Miten tunnistaa p*dofiilin?
Joka siis aikoo tehdä pahaa. Täällä on vastaavia hyviä ketjuja esim narsisteista, mutta kai groomaajilla on samanlaisia yhteisiä käytöskaavoja joista heidät voi tunnistaa, jos ovat esim lähipiirissä. Miksi niitä ei pohdita enemmän yleisestikin, vaikka hyvin usein hyväksikäyttäjätkin yrittävät ja monesti myös onnistuvan naamioitumaan hyvin muiden sekaan?
Kommentit (215)
On joitain piirteitä joista voisi -jälkikäteen usein- päätellä. Mutta nämäkään ei päde kaikkiin joten en ole varma kannaattako näitä edes tänne kirjottaa.
Mutta tässä:
-empatian puuttuminen. Tämä näkyy esim. eläinrääkkäyksenä tai lievempänä kiusaamisena ja nauramisena päälle. Pedo ei pysty ajattelemaan miltä uhrista tuntuu.
-ihme säätämistä tietokoneen kanssa. Kovalevy pitää jostain syystä tyhjentää kokonaan silloin tällöin. Syy on mitä ihmeellisin.
-Ei pysty pitämään asioita aikuisten tasolla. Tekee sopimuksia lasten kanssa kuulematta vanhempaa ensin. Puhuu raha-asioista lasten kanssa. Uskoo asioista lapsen version kuulematta aikuista ensin. Ei kunnioita ikärajoituksia peleissä ja filmeissä. Voitte arvata kuinka rasittavaa on olla pedon ex.
-napanuora omaan äitiin ei ole katkaistu koskaan. On tunne-elämältään vielä lapsi.
-miehellä erektiovaikeuksia seksissä. Lopulta seksi ei edes kiinnosta. Parisuhteessa muuten melko dominoiva, vaimo on tossu.
-on suuri ja mahtava kotona tietokoneen ääressä. Ottaa kärkkäästi kantaa yhteiskunnallisiin asioihin somessa. Lähettää kitkeriä meilejä lastensuojeluun. On viemässä asioita oikeuteen ja märisee kuinka väärin häntä kohdellaan ja tapaamisia rajotetaan. Saa paljon myötätuntoa netissä niiltä jotka ei tiedä todellista syytä rajoituksille. Todellisuudessa on laupea lammas eikä vie asioita oikeuteen.
Älkää nyt erottako näitä asiayhteydestä. Erektiovaikeuksiin voi olla monta muutakin syytä. Jonkun himopelaajan pitää ehkä tyhjentää kovalevy silloin tällöin, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten täällä tuli niin ei oikein mistään ennen kun jää kiinni.
Maailma on raadollinen paikka ja kaikki lapsiin sekaantujat eivät edes ole pedofiilejä.Siis niin, että kiinnostus suunatutuisi yksinomaan lapsiin. Lapsia voidaan käyttää myös "saatavuuden" tai vaikka koston perusteella.
Eri mieltä. Normaali aikuinen (mies) ei saa itseään ”toimintakykyiseksi” ilman hedelmällisyyden merkkejä. Tämä on aika syvään koodattua. Ihan on pakko palstan miehiltä varmistaa: sytyttääkö lapsivartalo, edes ”koston” tai ”saatavuuden” edessä? Jos vastaus on kyllä, alkaa huoliviisari värähdellä.
Ihminen tuntee seksuaalista "ellotusta" "vain" omia jälkeläisiään kohtaan- joillain sairailla yksilöillä tämäkin mekanismi voi olla rikki. Toisin sanoen ei ole kovin yleistä, että väärinkäyttäj olisi oma biologinen vanhempi.
Joka tapauksessa jotkut tutkijat ovat sitä mieltä, että psykopaateilla ei ole seksuaalistasuuntautumista (hetero, homo jne.) koska psykopaatti näkee ihmiset ainoastaan objekteina, jotka ovat psykopaattia varten.
