Vaihdevuodet on outo juttu. Muutuin ihan toiseksi
40 vuotta elämästäni olin kiinnostunut mieheistä ja seksistä. Nyt kaikki sen laatuiset halut ja ajatukset kaikkosivat kuin tuhka tuuleen. Vaikka tulisi vastaan kuinka komea mies tahansa tai oma mies kuinka yrittäisi kehua ja houkutella, mä olen ihan immuuni. Ei tunnu miltään.
Onko muilla tällaista? Onko tämä nyt pysyvä olotila vai väliaikaista?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle noin ole käynyt, eikä kyllä yhdellekään ystävällenikään. Ennemmin sitä katselee nykyään nuorempia miehiä paljon enemmän kuin aiemmin. Kun lapset oli pienempiä, niin en kyllä tosiaan huomannu minkäänlaista komistustakaan, vaikka olisin törmännyt. Seksihalut kyllä on huippuvuosista (n. 35-50) vähentyneet, noina vuosina halusin vaikka joka päivä, ihaninta oli viikonloppu hotellissa miehen kanssa ja ohjelmaan kuului lähinnä vain seksiä. Mutta olipa ne halut miehelläkin toisenlaiset (ja kyvyt). Nykyään meille molemmille riittää 2-3 kertaa viikossa. Ja hotelliviikonloppuna ohjelmassa on seksin lisäksi konserttia, teatteria, ulkoilua...
Käyn paljon luontaishoidoissa ja käytän luontaistuotteita, oliskohan niillä osuutta tähänkin asiaan, en tiedä, mutta mitään hormoneja en ole tarvinnut. Edelleen on paikat kunnossa ja kosteutta riittävästi. Olen täysin terve ja hyvinvoiva ja niin on miehenikin. Olemme aina pyrkineet elämään terveellisesti, pitkään olemme syöneet Heikkilän Antin ohjeita mukaillen, emme tupakoi tai käytä juurikaan alkoa ja harrastamme liikuntaa.
Mitä luontaistuoteetta käytät? Kiitos jos vastaat, kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut himokkaimmasta päästä, mutta hieman alle 40-vuotiaana seksuaaliset tarpeet katosivat melkein täydellisesti. Olin aina luullut, että ihmisellä on seksuaalisia tarpeita kehdosta hautaan asti.
Sama juttu enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi väkisin harrastaa jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle noin ole käynyt, eikä kyllä yhdellekään ystävällenikään. Ennemmin sitä katselee nykyään nuorempia miehiä paljon enemmän kuin aiemmin. Kun lapset oli pienempiä, niin en kyllä tosiaan huomannu minkäänlaista komistustakaan, vaikka olisin törmännyt. Seksihalut kyllä on huippuvuosista (n. 35-50) vähentyneet, noina vuosina halusin vaikka joka päivä, ihaninta oli viikonloppu hotellissa miehen kanssa ja ohjelmaan kuului lähinnä vain seksiä. Mutta olipa ne halut miehelläkin toisenlaiset (ja kyvyt). Nykyään meille molemmille riittää 2-3 kertaa viikossa. Ja hotelliviikonloppuna ohjelmassa on seksin lisäksi konserttia, teatteria, ulkoilua...
Käyn paljon luontaishoidoissa ja käytän luontaistuotteita, oliskohan niillä osuutta tähänkin asiaan, en tiedä, mutta mitään hormoneja en ole tarvinnut. Edelleen on paikat kunnossa ja kosteutta riittävästi. Olen täysin terve ja hyvinvoiva ja niin on miehenikin. Olemme aina pyrkineet elämään terveellisesti, pitkään olemme syöneet Heikkilän Antin ohjeita mukaillen, emme tupakoi tai käytä juurikaan alkoa ja harrastamme liikuntaa.
Samaa ihmettelen että millä yrteillä oikein vaihdevuosioireet selättää.
Itse suhtaudun vaihdevuosiini ja oireisiin uteliaisuudella kehon toimintoja kohtaan. On ollut hikoilua, kuumia aaltoja yms mutta ne on olleet mulle ok, koska kehoni on ystäväni. En ole käyttänyt enkä käytä korvaushoitoja. Ihan hyvin menee. Välillä on masentunut ja ollut toivoton olo, mutta silloin annan itselleni aikaa ja ymmärrystä.
Voisiko samoja yrttejä kerätä luonnosta millä estrogeeni vajauksen korvaisi ? Olen nähnyt ettivät ne yrtti pillerit auta muuta kuin luulosairauteen.
Vaihdevuodet ovat alkaneet, todettu verikokeella. En käytä mitään korvaushoitoa, koska ensimmäisenä oireena alkaneet yölliset hikoilut hoituvat kätevästi jo valmiiksi käyttämälläni gabapentiinilla. Toinen oire ja iso muutos entiseen on jo kiusallisen voimakas orgasmiherkkyys ja samalla tietty seksihalut. Aiemmin olin tietääkseni varsin normaalit seksihalut omaava nainen, mutta nyt tämä on jo ihan toiselta planeetalta. Limakalvoissa ei mitään ongelmaa, iso ongelma taas on siinä, etten ole parisuhteessa :D
Vierailija kirjoitti:
Itse suhtaudun vaihdevuosiini ja oireisiin uteliaisuudella kehon toimintoja kohtaan. On ollut hikoilua, kuumia aaltoja yms mutta ne on olleet mulle ok, koska kehoni on ystäväni. En ole käyttänyt enkä käytä korvaushoitoja. Ihan hyvin menee. Välillä on masentunut ja ollut toivoton olo, mutta silloin annan itselleni aikaa ja ymmärrystä.
Lievät esioireet kuvittelin että kestän ne mutta ne sitten pahenivat ihan sietämättömiksi. Jos tulee stressaavaa elämäntilannetta niin varsinkin silloin ne pahenevat. Työelämä ja/tai jatkuva opiskeleminen niin saa oireet pahemmiksi. Ei silloin jos on oloneuvoksena eikä tarvitse mitään suorittaa tai jos on helppo työ.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet ovat alkaneet, todettu verikokeella. En käytä mitään korvaushoitoa, koska ensimmäisenä oireena alkaneet yölliset hikoilut hoituvat kätevästi jo valmiiksi käyttämälläni gabapentiinilla. Toinen oire ja iso muutos entiseen on jo kiusallisen voimakas orgasmiherkkyys ja samalla tietty seksihalut. Aiemmin olin tietääkseni varsin normaalit seksihalut omaava nainen, mutta nyt tämä on jo ihan toiselta planeetalta. Limakalvoissa ei mitään ongelmaa, iso ongelma taas on siinä, etten ole parisuhteessa :D
Ota rakastaja mihinkä ei tarvita mitään parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salviatabletit, Menoforce-nimiset on käytössä, voi niitä olla muitakin merkkejä, en tiedä. LUotan Vogeliin. Hikoilut loppu tosi nopeasti kun aloin näitä käyttämään, ihan muutamassa päivässä alkoi vaikutus tuntua. Sitten on homeopaattisia tippoja, ne on limakalvoille, en muista nimeä kun en nyt ole tippapullon äärellä. Kuitenkin niitä dr. Reckweg. Siinä meni muutama viikko, että alkoi tehoamaan. Muuten käytän d-vitamiinia 100 mcg päivässä, magnesiumia ja sinkkiä. En muuta. Syön paljon luonnonkalaa, lihana on lähes yksinomaan riistaa, kananmunia päivittäin, maitotuotteista lähinnä juustoa. Pyrin syömään paljon maitohappobakteereja (esim. hapankaalta) ja prebiootteja (esim. purjoa, palsternakkaa, sipuleita, parsaa). Sokeria en syö, enkä juo kahvia. Viljatkin olen poistanut ruokavaliosta.
Käyn monenlaisissa hoidoissa, mm. vyöhyketerapiassa, kuppauksilla, aromaterapiassa, energiahoidoissa. En tiedä mikä osuus milläkin on, mutta käyn, koska ei ne huonoa ainakaan tee ja olohan on hoitojen jälkeen kuin taivaassa leijuisi.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko samoja yrttejä kerätä luonnosta millä estrogeeni vajauksen korvaisi ? Olen nähnyt ettivät ne yrtti pillerit auta muuta kuin luulosairauteen.
Minulle ja monelle tutulle on kyllä tuo menoforce auttanut hikoiluun aivan loistavasti. Eli sikäli uskon kyllä ainakin tähän yrttipilleriin. Ehkä se ei kaikille tehoa, eihän kaikki auta kaikille lääkkeissäkään. Tietysti voi kerätä yrttejä luonnosta, olen lukenut että esim. poimulehti auttaa vaihdevuosioireisiin, siinä kai on luonnon estrogeenia. Joku kirjoitti facessa, että hänellä alkoi kuukautiset uudelleen kun söi tätä kasvia päivittäin. Sitä en kyllä itse haluaisi, mutta olen kyllä ajatellut, että voisi ensi kesänä kokeilla. Toisaalta on näin hyvä, niin en tiedä viitsiikö alkaa "sotkemaan". Kokeile sinä ja kerro miten kävi.
Mä olen 54, kuukautiset olleet poissa pari vuotta.
Olen hyvin paljon tasaisempi luonteeltani, poissa on räiskymiset ja terävyys. Yöunet on tosi huonot, joten väsyttää koko ajan.
Mulla on uusi suhde! Ja todellakin seksi maistuu! Olen koko ikäni ollut hyvin intohimoinen ja yliseksuaalinen, nyt onneksi riittää ns tavallinen seksi. Kostun hyvin, saan orgasmeja ja pistän miehen sekaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on rakastaja joka pystyy tyydyttämään (tämänhetkiset) himoni, niin silloin kyse on parisuhteesta, sen verran tiiviisti pitäisi aikaa yhdessä viettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riistan ja paljon lihaa syöjille on monille tullut syöpä. Lieneekö tsernobiili laskeutumien myrkky tai jokin muu. Ei kaikille tule pahoja vaihdevuosi oireita ja jos on rahaa mennä ja harrastaa niin ei niitä lieviä pajoa sitten. huomaakkaan.
Salviatabletit, Menoforce-nimiset on käytössä, voi niitä olla muitakin merkkejä, en tiedä. LUotan Vogeliin. Hikoilut loppu tosi nopeasti kun aloin näitä käyttämään, ihan muutamassa päivässä alkoi vaikutus tuntua. Sitten on homeopaattisia tippoja, ne on limakalvoille, en muista nimeä kun en nyt ole tippapullon äärellä. Kuitenkin niitä dr. Reckweg. Siinä meni muutama viikko, että alkoi tehoamaan. Muuten käytän d-vitamiinia 100 mcg päivässä, magnesiumia ja sinkkiä. En muuta. Syön paljon luonnonkalaa, lihana on lähes yksinomaan riistaa, kananmunia päivittäin, maitotuotteista lähinnä juustoa. Pyrin syömään paljon maitohappobakteereja (esim. hapankaalta) ja prebiootteja (esim. purjoa, palsternakkaa, sipuleita, parsaa). Sokeria en syö, enkä juo kahvia. Viljatkin olen poistanut ruokavaliosta.
Käyn monenlaisissa hoidoissa, mm. vyöhyketerapiassa, kuppauksilla, aromaterapiassa, energiahoidoissa. En tiedä mikä osuus milläkin on, mutta käyn, koska ei ne huonoa ainakaan tee ja olohan on hoitojen jälkeen kuin taivaassa leijuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on rakastaja joka pystyy tyydyttämään (tämänhetkiset) himoni, niin silloin kyse on parisuhteesta, sen verran tiiviisti pitäisi aikaa yhdessä viettää.
