Kävin tyhjennyttämässä paiseen alapäästä pari kk sitten, nyt paise on tullut takaisin
On kipeä munanmuotoinen noin 1cm kokoinen patti ja sijaitsee välilihan lähettyvillä. Gyne puudutti ja tyhjensi sen, sanoi sen vain olevan pelkkä paise. Mutta nyt tää on tullut takaisin! Onko mun pakko taas mennä lääkäriin? Ärsyttää.
Kommentit (51)
Eihän tuo ole minkään kokoinen ! Otat reilun otteen siitä ja puristat niin vedet lentää silmistä. Sillä se paranee. Tuttu juttu.
Käy tyhjennyttämässä uudestaan ja pyydä antibiootit?
No todella kivulias se on, enkä kyllä yksin viitsi puristella :( varmaan täytyy ottaa yhteys lääkäriin. Voisiko puhjeta itsestään? Jos esim kuumalla vedellä huuhtelee?
Ap
Pyyhkiessä ja istuma-asennossa sattuu.
Luultavasti kysta eli ei auta pelkkä tyhjennys vaan pitää leikata se "pussi" pois joka täyttyy ja täyttyy ellei sitä poista.
Itselläni oli pieni kysta jonka ytimen eli pussin sain kuin sainkin itse pois, mutta en suosittele muille samaa. Aina on vaarana saada tulehdus.
Mene uusestaan lääkäriin ja kysy onko kyseessä kysta kun tuli taas samaan paikkaan.
Ootko katsonut Tohtori Paisetta (Doctor Pimple Popper)? Se kystapussi täytyy leikata pois, muuten voi helposti uusia
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kysta eli ei auta pelkkä tyhjennys vaan pitää leikata se "pussi" pois joka täyttyy ja täyttyy ellei sitä poista.
Itselläni oli pieni kysta jonka ytimen eli pussin sain kuin sainkin itse pois, mutta en suosittele muille samaa. Aina on vaarana saada tulehdus.
Mene uusestaan lääkäriin ja kysy onko kyseessä kysta kun tuli taas samaan paikkaan.
Miten sait sen pois? Miltä se näytti?
Minulla on samanlainen selässä ja se uusii jatkuvasti, muutaman kerran jo tyhjennetty. Pitäisi ilmeisesti leikkauttaa jotenkin kunnolla pois, koska siellä on jotain skeidaa jonka takia uusii.
Mulla piti leikata pois, kun ei muuten parantunut.
Toi on niin käsittämätöntä ettei lääkärit tee kerralla kunnon työtä eli leikkaa kuten Dr. Pimple popper!
Miksi kiusataan ihmisiä vaikka tiedetään miten työ pitäisi oikeasti tehdä?!
Haudo sitä lämpimässä vedessä niin saattaa puhjeta itsekseen tai vain vähän puristamalla.
Vierailija kirjoitti:
Toi on niin käsittämätöntä ettei lääkärit tee kerralla kunnon työtä eli leikkaa kuten Dr. Pimple popper!
Eikö joku paiseen poisto nyt pitäisi hoitua ihan terveysasemalla, ei kai se niin vakava homma voi olla että lähetteen kanssa pitäisi jonnekin kirurgiapolille lähteä niinkuin meinasivat.
Lopeta valkoisen sokerin syönti, äläkä käytä tekokuituisia alushousuja. Ole ilman aina kun voit. Putsaa peroxidilla ja puhkaise itse neulalla. Mikäli uusii niin hae antibiootit. Elämäntaparemontti kuitenkin edessä.
Mene suihkun lattialle istumaan. Ota sormilla kunnon ote patista ja purista tyhjäksi. Suihkuta niin kauan että eritettä ei tule.
Kaikissa huokosissa on se "pussi".
Aina on kuitenkin kaikesta selvitty ilman dr.pepperin skalpellia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku paiseen poisto nyt pitäisi hoitua ihan terveysasemalla, ei kai se niin vakava homma voi olla että lähetteen kanssa pitäisi jonnekin kirurgiapolille lähteä niinkuin meinasivat.
En ajatellut kirurgia vaan ihan normilääkäriä. Takuulla osaisivat hoitaa asian ettei vaiva uusiutuisi, mutta ei! Ei Suomessa! Kulutetaan asiakkaan ja lääkärin voimavaroja ja pompotetaan vaikkei tarvitsisi! Sama asia monissa muissakin pienissä vaivoissa.
Varmasti onnistuu tk:ssa, ekaluokkalaisenikin osaisi tehdä sen leikkauksen tv-sarjan oppien perusteella :)
Mulla on paise otsassa. Joskus terveyskeskuksessa puristivat, mutta ei lähtenyt kokonaan ja kasvoi samaan mittaan. Ei ole kovin iso, muutaman mm kokoinen, mutta häiritsee. Voisinko jollain neulalla pistää ja puristaa itse vai onko riskialtista?
Voithan toki odottaa että se puhkeaa itsekseen.