Mies löi kun jäin kiinni salasuhteesta
En tiedä miksi kirjoitan tämän tänne, varmaan että voin purkaa asian johonkin koska kavereille en voi tästä puhua. Olen siis 21- vuotias ja mieheni 22- vuotias. Olemme olleet yli 3 vuotta yhdessä, mutta ajauduin salasuhteeseen työkaverini kanssa, koska mies ei enää viehättänyt samalla tavalla ja olin muuttunut hänelle itsestäänselvyydeksi. Tiedän, että se ei oikeuta tekemään näin, mutta en jotenkin ole pystynyt eroamaan. No kävi sitten niin, että mieheni tuli kotiin monta tuntia aikaisemmin kuin piti ja yllätti meidät rysänpäältä.. Poikaystäväni hyökkäsi sitten raivonvallassa tämän työkaverini kimppuun, ja alkoi hakata häntä silmittömästi, ja kun yritin mennä väliin löi hän minua suoraan naamaan ja alkoi kuristamaan. Tällä välin tämä työkaverini juoksi karkuun, milloin poikkis säntäsi hänen peräänsä ja sain paettua paikalta. Nyt mieheni on laittanut minulle viestiä, miten on rikkonut kaikki tavarat mitä on ostanut minulle, ja sanonut että on vuorokausi aikaa hakea kamani ennen kuin hajottaa ne. Mitä minun pitäisi tehdä, ihan hirveä tilanne. Pelkään että poikaystäväni satuttaa minua.
Kommentit (389)
Haaa, teinit kokoontuneet taas perjantaiehtoolla yhteen väsäämään novellintynkää. Jos nyt vaan löisitte niitä päitänne yhteen, oli tää niin hönö. Mies eiku poikkis joka sitte taas on mies...
Mut joo, kun nyt niiden sidukkojen kanssa siellä kikerrätte niin nähkää vaivaa ja jatkakaa tarinaa!
Fyysiseen väkivaltaan parisuhteessa liittyy aina myös henkistä väkivaltaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon miehen käytöstä puollustele muut kuin itse v ä k i v a l t a i s e t miehet. Suomalaiset miehethän ovat muuten tilastojenkin mukaan varsin v ä k i v a l t a i s t a porukkaa.
Tuon naisen käyttäytymistä vähättelee ainoastaan muut pettäjät. Suomalaiset naisethan on tilastojenkin mukaan varsin kevytkenkäisiä, niin suhteissa kuin niitten ulkopuolellakin.
Ja viestejä poistetaan mitä keretään.
Hullua väkivaltaisuutta, vaikka olisikin ongelmia suhteessa niin ei saa hakata ketään!
Vierailija kirjoitti:
Fyysiseen väkivaltaan parisuhteessa liittyy aina myös henkistä väkivaltaa
Niinkuin tässäkin vaikuttaisi olevan molempia?
Huom. Tavaroiden rikkominen tai uhkailu = henkisen väkivallan muotoja.
Voi olla, että ap ei ole ollut onnellinen jos kotona on leijunut ennestään painostava ilmapiiri ja sitten hakenut turvaa toisesta miehestä, kun ei ole itsekään tiennyt mikä suhdettaan vaivaa.
En silti puolustele ap:n tekoa, varsinkaan yhteises kodissa tehtyä. Siitä huolimatta pitää ottaa vakavasti tuon miehen käytös stressaavassa tilanteessa. Jos suhde olisi jatkunut, miten mies olisi reagoinut muihin haasteisiin ja stressaaviin tilanteisiin? Olisiko voinut tulla nyrkkiä myöhemminkin?
Ap:lla saattoi käydä tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi katso itseäsi peiliin, ja mieti, mitä siellä näet. Sinähän et tehnyt mitään väärin, vaan se poikaystäväsi, joka tuli liian aikaisin kotiin? Niinkö se oli?
Minä olen tehnyt virheen ja kannan vastuun niistä. Minulla on kuitenkin oikeus fyysiseen koskemattomuuteen ja pelkään poikaystävääni tällä hetkellä hyvin paljon
Olihan se tyhmää lyödä.
Minä olisin korkeintaan sylkäissyt jos sitäkään. Luultavasti en sitäkään, olisin vain pakannut tavarani ja poistunut yhteisestä "kodista".
Toivottavasti opit tästä sen, että petollisuus ei ole mikään pikku juttu ja ajankulu kun sattuu olemaan tylsää.
Nyt vain rikosilmoitusta petetystä. Saatte mehukkaat jälkipelit ja molemmat muistatte varmasti loppuikänne mikä ei ole sopivaa käytöstä ja mikä suorastaan rikollista.
