Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjestäisitkö isänpäivän, jos miehesi ja lapsesi isä unohti äitienpäivän?

Vierailija
08.11.2019 |

Vauvamme syntyi tämän vuoden maaliskuussa ja mieheni ei millään tavalla huomioinut äitienpäivää. En tietenkään ole hänen äiti, mutta loukkaannuin kyllä siitä, että ei edes aamukahvia voinut minulle keittää tai vauvan kanssa herätä aikaisin, jotta saisin nukkua myöhään äitienpäivän kunniaksi. Nyt on sitten ensimmäinen isänpäivä tulossa eikä kiinnostaisi huomioida sitä mitenkään. Ja vauva ei tietenkään huomioi eikä asiasta mitään ymmärrä, koska on vain vauva vielä. Miten sinä toimisit?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaisin. Oppii samalla hyville tavoille. Ei siitä voi rangaista, jos toinen ei ymmärrä.

Olin minä sanonut siinä viikkoa ennen äitienpäivää, että mitä haluan äitienpäivänä (kahvin aamulla ja jonkun pienen kukan). Eli ei voi olla siitä kiinni että ei olisi ymmärtänyt kun suoraan olin sanonut. Ap

Odota ottaako mies puheeksi sen, miten haluaisi isänpäivää juhlittavan. Jos hän ei edes mainitse asiaa ennen varsinaista päivää niin ei kai sinunkaan tarvitse asiasta meteliä nostaa.

Toisaalta voisit isänpäivänä/sen jälkeen aloittaa keskustelun siitä, miten miehen kotona on aikoinaan kyseisiä päiviä vietetty ja onko hänellä ajatusta siitä, minkälaisia perinteitä omaan perheeseenne haluaisitte rakentaa? 

Vierailija
22/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan omaa äitiäni ja isääni äitien- ja isän päivänä. Lapseni muistavat minua äitienpäivän ja isäänsä isänpäivänä.

Mieheni muistaa omia vanhempiaan kys. päivinä.

Minä en ole mieheni äiti ja hän ei ole minun isäni.

Toki syömme vähän paremmin MUTTA en odota häneltä mitään muistamista eikä hän minulta.

Hääpäivä ja joulu ovat eri asioita,onneksi hän osaa muistaa minua noina päivinä ILMAN että tarvitsisi muistuttaa. Samoin minä häntä.

Kutsuuko apn mies apta äidiksi vaikka lapsi ei olisi lähimainkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaisin. Oppii samalla hyville tavoille. Ei siitä voi rangaista, jos toinen ei ymmärrä.

Olin minä sanonut siinä viikkoa ennen äitienpäivää, että mitä haluan äitienpäivänä (kahvin aamulla ja jonkun pienen kukan). Eli ei voi olla siitä kiinni että ei olisi ymmärtänyt kun suoraan olin sanonut. Ap

Odota ottaako mies puheeksi sen, miten haluaisi isänpäivää juhlittavan. Jos hän ei edes mainitse asiaa ennen varsinaista päivää niin ei kai sinunkaan tarvitse asiasta meteliä nostaa.

Toisaalta voisit isänpäivänä/sen jälkeen aloittaa keskustelun siitä, miten miehen kotona on aikoinaan kyseisiä päiviä vietetty ja onko hänellä ajatusta siitä, minkälaisia perinteitä omaan perheeseenne haluaisitte rakentaa? 

Isänpäivän aamuun on vähän yli vuorokausi aikaa eikä vielä mies ole ottanut asiaa mitenkään puheeksi, ei edes sanonut ääneen että "ainiin sunnuntai taitaa olla isänpäivä". Ap

Vierailija
24/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki synttärit, valmistujaiset, kihlajaiset ja sun muut naamiaiset, spektaakkelit, häät, joulu, uusvuosi ja muut päivät ovat kauppiaiden juhlapäiviä. 

Vierailija
25/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan omaa äitiäni ja isääni äitien- ja isän päivänä. Lapseni muistavat minua äitienpäivän ja isäänsä isänpäivänä.

Mieheni muistaa omia vanhempiaan kys. päivinä.

Minä en ole mieheni äiti ja hän ei ole minun isäni.

Toki syömme vähän paremmin MUTTA en odota häneltä mitään muistamista eikä hän minulta.

Hääpäivä ja joulu ovat eri asioita,onneksi hän osaa muistaa minua noina päivinä ILMAN että tarvitsisi muistuttaa. Samoin minä häntä.

Kutsuuko apn mies apta äidiksi vaikka lapsi ei olisi lähimainkaan?

En muistamisilla tarkoita mitään lahjaa vaan esim. sitä, että "päivänsankarille" keitetään aamukahvit ja toivotetaan hyvää isän/äitienpäivää. Tai että syödään hyvin tai mennään ulos syömään. Että kyllä siihen vähän pitää varautua edes sillä, että ostaa ne ainekset parempaan päivälliseen jääkaappiin valmiiksi, jos aikoo sillä tavalla juhlistaa. Ap

Vierailija
26/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isänpäivän aamuun on vähän yli vuorokausi aikaa eikä vielä mies ole ottanut asiaa mitenkään puheeksi, ei edes sanonut ääneen että "ainiin sunnuntai taitaa olla isänpäivä". Ap

Sinä et tainnut olla sen isä kun se ei sinulle puhunut,

Vierailija
27/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin itsellesi haluaisit tehtävän eli huomioi isänpäivänä. Pitääkö aikuisen ihmisen heittäytyä lapselliseksi ja pistää ns. paha kiertämään?

Vierailija
28/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee niin kuin itsellesi haluaisit tehtävän eli huomioi isänpäivänä. Pitääkö aikuisen ihmisen heittäytyä lapselliseksi ja pistää ns. paha kiertämään?

Kirjoitin jo monta kertaa, että kostaa en halua. Mutta jos mies ei äitienpäiviä mitenkään huomioi, niin miksi minä viitsisin huomioida isänpäivät? Montaka isänpäivää minun pitää sinun mielestä järjestää, vaikka mies ei huomioi äitienpäiviä? Ap

Vierailija
29/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ystävänpäivät, halloweenit, nimpparit, isänpäivät ja äitienpäivät yleensäkin tuppaa unohtumaan arjen pyörityksessä, ehkä joskus saatetaan onnitella isää/äitiä/nimpparisankaria ihan ohimennen, joten en ymmärrä, miten joku vallan loukkaantuu, kun ei saa esim juuri äitienpäivänä huomiota. Itse olen äiti vuoden jokaisena päivänä, enkä silloin 12 toukokuuta panosta äitiyteen yhtään enempää, tai vähempää. Jos olet puolisollesi/vanhemmallesi/lapsellesi kiitollinen hänen hyvästä vanhemmuudestaan, niin ei sen osoittamiseen juhlapäivää tarvi odottaa

Vierailija
30/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit kertomatta aika olennaisen asian eli sen, mitä mies sanoi, kun kerroit pahoittaneesi mielesi?

Vierailija
31/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyypillinen palstalla ja kotona makaava miesvihaaja, joka tässä miesvihakaikukammiossa lietsoo miesvihaa muiden miesvihaajien kanssa. Todellisuudessa ei ole miestä eikä lasta 

Vierailija
32/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ystävänpäivät, halloweenit, nimpparit, isänpäivät ja äitienpäivät yleensäkin tuppaa unohtumaan arjen pyörityksessä, ehkä joskus saatetaan onnitella isää/äitiä/nimpparisankaria ihan ohimennen, joten en ymmärrä, miten joku vallan loukkaantuu, kun ei saa esim juuri äitienpäivänä huomiota. Itse olen äiti vuoden jokaisena päivänä, enkä silloin 12 toukokuuta panosta äitiyteen yhtään enempää, tai vähempää. Jos olet puolisollesi/vanhemmallesi/lapsellesi kiitollinen hänen hyvästä vanhemmuudestaan, niin ei sen osoittamiseen juhlapäivää tarvi odottaa

No meillä nyt oli syntynyt meidän molempien esikoinen pari kk ennen sitä äitienpäivää ja minulle ensimmäinen äitienpäivä ja äidiksi tulo nyt oli iso juttu ja sen olin sanonut miehelle. Ja olin viikkoa ennen äitienpäivää sanonut, että haluaisin aamukahvit sitten äitienpäivän kunniaksi. Että eipä mies viitsinyt ottaa huomioon ollenkaan mitä olin hänelle sanonut. Jos olisin kuin sinä, että minua ei äitienpäivä kiinnostaisi yhtään, niin en kai sitten loukkaantuisi. Ap

Vierailija
33/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina auttanut lapsiani järjestämään isäinpäivän kortteineen, kakkuineen ja lahjoineen.

Huolimatta siitä, ettei mies ole suinkaan huomioinut äiteinpäivää millään tavoin.

Lapset ovat kuitenkin aina muistaneet minua äitienpäivänä niin kortein kuin pienin lahjoin.

Vierailija
34/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tollasesta fiilikset menee. Meillä taas mieheni ei kesällä muistanut syntymäpäivääni eikä edes yrittänyt korjata jälkeenpäin. Hänellä on synttärit tässä kuussa ja ajattelin skipata ne. Viime vuonna järjestin matkan ja hienon lahjan koska hän täytti tasavuosia. Hän ei koskaan ole järjestänyt mitään minulle ja nyt on mitta täynnä.

Vierailija
35/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätit kertomatta aika olennaisen asian eli sen, mitä mies sanoi, kun kerroit pahoittaneesi mielesi?

Ei oikein mitään sanonut. Ei pyytänyt anteeksi vaikka rivien välistä antoi ymmärtää, että ymmärsi kyllä loukkaantumiseni. Lähinnä oli siihen tyyliin, että "turha itkeä kun vahinko on jo tapahtunut, joten asiasta ei kannata jauhaa"Ap

Vierailija
36/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuo äitienpäiväunohdus on jo käsitelty, niin miksi ette voisi viettää isänpäivää. Jos tuo on ainoa syy, miksi asiaa pohdit. Jotenkin vaan rivien välistä luen, että taustalla on muutakin, miksi et oikein arvosta miestäsi isänä.

Vierailija
37/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tuo äitienpäiväunohdus on jo käsitelty, niin miksi ette voisi viettää isänpäivää. Jos tuo on ainoa syy, miksi asiaa pohdit. Jotenkin vaan rivien välistä luen, että taustalla on muutakin, miksi et oikein arvosta miestäsi isänä.

Koen, että hän ei arvosta panostani äitinä. Siksikin fiilikset on mennyt minulta :( . Ap

Vierailija
38/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa, fiilaan sua niin paljon. Miehesi ei osaa ajatella napaansa pidemmälle

Minunkin mieheni unohti ystävänpäivän viime talvena, eikä ystävistäkään tullut Hyvää ystävänpäivää-whats app-viesti, kuin yhdeltä. Mieheni ei siis varmaan enää rakasta minua, eikä kaveritkaan välitä! Naistenpäivän ja vuosipäivänkin mies aika usein unohtaa

Vierailija
39/86 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kostaa pahaa pahalla.

Vierailija
40/86 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo monta kertaa, että kostaa en halua. Mutta jos mies ei äitienpäiviä mitenkään huomioi, niin miksi minä viitsisin huomioida isänpäivät? Montaka isänpäivää minun pitää sinun mielestä järjestää, vaikka mies ei huomioi äitienpäiviä? Ap

Monesko huomioimaton äitien/isänpäivä on tukkimiehen kirjanpidossasi menossa?