Ottaa monia rakastajia ja pyytää maksunkin niin sillähän tienaa rahaakin.
Monet riistan syöjät ja liikaa lihaa syövät ovat kuolleet ennen aikaisesti syöpään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena inhosin seksiä, olin monen monta vuotta ilman sitä. Löysin mieheni 32v ja aloin pitämään seksistä. Nyt olen 46v ja voisin harrastaa seksiä jatkuvasti.
Ethän sinä edes ole vaihdevuosi-iässä. Tuon ikäisenä varmasti moni, itsekin, on vielä täysin viriili.
Vaihdevuodet alkaa monilla vasta viidenkymmenen paremmalla puolella. Ja kun halut loppuu ja limakalvot kuivuu ja seksistä tulee kivuliasta, ei se seksi enää niin auvoista olekaan.
Mitä sä selität? Kyllä vaihdevuodet voi alkaa noin 45 vuoden iässä tai aikaisemminkin. Jotkut sairaudet ja/tai lääkkeet voivat laukaista vaihdevuodet. Jos keskimääräinen alkamisikä on 51, niin pakkohan niitä nuorempiakin siellä joukossa on olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muka voi olla noin??? Miltei kaikissa avauksissa täällä vaihdevuosi-ikäisillä naisilla on nuoret rakastajat ja saman ikäiset miehet haukutaan suunnilleen hevon kuuseen. Miten tuo kuvio onnistuu, jos haluja ei enää ole lainkaan. Ihan uteliaisuudesta kysyn vähän yli 20-vuotiaana naisena.
Sekoutatko nyt keski-ikäiset ja vaihdevuodet? Vaihdevuodet=kun kuukautiset loppuvat. Keski-ikä alkaa sitä ennen ja moni on silloin tosi viriili. Osa tietysti vielä vaihdevuosien aikana ja jälkeenkin (edelleen kyllä keski-ikäisinä).
En ole enää ihan varma... Eikö vaihdevuodet voi alkaa joillakin naisilla jopa 40-vuotiaana?
Vaihdevuosien alkamisessa on tosiaan iso hajonta. Tulen itse suvusta jossa ne alkaa todella myöhään, ja itse vielä sain lapset 42 ja 44v ikäisenä. Äitini 64v taisi just ottaa jotain hormonilaastareita, varmaan toki vaihdevuodet alkoi jo aiemmin mutta on hyväkuntoinen ja ”naisellinen” vieläkin.
Mutta, nuorin jonka tiedän on tuttavani ja alkoi 38v iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko käyttäneet hormonikorvaushoitoa?
En mä ole. Söin viimeksi pillereitä 20-30 vuotiaana.
ap
Eihän ehkäisypillerit ja hormooninkorvaushoidot ole ollenkaan sama asia.
eikös ne ole juurikin melko sama asia? Ainakin minulle on sanottu niin, syön femoston contia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko käyttäneet hormonikorvaushoitoa?
En mä ole. Söin viimeksi pillereitä 20-30 vuotiaana.
ap
Eihän ehkäisypillerit ja hormooninkorvaushoidot ole ollenkaan sama asia.
eikös ne ole juurikin melko sama asia? Ainakin minulle on sanottu niin, syön femoston contia.
Sekä e-pillereissä että vaihdevuosilääkkeissä on estrogeenia ja progesteronia vastaavia aineita.
En jaksa lukea näiden seksillä rehvastelijoiden juttuja kun mielestäni se on yksityisasia, kuinka monta kertaa jne. onko sitä vai ei niin mitä se muille kuuluu. Onko se naiminen joku saavutus tai rahvastelun aihe niin joillekkin näyttää olevan. Ja nämä naisten emätin voide mainokset telkkarissa ärsyttävät niin että kaikille pitää olla kuivaan putkeen voidetta että elämä luistaa. Miehille ei mitään alapää voidetta mainosteta.