"Tuosta meidän Tainasta tulee tosi pantava”
Hyi kun tuli paha olo kuin luin tuon jutun. Myös minun isäni oli tuollainen paskapääsovinisti.
Olin ehkä vasta 11 v kun isä mietti kännissä että "tuleekohan Pialle iso vai pieni pillu".
Kommentit (754)
Vierailija kirjoitti:
Isä on sika ja veljet on sikoja. Näin se vaan menee.
Mun isä ei koskaan ahdistellut seksuaalisesti mutta oli muuten raivonarsisti.
VAnha ketju, mutta nappaanpa haltuun, kun joku noin "nätisti" sen nosti.
Mä olen isästäni ollut vaikka mieltä. Ei tultu toimeen, ei juuri mitenkään. MUTTA nämä asiat hän hoiti tyylikkäämmin kuin kukaan muu. Isän muutamat kaverit olivat hanakoita istumaan meillä iltaa perjantaisin ja aina sitä sai kuulla, että onpa tytöllä jo tissit kasvanut ja perse levinnyt. Isä joka kerta siihen sanoi, että sopimatonta puhetta tuommoinen.
Muutamia kertoja kuulin, kun ukot puhuivat omista tyttäristään, että ihanaa kun kasvavat. Pienet tissit töröllään ja niin viatonta. Kivaahan se on, kun tytöt kasvaa. Ja taas mun isä "lapsiahan ne vielä on, sopimatonta puhua noin lapsista!". Äijät vaan nauro päälle.
Sukujuhlissa saattoi vanhemmat sukulaiset ihan käydä käsiksikin, että on jo tarpeeksi suuret lollot. Persekin kuin seitsemän leivän uuni... Taputuksia peppuselle. OIkeestiko vielä ihmettelivät, että miksi mä en mielelläni lähde sukuloimaan?
Tai sitten vaan ahdisteltiin kysymyksillä, että kuinkas monta poikaystävää sulla jo on? Sitten ÄITI huutaa jostain, että ei vielä.. .vaikka käyhän se jo siellä lihamarketilla näytillä toisinaan. Naimalupaa ei ole vielä saanut.
Samanlainen oli veljille. Isä sitten taas tulee siihen sanomaan, että kyse on lapsista. Annetaan lasten olla!
Nyt on omia lapsia ja sisaruksilla kanssa. Paljon tapaillaan keskenään ja isomman suvun kesken. Otin puheeksi nuo häirinnät kerran sisarusten kesken ja kaikki olivat samaa mieltä, että asiaan puututaan, jos sitä vielä ilmenee... Ja kyllähän sitä ilmenee. Meidän äiti tuntuu olevan pahimmasta päästä. Kiusotteluahan se vaan on, ei hän mitään tarkoita... höpöhöpö. Sillä voi olla kauas kantoisetkin seuraukset. Joten suut suppuun.
Tästä syystä jotkut isät on ylisuojelevaisia tyttäriään kohtaan ja on tullut se huumorijuttu maalaisisännästä joka haulikon kanssa ajaa riiustelijat pois. Koska ajattelee sitä tytärtä omana naisenaan. Ei siis tyttärenä vaan naisenaan jonka luota ajaa kilpamiehet pois samaan malliin kuin vaimonsakin kimpusta.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä jotkut isät on ylisuojelevaisia tyttäriään kohtaan ja on tullut se huumorijuttu maalaisisännästä joka haulikon kanssa ajaa riiustelijat pois. Koska ajattelee sitä tytärtä omana naisenaan. Ei siis tyttärenä vaan naisenaan jonka luota ajaa kilpamiehet pois samaan malliin kuin vaimonsakin kimpusta.
Vai olisko kuullut sitten kavereiden juttuja ja pitää huolen ja suojelee tyttäriään hulluilta miehiltä.
Hurjia juttuja tässä ketjussa.
Omat vanhempani ovat syntyneet 50-luvulla maaseudulla, ja itse olin lapsi ja teini 90-luvulla pikkukaupungissa, eikä tällaista ollut enkä ole törmännyt kavereillakaan. Teininä kaupungilla oli joskus asiattomasti käyttäytyviä ukkoja, mutta hekin yleensä niin että kukaan muu ei huomaisi, eli ei ollut niin että olisi yleisesti hyväksyttyä.
