Anoppi puuttuu asioihin
Miksi anopin puuttumiset meidän 1v pojan kasvatukseen nostaa heti verenpainetta... alan nähdä punaista heti. Hän esim saattaa sanoa, että kyllä kaikki 1 vuotiaat nukkuvat yön heräämättä, minkä vuoksi meidän kerran yössä heräävän pojan pitäisi mennä mummolaan muutamaksi yöksi ilman vanhempia harjoittelemaan nukkumista. Tälläiseenkin ehdotukseen jaksan kerran selittää, etten tuon ikäistä jätä mihinkään useaksi yöksi ilman vanhempia. Ärsyttää kun hän silti ehdottaa samaa useita kertoja ja yrittää miehen kautta saada ehdotuksiaan läpi. Kerran hänelle jo kiukustuin, kun hän "opetti", ettei miesten homma ole lasten- ja kodinhoito vaan mies pitää päästää tekemään miesten juttuja vapaa-ajallaan. Itse käyn myös töissä ja maksan 70% perheen kuluista, mutta anopin mielestä minun pitäisi hoitaa 100% kodista ja lapsesta. Argh!
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miniät ovatkin niin täydellisiä ihmisiä, eivät etsimällä hae vikaa anopeistaan? Ja miehet sietävät tämän kärttyvaimon?
Ei tässä kukaan ole itseään täydelliseksi tituleerannut. Se, että on saanut riesakseen ammattiankeuttaja-anopin ei tarkoita sitä, että itse muuttuu virheettömäksi.
Sitähän se juuri tarkoittaa. Jos tiedostaa omankin luonteensa ymmärtää myitakin epätäydellisiä ihmisiä. Saati sitten jo 85-vuotiaita, virkeintäkään ei voi arvostella samalla mittapuulla kuin 40-vuotiasta.
Aamulla oli keskustelu jossa miniät vihasivat anoppejaan anoppien huonon koulutuksen takia. Rupukat yrittää muka olla tasavertaisia korkeasti koulutetun miniän kanssa.
HUONOA KÄYTÖSTÄ EI TARVITSE SIETÄÄ KENELTÄKÄÄN.
KUNNIOITUS ANSAITAAN, EI SE ETTÄ ON VANHENTUNUT OLE MIKÄÄN SYY SAADA KUNNIOITUSTA.
Äitini olisi nyt 123-vuotias. Hän puhui sokerivedestä ja siihen tuttia, hän puhui tiukkaan kapaloinnista ja kauralimasta vauvoille.
Sisarusteni lapset syntyivät 1960, muutama vuosi ennen ja jälkeen. Heidät hoidettiin kyllä jo ihan pelkkää vettä juottamalla, vastikkeita maidosta ehkä keitettiin, koskei silloin vielä ollut nykyisenkaltaisia vastikkeita. Kälyni kuitenkin olivat fiksuja ihmisiä, eivöt he ruvenneet tappelemaan mummon kanssa koska jokainen asui omassa taloudessaan. Eikä äitini hoitanut kenenkääb lapsia, jo ihan välimatkojen takia.
Nykyinen n 80-vuotias anoppi ei enää ole hoitanut lapsiaan kuten täällä yritetään kuvailla. Tai sitten tosiaan siellä " kylässä jossa kaikki puhuvat ".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miniät ovatkin niin täydellisiä ihmisiä, eivät etsimällä hae vikaa anopeistaan? Ja miehet sietävät tämän kärttyvaimon?
Ei tässä kukaan ole itseään täydelliseksi tituleerannut. Se, että on saanut riesakseen ammattiankeuttaja-anopin ei tarkoita sitä, että itse muuttuu virheettömäksi.
Sitähän se juuri tarkoittaa. Jos tiedostaa omankin luonteensa ymmärtää myitakin epätäydellisiä ihmisiä. Saati sitten jo 85-vuotiaita, virkeintäkään ei voi arvostella samalla mittapuulla kuin 40-vuotiasta.
Aamulla oli keskustelu jossa miniät vihasivat anoppejaan anoppien huonon koulutuksen takia. Rupukat yrittää muka olla tasavertaisia korkeasti koulutetun miniän kanssa.
HUON
Onko nuori ihminen fiksu jos vanhan ihmisen kanssa tappelee, laskeutuu samalle tasolle?
Isäni sanoi: hullu hullun kanssa riitelee, viisaampi on vaiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi anopinkin yrittää ymmärtää sitä, että vuosikymmeniä sitten käytetyt mutta nykyisin haitallisiksi todetut tavat on syytä heittää romukoppaan?
