Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tyhjennyttämässä paiseen alapäästä pari kk sitten, nyt paise on tullut takaisin

Vierailija
16.11.2019 |

On kipeä munanmuotoinen noin 1cm kokoinen patti ja sijaitsee välilihan lähettyvillä. Gyne puudutti ja tyhjensi sen, sanoi sen vain olevan pelkkä paise. Mutta nyt tää on tullut takaisin! Onko mun pakko taas mennä lääkäriin? Ärsyttää.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene suihkun lattialle istumaan. Ota sormilla kunnon ote patista ja purista tyhjäksi. Suihkuta niin kauan että eritettä ei tule.

Kaikissa huokosissa on se "pussi".

Aina on kuitenkin kaikesta selvitty ilman dr.pepperin skalpellia.

Puristaa ilman, että tekee reikää?

Vierailija
22/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti kysta eli ei auta pelkkä tyhjennys vaan pitää leikata se "pussi" pois joka täyttyy ja täyttyy ellei sitä poista.

Itselläni oli pieni kysta jonka ytimen eli pussin sain kuin sainkin itse pois, mutta en suosittele muille samaa. Aina on vaarana saada tulehdus.

Mene uusestaan lääkäriin ja kysy onko kyseessä kysta kun tuli taas samaan paikkaan.

Miten sait sen pois? Miltä se näytti?

Puristin ja lopuksi vedin pinseteillä, tuli sellainen valkoinen pieni möykky jossa oli juuret. Oli kyllä mahtava kokemus, kun olen aina ollut innoissani kaikista paiseista ja näppylöistä. Mutta ei kannata itse alkaa puristamaan ja repimään varsinkaan alapäästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paiseen hoito on puhkaisu päivystyksessä. Rauhallisessa vaiheessa koko muutoksen voi poistaa, mielellään ei tulehtuneena.

Lääkäri

Vierailija
24/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa YouTubesta esim Spa hai au.

Vierailija
25/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on niin käsittämätöntä ettei lääkärit tee kerralla kunnon työtä eli leikkaa kuten Dr. Pimple popper!

Miksi kiusataan ihmisiä vaikka tiedetään miten työ pitäisi oikeasti tehdä?!

Eikö joku paiseen poisto nyt pitäisi hoitua ihan terveysasemalla, ei kai se niin vakava homma voi olla että lähetteen kanssa pitäisi jonnekin kirurgiapolille lähteä niinkuin meinasivat.

En ajatellut kirurgia vaan ihan normilääkäriä. Takuulla osaisivat hoitaa asian ettei vaiva uusiutuisi, mutta ei! Ei Suomessa! Kulutetaan asiakkaan ja lääkärin voimavaroja ja pompotetaan vaikkei tarvitsisi! Sama asia monissa muissakin pienissä vaivoissa.

Eikös nuo tuolla alueella olevat ja uusiutuvat leikata sairaalassa, jos halutaan kokonaan eroon?

Vierailija
26/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko katsonut Tohtori Paisetta (Doctor Pimple Popper)? Se kystapussi täytyy leikata pois, muuten voi helposti uusia

Mä meinasin pyörtyä kun katsoin noita videoita.

Vierailija
27/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on niin käsittämätöntä ettei lääkärit tee kerralla kunnon työtä eli leikkaa kuten Dr. Pimple popper!

Älä viitsi, kystalla on taipumus uusiutua, jos kaikkea ei saada pois. 

Vierailija
28/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bartholin rauhanen joka tukkeutuu ja tulehtuu. Kannattaa leikata pois tai uusii jatkuvaan.

Vierailija
29/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee finnejä tonne, niin kannattaa jättä prossessoidut ruuat pois, ja lenkkeillä enemmän. Vaikka olisitkin hoikka, silti liika istuminen aiheuttaa häiriötä verenkierrossa ja kuona-aineet jäävät seisomaan kudoksiin, mikä aiheuttaa finnejä takapuoleen ja nivusiin. Vähemmän istumista ja enemmän kävelyä, terveellinen kasvispainotteinen ruokavalio ja 2 litraa vettä päivässä ja vaiva on ohi pysyvästi eikä tule takaisin.

Vierailija
30/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

DIY-popperit muistakaa että ihon rikkomisessa on aina tulehdusriski. Neula pitää desinfioida, eikä saa painaa syvälle. Mitään viiltoja ei pidä itse tehdä.

