiaa. Muuten hyvä, mutta realitodellisuudessa tuollaista ilmiötä ei ole olemassa. Miehet eivät kuvittele, että naista voi kohdella miten haluaa. Eivät ole koskaan kuvitelleet. Päin vastoin on jo aikojen alusta naiset ovat nauttineet erityiskohtelua miesten taholta, suojelua. Sellainen mies, joka on kajonnut naiseen on ollut halveksittu. Edelleen meillä on vahvasti voimassa herrasmieskulttuuri, missä miehen tulee kohdella erityisen hyvin naisia.

😂

Kerropa tuo meitä ahdistelleille.

Vierailija
122/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insesti varmaan ollut paljon yleisempää kun tiedetään...

Yleisempää kuin persulijonnet myöntävät. Oikeudenkäyntitilastoja on vuodelta kivi ja keppi eli noin 1400-luvulta lähtien, mutta isyyttähän ei voitu selvittää ja nainen vei monesti "häpeänsä" järveen.

Persupojat tietenkin väittävät, että koko Kansallisarkisto on ihan heitä vastaan väärennetty viimeiset 600 vuotta.

Miten puoluekanta tähänkin asiaan liittyy? Sinullakin taitaa olla jonkilaista ongelmaa.

Liittyy varmaan siihen että ko. puolueen jäsenet ovat vähätelleet ahdistelua (esim. Me too -kampanjaa) ja seksuaalista väkivaltaa Puolueen luottamushenkilöillä on myös itsellään näitä rikoksia kontollaan. PS-valtuutettu taannoin: "Ei avioliitossa voi rai skata, se on perheen sisäinen asia”[/quot

Laittakaa myös isänne puoluekanta viestinne perään, niin saadaan tästäkin vakavasta aiheesta poliittinen persupeli, jookosta?

Voit olla osittain oikeassa, MUTTA eipä näytä ketään muutakaan kiinnostavan kunniaväkivalta yms asiat. Taitaa jopa olla niin, että persut ainoat jotka niistäkään puhuvat.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että isä huutelee lapselleen "olet pantava" ja räpläilee tissejä ei ole mitään kunnioituksen puutetta vaan oikeasti päässä on vikaa. Miehiä/naisia ei todellakaan ole ohjelmoitu olemaan kiinnostuneita omista jälkeläisistään eikä pikkulapsista! Samaten kaikilla sisaruksilla jotka ovat osoittaneet seksuaalista mielenkiintoa toisiaan kohtaan ovat sairaita, hyi saatan#. Onneksi mun ei ole tarvinnut kuulla mitään tuollaisia puheita tai ahdistelua. Isä oli alkoholisti, muttei ikinä solvannut tai hakannut.

Vierailija
124/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi yksi näistä miehistä oli sen verran fiksu, että repi miehen päältäni pois ja kantoi minut ulos ja yritti rauhoitella minua, koska olin jonkinlaisessa shokissa. Isäni tuli ulos naureskelemaan ja v*ttuilemaan ja tämä mies huusi isälleni ja käski hänen pysyä kaukana minusta. Mies lähti saattamaan minua kotiini ja kehotti minua olemaan tapaamatta isääni. Hän saattoi minut kotiovelle asti ja kertoi äidilleni kaiken. Hän lupasi soittaa heti äidilleni ja tuoda minut kotiin, jos näkisi minua enää isäni seurassa. 

Sain myöhemmin tietää, että mies oli itse lapseton ja istui vankilassa pikkurikoksista, että saisi talvella katon päänsä päälle. Olen ikuisesti kiitollinen tälle miehelle, että hän pelasti minut ja kertoi äidilleni. Olemme pitäneet satunnaisesti yhteyttä miehen kanssa, koen että hän on ollut minulle jonkinlainen suojelusenkeli. 

N20

Ihanasti tehty. Kultasydäminen mies <3

Vierailija
125/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isovelipuoli ja kaverinsa kävivät kurkkimassa saunan ikkunasta sisään kun minä ja sisko kävimme (pakollisessa) lauantaisaunassa. Huutelivat ikkunan raosta törkeyksiä kuten läskiperse tai lauta. (olimme n. 9-12-vuotiaita) En käsitä miksei suihku riittänyt (yläkerrassa oli lukittava suihkutila) Kun yritimme sanoa, että se kurkkiminen ja kommentointi todellakin häiritsee, isä vain nauroi räkäisesti ja sanoi että se on vaan tervettä kiinnostusta tyttöihin. 

