"Tuosta meidän Tainasta tulee tosi pantava”
Hyi kun tuli paha olo kuin luin tuon jutun. Myös minun isäni oli tuollainen paskapääsovinisti.
Olin ehkä vasta 11 v kun isä mietti kännissä että "tuleekohan Pialle iso vai pieni pillu".
Kommentit (754)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen toistan että aika vaikuttaa, nykyiset nuoret 20v naiset eivät varmaan olekaan joutuneet kokemaan tätä. Mutta me 70-80 luvulla syntyneet tiedämme jokainen mistä tässä puhutaan.
Olen reilu 20v ja kokenut tätä, kuten myös suurin osa lapsuuden aikaisista kavereistani. Nykyaika (ja joidenkin onnekkaiden kavereiden normaalit isät) vaikutti ehkä onneksi niin, että me tajusimme jo varhaisessa teini-iässä kyseenalaistaa ja tuomita tuollaisia isien juttuja, vaikka emme niille mitään muuten voineetkaan. Onneksi tällaisia asioita tiedostetaan nykyään paremmin, kiitos mm metoon.
90-luvun alussa kaltoinkohtelua oli myös paljon. Heitä kutsutaan "väliinputoaja-sukupolveksi" hyvästä syystä. Vanhemmille tuli konkurssi tai työt lähti, rupeaa viina epätoivossa maistumaan ja siitä ne parisuhderiidat, tappelut ja lastenhakkaamiset sitten käynnistyi. Sen sukupolven ihmisillä on kolminkertaisesti mielenterveys-, alkoholi-, väkivalta-, ja huumeongelmia verrattaen kasari tai 2000-luvun muksuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok no mun äiti sano mulle monesti "susta tulee isona tosi komee" no vetäkää nyt herneet nenään ja järkyttykää.
Komea ja pantava ovat täysin eri asiat. Komean vastike naiselle on kaunis, ja omaa lastaan saa sanoa komeaksi ja kauniiksi, sillä se ei ole seksuaalissävytteinen termi. ”Pantava” tarkoittaa, että haluaisi harrastaa hänen kanssaan seksiä. Ei ole normaalia, että isä kertoo tyttärelleen, että kunhan on kasvanut hieman, niin haluaisi seksiä hänen kanssaan.
Idiootti.
No ei ole samantasoista kommentointia, mutta jostakin tuo komeaksikin sanominen voi tuntua kiusalliselta, kaikenlainen fyysisen olomuodon kommentointi ylipäänsä. Ei sen takia tarvitse nollata toisen kokemuksia, ei tämä mikään kilpailu ole että kenellä oli rankinta.
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa tällaiset jutut, tulee fyysisesti paha olo..
On luonnotonta vanhemman kiinnostua seksuaalisesti jälkeläisistään, insestiä. Tuo on hyväksikäyttöä, puhelin on jo sitäTavallaan uskon, että se on valitettavasti aika luonnollista. Mihin isä voi silmänsä laittaa, kun tytär alkaa naisellistumaan, väkisinkin näkee.
MUTTA! Kaikille ajatuksille ei ehkä voi mitään, mutta se miten siitä eteenpäin, ratkaisee. Koskaan ei pidä päästää mitään typerää tai alkukantaista suustaan, se nyt on selvä. Isän tehtävä on olla turvakallio tyttärelleen, joka suojelee kaikelta pahalta.
Mihin ajatuksiin vihjaat?
Ei isällä ole mitään ajatuksia tyttärtänsä kohtaan.
"Vihjaan" sellaisiin ajatuksiin, mitä saattaa tulla täysin viattomasti, ilman mitään toivetta tai aietta kiihottua. Esim. kun katson omia kauniita ja komeita lapsiani, jotka ovat siis nuoria aikuisia, ajattelen että he ovat kivan näköisiä, ja varmaan myös kivoja kumppaneita tuleville aviopuolisoineen, myös sängyssä.
Tietenkään en tarkoita, että olisi normaalia ITSE haluta sänkyyn omien lasten kanssa, se on sairasta!
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se, että sanotaan että kulttuurimme tukee valkoisten miesten *mahdollisuuksia* muiden alistamiseen ja objektivointiin ei tarkoita että sinua syytettäisiin yksilönä. Kuten tässä on jo moneen kertaan yritetty selittää.
