Luulin ja uskoin pitkään, että Jumala vastaa rukouksiin. Nyt 40 v ikäisenä on myönnettävä, ei kuule eikä vastaa.
Parempi kun ei usko mihinkään vaan tekee työtä ja toimii asioiden eteen.
Kommentit (477)
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en ole jumalaan uskonut. Silti olen terve, minulla on hyvä rakas puoliso, 2 tervettä lasta. On vakituinen työ ja hyvä vakaa elämä. En ole tarvinnut Jumalaa ja rukouksia. Miten tämän selittäisitte? Palanko helvetissä kun en usko muuhun kuin itseeni, vaikka mitään pahaa en ole kenellekään tehnyt?
Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon, mutta jos et häneen usko niin joudut helvettiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on vastattu. Elämänfilosofiani on tosin erilainen kuin sinulla. En uskoa, että Jumala vastaa niin, että tipauttelee vastauksia syliin, vaan uskon, että Jumala avaa ovia ja antaa mahdollisuuksia, ja sen jälkeen itse on tehtävä työtä ja toimittava asioiden eteen.
Tämä. Todella naivia ajatella että jumala ”ilmestyy” parrallisena ukkona eteesi ja ojentaa kaiken mitä olet halunnut, ei se niin toimi. Jumala antaa voimaa itse toimia elämänsä eteen ja juurikin avaa ovia joista on itse käveltävä läpi.
Ei ole vaadittu missään Jumalan ilmestyvän parrallisena kenenkään eteen. On vain esitetty rukouspyyntöjä, johin ei ole vastattu mitään. Kun tämä on järestään kaava, ettei rukouksiin vastata, niin sen seurauksena on aika luonnollista miettiä, onko rukouksessa mitään mieltä. Mitäpä jos rukoukseen käytetyn ajan keittäisi vaikka kahvia?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu minulla. Olin ennen syvästi uskovainen ja nyt mietin joskus onko Jumalaa edes olemassa. Toki rukouksiini on joskus myös vastattu, mutta kun olen vuodesta toiseen rukoillut tiettyjen isojen asioiden puolesta, niitä en ole saanut. Vaikka kysymys on ollut loppujen lopuksi ihan tavallisista asioista kuten perheestä, työstä, terveydestä jne.
Minulle on tosin lapsesta saakka aika naivisti opetettu, että Jumala antaa vaikka puolison ja lapset. Ihan kuin sen eteen ei tarvitsisi mitään tehdä itse. Joten olin kyllä itsekin aika tyhmä kun uskoin tuollaiseen.
Aika sama. Lapset jäi saamatta, puolisokin oletettavasti. Enkä rukoillut edes mitään kuolemansairaan parantamista vaan voimaa kestää se tms. mutta niin heikoille jouduin, että rimaa hipoen selvisin.
Ihmiset on niin itsekkäitä ja minä keskeisiä et onko ihme et Jumala /Jeesus ei vastaa.
Ainakin olen sen oppinut et kristinuskosta ei ole kysymys oikeudenmukaisuudesta, eli kun rukoilet niin rukoile Jumalan tahtoa,, monesti ne rukoukset ei ole itsestään selvyyksiä et saisit sellaisen vastauksen kuin sinä haluat
Uskoon se perustuu, ja rukous taistelua pitäisi käydä, sitkeyttä ja kärsivällisyyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂
Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.
Todistustaakka on sillä, joka väittää, että jotakin on.
En ole väittänyt mitään. Mielestäni Jumalan olemassaoloa ei voi järjellisesti ja tieteellisesti todistaa mutta ei myöskään kumota. Tuota opettaa käsittääkseni myös tiede.
Tietysti yksi järkisyy Jumalan olemassaololle voisi olla se, että maailma, ihmiset eläimet sun muut ovat muuten syntyneet tyhjästä, joten jonkun on täytynyt tehdä ne tai laittaa alkuun. Ihmiset ja eläimet näyttävät siltä kuin ne olisi oikeasti joku suunnitellut. Pelkkä evoluutio olisi tuskin tehnyt hevosesta tai ihmisestä niin täydellistä. Tosin tämä on vain minun teoriaani, joku voi nähdä asiat eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂
Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.