Eli kohteli teitä objekteina, joilla ei ole itsemääräämisoikeutta omaan ruumiiseensa. Ja se sama asenne oli niillä pojilla. Mistähän olivat sen omaksuneet...

Vierailija
126/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli heti artikkelin nähtyäni oman muistoni mieleen.

Ollessani n. 11v, kuvaili minua saman ikäiselle perhetuttupojalle "kiimaisena naaraana" ja vihjaili että meidän pitäisi harrastaa seksiä pojan kanssa. Myöhemmin n. 16 vuotiaana kyseli olenko nussinut jo, ja puhui äitini ja hänen seksielämästään.

Tällaiset kokemukset on oikeesti ollut tosi traumaattisia. Muistan nuorena, että mulle tuli aina tosi syyllinen olo omasta seksuaalisuudestani ja esim masturboinnin jälkeen tuli tosi inhottava ja likainen olo. Edelleen nyt 30+ iässä huomaan olevani seksuaalisesti melko estynyt ja syytän tästä hyvinnpitkälti lapsuuden kokemuksia. Seksuaalinen huomio miehiltä on tuntunut aina tpsi vaileana ja kiusaannuttavana.

Vierailija
127/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väittänytkään ettei pojille tapahdu vastaavaa. Selkeästi sen ilmaisin, että kyllä, mutta se ei ole ollut millään mittapuulla yhtä yleistä tai sosiaalisesti hyväksyttyä. Sairaiden yksilöiden teot ovat eri asia kuin sairaan yhteiskunnan, jossa tyttö on aina ollut aivan eri asemassa kuin poika.

Tämä voidaan laajentaa perheestä kouluun ja laajemmin koko sosiaaliseen kanssakäymiseen. Poika vaikkapa kourii koulussa tytön rintoja, muut pojat nauravat ja osa lähtee touhuun mukaan, opettajien mielestä "rakkaudesta se hevonenkin potkii". Tyttö häpeää, itseään, ei typerysten käytöstä, koska siihen hänet on kasvatettu, häpeään. Kertoo ehkä kavereilleen, jotka kauhulla odottavat samaa kohtelua kun omat rinnat alkavat kasvaa. Joku naispuolinen aikuinen saattaa sanoa, että pukeudu peittävämmin. Eli koko yhteisö tuomitsee tilanteessa vain tytön, vaikka hän ei ole tehnyt muuta kuin ollut olemassa naissukupuolen edustajana.

Yhä edelleenkin kuulemme usein tätä samaa pukeutumisohjetta. Tai ohjetta kuinka käyttäytyä ettei joutuisi kyseisiin tilanteisiin. Poikien ja miesten vastuu omasta toiminnastaan on ulkoistettu tytöille ja naisille, joiden toiminnalla ja sanoilla ei kuitenkaan ole miesten mielestä mitään arvoa, koska se on "akkojen hapatusta". Kuten osa kommenteista tässäkin ketjussa todistaa.

Terveisin, en muista kommenttini numeroa, mutta kirjoitin naisten systemaattisesta esineellistämisestä edellisellä sivulla

Vierailija
128/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se että isä huutelee lapselleen "olet pantava" ja räpläilee tissejä ei ole mitään kunnioituksen puutetta vaan oikeasti päässä on vikaa. Miehiä/naisia ei todellakaan ole ohjelmoitu olemaan kiinnostuneita omista jälkeläisistään eikä pikkulapsista! Samaten kaikilla sisaruksilla jotka ovat osoittaneet seksuaalista mielenkiintoa toisiaan kohtaan ovat sairaita."

Asia kiteytetty tässä hyvin ja selkeästi.

Vierailija
129/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisempää kuin persulijonnet myöntävät. Oikeudenkäyntitilastoja on vuodelta kivi ja keppi eli noin 1400-luvulta lähtien, mutta isyyttähän ei voitu selvittää ja nainen vei monesti "häpeänsä" järveen.

Persupojat tietenkin väittävät, että koko Kansallisarkisto on ihan heitä vastaan väärennetty viimeiset 600 vuotta.

Miten puoluekanta tähänkin asiaan liittyy? Sinullakin taitaa olla jonkilaista ongelmaa.

Liittyy varmaan siihen että ko. puolueen jäsenet ovat vähätelleet ahdistelua (esim. Me too -kampanjaa) ja seksuaalista väkivaltaa Puolueen luottamushenkilöillä on myös itsellään näitä rikoksia kontollaan. PS-valtuutettu taannoin: "Ei avioliitossa voi rai skata, se on perheen sisäinen asia”[/quot

Laittakaa myös isänne puoluekanta viestinne perään, niin saadaan tästäkin vakavasta aiheesta poliittinen persupeli, jookosta?

Voit olla osittain oikeassa, MUTTA eipä näytä ketään muutakaan kiinnostavan kunniaväkivalta yms asiat. Taitaa jopa olla niin, että persut ainoat jotka niistäkään puhuvat.

eri

Joo, muiden tekemästä, ei itse harjoittamastaan, joka on paljon laajempi ja vanhempi ongelma. Sen olemassaolon he kieltävät kokonaan.

Tänä vuonna jo noin 20 naista surmattu kumppanin toimesta. Se on tuplasti niin paljon kuin esim. Ranskassa väkilukuun suhteutettuna.

Vierailija
130/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että isä huutelee lapselleen "olet pantava" ja räpläilee tissejä ei ole mitään kunnioituksen puutetta vaan oikeasti päässä on vikaa. Miehiä/naisia ei todellakaan ole ohjelmoitu olemaan kiinnostuneita omista jälkeläisistään eikä pikkulapsista! Samaten kaikilla sisaruksilla jotka ovat osoittaneet seksuaalista mielenkiintoa toisiaan kohtaan ovat sairaita, hyi saatan#. Onneksi mun ei ole tarvinnut kuulla mitään tuollaisia puheita tai ahdistelua. Isä oli alkoholisti, muttei ikinä solvannut tai hakannut.

Näistä haluaisin vain kysyä niiltä jotka ajattelevat näin, että mitä mieltä olette homoseksuaalisuudesta? Onko se väärin niin kuin kahden aikuisen insestisuhde?

Homous on OK mun mielestä. Insesti ei todellakaan

Vierailija
131/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan kommentoitiin lapsista hieman ronskimmin ja häkellyttävän seksuaalisesti. Taisi olla Täällä pohjantähden alla - elokuvassa, kun isoäiti kommentoi vastasyntynyttä poikalasta tyyliin "on niin isot munat, että voisi vaikka heti riiuulle lähteä" 

Eli se siitä. Ei ole tässäkään asiassa naisilla yksinoikeus uhriutumiseen. Pojatkin ovat varmasti kokeneet samaa, naisten taholta.

Sen sanoi kylläkin kylän lastenpäästäjä Priitta ja Linnahan kirjoittaa että Priitan tökeröitä puheita siedettiin koska muita lapsenpäästäjiä ei ollut.

Vierailija
132/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan, kuinka naisiin ja tyttöihin kohdistuva väkivalta on kulttuuriin sidottu ilmiö, miesten kokema on vain yksittäistapauksia ja harvinaista. Todellisuudessa miehet ja naiset kokevat lähes yhtä paljon väkivaltaa, mutta ne vähän eroavat toisistaan. Toivoisin, että me emme painaisi alas myöskään miesten kokemuksia ja mitätöisi niitä, koska ne ovat aivan yhtä satuttava kuin naistenkin kokemina. Kannustetaan myös miehiä puhumaan, eikä puhuta niistä mitätöivästi yksittäistapauksia, koska väkivaltaa kokeneita miehiä on paljon ja he puhuvat niistä harvoin.

"Suomesta tutkimuksia on saatavilla vähänlaisesti. 2010 tehdyn miesuhritutkimuksen mukaan sukupuolten välillä ei ollut juurikaan eroa parisuhdeväkivallan kohteeksi joutuneiden määrässä: naisista 17 ja miehistä 16 prosenttia oli kokenut fyysistä väkivaltaa tai sillä uhkailua jossain vaiheessa nykyistä parisuhdettaan. Eroja oli lähinnä tapahtumakerroissa ja seurausten vakavuudessa: naisilla kokemuksia seksuaalisesta väkivallasta ja uhkailusta oli enemmän ja naiset saavat enemmän vammoja väkivaltatapauksissa, henkisesti ja fyysisesti.

"Naiset käyttävät väkivaltaa parisuhteissaan lähes miesten tapaan. Asenneilmapiiri sille on yhteiskunnassamme kuitenkin suopeampi. Kun mies hakkaa naista, tekoa pidetään oikeutetusti hyvin tuomittavana. Kun Justiina laittaa puolisoaan Pekka Puupäätä ruotuun kaulimellaan, niin se on huumoria. Kun Sanni laulaa kuinka ”kohta alkaa legot tippua”, niin lyriikasta häiritsevämpänä koetaan laulun kirosanat kuin nyrkillä tehtävän hampaanpoiston uhkailu."

https://www.mielenterveysseurat.fi/pohjois-karjala/2017/02/01/blogi-nai…

https://www.apu.fi/artikkelit/nainenkin-voi-lyoda-miehiin-kohdistuvasta…

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9eca20ad-4360-450b-9f54-df9ef9f002a0

https://rikoksentorjunta.fi/naisiin-ja-miehiin-kohdistuva-vakivalta

Vierailija
133/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut samaa, en isän taholta (onneksi) mutta vanhemman sukulaismiehen. 

Hän mm. kommentoi ällöttäviä juttuja(ohoh alkaa jo tissit kasvaa!) ja halaili, sekä puristi usein halauksen varjolla tisseistä tai perseestä.  (Tämän usein vanhempani näkivät mutta eivät sanoneet mitään!!)

Kerran istuin baarijakkaralla korkean pöydän ääressä tylsistyneenä pöydän päälle nojautuneena ja hän tuli hinkuttamaan itseään takamukseeni. Kerran hän työnsi käden takakautta housuihini. Olin 12-16v

Yritin kertoa vanhemmilleni mutta he vaan sanoivat että älä viitsi puhua tuommoisia höpöhöpö-juttuja, ei se mitään tarkoita. 

Minusta tuli ehjä ja onnellinen aikuinen. Not.

Vierailija
134/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni yritti aina parittaa minua veljelleen ja tuttavien pojille ylä-asteiässä humalassa.

Tämä lasten ja nuorten parittaminen ja romanssivihjailut menivät omassa suvussani yleensä ihan liian pitkälle. Jos minulla oli naapuruston poikia leikkikavereina tai koulussa olin jonkun pojan pari esitelmää tehdessä, kyseessä oli heti nuori romanssi ja siitä jankattiin, härnättiin ja ilveiltiin niin, että kiusaamisen raja ylittyi kirkkaasti. En voinut myöskään esim. tehdä näiden sukulaisten läsnä ollessa läksyjä, koska he rupesivat heti riekkumaan, että nyt se kirjoittaa siellä rakkauskirjettä sille pojalle. Tästä kaikesta jäi sellainen fiilis, että ihastuminen ja seurustelu ovat naurettavia ja hävettäviä asioita ja että toisaalta naiset ja miehet eivät kykene toimimaan asiallisesti keskenään. Hämmentävää ja nolottavaa, varsinkin, kun lapsena viihdyin paljon poikien kanssa ihan kaveripohjalta eikä mikään seurustelu olisi tullut mielenkään kummallekaan osapuolelle.

Vakavuusasteeltaan tämä ei siis todellakaan ole samaa luokkaa kuin Tainan ja monien muiden traumaattiset lapsuuskokemukset mutta yksi osoitus siitä, kuinka tavallista vinksahtanut suhde seksuaalisuuteen suomalaisissa perheissä on ollut. Aikuisena olen saanut selville, etten ole yksin kokemani kanssa ja että tällainen "viaton" kiusoittelukin on jättänyt monille pitkään kestäneen ahdistuksen ja neuroottisuuden seurustelusuhteisiin ja vastakkaiseen sukupuoleen liittyen.

Mulla oli paljon samaa. Olin muutenkin herkkä poika ja sitten kun äiti ja osa (naispuolisista) sukulaisista oli jatkuvasti parittamassa, vihjailemassa, keksimässä romansseja ja kiusaamassa jos punastuin niin asiasta tuli aina vaan arempi.

Ala-asteen loppupuolella arastelin tyttöjä jo pahasti ja vaivaannuin pahasti jos joku tyttö minulle puhui, minun piti puhua tytölle tai kaverit puhuivat tytöistä.

Sanomattakin on selvää, että seurustelemaan pääsin vasta 30:n ikävuoden jälkeen kun terapia oli tarpeeksi purkanut pään sisäisiä tunnelukkoja.

He tuskin halusivat pahaa ja edes ymmärsivät kiusaavansa?

(Olen syntynyt 70-luvulla, joten ehkä se kuului aikaan)

Vierailija
135/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä haluaisin vain kysyä niiltä jotka ajattelevat näin, että mitä mieltä olette homoseksuaalisuudesta? Onko se väärin niin kuin kahden aikuisen insestisuhde?

Ei tietenkään ole. Sehän perustuu rakkauteen, kunnioitukseen ja vapaaehtoisuuteen.

En tajua viittausta kahden AIKUISEN insestisuhteeseen. Miksi sekään olisi väärin, jos ne kaksi kumpikin sitä haluavat eikä kumpikaan käytä valtaa tai väkivaltaa toiseen. Lasten välillä se on eri asia. Heillä on kehitys, niin fyysinen kuin psyykkinen kesken eikä heidän kuulu olla kenenkään seksiobjekteja.

Vierailija
136/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Joo, muiden tekemästä, ei itse harjoittamastaan, joka on paljon laajempi ja vanhempi ongelma. Sen olemassaolon he kieltävät kokonaan.

Tänä vuonna jo noin 20 naista surmattu kumppanin toimesta. Se on tuplasti niin paljon kuin esim. Ranskassa väkilukuun suhteutettuna.

Linkkiä missä persut harrastavat tätä surmaamista. Vaikea puhua vanhemmista ongelmista kun uusia tuodaan koko ajan lisää. Ja miksi mikään muu puolue ei puhu näistä itse harjoittamistaan surmista?

Vierailija
137/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi h*lvetti millaisia kokemuksia joillakin. Tsemppiä teille.

Uhrit eivät ole MILLÄÄN TAVALLA syyllisiä, eivätkä todellakaan "sallineet kohdella itseään väärin", niin kuin joku aiemmin kirjoitti, että siitä tulee sitten myös kauhea syyllisyys. Jos ei tiedosta asiaa, ei voi olla vastuussa ja syyllisyydentunne on vain jälkiviisaudesta syntyvää harhaa.

Lisäksi ei tuollaiset miehet mitään lupaa pyydä ahdistelulle ja väkivallalle. Puolustautuminen voi provosoida häiriintynyttä isää vain lisää, ja tuollaiset lapsethan kasvatetaan tuohon kaikkeen. Ei pieni lapsi pysty kyseenalaistamaan.

On äärettömän tärkeää puhua näistä ja tuoda asioita päivänvaloon, sillä tuollaisessa elinpiirissä kasvaneet lapset pitävät sitä tunnetasolla myös aikuisenakin normaalina, heillä voi olla paljon ongelmia itsensä ja suhteidensa kanssa, alttiutta joutua samankaltaisten miesten uhreiksi suhteeseen huijatuiksi kun ei heille ole opetettu mitä on hyvä kohtelu ja omat rajat... Eli syntyy lisää näitä "äitejä, jotka rakastuu tuollaisiin helmiin."

Sen sijaan jos näistä asioista puhutaan ja ne ja niiden vaikutukset tiedostetaan, on se suuri apu monelle.

Vierailija
138/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat seksuaalista ja henkistä väkivaltaa, insestisiä tekoja jotka pitäisi määritellä rikoslaissa ja joista pitäisi seurata vankeusrangaistus.

Vierailija
139/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Linkkiä missä persut harrastavat tätä surmaamista. Vaikea puhua vanhemmista ongelmista kun uusia tuodaan koko ajan lisää. Ja miksi mikään muu puolue ei puhu näistä itse harjoittamistaan surmista?

En voi kuin kehottaa työntämään pääsi takaisin sinne mistä sen vedit ulos.

Tilastoa löytyy mm. Amnestyn sivuilta.

Parhaillaan on eduskunnassa käsittelyssä raiskausmääritelmän muutos. Sen puolesta saa persukin äänestää isossa salissa, jos ei muka sovinistisia ja naisia halventavia arvoja jaa.

Tosin Jussi voi kieltää. Hänhän sanelee teidän ajatukset kun omia ei ole.

Vierailija
140/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni käyttäytyi härskisti, mm. heilui edessäni risaisissa alushousuissa, esti syömistä, jotten lihoisi. Haukkui lihavaksi ja vaikutti tyytyväiseltä, kun painoin lopulta alle 40 kg. Hän ei sallinut minun poistua kotoa nuorten rientoihin vaan minun piti olla kotona ikäänkuin häntä varten. Tämä tapahtui 1980-luvulla. Äitini ei uskaltanut puuttua kaltoinkohteluun.

En saanut ajoissa apua esim. syömishäiriöön. Koska isäni myös esti normaalit ystävyyssuhteet ja seurustelu ei missään tapauksessa ollut sallittua, olen jäänyt tosi yksinäiseksi.

Terapiaan hakeuduin vasta aikuisena mutta ilmeisen myöhään, koska en ole saanut itseäni kuntoon. Avioiduin hyvin nuorena häiriintyneen miehen kanssa. Myöhemmät suhteet olen myös solminut aivan vääränlaisten miesten kanssa ja nyttemmin kammoan miehiä.