Tämä ei tarkoita, että psykopaatti/narsisti-piirteiset olisivat pedofiileja tai edes syyllistyisivät lapsiin kohdistuviin rikoksiin.
Mutta kun ihmisellä ei ole kykyä/tai halua tuntea empatiaa muita kohtaan, se voi ilmentyä rikoksina muita kohtaan.
Esim. Vaimo "pihtaa" voi toimia "lupana" käyttää lapsia tarpeidensa tyydyttämiseen tai muu kosto lasta tai vanhempaa kohtaan. Tai vaikka ra. Ismi siinä mielessä, että henkilö ei näe kaikkia lapsia samanveroisina, eli ulkomailla koetaan, että lapsiin kajoaminen on "ok" jollakin verukkeella esim. Kulttuuri tai peräti hyväntekeväisyys (koska joku kuitenkin ja lapsihan saa maksun) todelliset syyt saattavat olla vaikka taloudelliset ja vallankäyttöön liittyvät: lapselle ei tarvitse maksaa niin paljoa, eikä lapsi kykene pitämään puoliaan aikuisen tapaan. Silti ensisijainen kiinnostus voi kohdistua aikuisiin.
Pedofiilit, joilla taas kiinnostus liittyy yksinomaan lapsiin käsittääkseni näkevät lapset jotenkin kanssaan samalla viivalla oleviksi, joilla on yhteiset intressit, jopa niin, että lapsi on kuviossa aloitteelinen.
Ei lapsiin kajoaminen tule silti "terveelle" ihmiselle mieleen.
Tämä oli mielenkiintoinen näkökanta. Myös persoonallisuushäiriö altistaa lapsen/nuoren hyväksikäyttöön ilman ”pedofiliaa”. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pedofiili coi olla vaikkapa opettaja tai valmentaja tai peräti pappi, miettikää. Maailmalla ja myös Suomessa on jäänyt aika paljon opettajia kiinni sekaantuessaan nuoriin/lapsiin. Jossain on kai ollut tutkimuskin, että tällaiset henkilöt hankkiutuvat usein harrastuksiin tai töihin, jossa pääsee lähelle lasta/nuorta. Toiset vaanivat somessa tai netissä. Näinhän se menee.
Itse suhtautuisin hiukan epäilevästi etenkin miehiin, jotka hakeutuvat tukihenkilöiksi näihin vapaaehtoishommiin nuorille tai lapsille. Oliko viime vuonna kun oli tällainen nuorehko mies, joka sitten hyv äksikäytti 6 vuotiasta poikaa.
Ja kannattaa muistaa, että poikia käytetään useammin hyväksi kuin tyttöjä. Myös perhetuttu saattaa olla hyvä ksikäyttäjä, tämmöinen joka manipuloi ja antaa itsestään hyvän kuvan päästäkseen lähelle lasta ja luomaan läheisen suhteen. Groomaus tapahtuu hitaasti. Itse tiedän tällaisen vankilassa istuvan, joka vei tuttavaperheen poikia esim laivalle ja vahti heitä. Aloitti nuorimman pojan groomauksen varhaisessa vaiheessa, ottamalla syliin ja halaamalla. Se tapahtuu niin huomaamattomasti!
Osittain totta, mutta aikamoinen yleistys. Itse suhtaudun suurella kunnioituksella kaikkia (paitsi tietysti rikollisia!) lasten ja nuorten kanssa vapaaehtoisesti ja "hyvästä sydämestään" toimivia kohtaan. Tällaiset isoveli- / isätyyppiset hahmot ovat todella tärkeitä sellaisille pojille, joiden elämässä (kotona, koulussa) ei juurikaan ole miehiä. Aika kyynistä ajatella, että kaikki vapaaehtois(mieh)et olisivat pahat mielessään. Osa miehistä syntyy empaattisina ja hyvällä hoivavietillä varustettuina. Olisi suuri puute, jos tämänlaiset "hyvät tyypit" eivät hakeutuisi ihmisläheisiin töihin tai vapaa-ajan toimintaan.