Eipä ole minua tukenut juuri ollenkaan, olen ollut uhri ja perheeni naiset pääsivät pälkähästä. Siksi en tuota "mutku valkoinen mies"-ttelyä allekirjoita. Lasten kaltoinkohtelu on siitä asiassa irrallaan. Kamalia äitejäkin on olemassa eikä heidän kamaluuden takia ole mikään valkoinen mies vaan heidän oma narsisminsa. Vanhempien tekemissä lapsenmurhatilastoissa syyllinen on useammin isä kun puhutaan koulu- ja teini-ikäisestä lapsista mutta syli- ja esikouluikäisten lasten kohdilla se todennäköisempi tappaja on äiti.
Väkivalta- ja ahdistelutilastoissakin mies on naista useammin uhri mutta se mikä eroaa naisten ja miesten välillä on että naiset kokevat reilusti useammin seksuaalisävytteistä väkivaltaa tai ahdistelua "perinteisemmän" väkivallan sijaan, mikä tässä ketjussakin tulee esiin. Mielestäni on vähän rumaa tulla ketjuun missä ihmiset tuo kokemuksiaan esiin ja lietsoa sillä verukkeella täällä omaa poliittista miesvihaa ihmisten kipeiden muistojen välissä ja kustannuksella. Vie paatokseksi johonkin toiseen ketjuun, kiitos.
Unohdit nyt kertoa viimeisessä kappaleessasi että väkivaltatilastoissa mies on naista useammin uhri, mutta myöskin miehet ovat suurimmassa osassa niitä tekijöinä. Samoin miehet tappvat naisia (ex tai nykyinen) Suomessa, sen sijaan naisen tappmana mies on harvinaisuus.
Naiset kohdistavat vakavaa hengenvaarallista väkivaltaa enemmän vain juurikin pieniin lapsiin.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska tärkeintähän tähän teemaan liittyen on, että yksikään mies ei joutuisi kokemaan ikävää oloa eikä sitä, että jokin "särähtää heidän korvaan"! Varjelkoon!
Ei tärkeintä, mutta oleellista paremman keskustelun takia. Syyttömien syyttämisellä harvemmin saadaa aikaan rakentavaa keskustelua.
Menneitä tekoja ei voi kukaan muuttaa, mutta tulevan osalta jokainen voi huolehtia omasta käytöksestään sekä vaihtelevasti vaikuttaa muiden ihmisten käytökseen.
Se on jännä että sitä "parempaa kielenkäyttöä/käytöstä" vaativat aina valkoiset miehet (joskus valkoiset naiset).
Kun kyse on häiriintyneistä yksilöistä, mutta myös kulttuurisista rakenteista, jotka sallivat naisten objektivoimisen ja pikkutyttöjen seksualis.oimisen miesten taholta, niin on aivan paikallaan käyttää termiä "miehet". Koska kulttuuri sallii tämän nimenomaan kaikille miehille, vaikka suurin osa miehistä ei käytä sitä hyväkseen ainakaan niin räikeästi kuin tässä ketjussa on kuvattu.
Jos sinä et ole ahdistel ija/r.aiskaaja, niin mikään tässä ketjussa ei koske sinua ja sinun on turha tulla tänne ahdistumaan siitä. Minä olen valkoinen nainen ja luen paljon jenkkitutkijoiden ja toimittajien esseitä rasismista. Niissä usein käytetään termiä "valkoiset naiset" ja ei mitenkään hyvässä merkityksessä. Ja arvaa mitä? Minulle ei todellakaan ole tullut mieleen käydä itkemään, että "ei kaikki valkoiset naiset/en minä/särähtää niiiin korvaan" jne. Vaan olen hiljaa ja kuuntelen, ja olen alkanut miettiä, miten olen saattanut TUKEA rasistisia valtarakenteita, vaikka en ole avoimesti rasisti.
Olet selvästi käynyt jonkun intersektionaalisen feminismin peruskurssin ja kovin innoissasi siitä, kun nyt näet näitä "rakenteita" kaikkialla. Kiitos, voit poistua.