Tähän olisikin aika mielenkiintoista saada todistusaineisto :D
Vakavasti sairaat pienet viattomat lapset.
Ei riitä todisteeksi. Kristinuskon mukaan maailma on pahan ja synnin vallassa ja täällä on sairauksia, myös lapsilla. Ja jos se sairas ja viaton lapsi kuolee, niin se menee sen jälkeen taivaaseen, jossa sillä on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän olisikin aika mielenkiintoista saada todistusaineisto :D
Vakavasti sairaat pienet viattomat lapset.
Ei riitä todisteeksi. Kristinuskon mukaan maailma on pahan ja synnin vallassa ja täällä on sairauksia, myös lapsilla. Ja jos se sairas ja viaton lapsi kuolee, niin se menee sen jälkeen taivaaseen, jossa sillä on hyvä olla.
Mutta kukaan ei ole viaton, vaan olemme kaikki perisynnin alaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millä motiivilla rukoilit, mutta ainakin minun mielestäni rukouksen tarkoitus ei ole se, että Jumala täyttäisi meidän tarpeitamme, vaan se, että me opettelisimme Jumalan tahtoon alistumista. Olen siis minäkin varmaan miljoonia ja miljoonia kertoja rukoillut lottovoittoa. Ja perustellut Jumalalle tosi hyvin, miksi se olisi tarpeellista ja järkevää. Mutta valitettavasti Jumala arvostaa köyhyyttä...
Jumala myös täyttää ihmisen tarpeita mikäli on olemassa.
Ja on eri asia rukoilla lottovoittoa kuin vaikka sairaudesta paranemista tai ystäviä, jos on yksinäinen. Lottovoiton saaminen ei ole kenellekään välttämätöntä, mutta sairauksia ei välttämättä kestä tai yksinäisyyttä, ja se voi johtaa pahimmillaan vaikka itsemurhaan. Ja uskovaisten mielestä itsemurhan tekeminenkin on syntiä.
Jos tuollaisinkaan rukouksiin ei vastata niin onko se ihme, jos ihmiseltä menee myös usko.
Uskon idea on antaa voimat kestää sairautta, yksinäisyyttä, vankeutta, kidutusta, epäoikeudenmukaisuutta, kuolemaa ja tuhoa. Uskon tehtävä ei ole poistaa niitä täältä maan päältä. Tämä on rangaistussiirtola, johon esivanhempamme aikanaan jaettiin. Kristityn pitäisi kestää kaikki tietäen, että tulossa on se oikea koti ja helpotus (siis taivaassa kuoleman jälkeen). Toisaalta uskovien yhteisö toimii Jumalan välikätenä esim. yksinäisyysongelmassa. Jos kristityt toimisivat kuten Jumala haluaa, ei ainakaan kristittyjen kesken olisi yksinäisyyttä. Ei myöskään uskosta osattomilla heidän lähipiirissään...
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en ole jumalaan uskonut. Silti olen terve, minulla on hyvä rakas puoliso, 2 tervettä lasta. On vakituinen työ ja hyvä vakaa elämä. En ole tarvinnut Jumalaa ja rukouksia. Miten tämän selittäisitte? Palanko helvetissä kun en usko muuhun kuin itseeni, vaikka mitään pahaa en ole kenellekään tehnyt?
En tiedä onko Helvettiä olemassa tai kuka sinne joutuu ja millä perusteella. Joten tuohon en osaa vastata.
Sen sijaan kun sanoit, että et ole tehnyt mitään pahaa kenellekään, niin se ei voi pitää paikkansa. Jokainen ihminen on varmasti tehnyt edes joskus jotakin pahaa jollekin. Riidellyt jonkun kanssa, satuttanut jotakin, ei ole antanut apua sitä tarvitsevalle tms. Sekin on pahan tekemistä, jos ei auta heikommassa asemassa olevia. Joten et sinäkään ole täydellinen.