Mutta olenkin alkanut miettiä, että ehkä minun on joskus vaikea ymmärtää sellaista miesvihaista feminismiä siksi, että olen kasvanut suvussa jossa on ollut itsestäänselvää että naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia, ja kaikkien oletetaan käyttäytyvän normaalisti, eli hyvin, eli kunnioittavasti muita kohtaan. Mutta joillakin se tausta on sitten erilainen.
Eräs vapaan maailman johtajista totesi että hänen tyttärensä on niin hotti että jos se eibolisi hänen tyttärensä niin hän haluaisi seurustella sen kanssa. Periaatteessa ei siis ilmoittanut että haluaisi seurustella tyttärensä kanssa, mutta tavallaan kuitenkin katseli häntä miehen silmillä. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ilmiöstä on todella paljon tuossa 70-luvulla syntyneiden äidit -keskustelussa. Mietin usein, että kun nainen seuraa, miten mies kommentoi rasvaisesti lapsia, jopa heidän omiaan, niin miten tää sama nainen jaksaa kyseistä miestä. Usein vuodesta toiseen. Millaista on olla sängyssä miehen kanssa, ei varmaan kovin antoisaa? Toisaalta, onhan noissa naisissa varmaan sama sairaus kuin miehessäkin. Ehkä saavat kiksejä siitä, että lasta nöyryytetään.
Suomessa nainen ei saanut esim. pankkiasioita hoidettua ilman miestä vielä 70-luvulla.
Tämähän nyt ei mitenkään pidä paikkaansa. Sotkeeko kirjoittaja siihen että tili ollut molempien nimellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ilmiöstä on todella paljon tuossa 70-luvulla syntyneiden äidit -keskustelussa. Mietin usein, että kun nainen seuraa, miten mies kommentoi rasvaisesti lapsia, jopa heidän omiaan, niin miten tää sama nainen jaksaa kyseistä miestä. Usein vuodesta toiseen. Millaista on olla sängyssä miehen kanssa, ei varmaan kovin antoisaa? Toisaalta, onhan noissa naisissa varmaan sama sairaus kuin miehessäkin. Ehkä saavat kiksejä siitä, että lasta nöyryytetään.
Suomessa nainen ei saanut esim. pankkiasioita hoidettua ilman miestä vielä 70-luvulla.
Tämähän nyt ei mitenkään pidä paikkaansa. Sotkeeko kirjoittaja siihen että tili ollut molempien nimellä?
Tai johonkin muuhun maahan. Suomessa ja muissa Pohjoismaissa naiset sai avata tilin ja hoitaa pankkiasiat itse jo 1800-luvulla.
Ketjussa mainittu nykyajan itsensäesittelyvimma, IG jne. Ja minusta monen käytös muistuttaa (lapsena)seksuaalisesti ahdistellun käytöstä. Ja itsessään tuo tyrkkyys on jonkinlaista ahdistelua myös. Toisilla oikeasti, koska ovat exhibionisteja ja saavat siitä kicksit, toiset taas esim epävarmuuttaan tai ahdistelutaustan takia. Silti, ne joiden silmille nuo näkymät tulee, voivat kokea olonsa häpäistyksi. Koska se ei yleensä ole suoraan johonkin kohdistettu, niin ei tietenkään vastaa sitä, mitä ketjussa monet kokemukset ovat, mutta ei se ole myöskään normaalia. Lisäksi monia lapsia ja nuoria ahdistaa yliseksuaalisuus ja se voi pilata ja tahrata nuoren omaa seksuaalisuutta. Minusta siis ei ole oikein, että kannustetaan johonkin persebiksuihin tms tyttöjä vain, koska oma vartalo on oma ja sitä saakin esitellä. En sano, että nämä olisivat mitenkään vapaata riistaa koskettaa tms, sanon vaan että kehityssuuntana tuollainen on epätervettä siinä missä jotkut pervolaulut ja tissikalenterit..