Kulttuuri olemme me kaikki, myös ne naiset ja heidän on itse päätettävä miten antavat itseään ja lapsiaan kohdella. Hyvä, että ajat ovat muuttumassa ja näitä mätäpaiseita puhkotaan, mutta tuo hurmoksellinen valtarakenteista sössöttäminen ei tässä auta.
Olin jotain 12-13 ja muistan kuinka aamiaisella istuttaessa joku toi pyykkikorista pikkuhousuni ja ne kiersivät veljien ja isän haisteltavina pöydässä, kommentteja tyyliin alkaa olemaan naisen haju jne.. naureskelivat porukalla häpeälleni, äitini muiden mukana.
Tämä oli vain yksi monista inhottavista tavoista perheessämme mm. vessassa piti joskus käydä niin, että ovi oli auki jos olin tehnyt heidän mielestään jotain epäilyttävää.
En osaa sanoa miten tämä on vaikuttanut minuun mutta miessuhteissa olin varautunut pitkään.
Lieneekö kuulunut pikkupaikkakunnan kulttuurin 90 luvulla vähän joka perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Isäni ja veljeni kokivat myös oikeudekseen kommentoida vartaloani, vaikka olin hädin tuskin edes teini-iässä. Isoveli myös puristeli kehittyviä rintojani ohimennessään, mikä teki älyttömän kipeääkin henkisen loukkauksen lisäksi. Lopetti vasta kun eräs kaverinsa kommentoi järkyttyneenä: mitä helvettiä sä teet, sehän on sun sisko.
Sama juttu. Veli läpsi mua perseelle ja puristeli rinnoista. Kerran hänen kaverinsa sitten oli näkemässä ja kysyi, että mitä vittua sä teet ja uhkasi kertoa koko koululle, että jätkä ahdistelee siskoaan. Loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit nyt kertoa viimeisessä kappaleessasi että väkivaltatilastoissa mies on naista useammin uhri, mutta myöskin miehet ovat suurimmassa osassa niitä tekijöinä. Samoin miehet tappvat naisia (ex tai nykyinen) Suomessa, sen sijaan naisen tappmana mies on harvinaisuus.
Naiset kohdistavat vakavaa hengenvaarallista väkivaltaa enemmän vain juurikin pieniin lapsiin.
- eri
Pointti oli että ei ole olemassa mitään valkoisten miesten salaliittoa pitää naiset orjuudessa ja hakattuna vaan että miehet elävät väkivaltaisemmassa todellisuudessa ylipäätään. Suomessa tänä vuonna on tappotilastot nousseet mutta vain ja ainoastaan miesuhreilla ja tapaukset ovat kaikki olleet että humalaiset syrjäytyneet miehet ovat tapelleet ja toiselta lähtenyt henki. Millä tavalla tuo väkivalta tai käytös saa jotain valkoisten miesten ajamaa joukkoagendaa eteenpäin? Ei mitenkään. Miehen paras kaveri ja pahin vihollinen on toinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy minkä takia halveksun miehiä. Niille kelpaa jopa oma tytär.
Vaikka tämän ketjun tarinat pääosin oksettavat, niin ei tulisi ikinä mieleen sanoa halveksuvani miehiä. Tunnen onneksi paljon hyviä, fiksuja ja naisia, tyttäriään ja ylipäätään ihmisiä kunnioittavia miehiä. Minun maailmankuvassani nämä hyvät miehet ovat kuitenkin onneksi suuri enemmistö ja toivottavasti näin tulee olemaankin.
Sinun tuntemasi miehet ovatkin se pieni prosentti koko pallon miehistä. Olet joko naivi tai sinisilmäinen, kun luulet ettei kyseinen toiminta ole miehille melkein kuin itsestäänselvyys. Kaikki kuitataan "vain läpällä" ja tyttö/nainen on heti tiukkapipo huumorintajuton kun ei kyseistä "huumoria" kestä. Jos miehet osaisivat käyttäytyä, niin kyseisiä Taina-tapauksia olisi vähän tai ei ollenkaan. Että se siitä sinun "kunnioittavista miehistä."
No nyt on katkeraa settiä. En todellakaan usko että pervessit insestimiehet olisivat enemmistö.
Voisikohan joku palstamies kommentoida asiaa?
