Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ajat markettien parkkialueella päin peetä?!

Vierailija
19.11.2019 |

Tietoisku: parkkipaikalla ajetaan hiljaa eikä 40-50 km/h. Parkkialueella on voimassa tieliikenteen väistämissäännöt, jos liikennemerkein ei muuta osoiteta. Tämä tarkoittaa esim. että ns. kokoojaväylät EIVÄT ole automaattisesti etuoikeutettuja.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nimenomaan naiset, jotka muuten kuppaa ja ajaa alinopeutta, painaa kaasua parkkipaikalla.

Vierailija
2/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lähdin parkkialueelta oikealle. Kaksisuuntainen kaista. Vasemmalle puolelleni jäi auto, joka oli pysähtyneenä vastaantulevien kaistalle, eikä vilkuttanut mihinkään suuntaan. Parkkialueelle oli tulossa auto vasemmalta, mutta eihän se päässyt sinne, kun tämä yksi auto oli hänen kaistallaan ajamassa väärään suuntaan. Itse pääsin ensimmäisenä pois tilanteesta, en tiedä mitä näille kahdelle kävi. Olen myös nähnyt kuinka joku ajaa autolla jalkakäytävällä 200 m ilman syytä. Sinne se jäi ajelemaan, kun ajoin itse vastakkaiseen suuntaan. Siinä jalkakäytävällä ei siis ollut mitään, jonka vuoksi kukaan siinä ajaisi, varsinkaan noin pitkää väliä.

Tosin samalla parkkipaikalla joku mummo ajoi kauppakeskuksen sisään, vaikka kulku on vain kävelijöille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein nimenomaan naiset, jotka muuten kuppaa ja ajaa alinopeutta, painaa kaasua parkkipaikalla.

Olen huomannut saman. Parkkipaikalla reipasta vauhtia mitään näkemättä ja säännöistä piittaamatta mutta heti kun pääsee liikenteeseen niin kaasupoljin unohtuu.

Vierailija
4/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkialuehan merkataan sillä peellä. Jos sinne päin ei saisi ajaa, ei pääsisi koskaan parkkialueelle. 

Vierailija
5/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ajoin tyhmästi, taino en, se oli sen eessä olevan syytä kun ei katsonut taakseen.

Siis tulin tankkaamasta, ajoin kohti ulos menoa, edessä oli auto parkissa sammutettuna, siinä on ne roskislaatikot varmaan niitä käyttämässä.

Ajattelin.

Joten päätin ohittaa, hänpä olikin ratissa ja lähtee ajamaan myös.

Kunnes eestä tulee samaan aikaan auto, eli minä ohittajana olin paskpää, kun kukaan ei nähnyt tilannetta.

Vierailija
6/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska samaan aikaan kiskon turvavyötä, kiellän Pertti-Marikaa sotkemasta jäätelöllä autonpenkkiä, puhun puhelimessa ja säädän ilmastointia. Siinä kerkeä ympärilleen kattella.

Vierailija
7/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kieltämättä hassua miten naisilla ei oikein tilanhahmotus toimi, tai ahtaissa tiloissa nopeussäädöt. Parempi silti kolaroida siellä parkkihallissa kuin 200kmh maanteillä, tulee vähemmän uhreja.

Vierailija
8/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat mammat jotka vouhkaa lapsiparkkien tarpeellisuudesta kun on niin vaarallista ja vaikeaa pilttien kanssa, kaahaavat noilla parkkipaikoilla miten sattuu, ja lapset kyydissä. On nähty monet kerrat.

Menkää päiväkotien ja koulujen lähettyville seuraamaan tämän lisäksi esim. hiedän suojatie käyttäytymistä.

Vierailija
9/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska samaan aikaan kiskon turvavyötä, kiellän Pertti-Marikaa sotkemasta jäätelöllä autonpenkkiä, puhun puhelimessa ja säädän ilmastointia. Siinä kerkeä ympärilleen kattella.

Nuo pitää tehdä ennen kuin lähtee liikkeelle, kiva itkeä sitten PerttiMarikan hautajaisissa että autot pitää kieltää kun ovat niin vaarallisia.

