Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Tuosta meidän Tainasta tulee tosi pantava”

Vierailija
19.11.2019 |

Hyi kun tuli paha olo kuin luin tuon jutun. Myös minun isäni oli tuollainen paskapääsovinisti.
Olin ehkä vasta 11 v kun isä mietti kännissä että "tuleekohan Pialle iso vai pieni pillu".

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006313592.html

Kommentit (754)

Vierailija
161/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko kellään isänsä ahdistelemalla myös ”kinky” kurittaminen ja pahoinpitely samalla käytössä? Osalla oli kurittamista ja pahoinpitelyä vastauksissa, mutta oliko sellasta että isä pieksi teini-ikäistä tytärtään ja selkeesti jotenkin NAUTTI tilanteesta? Oikein silmät kiilui ja kiihko päällä? Mulla on jotain tällaista mutta en itsekään osaa sanoittaa kokemusta, sille ei kai ole oikein käsitteitä tai sanoja.

Vierailija
162/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanhan Suomessa yleisesti rippikoulustakin naimalupana. Ja viimeistään silloin udellaan seurustelukavereista. En ole tykännyt tuosta ajattelutavasta koskaan, ensinnäkään nuoren tai vanhemmankaan ei ole velvollisuutta aloittaa mitään riiaamisia jos itsestä ei siltä tunnu, toisekseen mitä aikuisille ihmisille edes kuuluu nuorten seurustelu jos sellaista sitten onkin. Nämä naimalupapuheet on usein sanottu vain nolaamistarkoituksessa mikä on ollut monen tämän ketjun tarinan perimmäinen syykin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shit happens, get over it.

t. lapsena erään aikuisen miessukulaisen seksuaalisesti hyväksikäyttämä

Jos sinua olisi oikeasti hväksikäytetty, et puhuisi noin. Säälittävä trolli.

Huomioi että hän kirjoitti sen englanniksi, vaikka on suomalainen. Eli jos vaikka olisikin todella tapahtunut, hän on irrottanut sen itsestään, eikä ole kohdannut sitä tuskaa ja traumaa, mitä se on oikeasti aiheuttanut. Englannin kieli on tullut elämään myöhemmin kuin tuo hyväksikäyttö, joten niillä ei ole sellaista emotionaalista yhteyttä kuin jos saman kirjoittaisi kielellä, jota se pieni avuton lapsi silloin puhui...

Kunhan analysoin. Todennäköisesti kuitenkin trolli, kuten sanoit.

Vierailija
164/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten juttujen takia sitä toivoisi monesti olevansa mies. Ei tosin mikään tuollainen ääliö vaan sellainen kohtelias ja käytöstavat omaava. Muuten minulla on monia huonoja kokemuksia ja pitkä kiusaamistausta, josta en tosin vaan poikia syytä. Huomaan monesti miettiväni, että monissa jutuissa korostuu se, että olisi parempi olla mies niin kukaan ihmettelisi asioita niin paljon.

Vierailija
165/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän monet miehet oikeasti pitää pikkutytöistä, alkaa mietityttää. Hyi hel#etti.

Kaksi edellistä mieskaveria, toinen jäi kiinni poken katsomisesta ja oli viihtynyt teinien chattisivustolla. Meinasi oksennus lentää. Toisen käytös erään tutun tytön läsnäollessa mietityttää vielä tänäkin päivänä. Tuli vaan mieleen että onko se kovin yleinenkin aikuisten miesten keskuudessa että haaveillaan sakkolihasta. Oksettaa ajatellakin, usko miehiin on ollut koetuksella.

Minua taas häiritsee kun tällaiset asiat esitetään koskevan vain miehiä. Tunnen ainakin yhden naisen joka käytti poikalapsiaan hyväksi heidän ollessaan pieniä. Oli hyväksikäyttäjä kuka tahansa niin useinhan teoista vaietaan häpeän tai pelon vuoksi ja vain osa tulee lopulta ilmi.

Vierailija
166/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani totesivat (kun heidän ryyppykaverinsa hiipi huoneeseeni minua kopeloimaan peiton alta joku su-aamu) että olethan jo täysi-ikäinen, et tuosta voi suuttua. (Olin juuri 18 täyttänyt).

Lisäksi isäni kiusoitteli minua tuolla miehellä useasti jälkeenpäin. Olin tottunut lapsesta lähtien tuollaiseen, ja vasta omia lapsia saatuani olen tajunnut, miten sairaat vanhemmat minulla on.

En halua pitää mitään yhteyttä heihin.

Haistakaa paska kusipäävanhemmmat.

Vierailija
167/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä isällä ainakaan ennustaja lahjoja ollut.

V*ttu mitä sikoja jotkut osaavat olla, kun puhutaan vakavasta asiasta! Joku avautuu erittäin rankasta asiasta omalla nimellään, ja sitten joku älykääpiö kommentoi anonyymina näin.