Mieltymyksiään toteuttavia pedofiilejä ja muita lasten vainoajia kohtaan suhtaudun säälimättömän julmasti. Uskon, että kastraatio (lievimmillään kemiallinen) on ainoa toimiva hoitokeino.
Merkittävä osa pedofiileista on naisia ja opettajia.
Miettikääs asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun kyselyn/tutkimuksen mukaan netissä lapsia ahdistelevat pervot ovat yllättävän usein menestyneitä, parisuhteessa eläviä ns. kunnon miehiä, usein noin kolmekymppisiä. Syyksi lasten ahdistelulle esitettiin, että oli tylsää ja piti saada kiksit jostain. Tämän perusteella veikkaisin, että monille ahdistelijoille lapsi ei ole mieluisa kohde ensisijaisesti siksi, että kyseessä olisi jokin seksuaalinen preferenssi, vaan siksi että se on kiellettyä. Siitä saa "kiksit".
Tämä taitaa olla jokin miestyypillinen tapa elää maailmassa: tavaroiden rikkominen, roskaaminen, ylinopeuden ajaminen, kännien ja toisten lasten vetäminen. Jaaaahuuuuu!
Kyllä tässä edelleen puhutaan niistä nuorista teini-ikäisistä joilla kuitekin on jo naisellisia piirteitä. Uskokaa jo lopulta, vain pedo'fiili kiihottuu seksuaalisesti lapsen näköisistä lapsista. Kaikki muut ovat "vain" tavallisia hyväksikäyttäjiä jotka rikkovat suojaikärajoja. Mutta heillä ei ole seksuaalisuuden vääristymää kuten pedo'fiileilla.
Pedo'fiili ja nuorien teinityttöjen perään kuolaava mies ovat kaksi ihan eri asiaa lääketieteelisesti eikä niitä pidä siksi koko ajan sekoittaa. Pedo'fiileja on hyvin vähän, noita jälkimmäisiä sitten jo paljon enemmän.
”Nuori teini-ikäinen” on myös lapsi. Ei mitään eroa kiihottuuko niistä vai vielä nuoremmista. Pipipää mikä pipipää. Ja vaarallinen. Yhtä tuhoisaa on aikuisen seksuaalinen kontakti ”nuoren teini-ikäisen” kanssa. Pedari.
Eihän kukaan ole väittänyt ettei seksi suojaikärajan alle olevan lapsen kanssa olisi tuhoisaa. Vaan vain sitä että näiden käsitteiden sotkeminen koko ajan vain hämärtää asiaa. "Oikeat" pedo-fiilit toimivat täysin eri tavoin kuin nuoria teinityttöjä jahtaavat kuolaavat sedät. Niitä ei siis torjuta ollenkaan samoilla tavoilla ja siksi niitä pitää myös käsitellä eri tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pedofiili coi olla vaikkapa opettaja tai valmentaja tai peräti pappi, miettikää. Maailmalla ja myös Suomessa on jäänyt aika paljon opettajia kiinni sekaantuessaan nuoriin/lapsiin. Jossain on kai ollut tutkimuskin, että tällaiset henkilöt hankkiutuvat usein harrastuksiin tai töihin, jossa pääsee lähelle lasta/nuorta. Toiset vaanivat somessa tai netissä. Näinhän se menee.
Itse suhtautuisin hiukan epäilevästi etenkin miehiin, jotka hakeutuvat tukihenkilöiksi näihin vapaaehtoishommiin nuorille tai lapsille. Oliko viime vuonna kun oli tällainen nuorehko mies, joka sitten hyv äksikäytti 6 vuotiasta poikaa.
