Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin ja uskoin pitkään, että Jumala vastaa rukouksiin. Nyt 40 v ikäisenä on myönnettävä, ei kuule eikä vastaa.

Vierailija
18.11.2019 |

Parempi kun ei usko mihinkään vaan tekee työtä ja toimii asioiden eteen.

Kommentit (477)

Vierailija
41/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla. Olin ennen syvästi uskovainen ja nyt mietin joskus onko Jumalaa edes olemassa. Toki rukouksiini on joskus myös vastattu, mutta kun olen vuodesta toiseen rukoillut tiettyjen isojen asioiden puolesta, niitä en ole saanut. Vaikka kysymys on ollut loppujen lopuksi ihan tavallisista asioista kuten perheestä, työstä, terveydestä jne.

Minulle on tosin lapsesta saakka aika naivisti opetettu, että Jumala antaa vaikka puolison ja lapset. Ihan kuin sen eteen ei tarvitsisi mitään tehdä itse. Joten olin kyllä itsekin aika tyhmä kun uskoin tuollaiseen.

Uskonto kertoo jo nimessään, että siinä ei kyseenalaisteta jumalan olemassaoloa. Sinä uskot sen olevan olemassa tai sit et ole uskovainen. Uskotko johonkin, jota ei mitenkään pystytä todistamaan vai et?

No minä kirjoitinkin, että olin ennen uskovainen. Nykyään olen varmaan jotain uskovaisen ja agnostikon väliltä. En halua uskoa, että tämä maailma on syntynyt täysin tyhjästä ja minulle on kyllä aiemmin tapahtunut elämässä asioita, jotka viittaavat  Jumalan tai jonkun korkeamman voiman olemassaoloon. Tosin järjellisestihän sitä ei voi todistaa, että asia on niin. Ja rukouksiin ei vastata, ainakaan kunnolla. Joten nykyään taidan olla epäilijä, se olisi varmasti sopivin sana.

Vierailija
42/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole automaatti. Kaikki rukousvastaukset eivät ole sellaisia joita haluamme. Isä meidän -rukouksessa joka lienee kaikille opetettu rippikoulussa sanotaan mm. tapahtukoon sinun tahtosi.

Tämä "Jumala ei ole automaatti" on yksi tunnetuimmpista uskovien selityksistä, kun Jumala ei toimi. 

Ei toimi? Miten joku kuvitteelinen hahmo voisikaan toimia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tee työtä ja rukoile". Kuka viisas noin sanoikaan...

Meikämanne

Vierailija
44/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole automaatti. Kaikki rukousvastaukset eivät ole sellaisia joita haluamme. Isä meidän -rukouksessa joka lienee kaikille opetettu rippikoulussa sanotaan mm. tapahtukoon sinun tahtosi.

Tämä "Jumala ei ole automaatti" on yksi tunnetuimmpista uskovien selityksistä, kun Jumala ei toimi. 

Niin? Miksi Jumalan pitäisi olla automaatti? Jumala on Luojamme.

Vierailija
45/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä kirjoitinkin, että olin ennen uskovainen. Nykyään olen varmaan jotain uskovaisen ja agnostikon väliltä. En halua uskoa, että tämä maailma on syntynyt täysin tyhjästä ja minulle on kyllä aiemmin tapahtunut elämässä asioita, jotka viittaavat  Jumalan tai jonkun korkeamman voiman olemassaoloon. Tosin järjellisestihän sitä ei voi todistaa, että asia on niin. Ja rukouksiin ei vastata, ainakaan kunnolla. Joten nykyään taidan olla epäilijä, se olisi varmasti sopivin sana.

Samoin on käynyt minulle. Olen tavallaan kristitty agnostikko. En vain taivu enää uskovien tietynlaiseen lapsellisuuteen ja itsekritiikittömyyteen. 

Vierailija
46/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Miksi Jumalan pitäisi olla automaatti? Jumala on Luojamme.

Se sinun jumalasi muiden joukossa olis pitäny jättää sinne keskiajalle, silloin vielä jumalilla oli tärkee rooli. Nykyisin pärjäämme jo ilman jumaluskomuksia.

Vierailija
47/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoilit väärin, et ollut täysin vilpitön, jumalalla oli muita aikeita, Jumala vastasi, muttet kuunnellut jne.

heh heh. Ympäripyöreää hölinää. Tuota kuulee just uskovilta selitksenä, kun heidän Herransa ei toimi.

Taisi olla sarkasmia muttet huomannut:)

Vierailija
48/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millä motiivilla rukoilit, mutta ainakin minun mielestäni rukouksen tarkoitus ei ole se, että Jumala täyttäisi meidän tarpeitamme, vaan se, että me opettelisimme Jumalan tahtoon alistumista. Olen siis minäkin varmaan miljoonia ja miljoonia kertoja rukoillut lottovoittoa. Ja perustellut Jumalalle tosi hyvin, miksi se olisi tarpeellista ja järkevää. Mutta valitettavasti Jumala arvostaa köyhyyttä...

Jumala myös täyttää ihmisen tarpeita mikäli on olemassa.

Ja on eri asia rukoilla lottovoittoa kuin vaikka sairaudesta paranemista tai ystäviä, jos on yksinäinen. Lottovoiton saaminen ei ole kenellekään välttämätöntä, mutta sairauksia ei välttämättä kestä tai yksinäisyyttä, ja se voi johtaa pahimmillaan vaikka itsemurhaan. Ja uskovaisten mielestä itsemurhan tekeminenkin on syntiä.