Veit sanat suustani.

Jotkut eivät tajua miten vakavista asioista puhutaan. Ja tosiaan asiat ei liity ylipäätään ulkonäköön eikä ihmisen arvo määrity ulkonäön perusteella. Tätä ei vaan kaikki tajua.

Vierailija
168/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika uskomattomia juttuja.

Alkaa pikkuhiljaa ymmärtää, miksi tämän palstan naiset on niin ilkeitä ja huonokäytöksisiä.

Väärä johtopäätös.

Minä hyväksikäytetty ja kaltoinkohdeltu olen kiltti ja kohtelias kaikille. Ihan siksi että tiedän miten pahalta paska kotelu tuntuu.

Ilkeät ihmiset ovat yleensä hyväosaisia

Vierailija
169/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kyydissä istuin usein autossa. Kun pysähdyttiin suojatien eteen isä kommentoi aina autossa kaikkia suojatienkulkijoita ja arvosteli jokaisen naisen muodot jne.

Tuommonen pikkutissi, onpas leveä perse, alahan mennä siitä kinkku, tuo on pantavan näköinen. Vaikka äitini oli myös kyydissä sama meno jatkui.

Luulin että kaikki tekevät tuollaista autoissaan. Myöhemmin kun aloin liikkumaan itsenäisesti ja menin suojatietä pitkin pelkäsin mitähän minusta kommentoidaan kun autoja oli valoissa. Ja vieläkin tämä on jäänyt mieleeni.

Vierailija
170/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en isäni kanssa tullut toimeen oikeen missään asiassa. Siis kaikesta tuli riitaa, kunhan vaan suumme avattiin.

MUTTA tästä asiasta olen ollut isästäni ylpeä. Hänen kavereitaan kun kävi, niin ne toisinaan käyttäytyi ällöttävästi. "eikö ole kivaa, kun talossa on teinityttö? tissi kasvaa ja perse leviää?" Sellainen imelä ilme kasvoillaan. Aina isä vastasi: "silti lapsihan se teinikin vielä on". Hän ei vaan lähtenyt tuohon seksuaaliseen häirintään mukaan. Se oli totaalinen stoppi niille jutuille sillä hetkellä.

Monessa muussa yhteydessä olisin loukkaantunut tuosta, että mua sanottiin lapseksi. Tässä tilanteessa se oli pelastus.

No tuota... minun isäni olisi ottanut niska-perseotteen ja heivannut tuollaiset pedofiilit ulos kodistamme.

Vierailija
171/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän monet miehet oikeasti pitää pikkutytöistä, alkaa mietityttää. Hyi hel#etti.

Kaksi edellistä mieskaveria, toinen jäi kiinni poken katsomisesta ja oli viihtynyt teinien chattisivustolla. Meinasi oksennus lentää. Toisen käytös erään tutun tytön läsnäollessa mietityttää vielä tänäkin päivänä. Tuli vaan mieleen että onko se kovin yleinenkin aikuisten miesten keskuudessa että haaveillaan sakkolihasta. Oksettaa ajatellakin, usko miehiin on ollut koetuksella.

Suurin osa ei onneksi katso omia lapsiaan sillä silmällä, mutta uskon että suuri osa miehistä katsoo esim ohikulkevan teinitytön persettä sillä silmällä. Vai miten on miehet?

Vierailija
172/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas häiritsee kun tällaiset asiat esitetään koskevan vain miehiä. Tunnen ainakin yhden naisen joka käytti poikalapsiaan hyväksi heidän ollessaan pieniä. Oli hyväksikäyttäjä kuka tahansa niin useinhan teoista vaietaan häpeän tai pelon vuoksi ja vain osa tulee lopulta ilmi.

Naispuoliset lasten hyväksikäyttäjät on edelleen tabu. Heitä ei liene niin paljon kuin miespuolisia hyväksikäyttäjiä mutta uskon, että se on tavallisempaa kuin luullaan. Lisäksi kaikkien naisten oletetaan rakastavan lapsia ja haluavan viettää aikaa näiden kanssa, joten harva kiinnittää huomiota naiseen, joka vaikuttaa olevan erityisen ihastunut lapsiin ja paijaavan näitä normaalia innokkaammin.

Briteissähän laskettiin juuri vapaaksi Vanessa George, pahamaineisen pääasiassa naisista koostuneen pedoringin johtaja. George käytti ilmeisesti hyväkseen myös omaa tytärtäänkin, tosin ei niin laajassa mittakaavassa kuin perheensä ulkopuolisia lapsia. Ja vaikka hän ei varsinaisesti olisi kajonnutkaan omiin lapsiinsa, niin kyllä hänen käytöksessään on täytynyt ilmetä jotain hänen omia lapsiaan häiritsevää.

Vierailija
173/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko panneet merkille, että useimpia näitä tapauksia yhdistää aina alkoholi? Alkkisäijät pilaavat käytöksellään myös tavallisten miesten maineen.