Te tiedätte parhaiten.T. Eri
Oletkohan vähän liikaa sovnismia sisäistänyt, jos tarvitset miehen sanan viimeiseksi ja he tietävät mielestäsi parhaiten? :D Saanen huomauttaa että alaikäisiin sekaantuminen on tällä "pallolla" hyvin yleistä ja monissa muissa kulttuureissa täysin sallittua, ja vaikka se Suomessa on kiellettyä, ei niihin kiellon rikkomuksiin kovinkaan vakavasti käytännössä suhtauduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska tärkeintähän tähän teemaan liittyen on, että yksikään mies ei joutuisi kokemaan ikävää oloa eikä sitä, että jokin "särähtää heidän korvaan"! Varjelkoon!
Ei tärkeintä, mutta oleellista paremman keskustelun takia. Syyttömien syyttämisellä harvemmin saadaa aikaan rakentavaa keskustelua.
Menneitä tekoja ei voi kukaan muuttaa, mutta tulevan osalta jokainen voi huolehtia omasta käytöksestään sekä vaihtelevasti vaikuttaa muiden ihmisten käytökseen.
Se on jännä että sitä "parempaa kielenkäyttöä/käytöstä" vaativat aina valkoiset miehet (joskus valkoiset naiset).
Kun kyse on häiriintyneistä yksilöistä, mutta myös kulttuurisista rakenteista, jotka sallivat naisten objektivoimisen ja pikkutyttöjen seksualis.oimisen miesten taholta, niin on aivan paikallaan käyttää termiä "miehet". Koska kulttuuri sallii tämän nimenomaan kaikille miehille, vaikka suurin osa miehistä ei käytä sitä hyväkseen ainakaan niin räikeästi kuin tässä ketjussa on kuvattu.
Jos sinä et ole ahdistel ija/r.aiskaaja, niin mikään tässä ketjussa ei koske sinua ja sinun on turha tulla tänne ahdistumaan siitä. Minä olen valkoinen nainen ja luen paljon jenkkitutkijoiden ja toimittajien esseitä rasismista. Niissä usein käytetään termiä "valkoiset naiset" ja ei mitenkään hyvässä merkityksessä. Ja arvaa mitä? Minulle ei todellakaan ole tullut mieleen käydä itkemään, että "ei kaikki valkoiset naiset/en minä/särähtää niiiin korvaan" jne. Vaan olen hiljaa ja kuuntelen, ja olen alkanut miettiä, miten olen saattanut TUKEA rasistisia valtarakenteita, vaikka en ole avoimesti rasisti.
Olet selvästi käynyt jonkun intersektionaalisen feminismin peruskurssin ja kovin innoissasi siitä, kun nyt näet näitä "rakenteita" kaikkialla. Kiitos, voit poistua.
Kulttuuri olemme me kaikki, myös ne naiset ja heidän on itse päätettävä miten antavat itseään ja lapsiaan kohdella. Hyvä, että ajat ovat muuttumassa ja näitä mätäpaiseita puhkotaan, mutta tuo hurmoksellinen valtarakenteista sössöttäminen ei tässä auta.
Ei ole kyse hurmoksesta eikä sössöttämisestä. Rakenteet näkyvät esimerkiksi siinä tosiseikassa, että tässäkin ketjussa kymmenet naiset kertovat ihan kourimisesta ja tirkistelystä isänsä, veljiensä ja setiensä taholta, mutta miehiä ei vastaavasti löydy jotka olisivat kokeneet samaa äitinsä, siskojensa tai tätiensä osalta ("komea poika" - kommentit ovat aivan eri asia). Tai siinä, että ahdistelijoista valtaosa on miehiä. Tai siinä, että r.aiskaaja voi päästä vapaaksi, jos uhri ei ole selkeästi sanonut "ei". Tai siinä, että kun setä kommentoi veljentytön rintoja ja pantavuutta, muut sukulaiset hyssyttelevät, että se nyt vaan on tuollainen. Tai siinä, että miehet keskeyttävät naiset ja puhuvat päälle paljon useammin kuin päinvastoin
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0098261X.2019.1637309?journ…
Vierailija kirjoitti:
Olin jotain 12-13 ja muistan kuinka aamiaisella istuttaessa joku toi pyykkikorista pikkuhousuni ja ne kiersivät veljien ja isän haisteltavina pöydässä, kommentteja tyyliin alkaa olemaan naisen haju jne.. naureskelivat porukalla häpeälleni, äitini muiden mukana.