Jos tuollaisinkaan rukouksiin ei vastata niin onko se ihme, jos ihmiseltä menee myös usko.

Vierailija
49/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoilit väärin, et ollut täysin vilpitön, jumalalla oli muita aikeita, Jumala vastasi, muttet kuunnellut jne.

heh heh. Ympäripyöreää hölinää. Tuota kuulee just uskovilta selitksenä, kun heidän Herransa ei toimi.

Taisi olla sarkasmia muttet huomannut:)

Niin oli, vaikee laji :D

Vierailija
50/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on voinut antaa sinulle jotain parempaa kuin mitä rukoilit.

Vierailija
51/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂

Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.

Eihän tässä keskustelussa nyt käydä keskustelua Jumalan olemassaolosta vaan siitä vastaako hän rukouksiin ja onko rukouksella merkitystä.

Eli kierretään aihetta, kun ei osata vastata suoraan kysymykseen. Okei, eli todistetta tuohon väitteeseen ei ole.

Vierailija
52/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millä motiivilla rukoilit, mutta ainakin minun mielestäni rukouksen tarkoitus ei ole se, että Jumala täyttäisi meidän tarpeitamme, vaan se, että me opettelisimme Jumalan tahtoon alistumista. Olen siis minäkin varmaan miljoonia ja miljoonia kertoja rukoillut lottovoittoa. Ja perustellut Jumalalle tosi hyvin, miksi se olisi tarpeellista ja järkevää. Mutta valitettavasti Jumala arvostaa köyhyyttä...

Jumala myös täyttää ihmisen tarpeita mikäli on olemassa.

Ja on eri asia rukoilla lottovoittoa kuin vaikka sairaudesta paranemista tai ystäviä, jos on yksinäinen. Lottovoiton saaminen ei ole kenellekään välttämätöntä, mutta sairauksia ei välttämättä kestä tai yksinäisyyttä, ja se voi johtaa pahimmillaan vaikka itsemurhaan. Ja uskovaisten mielestä itsemurhan tekeminenkin on syntiä.

Jos tuollaisinkaan rukouksiin ei vastata niin onko se ihme, jos ihmiseltä menee myös usko.

Jos tuota laettaisiin tutkia, niin veikkaisin, ettei rukoilemisella ole mitään tekemistä sairaudesta paranemisen tai ystävän löytymisen kanssa. Uskovaiselle se vaan on automaattisesti jumalan ansiota, jos niin käy.

Vierailija
53/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä parempaa ja milloin? No sitä vielä odotellessa.

Vierailija
54/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vastattu. Elämänfilosofiani on tosin erilainen kuin sinulla. En uskoa, että Jumala vastaa niin, että tipauttelee vastauksia syliin, vaan uskon, että Jumala avaa ovia ja antaa mahdollisuuksia, ja sen jälkeen itse on tehtävä työtä ja toimittava asioiden eteen. 

Tämä. Todella naivia ajatella että jumala ”ilmestyy” parrallisena ukkona eteesi ja ojentaa kaiken mitä olet halunnut, ei se niin toimi. Jumala antaa voimaa itse toimia elämänsä eteen ja juurikin avaa ovia joista on itse käveltävä läpi.

Vierailija
55/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, tai sitten huonompaa. Tosin sitä ei välttämättä antanut Jumala, se voi olla pelkkää sattumaakin.

Vierailija
56/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoile kovempaa!

Entä jos sekään ei auta? Kokeiltu on. ERI

Oletko ajatellut kilpailuttaa jumalia? Jos Jehovan signaali sinun alueellasi on heikko, voisit kokeilla muita vaihtoehtoja, kuten Luciferia. Häneltä saat yleensä hyviä diilejä, eikä maksa kuin yhden sielun.

Kyllä mä heikkona hetkenä olen Lusseakin rukoillut, v-mäinen kaveri, vastas vielä huonommin kuin tää kristinuskon Jumala.

Vierailija
57/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂

Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.

Tähän olisikin aika mielenkiintoista saada todistusaineisto :D

Vakavasti sairaat pienet viattomat lapset.

Vierailija
58/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin jumalalta viinapulloa ja tänä aamuna se sitten löytyikin talon edestä nurmikolta. Tyhmä kun olin etten tajunnu rukoilla sitä viinaakin siihen pulloon.

Vierailija
59/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole jumalaan uskonut. Silti olen terve, minulla on hyvä rakas puoliso, 2 tervettä lasta. On vakituinen työ ja hyvä vakaa elämä. En ole tarvinnut Jumalaa ja rukouksia. Miten tämän selittäisitte? Palanko helvetissä kun en usko muuhun kuin itseeni, vaikka mitään pahaa en ole kenellekään tehnyt?

Vierailija
60/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mä oon ajatellut että ne rukoukset eivät saa suoraa vastausta, uskoi sitten minkä nimiseen jumalaan taha, vaan ne rukous vastaukset on niitä vaikeita elämäntilanteita, joista olet selvinnyt. Ja sitten sinun on mahdollista tukea muita jotka käy samoja asioita läpi...

Mäkin olen kuullut, että jos vaikka rukoilee voimaa vastustaa kiusauksia, niin se vastaus voi sitten olla, että niitä vastustettavia kiusauksia tulee lisää. Ja vastustamalla niitä saa sitä kykyä vastustaa aina isompia kiusauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän