Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin ja uskoin pitkään, että Jumala vastaa rukouksiin. Nyt 40 v ikäisenä on myönnettävä, ei kuule eikä vastaa.

Vierailija
18.11.2019 |

Parempi kun ei usko mihinkään vaan tekee työtä ja toimii asioiden eteen.

Kommentit (477)

Vierailija
21/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

“I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.”

Näin se homma toimii.

So this mean, God answered although you are criminal.

Voi helvata, takas kouluun siitä!

Vierailija
22/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi tietää. Jumala voi hyvinkin kuulla jokaisen rukouksen mutta sillä on tällä hetkellä vain ruuhkaa ja se joutuu työjonon päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile kovempaa!

Entä jos sekään ei auta? Kokeiltu on. ERI

Vierailija
24/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vastattu. Elämänfilosofiani on tosin erilainen kuin sinulla. En uskoa, että Jumala vastaa niin, että tipauttelee vastauksia syliin, vaan uskon, että Jumala avaa ovia ja antaa mahdollisuuksia, ja sen jälkeen itse on tehtävä työtä ja toimittava asioiden eteen. 

Noin minäkin uskon, mutta ovia avautuu ja mahdollisuuksia ilman rukoustakin. Se vain tuppaa olemaan lainalaisuus, että kun jokin ovi sulkeutuu, niin jokin toinen aukenee.

Näin on, mutta uskonkin Jumalan toimivan luonnonlakien mukaan, en sen vastaisesti :-).

Jumala toimi kyllä vastoin luonnonlakeja raamatussa. Jos mennään luonnonlakien mukaan, mihin siinä Jumalaa enää tarvitaan? Menee kovin abstraktille tasolle.

No, minun uskoni ei riitä siihen, että Jumala antaisi minulle kyvyn lentää tai kävellä veden päällä. Uskoni rajoittuu siihen, että jos satut tippumaan, niin Jumala järjestää minulle pehmeän laskeutusmispaikan tai järjestää virran tuomaan minulle uppotukin. 

Vierailija
25/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂

Vierailija
26/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millä motiivilla rukoilit, mutta ainakin minun mielestäni rukouksen tarkoitus ei ole se, että Jumala täyttäisi meidän tarpeitamme, vaan se, että me opettelisimme Jumalan tahtoon alistumista. Olen siis minäkin varmaan miljoonia ja miljoonia kertoja rukoillut lottovoittoa. Ja perustellut Jumalalle tosi hyvin, miksi se olisi tarpeellista ja järkevää. Mutta valitettavasti Jumala arvostaa köyhyyttä...

Vierailija
27/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla. Olin ennen syvästi uskovainen ja nyt mietin joskus onko Jumalaa edes olemassa. Toki rukouksiini on joskus myös vastattu, mutta kun olen vuodesta toiseen rukoillut tiettyjen isojen asioiden puolesta, niitä en ole saanut. Vaikka kysymys on ollut loppujen lopuksi ihan tavallisista asioista kuten perheestä, työstä, terveydestä jne.

Minulle on tosin lapsesta saakka aika naivisti opetettu, että Jumala antaa vaikka puolison ja lapset. Ihan kuin sen eteen ei tarvitsisi mitään tehdä itse. Joten olin kyllä itsekin aika tyhmä kun uskoin tuollaiseen.

Uskonto kertoo jo nimessään, että siinä ei kyseenalaisteta jumalan olemassaoloa. Sinä uskot sen olevan olemassa tai sit et ole uskovainen. Uskotko johonkin, jota ei mitenkään pystytä todistamaan vai et?

Vierailija
28/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂

Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.

Vierailija
29/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin uskovaiset toimivat. Vastauksia tulkitaan ja etsitään ja soveletaan. Verrattavissa horoskooppeihin. Jos mitään selkeää vastausta ei ole, niin sekin on vastaus, kuten Ei tai odota. Eli aina on vastattu, kun mielikuvitukselle annetaan sijaa.

Vierailija
30/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoile kovempaa!

Entä jos sekään ei auta? Kokeiltu on. ERI

Oletko ajatellut kilpailuttaa jumalia? Jos Jehovan signaali sinun alueellasi on heikko, voisit kokeilla muita vaihtoehtoja, kuten Luciferia. Häneltä saat yleensä hyviä diilejä, eikä maksa kuin yhden sielun.

Vierailija
31/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.