Tämä oli vain yksi monista inhottavista tavoista perheessämme mm. vessassa piti joskus käydä niin, että ovi oli auki jos olin tehnyt heidän mielestään jotain epäilyttävää.
En osaa sanoa miten tämä on vaikuttanut minuun mutta miessuhteissa olin varautunut pitkään.
Reipas perhe 🤔
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, eihän näitä tahdo uskoa todeksikaan. Aikuisena miehenäkin leuka putoaa pöytään kun näitä lukee. Miten erilaisia kokemuksi ihmisillä voi olla ja miten sokea sille on, jos ei omassa piirissä sellaista ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se, että sanotaan että kulttuurimme tukee valkoisten miesten *mahdollisuuksia* muiden alistamiseen ja objektivointiin ei tarkoita että sinua syytettäisiin yksilönä. Kuten tässä on jo moneen kertaan yritetty selittää.
Eipä ole minua tukenut juuri ollenkaan, olen ollut uhri ja perheeni naiset pääsivät pälkähästä. Siksi en tuota "mutku valkoinen mies"-ttelyä allekirjoita. Lasten kaltoinkohtelu on siitä asiassa irrallaan. Kamalia äitejäkin on olemassa eikä heidän kamaluuden takia ole mikään valkoinen mies vaan heidän oma narsisminsa. Vanhempien tekemissä lapsenmurhatilastoissa syyllinen on useammin isä kun puhutaan koulu- ja teini-ikäisestä lapsista mutta syli- ja esikouluikäisten lasten kohdilla se todennäköisempi tappaja on äiti.
Väkivalta- ja ahdistelutilastoissakin mies on naista useammin uhri mutta se mikä eroaa naisten ja miesten välillä on että naiset kokevat reilusti useammin seksuaalisävytteistä väkivaltaa tai ahdistelua "perinteisemmän" väkivallan sijaan, mikä tässä ketjussakin tulee esiin. Mielestäni on vähän rumaa tulla ketjuun missä ihmiset tuo kokemuksiaan esiin ja lietsoa sillä verukkeella täällä omaa poliittista miesvihaa ihmisten kipeiden muistojen välissä ja kustannuksella. Vie paatokseksi johonkin toiseen ketjuun, kiitos.
Kuule, rakenteista puhuminen on hyvinkin relevanttia ja niiden tajuaminen on erittäin vapauttava kokemus monille ahdistelluille, kuten tässäkin ketjussa ovat monet uhrit maininneet ja rakenteista puhuvia on yläpeukutettu runsaasti). Sinun isäsi oli häiriintynyt mutta hänen häiriintynyt käytöksensä ei suoraan sovi näihin valtarakenteisiin, joista täälläkin keskustellaan. Se ei tarkoita että niitä ei olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse hurmoksesta eikä sössöttämisestä. Rakenteet näkyvät esimerkiksi siinä tosiseikassa, että tässäkin ketjussa kymmenet naiset kertovat ihan kourimisesta ja tirkistelystä isänsä, veljiensä ja setiensä taholta, mutta miehiä ei vastaavasti löydy jotka olisivat kokeneet samaa äitinsä, siskojensa tai tätiensä osalta ("komea poika" - kommentit ovat aivan eri asia). Tai siinä, että ahdistelijoista valtaosa on miehiä. Tai siinä, että r.aiskaaja voi päästä vapaaksi, jos uhri ei ole selkeästi sanonut "ei". Tai siinä, että kun setä kommentoi veljentytön rintoja ja pantavuutta, muut sukulaiset hyssyttelevät, että se nyt vaan on tuollainen. Tai siinä, että miehet keskeyttävät naiset ja puhuvat päälle paljon useammin kuin päinvastoin
Se kai on pakko myöntää, että näitä sikalijoita on miehissä selvästi enemmän kuin naisissa. Mutta rakenteellisuus viittaisi siihen, että tässäkin maassa olisi kaikkien miesten kesken sovittu, että näin toimitaan ja kaikkien miesten mielestä asia on ihan ok. Ihan naurettavia salaliittoteorioita nämä rakennehöpötykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas perhe 🤔
Äärimmäisen häiriintynyttä.
Alkoholisti-isäni uhkasi avata vessan oven, jos vettä lasketaan hänen mielestään liikaa. Teki tätä kahdelle nuoremmalle siskolleni etupäässä. Keksi koko ajan uutta jäynää ja vittuilun aihetta. Äitini on yhtä häiriintynyt. Yhdessä kaivoivat veljeni tyttöystävän tavaroita ja nuuskivat sieltä löytyneitä alushousuja. Sisareni ja minä aloimme jo varhaisessa vaiheessa pesemään itse omat alusvaatteemme ja kuivattamaan ne vaatekaapissa. Lukioaikana alusvaatteitani oli monesti pengottu ja liivejä ja alushousuja saattoi välillä löytyä ihme paikoista. Äiti on aina halveksinut minua, minä ja sisareni olemme kuulemma läskiperseisiä emäntiä kun vartalomme eroaa omastaan. Kun olin lapsi niin tämä puhui sairaita siitä, että minulle kasvaa samanlaiset roikku-utareet kuin hänen anopillaan on. Ko. henkilö myös saattaa yllättäen kaivaa makkaran kaapista ja pitää sitä kuin kalua ja tehdä naintiliikkeitä ilmaan. Lähes 60-vuotias akka kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän kyllä kaikki nuo sinun teesisi, olen tuota teidän kulttianne seurannut rapakon takaa tulevien kanavien kautta jo pitkään. Olet aivopesun uhri, joten näet kaiken nyt noiden rakenteidesi kautta etkä malta olla julistamatta niiden ilosanomaa kaikille. Normaali ihminen lähtee kuitenkin liikkeelle yksilön vastuusta, eikä jahtaa mitään salaliittoja. Uhreja ei auta tuo sinun maalailusi ja miesten yleinen leimaaminen sukupuolensa ja ilmeisesti ihonvärinsäkin perusteella, vaan pitää laittaa nämä ahdistelijat yksilötasolla vastuuseen tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, eihän näitä tahdo uskoa todeksikaan. Aikuisena miehenäkin leuka putoaa pöytään kun näitä lukee. Miten erilaisia kokemuksi ihmisillä voi olla ja miten sokea sille on, jos ei omassa piirissä sellaista ole ollut.
Hieno kädenojennus sinulta naisille, että vaikket tahdo uskoa (kuka tämmöistä paskaa haluaisikaan uskoa todeksi!), myönnät että varmasti me kymmenet ja kymmenet naiset emme valehtele asiasta.
Se on vielä pakko sanoa, että ne ahdistelijamiehet usein tekevät tekonsa erittäin sniikisti, niin ettei ole välttämättä muita todistajia, kuin tekijä ja kohde. Eri asia tietysti nämä koko perheen vinksahtaneet pikkuhousunhaistelut :( mutta noin yleensä miehet varmasti tietävät, ettei se kommentointi ja kouriminen ole soveliasta niiden normaalien kanssamiesten keskuudessa, mutta silti sitä tapahtuu ihan tiloissa, joissa on läsnä muitakin miehiä. Esimerkkinä oman isäni 50-vuotisjuhlat, jossa oli paikalla isäni lisäksi paljon sukulaisia, olin 16. Oleilimme takapihalla, josta lähdimme isäni johdolla valumaan sisätiloihin. Jäin ihan hiukan jälkeen, ja kanssani jättäytyi tätini mies. Ihan vaivihkaa hän ehti pilaamaan juhlatunnelmani tokaisemalla hiljaa, kuinka ei voi olla huomaamatta että rintani ovat kauniisti kasvaneet. Pienenpieni kommentti, hän varmaan mielessään tarkoittanut "hyvää", mutta muistan ikuisesti sen kylmäävän tunteen minkä sain sisuksiini.
Ja minä häpesin itseäni, häpesin kesämekkoani ja että olin pukeutunut liian tyrkysti. Ei saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno kädenojennus sinulta naisille, että vaikket tahdo uskoa (kuka tämmöistä paskaa haluaisikaan uskoa todeksi!), myönnät että varmasti me kymmenet ja kymmenet naiset emme valehtele asiasta.
Se on vielä pakko sanoa, että ne ahdistelijamiehet usein tekevät tekonsa erittäin sniikisti, niin ettei ole välttämättä muita todistajia, kuin tekijä ja kohde. Eri asia tietysti nämä koko perheen vinksahtaneet pikkuhousunhaistelut :( mutta noin yleensä miehet varmasti tietävät, ettei se kommentointi ja kouriminen ole soveliasta niiden normaalien kanssamiesten keskuudessa, mutta silti sitä tapahtuu ihan tiloissa, joissa on läsnä muitakin miehiä. Esimerkkinä oman isäni 50-vuotisjuhlat, jossa oli paikalla isäni lisäksi paljon sukulaisia, olin 16. Oleilimme takapihalla, josta lähdimme isäni johdolla valumaan sisätiloihin. Jäin ihan hiukan jälkeen, ja kanssani jättäytyi tätini mies. Ihan vaivihkaa hän ehti pilaamaan juhlatunnelmani tokaisemalla hiljaa, kuinka ei voi olla huomaamatta että rintani ovat kauniisti kasvaneet. Pienenpieni kommentti, hän varmaan mielessään tarkoittanut "hyvää", mutta muistan ikuisesti sen kylmäävän tunteen minkä sain sisuksiini.
Ja minä häpesin itseäni, häpesin kesämekkoani ja että olin pukeutunut liian tyrkysti. Ei saatana.
Nämä kullilla ajattelevat ihmisperseet saattavat tosiaan jopa ajatella, että kyseessä on kohteliaisuus, koska näkevät naisen ja tytön vain objektina ja omien himojensa kohteena. Koko ajattelu on värittynyt tuolla ja sitä naista ja tyttöä ei nähdä edes tuntevana ihmisenä. Tosiasiassa ihmisyyden puute loistaa näistä ihmisperseistä, jotka eivät kykene arvioimaan omaa toimintaansa lainkaan objektiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa tällaiset jutut, tulee fyysisesti paha olo..
On luonnotonta vanhemman kiinnostua seksuaalisesti jälkeläisistään, insestiä. Tuo on hyväksikäyttöä, puhelin on jo sitäTavallaan uskon, että se on valitettavasti aika luonnollista. Mihin isä voi silmänsä laittaa, kun tytär alkaa naisellistumaan, väkisinkin näkee.
MUTTA! Kaikille ajatuksille ei ehkä voi mitään, mutta se miten siitä eteenpäin, ratkaisee. Koskaan ei pidä päästää mitään typerää tai alkukantaista suustaan, se nyt on selvä. Isän tehtävä on olla turvakallio tyttärelleen, joka suojelee kaikelta pahalta.
Mihin ajatuksiin vihjaat?
Ei isällä ole mitään ajatuksia tyttärtänsä kohtaan.
"Vihjaan" sellaisiin ajatuksiin, mitä saattaa tulla täysin viattomasti, ilman mitään toivetta tai aietta kiihottua. Esim. kun katson omia kauniita ja komeita lapsiani, jotka ovat siis nuoria aikuisia, ajattelen että he ovat kivan näköisiä, ja varmaan myös kivoja kumppaneita tuleville aviopuolisoineen, myös sängyssä.
Tietenkään en tarkoita, että olisi normaalia ITSE haluta sänkyyn omien lasten kanssa, se on sairasta!
N52
N49 täällä, kolme aikuista poikaa. Komeita ovat todellakin, isäänsä enimmäkseen tulleita. En ole koskaan kuitenkaan miettinyt kuitenkaan minkälaisia ovat petipuuhissa partnerinsa kanssa.
En osaa sanoa kumpa meistä on kummalisempi?
Oma isäni käveli munasillaan , läpsi äitiä perseelle ja ehdotteli että mentäiskö päikkäreille makkariin ym. Äiti hihitteli kuin teinityttö. Kun veli alkoi seurustella, sulkeutuivat tyttökaverinsa kanssa ulkosaunaan panemaan ja isä kävi kyttäämässä ikkunasta sekä raportoimassa äidille. Kun minä tulin sitten murroikään, isä huuteli että " tyttärellä on paremmat lollot kuin vaimolla " ja ihmetteli, miksei minulla vielä 12-vuotiaana ollut poikakaveria. Tulos: minusta kasvoi paheksuva, seksuaalisuuteen likaisena suhtautuva siveyden sipuli. Ja välit vanhempiini ovat huonot.