Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi puuttuu asioihin

Ärsyyntynyt
17.11.2019 |

Miksi anopin puuttumiset meidän 1v pojan kasvatukseen nostaa heti verenpainetta... alan nähdä punaista heti. Hän esim saattaa sanoa, että kyllä kaikki 1 vuotiaat nukkuvat yön heräämättä, minkä vuoksi meidän kerran yössä heräävän pojan pitäisi mennä mummolaan muutamaksi yöksi ilman vanhempia harjoittelemaan nukkumista. Tälläiseenkin ehdotukseen jaksan kerran selittää, etten tuon ikäistä jätä mihinkään useaksi yöksi ilman vanhempia. Ärsyttää kun hän silti ehdottaa samaa useita kertoja ja yrittää miehen kautta saada ehdotuksiaan läpi. Kerran hänelle jo kiukustuin, kun hän "opetti", ettei miesten homma ole lasten- ja kodinhoito vaan mies pitää päästää tekemään miesten juttuja vapaa-ajallaan. Itse käyn myös töissä ja maksan 70% perheen kuluista, mutta anopin mielestä minun pitäisi hoitaa 100% kodista ja lapsesta. Argh!

Kommentit (255)

Vierailija
81/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ajattelen itseni nuorena esikoisen äitinä, tohtori Spockin ja paljon muuta lukeneena, miten viisas olinkaan.  Varmaan olin huvittava oikeasti kokeneiden äitien mielestä.  Hävettääkin jopa se kun olimme sukumökillä ja vaadin kaikkia olemaan hiljaa tai pysymään ulkona kun yksivuotiaan uniaika  on klo 19.oo.  ja ei,ei voi muuttaa kun arkisin noustaan töihin.

Seuraavat mukulat valvoivat ja nukahtivat sitten grillille syliin tai mättäälle, ilman iltapesua,  ei ollut enää niin nokonuukaa.

Ei kaikki ole kuten sinä. Mihin ihmeeseen tämä edes liittyy!??

Siihen että  ollaan niin hyviä äitejä ettei edes kestetä kuulla jotain vuonn miekka ja kilpi-juttuja.  Niin minäkin olin, tunnistan itseni näistä

Tuota et usko itsekään eikä kukaan muukaan. Miehelläsikin ollut jo muoviliinalla sidottavia kertakäyttövaippoja mikäli ukkosi ole jotain yli 70 vuotias.

Kyllähän niillä sideharsovaipoilla oli käyttöä, pukluliinoina jne.   Ai niin, kestovaippojen, tunnetko niitä, pidetään sideharsoa ehkä myös joskus ja villahousut päällä.

Villahousut kelpasivat ainakin 2000-luvun alun äideille vaippojen päälle, kuten  yli 100-vuotiaidenkin lapsilleen pässinpökkimästä kutomat. 

Vierailija
82/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran voisi kasvattaa selkärangan ja sanoa anopille suorat sanat, eikä tulla uhriutumaan AV:lle. Emme ole terapiaryhmäsi tai emotionaalinen paskakaivosi.

Olen pariin otteeseen sanonutkin, mutta ei se ole mitään auttanut. Parempi tulla tänne purkaa kun tuhota välejä.

Mitä vaalimista noissa väleissä siis on? Kohtelee sinua kuin tiskirättiä ja tilanne vain vaikeutuu lapsen kasvaessa

Lapsen takia olisin väleissä. Enkä muutenkaan halua antaa lapselle mallia mistään vuosikausien välirikoista, että sillä lailla ratkotaan ongelmia.

t. Eri kuin ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi, mutta jännä kuinka anopit aina puuttuvat lastenkasvatukseen kuin se heille kuuluisi, mutta kuuletteko appienne möyhäävän pojilleen kuinka heidän kuuluisi tehdä työnsä tai miten joku työ tehtiin silloin 50 vuotta sitten, tai miten hoitaa remontit tai auto.. Aset käsittää ettei aikuisen ihmisen elämään tartte puuttua, anopit kokee lapsen perheen omansa jatkeena

Vierailija
84/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran voisi kasvattaa selkärangan ja sanoa anopille suorat sanat, eikä tulla uhriutumaan AV:lle. Emme ole terapiaryhmäsi tai emotionaalinen paskakaivosi.

Olen pariin otteeseen sanonutkin, mutta ei se ole mitään auttanut. Parempi tulla tänne purkaa kun tuhota välejä.

Mitä vaalimista noissa väleissä siis on? Kohtelee sinua kuin tiskirättiä ja tilanne vain vaikeutuu lapsen kasvaessa

Lapsen takia olisin väleissä. Enkä muutenkaan halua antaa lapselle mallia mistään vuosikausien välirikoista, että sillä lailla ratkotaan ongelmia.

t. Eri kuin ap

Eihän se lapsi sitä vaadi että just äiti on anopin kanssa. Isä hoitaa suhteet omaan sukuunsa.

