Keitä olette luulleet huumorilaulajiksi?
Muistuuko mieleen sellaisia artisteja, joita olette aikoinanne luulleet huumorilaulajiksi tai -yhtyeiksi, mutta jotka ovatkin olleet tai jotka on otettu ihan tosissaan? Esimerkiksi Kari Kuuvan "Tango pelargonia" oli aikoinaan valtava hitti, joka kuitenkin oli kirjoitettu ylimurheellisten iskelmien parodiaksi.
Minä olin jo pitkälti aikuinen, kun ymmärsin muiden ihmisten puheista, että Rauli Badding Somerjoki oli laulanut aivan tosissaan. Minä olin muodostanut hänestä pellen kuvan televisiossa lapsena näkemäni napapaidan ja lanteenhetkutuksen vuoksi. Ihmettelin kovasti sitä, että Topi Sorsakoski menestyi samalla huumorikonseptilla. Sitten valkeni.
Onko joku muukin ollut näin ulkona kevyen musiikin kartalta? Minkä artistin tai kappaleen kohdalla on tullut virhepäätelmiä?
Kommentit (182)
Sittemmin alkoi isompi fanitus bändiä kohtaan, mutta PMMP:tä pidin aluksi huumoriporukkana Rusketusraitojen takia ja ajattelin, että vuoden päästä ei enää tätä bändiä muisteta. Tokalla levyllä linja jo muuttuikin. Alkuaikojen biisien vuoksi monesti vertasin heitä ysärityttöbändi Mascaraan.
Vierailija kirjoitti:
Rednexin Wish you were here on parodia kantrisiirapista, ja niin se aikanaan ymmärrettiinkin. Pahoin pelkään, että se otetaan nykyisin tosissaan kaihoisana rakkauslauluna
osa ei kyllä ymmärtänyt silloinkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rednexin Wish you were here on parodia kantrisiirapista, ja niin se aikanaan ymmärrettiinkin. Pahoin pelkään, että se otetaan nykyisin tosissaan kaihoisana rakkauslauluna
Minä en ainakaan ole ymmärtänyt silloin enkä nykyään, mutta enpä ole koskaan niin tarkkaan kuunnellutkaan ko. kappaleen sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ole ymmärtänyt silloin enkä nykyään, mutta enpä ole koskaan niin tarkkaan kuunnellutkaan ko. kappaleen sanoja.
No ei ymmärretty vaan oli paras slovari
Antti Tuisku ja luulen edelleen.
Chisu. Baden badenhan on päivänselvä vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Myös vitsiksi uskoisin VEERA VOIMAN ujellukset hienoissa Petteri Saarnion luontofilmeissä. Viimeksi 25.8.21 aamulla TV1 sain kokea, että luontofilmiin ei kuulu naisen karmea, kolkko muka-saamelais.joikhaa- muistuttavaa ujellusta. Koko parodia meni pieleen. Kaunis Tepovesi ja lintujen ääntelyt jäivät kokematta kun Veera Voimaa päästettiin määkimään. Antakaa meille luonnonihailijoille vapaus kuunnella luonnonääniä, eikä jonkun hoilaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös vitsiksi uskoisin VEERA VOIMAN ujellukset hienoissa Petteri Saarnion luontofilmeissä. Viimeksi 25.8.21 aamulla TV1 sain kokea, että luontofilmiin ei kuulu naisen karmea, kolkko muka-saamelais.joikhaa- muistuttavaa ujellusta. Koko parodia meni pieleen. Kaunis Tepovesi ja lintujen ääntelyt jäivät kokematta kun Veera Voimaa päästettiin määkimään. Antakaa meille luonnonihailijoille vapaus kuunnella luonnonääniä, eikä jonkun hoilaamista.
Repovesi, ei Tepovesi, sori
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ovat oikeasti olleet huumorilaulajia, mutta yleisö on ottanut heidät tosissaan. Suomalaiset on totista kansaa.