--
Ei tietenkään, kun anoppi tietää paremmin. Sai kasvatettua omatkin lapset aikuisiksi, joten hyviä tapoja ovat! Tutti pitää kastaa sokeriin, jos muuten ei maistu, eikä hamoaita tarvitse joka ilta pestä. Miksihän muuten anopin kaikilla lapsilla on surkea purukalusto?
Te puhutte ehkä noin 100-vuotiaista anopeista, minkä vaarin kanssa oikein olette noita vauvoja itsellenne hankkineet?.
Ette edes anna fiksua kuvaa itsestänne. Nuo voivat olla mummojenne juttuja tai sitten miehenne on jo 60-70 v. Aika vanha vauvan isäksi mutta nykyisin näitä uusliittoja on. Pappa on t
80-luvulla oli ohjeet jo aika samoja kuin nykyisin. Vastikkeitakin ( lajitelmaa) alkoi olla.
Nämä nyt sitten vanjmhusten äideiltään saamista, muistin jo haperoittamista ohjeista raivoavat kuin heikkopäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli keskustelu jossa miniät vihasivat anoppejaan anoppien huonon koulutuksen takia. Rupukat yrittää muka olla tasavertaisia korkeasti koul
Ja miksi juuri se muutenkin ruuhkavuosia elävän äidin pitää sietää törkeyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli keskustelu jossa miniät vihasivat anoppejaan anoppien huonon koulutuksen takia. Rupukat yrittää muka olla tasavertaisia korkeasti koul
Isäsi ei osannut opettaa sinulle käytöstapoja?
Ja nykyään ei ne pienten lasten äidit ole mitenkään erityisen nuoria. Tyypillisesti ikähaarukassa 30-35.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi anopinkin yrittää ymmärtää sitä, että vuosikymmeniä sitten käytetyt mutta nykyisin haitallisiksi todetut tavat on syytä heittää romukoppaan?
--
Ei tietenkään, kun anoppi tietää paremmin. Sai kasvatettua omatkin lapset aikuisiksi, joten hyviä tapoja ovat! Tutti pitää kastaa sokeriin, jos muuten ei maistu, eikä hamoaita tarvitse joka ilta pestä. Miksihän muuten anopin kaikilla lapsilla on surkea purukalusto?
Te puhutte ehkä noin 100-vuotiaista anopeista, minkä vaarin kanssa oikein olette noita vauvoja itsellenne hankkineet?.
Ette edes anna fiksua kuvaa itsestänne. Nuo voivat olla mummojenne juttuja tai sitten miehenne on jo 60-70 v. Aika vanha vauvan isäksi mutta nykyisin näitä uusliittoja on. Pappa on tyytyväinen kun on verevä synnytysikäinen nuorikko
Muutama vuosikymmen on anopilla vielä satasen täyttymiseen. Silti on vanhan kansan opit kovin lujassa. Kummasti moderni lääketiede kuitenkun kelpaa, kun omista krempoista on kyse. Muille pitää riittää perinteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Ette edes anna fiksua kuvaa itsestänne. Nuo voivat olla mummojenne juttuja tai sitten miehenne on jo 60-70 v. Aika vanha vauvan isäksi mutta nykyisin näitä uusliittoja on. Pappa on t
Ettäkö 80- vuotias puhuisi sokerituteista ja muuta oman äitinsä oppeja? Mikä teitä nuoria naisia riivaa keksiä juttuja? Ihan sama taas kuin äidit jotka laittoivat 70-luvulla syntyneet virkkaamaan siteensä. Hauskahan täällä on lueskella hupijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli keskustelu jossa miniät vihasivat anoppejaan anoppien huonon koulutuksen takia. Rupu
Ihan samasta syystä kuin sen anopin pitää sietää ylimielisiä ja nokkavia miniöitään. Semmosta yleissivistystä puolin ja toisin, kestetään muutakin kuin mielistelyä, kestetään erilaisia näkemyksiä. Ja toistan jos etenkin satunnaisesti nähdään ettei ole yhteistalous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se juuri tarkoittaa. Jos tiedostaa omankin luonteensa ymmärtää myitakin epätäydellisiä ihmisiä. Saati sitten jo 85-vuotiaita, virkeintäkään ei voi arvostella samalla mitt
Anoppi tunkee nenänsä miniän perheen asioihin. Miniä ei sekaannu anopin petheen asioihin. Vissi ero.