Vierailija
174/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asiasta vierestä, mutta kenestäkään EI tule aseksuaalia hyväksikäytön tai seksuaalisen väkivallan takia. Aseksuaalisuus yhtä lailla synnynnäinen kuin homous. Ei kukaan tule yhtäkkiä homoksi omasta tahdostaan. Ei myöskään aseksuaaliksi. Joten lopettakaa väärän tiedon levittäminen. Olet seksuaalisesti normaali, mutta trauman takia minäkuvasi vääristyi. En vähättele kokemaasi, kukaan ei voi ulkopuolelta ymmärtää sitä tuskaa. Mutta älä vertaa itseäsi niihin, joita ei ole seksi koskaan kiinnostanutkaan.

Vierailija
175/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko panneet merkille, että useimpia näitä tapauksia yhdistää aina alkoholi? Alkkisäijät pilaavat käytöksellään myös tavallisten miesten maineen.

Joo, mutta ei kaikkia, mun kiilusilmäisä oli ihan selvä aina.

Vierailija
176/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kyydissä istuin usein autossa. Kun pysähdyttiin suojatien eteen isä kommentoi aina autossa kaikkia suojatienkulkijoita ja arvosteli jokaisen naisen muodot jne.

Tuommonen pikkutissi, onpas leveä perse, alahan mennä siitä kinkku, tuo on pantavan näköinen. Vaikka äitini oli myös kyydissä sama meno jatkui.

Luulin että kaikki tekevät tuollaista autoissaan. Myöhemmin kun aloin liikkumaan itsenäisesti ja menin suojatietä pitkin pelkäsin mitähän minusta kommentoidaan kun autoja oli valoissa. Ja vieläkin tämä on jäänyt mieleeni.

Meillä myös tälläistä... Varsinkin tv-ohjelmien naisia kommentoitiin. Olen vasta nyt alkanut ajatella että mitenköhän se on minuun vaikuttanut kun olen aina joutunut kuuntelemaan sitä sivusta

Vierailija
177/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, enpä ole ennen tajunnutkaan miten hienoja miehiä meidän suvussa on. Ei ikinä mitään tuollaista. Täydellinen kasvurauha. Kiitos rakkaat isä, sedät ja serkut!

Todellakin! En muista kenenkään kommentoineen seksuaalissävytteisesti, vaikka kaikenlaista muuta häröä onkin. Voimaa kaikille ketkä tällaisia joutuneet kokemaan! Itseäni ahdisti jo teini-ikäisenä ystävän puolesta kun kertoi sukulaismiehen ällöttävistä vihjailuista naureskellen.

Vierailija
178/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien käytös ja sanat voivat satuttaa todella pahasti. Pieni lapsi on haavoittuva.

Minun vanhempani veivät itseluottamukseni moittimalla minua kaikesta mahdollisesta ja pilkkaamalla ulkonäköäni ja lihavuuttani. Veljeni oli heidän suosikkinsa ja minä inhokki. Sekin, että minua kiusattiin koulussa ja olin yksin, oli heidän mielestään minun oma vikani. Opin väistämään ja vetäytymään ja piilottamaan tunteeni ja olemaan yksin.

Aikuisena ja työelämässä varsinkin on ollut vaikea pitää puoleni. Ystäviä minulla on tosi vähän, perhettä ei eikä parisuhdettakaan. Tunnen yhä olevani muita huonompi. Yritän kyllä ajatella toisin ja olen kuitenkin ammatissani menestynyt melko hyvin ja pärjännyt taloudellisesti, mutta sisälläni on syvä ja lohduton epävarmuus. En olisi halunnut sellaista lapsuutta. 

Vierailija
179/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös tälläistä... Varsinkin tv-ohjelmien naisia kommentoitiin. Olen vasta nyt alkanut ajatella että mitenköhän se on minuun vaikuttanut kun olen aina joutunut kuuntelemaan sitä sivusta

Tällä palstalla myös moni voisi kiinnittää huomiota, miten puhuvat toisten ulkonäöstä. Täällä näkee liian usein ruodintaa julkkisten ulkonäöstä ja painosta. Kohdistuu naisiin, mutta myös miehiin.

Vierailija
180/754 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei onneksi kotona koskaan kommentoitu mitään pahaa mitä nyt äitini mielestä näytin aina koulukuvissa aika rumalta ja kuulemma oli liian rumat vaatteet yms. Sitten muuten ulkonäkö täysin arvosteltu muiden ihmisten toimesta. Kaikki alkoi jo alakoulussa ja paheni myöhemmin. Minua ollaan myös kosketeltu sopimattomiin paikkoihin ja muutenkin se kaikki ahdistaa vieläkin ja en tiedä miten koskaan pystyn edes menemään sänkyyn kenenkään kanssa, kun häpeän itseäni niin paljon ja ulkonäöstä tullut todella kielteinen asia minulle.