Totta puhut ap tuosta Baddingin "rocki soi"-biisistä napapaitoinen ja kiumurteluineen. Olin hävetä silmät päästäni kun näin sen ohjelman kun istuin mummini vieressä. Häpesin Baddingin puolesta. Esitys oli niin karmea, että näin siitä painajaisia. Badding oli aikoinaan oikein hyvä laulajana, parempi kuin monet nykykakkiaiset: "Cheek, Juha-Tapio, Janna, Danny, Jani W, Wiskari, Robin P, Antti T. JVG, Isaac Elliot, Elastinen, Markku Aro ja Tapani Kansa." Kaikilla näillä ja vielä monella muulla on täysin tunnistamaton ääni, niin paitsi Danny. Kaikilla tavallien tenori, jota ei tunnisteta Nyt en tässä kerro todella upeista mieslaulajista, mutta kyse on tälläkertaa Baddingin tyylistä laulaa sekä se, että ääni tunnistetaan. Kaikesta huolimatta "ja rocki soi" oli totisinta totta.
Mummin kanssa kuultua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ovat oikeasti olleet huumorilaulajia, mutta yleisö on ottanut heidät tosissaan. Suomalaiset on totista kansaa.
Totta puhut ap tuosta Baddingin "rocki soi"-biisistä napapaitoinen ja kiumurteluineen. Olin hävetä silmät päästäni kun näin sen ohjelman kun istuin mummini vieressä. Häpesin Baddingin puolesta. Esitys oli niin karmea, että näin siitä painajaisia. Badding oli aikoinaan oikein hyvä laulajana, parempi kuin monet nykykakkiaiset: "Cheek, Juha-Tapio, Janna, Danny, Jani W, Wiskari, Robin P, Antti T. JVG, Isaac Elliot, Elastinen, Markku Aro ja Tapani Kansa." Kaikilla näillä ja vielä monella muulla on täysin tunnistamaton ääni, niin paitsi Danny. Kaikilla tavallien tenori, jota ei tunnisteta Nyt en tässä kerro todella upeista mieslaulajista, mutta kyse on tälläkertaa Baddingin tyylistä laulaa sekä se, että ääni tunnistetaan. Kaikesta huolimatta "ja rocki soi" oli totisinta totta.
Huppista, Jannan nimi jäi vahingosssa.
Wiskari ja Elastinen on oikeasti huumorilaulajia. Jenkeissäkin on monia, mm. Bieber.
Näin joskus vuosia sitten Fintelligensin musiikkivideon ensimmäistä kertaa, ja luulin että telkkarista tulee sketsiohjelma. Aloin sitten ihmetellä miksi sketsi on niin pitkä, eikä edes kovin hauska...
Antti Tuisku, Michael Buble ja Bruno Mars. Olen luullut että ovat jotain iskelmälaulajan pilaversioita.
Vierailija kirjoitti:
Ja huono sellainen. Chisun paskin viisi. Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arttu Wiskari, luulin että on vähän kuin Leevi and the Leavings, mutta ilmeisesti ihmiset kuuntelee sitä ihan tosissaan.
Eihän Leevit mikään huumoribändi olekaan. Etenkään mihinkään viskareihin verrattuna. Leevit on tehneet varmasti Suomen surullisimmat ja synkimmät biisit, ja paljon.
Ok 🙄 Mielestäni Leevien biisit on kyllä tehty ihan kieliposkessa ironisiksi ja täyteen mustaa huumoria, mutta tiedän kyllä että ne voi ottaa tosissaankin.
Tuskin ne olisivat niin kauniita ja koskettavia, jos ne olisi tarkoitettu pelkiksi vitseiksi. Eiväthän humoristisuus ja surullisuus sulje toisiaan pois.
Jep, Leevien nerokkuus on juuri siinä että saadaan esiin elämän tragikoomisuus.
Vierailija kirjoitti:
Teräsbetoni... Missä miehet ratsastaa siellä ei voi lampaat laiduntaa tai jotain sinne päin.. Ei voi olla tosissaan tehty.. Ja se laulu tyyli.. Mut Kait ne jätkät sitten oli ihan vakavissaan.. Vieläkin vaikea uskoa ettei kyseessä ollut heviparodia-bändi...
Teräsbetoni on vähän kuin Powerwolf jossa sotketaan katolinen uskonto, ihmissudet ja vampyyrit :D
Alatalon myöhempi humoristinen ja kepeä tuotanto jotenkin myös on saanut ihmiset unohtamaan, miten loistava laulaja mies varsinkin nuoruudessaan oli.