Miten ihmeessä joku alistuu jonkun anopin määräysvallan alle, etenkin, kun kyse on omasta kodista ja omasta lapsesta? On miehen äiti, joo, ja lapsen isoäiti, mutta jos ei osaa käyttäytyä toisia kunnioittaen, niin ei tarvi kotiin päästää määräilemään. Jos ei miehelle sovi, niin valitkoon vaimon ja äitinsä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä joku alistuu jonkun anopin määräysvallan alle, etenkin, kun kyse on omasta kodista ja omasta lapsesta? On miehen äiti, joo, ja lapsen isoäiti, mutta jos ei osaa käyttäytyä toisia kunnioittaen, niin ei tarvi kotiin päästää määräilemään. Jos ei miehelle sovi, niin valitkoon vaimon ja äitinsä väliltä.
No kun opetettu kieroon ajatukseen, että kaikkien kanssa voi oppia tulla toimeen. Mä kyllä parhaani yritin tullakseni toimeen anopin kanssa, mutta mahdotinta se on, kun toinen vaatii, että minä nuorempana tottelen. Kaikessa. En suostunut. Katkaisin välit. En ole katunut kertaakaan. Paitsi sitä, etten katkonut välejä aiemmin.
Itse olin noita äitejä, jotka ajattelivat, ettei lapsi pärjää ilman vanhempiaan yön yli ennen kuin vähän isompana. Lapsistani varttui tasapainoisia aikuisia, mutta niinpä ovat tasapainoisia nämä lastenlapsetkin, jotka ovat olleet meillä mummolassa hoidossa ja yökylässä jo vauvoina. Ei ole yhtä oikeaa tapaa.
Tämä siis vähän aiheen vierestä. En ole "vaatinut" lapsia yökylään vaan vanhemmat ovat kysyneet meiltä.
Kun ajattelen itseni nuorena esikoisen äitinä, tohtori Spockin ja paljon muuta lukeneena, miten viisas olinkaan. Varmaan olin huvittava oikeasti kokeneiden äitien mielestä. Hävettääkin jopa se kun olimme sukumökillä ja vaadin kaikkia olemaan hiljaa tai pysymään ulkona kun yksivuotiaan uniaika on klo 19.oo. ja ei,ei voi muuttaa kun arkisin noustaan töihin.
Seuraavat mukulat valvoivat ja nukahtivat sitten grillille syliin tai mättäälle, ilman iltapesua, ei ollut enää niin nokonuukaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ajattelen itseni nuorena esikoisen äitinä, tohtori Spockin ja paljon muuta lukeneena, miten viisas olinkaan. Varmaan olin huvittava oikeasti kokeneiden äitien mielestä. Hävettääkin jopa se kun olimme sukumökillä ja vaadin kaikkia olemaan hiljaa tai pysymään ulkona kun yksivuotiaan uniaika on klo 19.oo. ja ei,ei voi muuttaa kun arkisin noustaan töihin.
Seuraavat mukulat valvoivat ja nukahtivat sitten grillille syliin tai mättäälle, ilman iltapesua, ei ollut enää niin nokonuukaa.
Ei kaikki ole kuten sinä. Mihin ihmeeseen tämä edes liittyy!??
Vierailija kirjoitti:
tässä on kyse siitä että sinne lapsiperheen kotiin tungetaan päsmäröimään päättömyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen että ollaan niin hyviä äitejä ettei edes kestetä kuulla jotain vuonn miekka ja kilpi-juttuja. Niin minäkin olin, tunnistan itseni näistä anopinvihaajista. Tosin mulla ei ollut anoppia jonka kanssa riidellä. Mutta asenne sama olin viisain ja kaunein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen että ollaan niin hyviä äitejä ettei edes kestetä kuulla jotain vuonn miekka ja kilpi-juttuja. Niin minäkin olin, tunnistan itseni näistä anopinvihaajista. Tosin mulla ei ollut anoppia
Kyllä mä voin kuunnella ja keskustellakin aiheesta. Mutta sitä en hyväksy, että mun kotiin tullaan riehumaan ja huutaen sylki suusta lentäen vaatimaan, että mun pitää käyttää samoja (kirjaimellisesti) harsovaippoja mun vauvalle mihin mun mies on aikoinaan sinappinsa tursottanut. Kuulostaa huonolta sketsiltä, enkä tiedä uskoisinko tuota todeksi, ellei tuo olisi tapahtunut minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen että ollaan niin hyviä äitejä ettei edes kestetä kuulla jotain vuonn miekka ja kilpi-juttuja. Niin minäkin olin, tunnistan itseni näistä anopinvihaajista. Tosin mulla ei ollut anoppia
Siitä ei ole kyse vaan käytöstavoista ja rajoista.
Maaseudulla tehtiin vanhojen hyvien oppien mukaisesti jo silloin 80-luvulla ja nyt miniänkin pitäisi omaksua ne 100 vuoden takaiset opit ;)