Mikään ei oikeuta lyömään ketään. Tämä on lähtökohta. Kertoo miehestä miten hän reagoi vihantunteessa. Edes silloin ei saa lyödä. Ap teki väärin, kn seurustelee niin ei saa olla muitten kanssa. Miehellä on oikeus olla vihainen, suuttunut. Kuitenkaan hänellä ei ole oikeutta lyödä. Hae tavarasi, älä missään nimessä hae yksin. Haet esim. vanhempien kanssa tai useamman kuin yhden kanssa. Tätä suhdetta ei voi jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi fyysistä väkivaltaa pidetään niin paljon vakavampana kuin henkistä? Itse voin rehellisesti sanoa, että mieluummin ottaisin muutaman mustelman kuin tulisin petetyksi. Veikkaisin, että henkisen väkivallan aiheuttamat mielenterveysongelmat aiheuttavat paljon enemmän vahinkoa kuin nopeasti paranevat fyysiset vammat. Äärimmäisissä tapauksissa henkinen väkivalta voi johtaa masennuksen kautta kuolemaan aivan samalla tavalla kuin fyysinenkin. Kuitenkin vain toinen näistä on rikos.
Molemmat on syvältä hanurista, mutta fyysinen väkivalta voi johtaa nopeasti pysyvään vammautumiseen tai kuolemaan. En hyväksy pettämistä, mutta kyllä kasvojen tunnistamattomaksi rusikoiminen tai tappo on paljon vakavempaa.
Hyvin pieni osa fyysisestä väkivallasta on kasvojen rusikoimista tai tappoja. Jos puhutaan keskiverto fyysisestä väkivallasta ja keskiverto henkisestä väkivallasta kuten tämän langan tapauksessa, niin kyllä se henkinen aiheuttaa enemmän haittaa.
Voit puhua vain omasta puolestasi. Esim. itselleni asia on toisinpäin.
/40
Taas jälleen hyvä syy olla sinkku.. Mitään ei saa sanoa, mitään ei saa tehdä. Eikö kaikki oo samaa mieltä että parempi olla yksin. Pettäminen on näköjään "IN" tänäpäivänä ja väkivaltaa on ollut aina. En tiedä sanoo juuta enkä jaata.
Anna pölyn laskeutua ja mene hakemaan tavaroita vasta kun tilanne rauhoittunut.
Teit väärin miestä kohtaan, mutta ei se oikeuta väkivaltaan. Kannattaa tehdä rikosilmoitus. Pahoinpitely on rikos, pettäminen ei.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Missä iltapäivälehtien juttu aiheesta?
Ei ne iltapskan toimittajat sentään meedioita ole. Pitää tehdä rikosilmoitus tai vähintään laittaa lehdelle yhteydenottoa ennen kuin ne osaavat jutun tehdä. Eikä tapaus jossa ei tarvittu sairaalahoitoa eikä poliisia paikalle välttämättä silti ylittäisi uutiskynnystä edes heillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei oikeuta lyömään ketään. Tämä on lähtökohta. Kertoo miehestä miten hän reagoi vihantunteessa. Edes silloin ei saa lyödä. Ap teki väärin, kn seurustelee niin ei saa olla muitten kanssa. Miehellä on oikeus olla vihainen, suuttunut. Kuitenkaan hänellä ei ole oikeutta lyödä. Hae tavarasi, älä missään nimessä hae yksin. Haet esim. vanhempien kanssa tai useamman kuin yhden kanssa. Tätä suhdetta ei voi jatkaa.
Se ettei suhdetta olisi pitänyt jatkaa olisi ameeba-apn pitänyt tajuta ennen kuin satutti toista. Toisaalta olisi hyvä että ap jäisi suhteeseen että toinen voisi pitää häntä yjtä roskana kuin hän kumppaniaan. Muuta ap ei ansaitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi katso itseäsi peiliin, ja mieti, mitä siellä näet. Sinähän et tehnyt mitään väärin, vaan se poikaystäväsi, joka tuli liian aikaisin kotiin? Niinkö se oli?
Minä olen tehnyt virheen ja kannan vastuun niistä. Minulla on kuitenkin oikeus fyysiseen koskemattomuuteen ja pelkään poikaystävääni tällä hetkellä hyvin paljon
Mutta se fyysinen koskemattomuus ei sitten riitä ihan sinne asti että veemäisyyttäsi annoit reikääsi työkaverille? Kuule sulla on aika erikoinen moraali joka suojelee vain sinua kun teet muille pahaa, mutta et sinä todellakaan mitään vastuuta kanna ja olet ihmisenä aika mätä.
Nainen ei ole miehen omaisuutta. Nainen saa harrastaa seksiä juuri niiden kanssa kenen kanssa haluaa eikä siinä ole kenelläkään muulla mitåän sanomista asiaan.
Ja tuskinpa ap olisi vehdannut poikaystävän selän takana jos kotona olisi ollut hyvää seksiä.
Täällä on sairasta porukkaa. Pettäminen on väärin mutta se ei oikeuta lyömään ja kuristamaan ketään. Oli pettäjä sitten mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi fyysistä väkivaltaa pidetään niin paljon vakavampana kuin henkistä? Itse voin rehellisesti sanoa, että mieluummin ottaisin muutaman mustelman kuin tulisin petetyksi. Veikkaisin, että henkisen väkivallan aiheuttamat mielenterveysongelmat aiheuttavat paljon enemmän vahinkoa kuin nopeasti paranevat fyysiset vammat. Äärimmäisissä tapauksissa henkinen väkivalta voi johtaa masennuksen kautta kuolemaan aivan samalla tavalla kuin fyysinenkin. Kuitenkin vain toinen näistä on rikos.
Molemmat on syvältä hanurista, mutta fyysinen väkivalta voi johtaa nopeasti pysyvään vammautumiseen tai kuolemaan. En hyväksy pettämistä, mutta kyllä kasvojen tunnistamattomaksi rusikoiminen tai tappo on paljon vakavempaa.
Hyvin pieni osa fyysisestä väkivallasta on kasvojen rusikoimista tai tappoja. Jos puhutaan keskiverto fyysisestä väkivallasta ja keskiverto henkisestä väkivallasta kuten tämän langan tapauksessa, niin kyllä se henkinen aiheuttaa enemmän haittaa.
Aijaa. Jos minun pitäisi valita pettäisikö puolisoni minua vai hakkaisiko ja kuristaisiko niin valitsisin kyllä sen pettämisen. Fyysisen koskemattomuuteni rikkomisesta menisin itsekin rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit väärin miestä kohtaan, mutta ei se oikeuta väkivaltaan. Kannattaa tehdä rikosilmoitus. Pahoinpitely on rikos, pettäminen ei.
Tsemppiä!
Tseppia aplle tuleviin h*orailuihin!
Riskosilmoituksen tekeminen tuossa tapauksessa kertoo ettei osaa ollakaan muuta.
Olipa ap mikä tahansa, väkivallan hyväksyvä hor*ottelija on miljoona kertaa pahempi ja vaarallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin, Hooratsu on saanut juuri mitä on ollut vaillakin. Se on vain oikein ja luonnollista.
No ei kyllä ole. Varmasti petettyyn sattuu, mutta ei todellakaan ole oikein käydä käsiksi yhtään keneenkään. Sulla on vastenmielinen asenne, ja pidän sua vastenmielisempänä kuin ap:ta. Hyi olkoon, olet sontaa.
Ap on sontaa. Väkivalta ei ole hyvä juttu, mutta tuo nyt menee hetkellisen mielenhäiriön piikkiin. Ap:n käytös laskelmoitua, vastenmielistä ja kuvottavaa. Toi vielä yhteiseen kotiin kullinheiluttelijansa. Hän on sontaa.
Sinä tässä sontaa olet, kun puolustelet hakkaajaa. Se on kuitenkin AINA pahempi asia kuin pettäminen. Sinä olet sontaa.
No ainakaan tekoni ei ole niin paha kuin ap:n. Hetkellinen mielenhäiriö tuo mieheltä suurella todennäköisyydellä oli eikä hän suunnittele toistuvasti lyövänsä.
Ap suunnitteli toistuvasti tekonsa ja uusi sen. Hän myös tahrasi miesystävänsä kodin.
Väkivallan sallivat ovat ihan yhtä pahoja kuin väkivallan tekijät. Mitähän kaikkea sinun mielestäsi saa hetkellisessä mielenhäiriössä hakata, lapset, vanhukset? Kaiken mikä käy vähänkin hermojen päälle. Se oli vaan hetkellinen mielenhäiriö joo.
Hyvä että ap pääsee eroon miehestä, tuollaiset käyvät jossain vaiheessa, jostain syystä, kuitenkin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!
Tseppia aplle tuleviin h*orailuihin!
Riskosilmoituksen tekeminen tuossa tapauksessa kertoo ettei osaa ollakaan muuta.
Olipa ap mikä tahansa, väkivallan hyväksyvä hor*ottelija on miljoona kertaa pahempi ja vaarallisempi.
Sinusta on ihan ok että sinun kumppani pettäisi sinua omassa kodissasi. Voisitko löytää jostain vähän itsekunnioitusta? Ap tuskin enää voi tai ei ainakaan sitä ansaitse.
No kyllä itseasiassa rikosilmoituskin voidaan tehdä sen pohjalta mitä olisi voinut tapahtua. Jos joku uhkaa sinua aseella ja uhkaa tappaa, mutta ampuukin ohi. Niin rikosilmoitusta ei tarvitse tehdä kun kehenkään ei sattunut? Kyllä tuossa ihan selvästi ohjattiin tekemään rikosilmoitus väkivallasta ja todettiin vain, päälle tilanteen olleen uhkaava.