Järjestäisitkö isänpäivän, jos miehesi ja lapsesi isä unohti äitienpäivän?
Vauvamme syntyi tämän vuoden maaliskuussa ja mieheni ei millään tavalla huomioinut äitienpäivää. En tietenkään ole hänen äiti, mutta loukkaannuin kyllä siitä, että ei edes aamukahvia voinut minulle keittää tai vauvan kanssa herätä aikaisin, jotta saisin nukkua myöhään äitienpäivän kunniaksi. Nyt on sitten ensimmäinen isänpäivä tulossa eikä kiinnostaisi huomioida sitä mitenkään. Ja vauva ei tietenkään huomioi eikä asiasta mitään ymmärrä, koska on vain vauva vielä. Miten sinä toimisit?
Kommentit (86)
Jaa. Jos minun mieheni unohtaa äitienpäivän tai syntymäpäivän niin siinä sitten unohtaa. Silloin isänpäivänä ostaisin itselleni näyttävän kukan, ehkä valkoisen orkidean ja hyvää kahvia, ehkä jonkun Poutapilvi-kääretortun mutta just niitä "raikkaita voileipiä" ja kaunis kattaus. Lohileivät, ruissipsit täytteellä ja tummaa hyvää kahvia. Joku hyvä tuoremehu, ehkä minosa. Sitten hemmottelisin itseäni rauhallisella aamupäivällä ja mies voisi toki liittyä seuraan.
Itselleni ostaisin lahjan, uudet päheät kuulokkeet tai sykekellon - jotain kallista, näyttävää ja teknistä mitä mies saa kuolata. Toivottaisin hänelle hyvää isänpäivää tai synttäriä ja kattaukset olisivat molemmille, kallis lahja ja kukat vain minulle.
Lounaaksi hakisin itselleni sushia ja katselisin jonkun leffan. Jääkaapissa on toki ruokaa muillekin, voivat tilata sitten yhdessä pitzan - ehdottaisin sitä heille. Iltapäivällä lähtisin saunaan ystävien kanssa ja avantouinnille. Pyytäisin miehen vanhemmat kylään iltapäivällä katsomaan lapsia ja olemaan miehen kanssa ja itse lähtisin ystävieni kanssa. Miehelle mainitsisin asiasta aamulla.
Minosaan tulee vähän enemmän kuohuviiniä kuin mehua, laimeampi on sitten se mimosa.. :-/
Puhuisin etukäteen miten muistan omaa isääni ja miten hänen isäänsä muistetaan. Ja muistaisin myös häntä isänpäivänä. Kertoisin että meillä kotona on ollut tapana juhlia isän/äitienpäivää ja viimeksi itsestä tuntui pahalta kun sinua ei muistettu. Kertoisin että haluaisin luoda teidän perheeseen juhlaperinteen näille päiville. Kysyisin mitä hän haluaa?
Nää ap:n miehelle isänpäivän järjestämiseen kehottavat ovat varmaan niitä, jotka kuvittelevat myös kotitöiden tekoon osallistumattomien miesten alkavan tekemään kotitöitä, jos nainen vain entistä reippaammin tekee niitä kotitöitä hymy naamallaan.
Hyvän kierre ei toteudu, jos toinen on laiska hyväksikäyttäjä. Niihin tehoaa vastaaminen samalla mitalla ja pahimpien kohdalla ulkoistus samasta taloudesta.
Meillä lapsi syntyi elokuussa ja isänpäivä tein kakun, mies ja lahjan ja mentiin yhdessä syömään.
Äitienpäivä sama, et ole äitini.
Seuraavana isänpäivä tein kakun. Äitienpäivänä ei mitään.
Äitienpäivänä, kun toinen sanoi saman, et ole äitini, sanoin heippa ja lähdin. Sanoin soita, kun tajuat olet ääliö.
Illalla soitti.
Juteltiin asia läpi. En minä kaipaa timantteja.
Se, että huomioidaan , edes vähän, riittää. Ja kerroin kuinka iloinen hän tuli isänpäivä .
Nyt lapset jo muistaa itsekin, tietenkin autan.
Isänpäivänä isä saa aamiaisen sänkyyn, teen kakun ja lapset antavat pienet lahjat.
Kuten myös isoisille on lähetetty kortit.
Noo, mun kanssani on ihanaa juhlia.