Vierailija
31/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko katsonut Tohtori Paisetta (Doctor Pimple Popper)? Se kystapussi täytyy leikata pois, muuten voi helposti uusia

Mä meinasin pyörtyä kun katsoin noita videoita.

Mä en uskalla katsoa ollenkaan.

Vierailija
32/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti kysta eli ei auta pelkkä tyhjennys vaan pitää leikata se "pussi" pois joka täyttyy ja täyttyy ellei sitä poista.

Itselläni oli pieni kysta jonka ytimen eli pussin sain kuin sainkin itse pois, mutta en suosittele muille samaa. Aina on vaarana saada tulehdus.

Mene uusestaan lääkäriin ja kysy onko kyseessä kysta kun tuli taas samaan paikkaan.

Miten sait sen pois? Miltä se näytti?

Puristin ja lopuksi vedin pinseteillä, tuli sellainen valkoinen pieni möykky jossa oli juuret. Oli kyllä mahtava kokemus, kun olen aina ollut innoissani kaikista paiseista ja näppylöistä. Mutta ei kannata itse alkaa puristamaan ja repimään varsinkaan alapäästä.

Olet sä aika fakiiri.

Vierailija
33/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö joku paiseen poisto nyt pitäisi hoitua ihan terveysasemalla, ei kai se niin vakava homma voi olla että lähetteen kanssa pitäisi jonnekin kirurgiapolille lähteä niinkuin meinasivat.

Puhkaiseminen onnistuu terveysasemalla, poisto on kirurginen operaatio, olin seuraavan päivän sairaalassa ja illan suussa pääsin kotiin. 

Vierailija
34/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee finnejä tonne, niin kannattaa jättä prossessoidut ruuat pois, ja lenkkeillä enemmän. Vaikka olisitkin hoikka, silti liika istuminen aiheuttaa häiriötä verenkierrossa ja kuona-aineet jäävät seisomaan kudoksiin, mikä aiheuttaa finnejä takapuoleen ja nivusiin. Vähemmän istumista ja enemmän kävelyä, terveellinen kasvispainotteinen ruokavalio ja 2 litraa vettä päivässä ja vaiva on ohi pysyvästi eikä tule takaisin.

Minulle leikkaava kirurgi sanoi, ettei kannata käyttää keinokuituisia alushousuja. Täyspuuvillaiset ja sloggi 95 % puuvillaiset toimii hyvin paiseiden ja näppylöiden ehkäisyssä. 

Vierailija
35/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kärsinyt paiseista nivusalueella jo pitkään, olen altis koska minulla on hormonaalinen akne. En ole jaksanut alkaa leikkauttamaan, kun uusia tulee uusiin paikkoihin kuitenkin jossakin vaiheessa. Auttaa, kun käyttää puuvillaisia ja hengittäviä vaatteita, ei kannata muhia koko päivää keinokuituisissa jumppahousuissa. Jos kyse on yksittäisestä tapauksesta, kannattaa pyytää leikkaamaan mutta muistaa, että haavat nivusalueella paranevat hitaasti ja vaativat huolellista hoitoa.

Vierailija
36/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun oiskin moinen paise. Se mielihyvä kun saa tiristettyä mulkeron puhki. Tuskanhiki ja euforia rytisevät kehossa kilpaa.

Vierailija
37/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun oiskin moinen paise. Se mielihyvä kun saa tiristettyä mulkeron puhki. Tuskanhiki ja euforia rytisevät kehossa kilpaa.

Et sinä sitä saa puristettua välttämättä puhki lainkaan. Saattaa olla hyvinkin syvällä. Ei tuottanut lainkaan mielihyvää, kun piti repiä auki lääkärin viiltämää haavaa, kun se meinasi alkaa umpeutua ennen aikojaan. Tuotahan pitää suihkutella viikko, pari ja pitää haava auki sen ajan. 

Vierailija
38/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paise otsassa. Joskus terveyskeskuksessa puristivat, mutta ei lähtenyt kokonaan ja kasvoi samaan mittaan. Ei ole kovin iso, muutaman mm kokoinen, mutta häiritsee. Voisinko jollain neulalla pistää ja puristaa itse vai onko riskialtista?

Ei-ammattilaisena ajattelen, että pistäminen ei haittaa, mutta puristeleminen, varsinkin jos paise ei tyhjene, saa tulehdusmoodin päälle.

Puhdas ruisku ja neula sekä pistosalueen desinfiointi.

Vierailija
39/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole gynekologi, mutta voisin vilkaista...,

Vierailija
40/51 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uimahallin lämminporealtaaseen ja ole kauan ja purista.