Eihän tässä keskustelussa nyt käydä keskustelua Jumalan olemassaolosta vaan siitä vastaako hän rukouksiin ja onko rukouksella merkitystä.

Vierailija
32/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei ole automaatti. Kaikki rukousvastaukset eivät ole sellaisia joita haluamme. Isä meidän -rukouksessa joka lienee kaikille opetettu rippikoulussa sanotaan mm. tapahtukoon sinun tahtosi.

Vierailija
33/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi tietää. Jumala voi hyvinkin kuulla jokaisen rukouksen mutta sillä on tällä hetkellä vain ruuhkaa ja se joutuu työjonon päähän.

Voi muuten olla tosi pitkät jonot, kun yksin sitä sumaa on purkamassa. Joulupukilla sentäs on tontut apulaisena.

Vierailija
34/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole automaatti. Kaikki rukousvastaukset eivät ole sellaisia joita haluamme. Isä meidän -rukouksessa joka lienee kaikille opetettu rippikoulussa sanotaan mm. tapahtukoon sinun tahtosi.

Tämä "Jumala ei ole automaatti" on yksi tunnetuimmpista uskovien selityksistä, kun Jumala ei toimi. 

Vierailija
35/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistustaakka on sillä, joka väittää, että jotakin on.

Vierailija
36/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vastattu. Elämänfilosofiani on tosin erilainen kuin sinulla. En uskoa, että Jumala vastaa niin, että tipauttelee vastauksia syliin, vaan uskon, että Jumala avaa ovia ja antaa mahdollisuuksia, ja sen jälkeen itse on tehtävä työtä ja toimittava asioiden eteen. 

Noin minäkin uskon, mutta ovia avautuu ja mahdollisuuksia ilman rukoustakin. Se vain tuppaa olemaan lainalaisuus, että kun jokin ovi sulkeutuu, niin jokin toinen aukenee.

Näin on, mutta uskonkin Jumalan toimivan luonnonlakien mukaan, en sen vastaisesti :-).

Jumala toimi kyllä vastoin luonnonlakeja raamatussa. Jos mennään luonnonlakien mukaan, mihin siinä Jumalaa enää tarvitaan? Menee kovin abstraktille tasolle.

No, minun uskoni ei riitä siihen, että Jumala antaisi minulle kyvyn lentää tai kävellä veden päällä. Uskoni rajoittuu siihen, että jos satut tippumaan, niin Jumala järjestää minulle pehmeän laskeutusmispaikan tai järjestää virran tuomaan minulle uppotukin. 

Vakuutusyhtiöstä ei tuon jälkeen enää myönnettäs sulle tapaturmavakuutusta :D

Vierailija
37/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me saadaan rokote, joka parantaa uskovaisuuden? Oikeesti, 2000-luku ja vieläkin jotkut jaksaa.

Vierailija
39/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän olisikin aika mielenkiintoista saada todistusaineisto :D

Vierailija
40/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on monitasoinen asia. Toisaalta pohjimmiltani ajattelen itse, että rukouksen tärkein tarkoitus ei ole saada Jumalaa tekemään minun tahtoani vaan toisin päin, eli minut kuulemaan Jumalan tahto ja tekemään se. Ja Raamatussa osin opetetaan niinkin, että ainoa mitä ihminen voi/tarvitsee pyytää on Pyhä Henki, joka sitten ohjaa kaikessa, eikä ihmisen tarvitse "mikromanageerata" koko ajan että hei, nyt minä tarvin tätä, nyt tuota.

Toisaalta selvästi Raamatusta löytyy  myös opetusta ihan maallisten asioiden rukoilusta. Näissä kohdin opetus muistuttaa Vetovoiman lakia. Jeesushan sanoo, että mitä tahansa anotte USKOEN JO SAANEENNE, se on teille tuleva. Tai että vuorikin siirtyisi jos pystyisi uskomaan että niin käy. Eli ei niinkään että Jumala taivaassa miettisi, myönnänkö myönteisen vastauksen tälle rukoukselle siirtää vuori, vaan että uskon voima itsessään tekisi sen "automaattisesti", jos pysyisi oikeasti uskomaan. Toki eipä meistä varmaan kukaan pysty vuoren siirtymiseen tai veden päällä kävelemiseenkään uskomaan oikeasti, pohjimmiltaan, ja siksi rukousvastaukset jää pienempiin ja vähemmän luonnonlakeja rikkoviin asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi