Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppo tapa testata oletko ennakkoluuloinen rasisti (suurin osa on, valitettavasti)

Vierailija
13.11.2019 |

Olet lähettämässä 9v tyttöäsi taksilla mummolaan. Ajoa 2h. Pihaan ajaa taksi jossa musta afrikkalainen mies. Epäröitkö edes vähän laittaa tyttöä matkaan.

Jos epäröit olet rasisti. Olit valmis lähettämään tavallaisen valkoihoisen kuljettajan mukana mutta vääränvärinen kuljettaja olikin sinulle ongelma.

Tämä ei tietenkään poista sitä ettetkö voisi olla hyvä ihminen ja et haluaisi olla ennakkoluuloinen rasisti.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella? Tilastolliset todennäköisyydet ovat mitä ovat, niihin eivät minun asenteeni vaikuta.

2/111 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäröi. Ei lähtisi. Ei tosin lähtisi kalpeanaamankaan kyytiin, että siinä mielessä vähän heikohko testi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle olisi tuo mikään ongelma, kunhan kuski osaisi jutella lapsen kanssa. Enkä tarkoita kielimuuria vaan yleisesti tapaa puhua lapsille. Tämän toki jo taksia tilatessa tekisin selväksi, että tarvitsen kuskin, joka osaa jutella lapsen kanssa kahden tunnin ajomatkan aikana. Näin ollen kuski varmasti kävisi meille, väristä ja sukupuolesta viis.

Vierailija
4/111 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiuudistuksen jälkeen en lähettäisi lasta taksilla, ajaa sitä sitten kuka tahansa.

Entisessä järjestelmässä oli tilastollisesti todennäköisempää saada ajajakseen ammattikuski, joka oli tehnyt työtään vuosikausia.

Nyt paikalle voi kaartaa, jos osoitteen löytää, kuka saamarin hamppari tahansa. Täysin ammattitaidoton, kielitaidoton, jostain vitun vinkuintiasta kotoisin oleva ihminen, jolle 10 vuotias tyttö on jo uskonnon perusteella käyttövalmista riistaa.

Kiitos Berner.

Vierailija
5/111 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laittas ton ikästä taksiin, oli valkee tai tumma henkilö kyseessä. kuka vaan voi käyttää lasta tommosessa tilanteessa hyväksi. vastuutonta toimintaa vanhemmalta.

Vierailija
6/111 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

75-vuotias äitini ei enää uskalla ajaa taksilla Helsingissä. Niin monta kielitaidotonta kuskia sattunut hänelle. Samasta syystä olisin tarkka myös, mihin kyytiin lapseni laitan.

Vierailija
7/111 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi itsekään.

Eikä tämä johdu ennakkoluuloista vaan kokemuksista.

Vierailija
8/111 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se väristä johdu. Väri vain on hyvä tuntomerkki.

Tilastot eivät valehtele, ainakaan rikostilastot, ainakaan niin kauan kun etniset taustat tilastoidaan.

Vierailija
9/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei ole. Sukurutsatuista retardeista koostuva vähemmistö sen sijaan sitä on.

Mikä suurin osa, mistä?

Vierailija
10/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rasisti koska en laittaisi. Siinä on riski olemassa niin kuin kaikki järkevät ihmiset tajuavat. Kaikki voisi mennä hyvin mutta koska en voisi olla varma niin en uskaltaisi. Tuossa tapauksessa tulisi kyseeseen vain vanha tuttu ja luotettavaksi tunnettu kuski ja niitähän ei nykyään juuri ole paitsi meidän tuppukylässä pari.

Vierailija
11/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en todellakaan laittaisi. En myöskään tuonikäistä poikaani. Ja en siksi että olisin rasisti, en vaan halua ottaa ylivoimaisen suuria riskejä varsinkin lasteni turvallisuuden kustannuksella.

Vierailija
12/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes suunnittelisi tuollaista matkaa. En edes itse lähtisi taksilla noin kauas.

Vierailija
13/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntia. Olen pahempi rasisti todellakin jo. pelkkä ajatus kahden tunnin taksimatkasta saa jättämään taksin soittamatta alkuunkaan.

Vierailija
14/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse mitään testejä. Olen, enkä häpeä sitä tippaakaan.

Vierailija
15/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukseni valitettavasti ovat sellaisia, että

- on ajettu väärään osoitteeseen

- on jätetty rautatieasemalle sille puolen missä on portaat

- on yritetty veloittaa matkan hinta kahdesti (maksupääte ei muka toiminut, mutta huomasin että se oli tulostanut kuitin ja kuljettaja vaati vaan tiukasti käteismaksua vedoten siihen että pääte ei toimi)

- on yritety veloittaa moninkertainen hinta (matkasta, joka normaalisti maksaa 15 € vaadittiin maksamaan 150 € uhkasi soittaa poliisit paikalle kun sanoin ettei voi maksaa noin paljon, mutta ei siten soittanut kun sanoin, että soita ihmeessä)

Yhtään normaalia ja asiallista kokemusta minulle ei ole sattunut näiden taksien kanssa.

Tämä kaikkihan tietysti johtuu tietysti siitä, että olen r@ass isss ti.

Vai mikä onkaan syy ja mikä seuraus?

Vierailija
16/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo nyt ole mitenkään rasistista tai ennakkoluuloista. Husuko siellä nyt kirjoittelee?

Vierailija
17/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syystä joutuisin lapsen taksilla menemään, niin pyytäisin tilauskeskuksesta suomenkielisen naisen.

Vierailija
18/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöolettama on minusta kierossa. Harva tuollaista matkaa hoitaisi taksilla muutenkaan. Veisin tytön itse mummolaan tai jos en omistaisi autoa pyytäisi kaverilta apua korvausta vastaan. 

Vierailija
19/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi lasta vieraan taksin kyytiin kahdeksi tunniksi.

En olisi nuorena naisena myöskään mennyt itse. Olen paljonkin matkustellut maailmalla ja tämä on ihan elämänkokemusta.

Vierailija
20/111 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi lasta vieraan taksin kyytiin kahdeksi tunniksi.

En olisi nuorena naisena myöskään mennyt itse. Olen paljonkin matkustellut maailmalla ja tämä on ihan elämänkokemusta.

Mutta lihaa syövä valkoinen heteromies kelpaisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä