Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaaleasta lapsesta tumma

Vierailija
19.11.2019 |

Voiko vaaleakulmainen ja vaaleahiuksinen lapsi muuttua vielä tummapiirteiseksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi

Vierailija
2/5 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. 2-vuotiskuvassa mun isoäidillä on valkoinen liinatukka ja kulmakarvat. Aikuisena hänen tukkansa oli lähes musta ja harmaita siirtyviä alkoi olla vasta yli 80-vuotiaana.

Minullakin oli lapsena tosi vaalea tukka ja nyt aikuisena tummenee vähitellen koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olin lapsena tosi vaalea, kulmia myöten. Nyt aikuisena olen tosi tumma, niin tumma että ollaan luultu ulkomaalaiseksi. Lapseni oli vielä 6-vuotiaana tosi vaalea ja tummunut viime vuosina aikana voimakkaasti, mutta ei mitä ilmeisimmiten tummu yhtä paljon kuin minä.

Isäni on tummapiirteinen ja äiti sekoitus ruskeaa ja punaista. Myös veljeni oli lapsena tosi vaalea, vaaleampi kuin minä, mutta ei tummunut yhtä paljon kuin minä. Näyttää aika paljon äidiltämme nykyään. Mulla oli pienenä paljon kesakoita, mutta ei enää aikuisena. Veljelläni ja lapsellani niitä on edelleen.

Geenit ovat hassuja. Vaikka isä on ollut pienestä pitäen tumma, hänen siskonsa ja isänsä olivat nuorena aika vaaleita. Että kai tämä "värinvaihtoni" johtuu sekä isästä että äidistä. 

Vierailija
4/5 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, minä ja kaikki sisareni olemme muuttuneet hentohiuksists pellavapäistä paksutukkaisiksi bruneteiksi. Myös omilla lapsilla on hiukset alkaneet tummumaan. Yhdellä kaverillani taas on käynyt kuulemma päinvastoin eli syntyi paksu musta tukka päässä, mutta lapsena (ei siis heti vauvavuonna) alkoi yht'äkkiä kasvaa vaaleana.

Vierailija
5/5 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokan luokkakuvassa on vieressäni poika, jolla on valkoinen tukka. Aikuisena lähes mustahiuksinen