Ja kannattaa muistaa, että poikia käytetään useammin hyväksi kuin tyttöjä. Myös perhetuttu saattaa olla hyvä ksikäyttäjä, tämmöinen joka manipuloi ja antaa itsestään hyvän kuvan päästäkseen lähelle lasta ja luomaan läheisen suhteen. Groomaus tapahtuu hitaasti. Itse tiedän tällaisen vankilassa istuvan, joka vei tuttavaperheen poikia esim laivalle ja vahti heitä. Aloitti nuorimman pojan groomauksen varhaisessa vaiheessa, ottamalla syliin ja halaamalla. Se tapahtuu niin huomaamattomasti!
Toisaalta tuo on ikävä asenne, koska noihin hommiin todellakin tarvitaan lisää miehiä ja heidän leimaaminen pedofiiliksi vähentää kunnollisia hakijoita entisestään, jäljelle jäävät sitten vain ne pedofiilit.
Nimenomaan. Varsinkin kun avioerot ovat lisääntyneet, monilla lapsilla on ihan akuutti "miehen tarve". Olen tämän itse nähnyt ohjatessani vuosia erään urheilulajin parissa lapsia ja nuoria. Joka vuosi ryhmässä on yksi tai kaksi poikaa jotka hakeutuvat tosi aktiivisesti siihen lähelle ja haluavat jutella ajatuksistaan ja elämästään jonkun miehen kanssa. Olen kokenut tämänkin puolen valmennuksesta hyvin tärkeäksi koska näillä pojilla ei selvästikään ole kauhean monta muuta paikkaa jossa keskustella jonkun miehen kanssa. Opettajat ovat suurimmaksi osaksi naisia, kotona on vain se äiti eikä kenties niitä miespuolisia isovanhempiakaan ole lähellä.
Minua ainakin häiritsee se että nykyään on pakko olla todella tarkka näissä asioissa. Ei voi kyllä juuri jäädä kahdestaan minnekään eikä tarjota kyytiä kotiin tms. Heti joku alkaisi epäillä "pedariksi" eikä siitä leimasta sitten enää pääsisi ikinä eroon. Ei siinä auta että on itse kahden lapsen isä tai että on ollut vuosia lajin parissa ilman mitään ongelmia. Kyllä se kerran saatu aiheetonkin epäily varjostaisi siitä eteenpäin. Siksi valitettavasti en nykyään enää voi olla niin paljon läsnä näiden valmentamieni lasten ja nuorten elämässä kuin olisi heille hyväksi.
Tunnen myös yhden kaltaisesi miehen, joka vaikuttaa "välittävän" muidenkin lapsista ja tykkää olla heidän kanssa, mutta minun epäilykseni ovat kyllä heränneet. Sääli, jos miehellä on hyvät aikeet, mutta kun usein myös pedot esittävät että heillä olisi hyvät aikeet.
Ymmärrät kai että lähtökohtaisesti nuorten ja lasten pariin mennään urheiluseuroissa yms. toimimaan juuri siksi että tykätään olla niiden lasten kanssa? Se on se lähtökohta siihen koko toimintaan ja se edellytys että voi hoitaa esim. valemennustyön hyvin. Valmentaja joka kohtelee lapsia kuin pieniä aikuisia ei ole hyvä valmentaja.
Tietysti jos jonkin henkilön kohdalla on ihan oikeasti syytä epäillä jotain niin silloin asioihin pitää puuttua. Mutta on kyllä ihan yhtä sairasta ajatella että olisi jotenkin lähtökohtaisesti epäilyttävää jos mies haluaa tehdä töitä lasten ja nuorten parissa. Olen itse ollut urheiluseuratoiminnassa yli 15 vuotta eikä omassa lajissa vastaan ole tullut ainoatakaan pedofiilitapausta sinä aikana. Ei omassa seurassa eikä missään seurassa jonka tunnen vaikka suurin osa valmentajista ja ohjaajista on miehiä. Johonkin yleiseen miesten epäilyyn ei siis ole mitään perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta tuo on ikävä asenne, koska noihin hommiin todellakin tarvitaan lisää miehiä ja heidän leimaaminen pedofiiliksi vähentää kunnollisia hakijoita entisestään, jäljelle jäävät sitten vain ne pedofiilit.