Vierailija
10/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat mammat jotka vouhkaa lapsiparkkien tarpeellisuudesta kun on niin vaarallista ja vaikeaa pilttien kanssa, kaahaavat noilla parkkipaikoilla miten sattuu, ja lapset kyydissä. On nähty monet kerrat.

Menkää päiväkotien ja koulujen lähettyville seuraamaan tämän lisäksi esim. hiedän suojatie käyttäytymistä.

Niinpä juuri!

Vierailija
11/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs, jos niiden parkkiruuturivien päissä on P-merkit, joiden takana on ne ruudut, ja alueelle tultaessa ei ole P-merkkejä? Silloinhan ne ruuturivien päiden välissä kulkevat väylät eivät kuulu parkkialueeseen, ja ruuduilta tulevat ovat kaiken järjen mukaan väistämisvelvollisia.

Vierailija
12/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun lunta tulee taivaalta muutama hiutale, alkaa sikinsokin parkkeeraus. Rivit on miten sattuu jne.

Vierailija
13/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen idiootti ja MINULLA ja lapsillani on kiire, muut väistää!

Vierailija
14/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa; ex-mies peruutti joka ikinen talvi parkkialueella jonkun kylkeen, minä en ikinä. Yhtä paljon ajettiin ja kummallakin oma auto. Mulla ei 13-vuotiaassa koslassa ole yhtään lommoa ja on täydet bonukset. Hänellä kanta-asiakkuus korikorjaamolle ja bonarit pakkasella 😂😂😂

Muistan kyllä noudattaa tieliikennelakia myös pysäköintialueella, käyttää vilkkua ja väistää oikealta tulevaa, mutta olen huomannut ettei moni muista.

Siksihän pysäköintipaikoilla kolisee enemmän kuin missään muualla.

Ja iloksenne faktaa:

https://www.ksml.fi/teemat/autot/Naiset-ovat-miehi%C3%A4-parempia-pys%C…

Vierailija
15/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ajavat kuin viidakossa, Eivät väistä oikealta tulevia esim. Ja vois sen vilkun laittaa silloinkin päälle, kun kaartaa johonkin parkkiruutuun.

Vierailija
16/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs, jos niiden parkkiruuturivien päissä on P-merkit, joiden takana on ne ruudut, ja alueelle tultaessa ei ole P-merkkejä? Silloinhan ne ruuturivien päiden välissä kulkevat väylät eivät kuulu parkkialueeseen, ja ruuduilta tulevat ovat kaiken järjen mukaan väistämisvelvollisia.

En tiedä miten toi menee.. Joka tapauksessa mä väistän kaikkia oikealta tulevia myös parkki-alueella. 

Vierailija
17/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisuus tekee mieelen soveltaa verrattain suhteeessa sanktioihin.

Vierailija
18/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ksml.fi/teemat/autot/Naiset-ovat-miehi%C3%A4-parempia-pys%C…

"Tutkimuksessa pysäköinti oli jaettu useisiin osa-alueisiin. Pisteitä sai esimerkiksi liikennesääntöjen noudattamisesta. muiden huomioimisesta, tarkkuudesta ja nopeudesta.

- Tutkimus on niin laaja, että faktat eivät valehtele. Lopputuloksen selittää ennen muuta asennoituminen. Miehet osaavat teknisesti käsitellä autoa paremmin, mutta toimivat hälläväliä-asenteella. Naiset ottavat pysäköidessään muut huomioon ja noudattavat sääntöjä, sanoi liikenneopettaja Neil Beeson, yksi tutkimuksen tekijöistä.

Täydelliseen tai lähes täydelliseen pysäköintiin ylsi 39 prosenttia naisista ja 28 prosenttia miehistä."

Vierailija
19/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaisuus tekee mieelen soveltaa verrattain suhteeessa sanktioihin.

Taas oot pössytellyt.

Vierailija
20/22 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen päinvastaisesti parkkipaikoilla hidastelijoita. Parkkialueelle saavuttaessa vauhti hiljenee 10:een km/h, yritetään ajaa ruuhkaisimpaan paikkaa lähelle ovia, jäädään keskelle ajoväylää, kun yksi paikka on ehkä vapautumassa, vaikka 20 m päässä olisi vapaita paikkoja. Ei ajatella kuin itseään vaikka perässä on 50 m jono ja parkkialueen ulkopuolella tiet täysin tukossa.