Ja se että siedetäään loputtomiin örvelöä antaa lapselle kyllä ihan vääränlaisen esimerkin.

Vierailija
85/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin anoppi kertoo pyytämättä, miten asiat kannattaisi hoitaa hänen yli 40 v sitten tapahtuneella lastenhoitokokemuksellaan. Harmi vaan kun hänen näkemyksensä hyvästä kasvatuksesta on nykyisten ohjeiden vastaista. Supernanny olisi kauhuissaan siitä komentelusta ja kuinka vanhemmat joutuvat lohduttamaan asiattoman komentamisen takia lasta ja puuttumaan tilanteisiin. Ei vaan mene perille.

Ja kun meillä on omat hoitotarvikkeet mukana, anoppi silti työntää ikivanhoja likaisia, pissaisia ja kulahtaneita tarvikkeita vauvamme käyttöön, koska ne ovat niin käteviä olleet aina! Kiitos ei.

Ruoat seisovat tuntikausia huoneenlämmössä ennen viilentämistä ja niitä uudelleenlämmitetään 2 eri päivänä ja taas annetaan jäähtyä huoneenlämmössä hiiitaaasti. Elintarviketurvallisuusohjeet eivät ole hänelle tuttuja.

Vierailija
86/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit patriarkaatin uhreja

Vierailija
87/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaan. Miniöitten uhreja.  Miniät ovat miehensä rakkaudesta niin woävarmoja jotta pitävät miehen äitiä kilpailijana.

Kun heidän poikansa kasvavat  mitä nämä susiemot sitten tekevät?  Hyväksyväe että pojasta luovutaan eikä häntä enää nähdä. 

Vierailija
88/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta omissä päteä

Vierailija
89/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan. Miniöitten uhreja.  Miniät ovat miehensä rakkaudesta niin woävarmoja jotta pitävät miehen äitiä kilpailijana.

Kun heidän poikansa kasvavat  mitä nämä susiemot sitten tekevät?  Hyväksyväe että pojasta luovutaan eikä häntä enää nähdä. 

Varmaankin suhtaudumme aikuisiin lapsiin kuten aikuisiin suhtaudutaan ja annamme heidän tehdä omat päätöksensä. Tuo ei estä näkemästä, miksi niin edes ajattelet?

Vierailija
90/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan siitä että anoppi käyttäytyy huonosti ja sekaantuu poikansa perheen asioihin.

Vierailija
91/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Eri kuin ap

Lapsilleni on turvallisinta, että hajurako anoppiin on riittävä. Se, että joku on isoäiti ei tarkoita sitä, että tämä olisi lapsenlapselleen turvallinen aikuinen. 

Vierailija
92/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä samanlainen anoppi. Hän haukkuu meidän 1v lasta tuhmaksi, kun ruokailussa tulee sotkua vähän ja lusikka ei aina mene oikein päin suuhun. Silloin ottaa ruoan pois heti lapselta...

Monesta muustakin sanoo meidän lasta tuhmaksi, puuttuu vaatteisiin, lapsella on pitkät hiukset mitä ei saisi laittaa kiinni ponnarilla, ei saanut karstaa laittaa mitään, allergisoidaan meidän lapsi kuulemma, isi opettanut huonoille tavoille "lapsi irvistää tai pärisyttelee." Eikä vaihtanut vaippaa, jos jäi hoitamaan lasta.

Lista on loputon. Tosi raskasta

Mutta sulle on ok kuitenkin, että sun lasta nimitellään ( henkinen väkivalta) sun läsnäollessa? Ei ole tullut mieleen miten toi vaikuttaa sun lapsen kehitykseen? Toi mummu ei olis sekuntiakaan mun lapsen kanssa, yhteydenpito loppuis. Jos puoliso haluis väkivaltaista äitiään tapailla niin yksin menis.

Eihän hän sanonut sen olevan ok? Osaatko lukea? Tuskin on ok, en usko. Jotain halusit vain saada tekstistä nyhdettyä

Vierailija
93/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska äidit ja lasten kodit ovat nykyisin hyviä ja osaavat lastenhoidon ja kasvatuksen miksi on niin paljon lehtitietojen mukaan psyykkisesti oireilevia lapsia, päihdeongelmaosia 10-vuotiaista ylöspäin, vapettajia alakouluissakin.

Epäkelpojen anoppien syy?

Vierailija
94/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ajattelen itseni nuorena esikoisen äitinä, tohtori Spockin ja paljon muuta lukeneena, miten viisas olinkaan.  Varmaan olin huvittava oikeasti kokeneiden äitien mielestä.  Hävettääkin jopa se kun olimme sukumökillä ja vaadin kaikkia olemaan hiljaa tai pysymään ulkona kun yksivuotiaan uniaika  on klo 19.oo.  ja ei,ei voi muuttaa kun arkisin noustaan töihin.