Nimenomaan. Varsinkin kun avioerot ovat lisääntyneet, monilla lapsilla on ihan akuutti "miehen tarve". Olen tämän itse nähnyt ohjatessani vuosia erään urheilulajin parissa lapsia ja nuoria. Joka vuosi ryhmässä on yksi tai kaksi poikaa jotka hakeutuvat tosi aktiivisesti siihen lähelle ja haluavat jutella ajatuksistaan ja elämästään jonkun miehen kanssa. Olen kokenut tämänkin puolen valmennuksesta hyvin tärkeäksi koska näillä pojilla ei selvästikään ole kauhean monta muuta paikkaa jossa keskustella jonkun miehen kanssa. Opettajat ovat suurimmaksi osaksi naisia, kotona on vain se äiti eikä kenties niitä miespuolisia isovanhempiakaan ole lähellä.
Minua ainakin häiritsee se että nykyään on pakko olla todella tarkka näissä asioissa. Ei voi kyllä juuri jäädä kahdestaan minnekään eikä tarjota kyytiä kotiin tms. Heti joku alkaisi epäillä "pedariksi" eikä siitä leimasta sitten enää pääsisi ikinä eroon. Ei siinä auta että on itse kahden lapsen isä tai että on ollut vuosia lajin parissa ilman mitään ongelmia. Kyllä se kerran saatu aiheetonkin epäily varjostaisi siitä eteenpäin. Siksi valitettavasti en nykyään enää voi olla niin paljon läsnä näiden valmentamieni lasten ja nuorten elämässä kuin olisi heille hyväksi.
Tunnen myös yhden kaltaisesi miehen, joka vaikuttaa "välittävän" muidenkin lapsista ja tykkää olla heidän kanssa, mutta minun epäilykseni ovat kyllä heränneet. Sääli, jos miehellä on hyvät aikeet, mutta kun usein myös pedot esittävät että heillä olisi hyvät aikeet.
Ymmärrät kai että lähtökohtaisesti nuorten ja lasten pariin mennään urheiluseuroissa yms. toimimaan juuri siksi että tykätään olla niiden lasten kanssa? Se on se lähtökohta siihen koko toimintaan ja se edellytys että voi hoitaa esim. valemennustyön hyvin. Valmentaja joka kohtelee lapsia kuin pieniä aikuisia ei ole hyvä valmentaja.
Tietysti jos jonkin henkilön kohdalla on ihan oikeasti syytä epäillä jotain niin silloin asioihin pitää puuttua. Mutta on kyllä ihan yhtä sairasta ajatella että olisi jotenkin lähtökohtaisesti epäilyttävää jos mies haluaa tehdä töitä lasten ja nuorten parissa. Olen itse ollut urheiluseuratoiminnassa yli 15 vuotta eikä omassa lajissa vastaan ole tullut ainoatakaan pedofiilitapausta sinä aikana. Ei omassa seurassa eikä missään seurassa jonka tunnen vaikka suurin osa valmentajista ja ohjaajista on miehiä. Johonkin yleiseen miesten epäilyyn ei siis ole mitään perusteita.
Niin ja varmaan ensisijaisesti harrastustoimintaan osallustavia aikuisia kiinnostaa kyseinen laji ja vaikkapa urheiluhenki, osallistuminen kisoihin ja tapahtumiin ym. Moni muukin asia voi kiinnostaa kuin lapsiin sekaantuminen. Hulluahan se on jokaista epäillä ilman oikeita perusteita. Minulla on ollut mm. miespuolinen luokanopettaja, yleisurheiluvalmentaja ja pianonopettaja, hyviä ihmisiä kaikki. -nainen
Olen tuntenut lapsena useamman ja aika monelle yhteistä oli että:
- Olivat innostuneita lapsenvahteja ilman näkyvää hyötysuhdetta (Rahapalkkio, omalla lapselle kaveri ym.)
- Olivat nuoria ja viehättäviä miehiä, mutta aikuisten bileissä vetäytyivät leikittämään lapsia pidemmäksi aikaa.
- Suhtautuivat lapsiin samaan tyyliin kuin aikuisiin näin henkisessä mielessä, puheissa ja vastuuttamisessa ym.
- Ottivat paljon kontaktia vieraisiinkin lapsiin, erityisesti kauniisiin ja yrittivät voittaa vanhemmat puolelleen.
- Ottivat pyytämättä vieraitakin lapsia syliin ja silittelivät ym.
- Antoivat isoja ja kivoja lahjoja kaverin lapselle (Kerran sain esim. Yhdeltä kusipäältä alle kouluikäisenä aidon korun ja lasten merkkialusvaatteita johon kuului rintsikkatoppi)
- Kännissä puhuivat sopimattomia eroottissävytteistä lapsille tai lapsista
- Puolustelivat usein jos uutisissa oli juttua tuomituista p edofiileistä. Kuten itse se 12 v mukaan lähti, tai näytti varmaan vanhemmalta, tai tekijä ollut kännissä tai varmaan jotain hipelöintiä vaan ym. Eihän nyt ketään saisi lynkata, ei sellaista rikosta olenkaan ym.
- Suhtautuivat hyväksyvästi, jos joku näkivät jonkun toisen "groomaavan" lasta.
Vierailija kirjoitti:
- Olivat innostuneita lapsenvahteja ilman näkyvää hyötysuhdetta (Rahapalkkio, omalla lapselle kaveri ym.)
- Olivat nuoria ja viehättäviä miehiä, mutta aikuisten bileissä vetäytyivät leikittämään lapsia pidemmäksi aikaa.
- Suhtautuivat lapsiin samaan tyyliin kuin aikuisiin näin henkisessä mielessä, puheissa ja vastuuttamisessa ym.
- Ottivat paljon kontaktia vieraisiinkin lapsiin, erityisesti kauniisiin ja yrittivät voittaa vanhemmat puolelleen.
- Antoivat isoja ja kivoja lahjoja kaverin lapselle (Kerran sain esim. Yhdeltä kusipäältä alle kouluikäisenä aidon korun ja lasten merkkialusvaatteita johon kuului rintsikkatoppi)
- Puolustelivat usein jos uutisissa oli juttua tuomituista p edofiileistä. Kuten itse se 12 v mukaan lähti, tai näytti varmaan vanhemmalta, tai tekijä ollut kännissä tai varmaan jotain hipelöintiä vaan ym. Eihän nyt ketään saisi lynkata, ei sellaista rikosta olenkaan ym.
Hyviä pointteja.
Minä olen todennut, että liike-elämässä esim Aasiassa puolustuspuheissa vilahtelevat juurikin ”kulttuurin erilaisuus”, ”ikää ei voi arvioida - oletus on että täysi-ikäinen”, ”kokemus”.
Hyvin erikoista puhetta ja ajatusmaailmoja 40-50+ miehiltä, jotka kotimaassaan elävät kovasti konservatiivista perhe-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Suhtautuivat hyväksyvästi, jos joku näkivät jonkun toisen "groomaavan" lasta.Hyviä pointteja.
Minä olen todennut, että liike-elämässä esim Aasiassa puolustuspuheissa vilahtelevat juurikin ”kulttuurin erilaisuus”, ”ikää ei voi arvioida - oletus on että täysi-ikäinen”, ”kokemus”.
Hyvin erikoista puhetta ja ajatusmaailmoja 40-50+ miehiltä, jotka kotimaassaan elävät kovasti konservatiivista perhe-elämää.
Minun mielestäni yritykset pitäisi vastuuttaa toimijoistaan maailmalla - aivan sama mikä siellä on ”kulttuuri” ja ”kauppatapa”. Miten on edes mahdollista, että vientiyrityksen edustaja voi työmatkallaan - vaikka sitten vapaa-aikanaan - käyttää maksullisia palveluja, pahimmillaan alaikäisiä sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt kuitenkin on olemassa monia näitä "merkkejä" joita tuossakin mainitsit niin en oikein ymmärrä että miksi ihmeessä kuitenkin edelleen niin moni ajattelee että jokaista miestä pitäisi aina epäillä ihan vain varmuuden vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten täällä tuli niin ei oikein mistään ennen kun jää kiinni.
Maailma on raadollinen paikka ja kaikki lapsiin sekaantujat eivät edes ole pedofiilejä.Siis niin, että kiinnostus suunatutuisi yksinomaan lapsiin. Lapsia voidaan käyttää myös "saatavuuden" tai vaikka koston perusteella.
Eri mieltä. Normaali aikuinen (mies) ei saa itseään ”toimintakykyiseksi” ilman hedelmällisyyden merkkejä. Tämä on aika syvään koodattua. Ihan on pakko palstan miehiltä varmistaa: sytyttääkö lapsivartalo, edes ”koston” tai ”saatavuuden” edessä? Jos vastaus on kyllä, alkaa huoliviisari värähdellä.
Miten selität Aasian lapsiprostituution menekin. Ihan länsimaiset liikemiehet haluavat niin nuorta kuin mahdollista? Ja ei varmasti löydy ”hedelmällisyyden merkkejä”? Eli kyllä vaan aika montaakon miestä lapset kiinnostaa jos saatavuutta on. Valitettavasti.
Olen mies ja ihmettelen näitä. En ymmärrä kuinka joku voi edes saada vehkeensä toimimaan tuollaisessa tilanteessa.
Kai siinä täytyy olla jotakin enemmän vinksahtanut pään sisällä.Kiitos. Tällaista kommenttia odotin. Olin - ja olen edelleen - täysin vakuuttunut etteivät kaikki miehet ole piilopedareita, tai kaikki ”kokeile tilaisuuden tullen”. Tai vähintäänkin salaa fantasioi. Kyllä nämä ovat ona marginaalinsa, eikä se ole millään tavalla normaalia, sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Sen lisäksi että se on syvästi sairasta, on se uhrinsa iäksi traumatisoivaa. Vaikka tämä itse tarjoaisi palveluksiaan syystä N.
Niinhän sitä toivoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osittain totta, mutta aikamoinen yleistys. Itse suhtaudun suurella kunnioituksella kaikkia (paitsi tietysti rikollisia!) lasten ja nuorten kanssa vapaaehtoisesti ja "hyvästä sydämestään" toimivia kohtaan. Tällaiset isoveli- / isätyyppiset hahmot ovat todella tärkeitä sellaisille pojille, joiden elämässä (kotona, koulussa) ei juurikaan ole miehiä. Aika kyynistä ajatella, että kaikki vapaaehtois(mieh)et olisivat pahat mielessään. Osa miehistä syntyy empaattisina ja hyvällä hoivavietillä varustettuina. Olisi suuri puute, jos tämänlaiset "hyvät tyypit" eivät hakeutuisi ihmisläheisiin töihin tai vapaa-ajan toimintaan.
Mieltymyksiään toteuttavia pedofiilejä ja muita lasten vainoajia kohtaan suhtaudun säälimättömän julmasti. Uskon, että kastraatio (lievimmillään kemiallinen) on ainoa toimiva hoitokeino.
Merkittävä osa pedofiileista on naisia ja opettajia.
Miettikääs asiaa.
Ei todellakaan ole.
Tuollaiselle väitteelle pitäisi olla aika vahvaa dataa tueksi. Onko sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Suhtautuivat hyväksyvästi, jos joku näkivät jonkun toisen "groomaavan" lasta.Hyviä pointteja.
Minun mielestäni yritykset pitäisi vastuuttaa toimijoistaan maailmalla - aivan sama mikä siellä on ”kulttuuri” ja ”kauppatapa”. Miten on edes mahdollista, että vientiyrityksen edustaja voi työmatkallaan - vaikka sitten vapaa-aikanaan - käyttää maksullisia palveluja, pahimmillaan alaikäisiä sellaisia.
Tämä. Nämähän ovat kansallinen häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset sopii minuun (tosin enää en ole niin nuori ja viehättävä), mutta sitoudun irti kaikista muista. Suhtaudun ehkä hieman tasavertaisemmin lapsiin kuin useimmat aikuiset unohtamatta kuitenkaan vastuuta. En näe siinä mitään pahaa että pidän lapsista ja heidän seurastaan. Jos jollekin tämä on ongelma niin se on hänen ongelmansa. :)
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka siis aikoo tehdä pahaa. Täällä on vastaavia hyviä ketjuja esim narsisteista, mutta kai groomaajilla on samanlaisia yhteisiä käytöskaavoja joista heidät voi tunnistaa, jos ovat esim lähipiirissä. Miksi niitä ei pohdita enemmän yleisestikin, vaikka hyvin usein hyväksikäyttäjätkin yrittävät ja monesti myös onnistuvan naamioitumaan hyvin muiden sekaan?
Groomailija on eri asia kuin pedofiili. Lähes aina pedofiili-sanaa käytetään väärin. Pedofiili hakee seuraa henkilöistä, jotka eivät ole sukukypsiä. Nainen on sukukypsä, kun kuukautiset alkavat. Esim. seksin ostaminen 17,9 vuotiaalta on rikos vaikka ei sillä ole mitään tekemistä pedofilian kanssa.
No niin taas. Tyttö on luonnontilassa (metsästäjä-keräilijät) sukukypsä keskimäärin 16-vuotiaana. Sitä aikaisemmat kuukautiset on ravitsemuksen aikaansaama häiriötila. Tuo "tyttö on nainen kun se vuotaa vaikka sitten 11-vuotiaana" on vain vain teidän piilopedojen säälittävää itsesumutusta.
Kurko on silti ihan oikeassa, ja sinun viestisi meni ohi aiheen. Vain aikuinen, joka kiihottuu fyysisesti ei-sukukypsistä lapsista, on pedofiili. Muut eivät ole. Ei se silti tarkoita, että seksi alaikäisen kanssa olisi hyväksyttävää. Kyse on terminologiasta, ja keskustelun kannalta olisi hyvä, että se olisi kaikilla hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Groomailija on eri asia kuin pedofiili. Lähes aina pedofiili-sanaa käytetään väärin. Pedofiili hakee seuraa henkilöistä, jotka eivät ole sukukypsiä. Nainen on sukukypsä, kun kuukautiset alkavat. Esim. seksin ostaminen 17,9 vuotiaalta on rikos vaikka ei sillä ole mitään tekemistä pedofilian kanssa.
No niin taas. Tyttö on luonnontilassa (metsästäjä-keräilijät) sukukypsä keskimäärin 16-vuotiaana. Sitä aikaisemmat kuukautiset on ravitsemuksen aikaansaama häiriötila. Tuo "tyttö on nainen kun se vuotaa vaikka sitten 11-vuotiaana" on vain vain teidän piilopedojen säälittävää itsesumutusta.
Kurko on silti ihan oikeassa, ja sinun viestisi meni ohi aiheen. Vain aikuinen, joka kiihottuu fyysisesti ei-sukukypsistä lapsista, on pedofiili. Muut eivät ole. Ei se silti tarkoita, että seksi alaikäisen kanssa olisi hyväksyttävää. Kyse on terminologiasta, ja keskustelun kannalta olisi hyvä, että se olisi kaikilla hallussa.
Niinpä. Juridisesti on eri asia onko joku tapettu vai murhattu, vaikka toki läheinen itse välittää vain siitä, että läheinen on poissa.
Tietysti on. Ellei olisi niin jokainen mies olisi rais*aaja joka ei vain vielä ole rais*annut koska ei ole saanut tilaisuutta.