Tuolla perusteella voisit joutuakin viimeiselle tuomiolle tekemään tiliä synneistäsi kuten muutkin ihmiset. Jos oletetaan, että sellainen on tulossa.
Olen just matkalla kirkkoherranvirastoon laittamaan eroakirkosta lappusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin. Todistustaakka on sillä, joka esittää väitteen. Eli sinä väität, että jumala on olemassa - sinä esität todisteet että näin on. Muutenhan kuka vain voisi väittää ihan mitä tahansa ja vaatia muita todistamaan, että se ei ole totta. Loputon suo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on vastattu. Elämänfilosofiani on tosin erilainen kuin sinulla. En uskoa, että Jumala vastaa niin, että tipauttelee vastauksia syliin, vaan uskon, että Jumala avaa ovia ja antaa mahdollisuuksia, ja sen jälkeen itse on tehtävä työtä ja toimittava asioiden eteen.
Tämä. Todella naivia ajatella että jumala ”ilmestyy” parrallisena ukkona eteesi ja ojentaa kaiken mitä olet halunnut, ei se niin toimi. Jumala antaa voimaa itse toimia elämänsä eteen ja juurikin avaa ovia joista on itse käveltävä läpi.
Ei ole vaadittu missään Jumalan ilmestyvän parrallisena kenenkään eteen. On vain esitetty rukouspyyntöjä, johin ei ole vastattu mitään. Kun tämä on järestään kaava, ettei rukouksiin vastata, niin sen seurauksena on aika luonnollista miettiä, onko rukouksessa mitään mieltä. Mitäpä jos rukoukseen käytetyn ajan keittäisi vaikka kahvia?
Senkus keität, sama se minulle on. Jos kertoisit elämäntarinasi löytäisin sieltä miljoona juttua jotka ovat kääntyneet parhain päin jumalan ansiosta, mutta sinusta ne ovat vain sattumaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee sitä netin kautta? Varmaan ihan hyvä ratkaisu sinulle, jos et halua kuulua enää kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin. Todistustaakka on sillä, joka esittää väitteen. Eli sinä väität, että jumala on olemassa - sinä esität todisteet että näin on. Muutenhan kuka vain voisi väittää ihan mitä tahansa ja vaatia muita todistamaan, että se ei ole totta. Loputon suo.
Ei tuossa edellisessä viestissä kukaan väitä, että Jumala on olemassa. Siihen annettiin vastaus aiemmassa viestissä, lue se.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen eronnut jo vuosia sitten vaikka uskon kyllä jumalaan :)
Minä en usko jumalaan ja kenenkään on ihan turha yrittää todistella jotain muuta.
Minulle jumala antoi parantumattomaan taudin joka vaikeuttaa elämääni, parantaakseen elämääni. Kuulostaa hassulta, mutta niin se on. Ilman tätä olisin jatkanut vanhaa elämääni, eikä minulla olisi mitään mitä minulla nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko jumalaan ja kenenkään on ihan turha yrittää todistella jotain muuta.
Ketään ei kiinnosta yhtään mihin uskot tai et usko. Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Uhraa härkä. Polttouhrin tuoksu miellyttää Herraa.
Mutta oma härkä. Älä uhraa naapurin härkää, sillä Herra Jumala suuttuu kovasti jos tarjoat varastettua uhrihärkää.
(Varmuuden vuoksi, koska AV:lla on aika paljon mt-tapauksia, tulkoon sanotuksi että Jumala ilmoitti UT:ssa että sen eläinten uhraamisen pitää loppua, kun Kristus antoi itsensä kertakaikkisen riittävänä uhrina meidän puolestamme. Älä siis uhraa härkää. Äläkä lammasta.)
On Jumalallakin Jeesus ja enkelit apuna.