Seuraavat mukulat valvoivat ja nukahtivat sitten grillille syliin tai mättäälle, ilman iltapesua,  ei ollut enää niin nokonuukaa.

Ei kaikki ole kuten sinä. Mihin ihmeeseen tämä edes liittyy!??

Siihen että  ollaan niin hyviä äitejä ettei edes kestetä kuulla jotain vuonn miekka ja kilpi-juttuja.&

En mä niitä 30 vuotta kylmässä varastossa säilytettyjä harsoja mihinkään käyttöön. Harsoja käytettiin puklurätteinä, mutta ostin ne kaupasta. 

Vierailija
95/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska äidit ja lasten kodit ovat nykyisin hyviä ja osaavat lastenhoidon ja kasvatuksen miksi on niin paljon lehtitietojen mukaan psyykkisesti oireilevia lapsia, päihdeongelmaosia 10-vuotiaista ylöspäin, vapettajia alakouluissakin.

Ei se lapsenlapsen vanhemman/vanhempien hulluuden partaalle ajaminen ainakaan auta tilannetta.

Vierailija
96/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miniät ovatkin niin täydellisiä ihmisiä, eivät etsimällä hae vikaa anopeistaan?   Ja miehet sietävät tämän kärttyvaimon?

Ei tässä kukaan ole itseään täydelliseksi tituleerannut. Se, että on saanut riesakseen ammattiankeuttaja-anopin ei tarkoita sitä, että itse muuttuu virheettömäksi.

Sitähän se juuri tarkoittaa. Jos tiedostaa omankin luonteensa  ymmärtää myitakin epätäydellisiä ihmisiä. Saati sitten jo 85-vuotiaita, virkeintäkään ei voi arvostella samalla mittapuulla kuin 40-vuotiasta.

Aamulla oli keskustelu jossa miniät vihasivat anoppejaan anoppien huonon koulutuksen takia. Rupukat yrittää muka olla tasavertaisia korkeasti koul

Minun anoppini keksi siitäkin riidan aiheen, että minä olen kuulemma vätys kun en halua hänen kanssaan käydä sanaharkkaa. Minä halusin vain pitää yllä rauhaa. Olen siis vätys.

Hohhoijaa. No onneksi ovat nuo ajat jo takanapäin, ei tarvitse hiiviskellä munankuorilla enää senkään ihmisen takia.

Vierailija
97/255 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi yrittää päteä ja haukkuu minun ja mieheni tapaa hoitaa/kasvattaa lapsia. Hänellä ei ole mitään sanottavaa. Anopin lasten lapsuus oli kurja, kaikilla on traumat, terapia ja lääkitys jopa käytössä. Miehellä on 2 siskoa, jotka ovat oman lapsuuden takia veloja.

Häntä nähdään vain muutaman kerran vuodessa ja valvotusti. Silloinkin hän ilmestyy kutsumatta oven taakse.Pidämme huolen ettei hän hauku lapsiamme tai muuta vastaavaa. 

Anoppi kehtaa vielä ihmetellä miksi ei näe lapsenlapsia. 

Vierailija
98/255 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi yrittää päteä ja haukkuu minun ja mieheni tapaa hoitaa/kasvattaa lapsia. Hänellä ei ole mitään sanottavaa. Anopin lasten lapsuus oli kurja, kaikilla on traumat, terapia ja lääkitys jopa käytössä. Miehellä on 2 siskoa, jotka ovat oman lapsuuden takia veloja.

Häntä nähdään vain muutaman kerran vuodessa ja valvotusti. Silloinkin hän ilmestyy kutsumatta oven taakse.Pidämme huolen ettei hän hauku lapsiamme tai muuta vastaavaa. 

Anoppi kehtaa vielä ihmetellä miksi ei näe lapsenlapsia. 

Lisään vielä. Oma mieheni ei käy enää terapiassa ja on pärjännyt ilman lääkkeitä aina. Halusin selventää, ettei kukaan nyt keksi siitä mitään "likaa"

Vierailija
99/255 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas ns järjenjuoksu huipussaan

Että jos lasta hoitaa väärin anopin käskystä, nuo asiat paranee? 

Vierailija
100/255 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppi ei ole ongelma, mutta jestas oman äitin kanssa. Hygienia ja siisteys on retuperällä, luulee tietävänsä kaiken, heti olisi viemässä lääkäriin lasta jos itkee öisin (1v)

Antaa n 30 vuotta vanhoja leluja lapselle ja ei edes pese niitä ensin, yök. Antaa lapsen kävellä ja syödä vaikka keksiä samalla, antaa katsoa tvtä koko ajan "kun Maija nii tykkää"

Turhauttavaa yrittää puhua näistä asioista. Haluaa vielä lapsen yökylään, koska ei kuitenkaan itke siellä vanhempien perään. Meidän lapsi ei ole vielä ollut erossa meistä yötä. Itse en ole valmis