"Jestas sentään
mitkä kivekset
täytyy heittää ylävitoset
Jestas sentään sun kanssa vasta hauskaa ois"
"Daa dirlan dirlan daa
on sulla hauis veistoksen
ja munas liikkuu keinuen
et ole marmoria et
ja siksi voittaa dildoset"
Hah.Hah. Jestas sentään ja Dirlandaa ---Kylläpä hauskoja ralleja ja sitten kaikki yhtyy letkeään yhteyslauluun..."
Alummasta ketjua poimittu ja eipä tosiaan tällaista kuule! Limaäijät toki nimenomaan tykkäisi tuollaisista, mutta ne nuoret pojat voisi ahdistua. Hyvä esimerkki, ja erityisen hyvin "käännetty" biisi.
Vierailija kirjoitti:
Isäni ja veljeni kokivat myös oikeudekseen kommentoida vartaloani, vaikka olin hädin tuskin edes teini-iässä. Isoveli myös puristeli kehittyviä rintojani ohimennessään, mikä teki älyttömän kipeääkin henkisen loukkauksen lisäksi. Lopetti vasta kun eräs kaverinsa kommentoi järkyttyneenä: mitä helvettiä sä teet, sehän on sun sisko.
Kunnon tyyppi toi kaveri. Tuollaiset jutut oikeasti on ihan järkyttäviä ihmiselle, joka on saanut kasvaa normaalissa perheessä. Hyvä, että hän sanoi sen ääneen.
Miksi tällaista on niin paljon?? Ja jos nykyään hillitään itsensä, mutta ajatukset käyvät oman lapsen jalkovälissä, niin onko se tarpeeksi paljon parempi?
Älkää hyvät miehet, joilla on murheeksenne pedotaipumuksia, tehkö lapsia. Ja muut miehet, asialliset ja ihmisiä arvostavat ja seksuaalisesti normaalit, olkaa apuna jos näette lapsia ahdisteltavan. Ja aikuisiakin tietenkin.
Sain pari päivää sitten tietää, että ped ofiilisetäni on kuollut 72-vuotiaana koro naan. Riemu oli suunnaton ja helpotus sitäkin suunnattomampi kun kuulin.
Hänellä oli kaksi lasta (serkkuni), joista poikaa hakkasi ja pieksi hullunkiilto silmissään niin, että pojasta kasvoi vakavasti häiriintynyt huumeaddi kti ja väkiv altarikollinen. Tytärtä taas setä ra iskaili menemään sen 16 mitä lapsuudenkodissa joutui asumaan. Poika teki its emu rhan 6 vuotta sitten, tytär elää edelleen.
Tuo setä nauroi vieressä kun pienet koiransa purivat minua, kun lapsena istuin sohvannurkassa itkemässä ja yritin käsillä suojata kasvojani puremilta. Ja välillä samainen setä tuli viereen istumaan, työnsi tupakanhajuisen lapiokätensä reidelleni, siitä shortsien lahkeeseen ja sormet hapuilivat alapäätäni. Muistan pidättäneeni hengitystä ja toivoneeni, että viereisellä tuolilla istunut isäni olisi kieltänyt setää. Mutta eihän hän omaa isoveljeään kieltänyt - nauroi vain vieressä kun setä kopeloi minua ja nauroi miten on tytöllä jo "ruusu nupullaan"...
Isä puolestaan ei minuun seksua alisesti kajonnut saati kommentoinut, mutta senkin edestä hakkasi, heitteli seinille, huo rit teli ja eristi äidin puolen sukulaisista ja koulukavereista. Pistin 16-vuotiaana välit poikki sekä häneen että setääni. Nykyään olen lähemmäs 40v työkyvyttömyyseläkkeellä oleva vaikeasti ahdistunut aikuinen, jolla jäi perhe perustamatta, unelmien ammatti opiskelematta ja matkat matkustelematta.
Pelkään miehiä ja haluaisin vain pois tästä maailmasta.
Isä on sika ja veljet on sikoja. Näin se vaan menee.