Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet on outo juttu. Muutuin ihan toiseksi

Vierailija
08.11.2019 |

40 vuotta elämästäni olin kiinnostunut mieheistä ja seksistä. Nyt kaikki sen laatuiset halut ja ajatukset kaikkosivat kuin tuhka tuuleen. Vaikka tulisi vastaan kuinka komea mies tahansa tai oma mies kuinka yrittäisi kehua ja houkutella, mä olen ihan immuuni. Ei tunnu miltään.
Onko muilla tällaista? Onko tämä nyt pysyvä olotila vai väliaikaista?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki emätinvoidemainokset pitäsi kieltää lailla! Ällöttää katsoa näitä Vagisan yms. mainoksia "emättimen kuivuuteen". Kyllä menee ruokahalu, kun harmaahiuksiset, vanhat harput pyörivät kuvissa!

Vaihdevuosi-ikäisten ja vanhojen naisen ympärillä pyörii miljardien hormonibisnes. Lääketeollisuus purkittaa kalliita hormoneja ja  myrkkyjä. Vanhat naiset ostavat näitä isolla rahalla. Vaihdevuosi-ikäiset naiset syövät vuosikausia hormoneja ja rasvaavat alapäätään hormoneilla.

Jos seksi ei enää onnistu, niin ei tarvitse harrastaa seksiä! Mies saa seksiä nuoremmilta. Jos joku haluaa ostaa vanhojen naisten emätinrasvoja, niin menkööt itse apteekkiin. Ällöttävillä mainoksilla ei tarvitse pilaa muitten ihmisten televisionkatselua!

Tyttäreni käyttää aknelääkettä joka kuivaa limakalvot, tarvitsee välillä Vagisania jos pitää tiukkoja housuja. Mikä tuossa ällöttävää? Ällöttävämpää kuin ne jatkuvat tekopenikset mainostamassa aikuista kivaa, ne minusta mauttomia. Jos ei innostu ilman tuollaisia jättäköön väliin ja antakoon seksin hoitaa sellaiset jotka apuja ei tarvitse, vai?

Vierailija
82/86 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suhtaudun vaihdevuosiini ja oireisiin uteliaisuudella kehon toimintoja kohtaan. On ollut hikoilua, kuumia aaltoja yms mutta ne on olleet mulle ok, koska kehoni on ystäväni. En ole käyttänyt enkä käytä korvaushoitoja. Ihan hyvin menee. Välillä on masentunut ja ollut toivoton olo, mutta silloin annan itselleni aikaa ja ymmärrystä.

Lievät esioireet kuvittelin että kestän ne mutta ne sitten pahenivat ihan sietämättömiksi. Jos tulee stressaavaa elämäntilannetta niin varsinkin silloin ne pahenevat. Työelämä ja/tai jatkuva opiskeleminen niin saa oireet pahemmiksi. Ei silloin jos on oloneuvoksena eikä tarvitse mitään suorittaa tai jos on helppo työ. 

En tiedä oletatko, että olen oloneuvos tai helpossa työssä, kun hyväksyn ja pärjään vaihdevuosieni kanssa? Olen erittäin vaativassa asiantuntijatehtävässä, jossa paljon tiukkaa aikataulua ja painetta. Olen kokouksissa lehahtanut punaiseksi ja hiki noussut kasvoille ja niskaan. En ole sen antanut haitata, jolloin se ei haittaa muitakaan. Minulla alkaa olla jo varsinaisetkin oireet ohi ja ihan hyvin on mennyt. Helppoa ei aina, mutta en halua ottaa vieraita hormoneja elimistööni. Mutta ettei synny väärinkäsityksiä, mulle on tietysti ihan ok, jos joku niitä käyttää.

Heh, itsekin samasta kärsineenä, onneksi vain lyhyesti oppi pukeutumaa aaltoja varten useaan kerrokseen, neuletakki äkkiä pois päältä kun aalto tulossa, takaisin harteille kun aalto ohi. Yleensä vain samanikäiset naiset huomasivat asian, miehet eivät osanneet kiinnittää huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nykyään koko ajan vihainen ja aggressiivinen. En kykene tuntemaan mitään hyvän olon tai rakkauden tunteita. 

Vierailija
84/86 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naisethan ei ole hormoniensa vietävinä. Ensin kuukautiskierron ja sitten sen loppumisen. Muuttaa näemmä ihan luonnettakin.

Miehillä on ihan yhtä paljon aivoihin vaikuttavaa hormonitoimintaa kuin naisilla, mutta yhteiskunta on rakentunut niin että miesten hormonisekoilu on normaalia, joten sitä ei panna merkille. Naisten "hormonaalisuus" on sitten häiriöksi tai hassua.

Päinvastoin! Kaksinaismoralismia on, mutta kyllä se nimenomaan on meidän naisten eduksi. Miehiä ei taatusti ymmärretä missään määrin hormonejensa uhreina kuten naisia. Kaikki miten mies toimii hormonaalisen järjestelmänsä ohjaamana on vaan miehen sikamaisuutta ja pahuutta, esim. seksuaalinen haku ja aggressiivisuus. Naisia tulee paapoa joka oikun vuoksi, tämä opitaan jo heti kun terveystieto alkaa koulussa oppiaineena. Jatkuu äitiysneuvoloissa ym.

Älkää olko epäreiluja. Näin se on.

Vierailija
85/86 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksi ei kiinnosta, niin sitten se ei kiinnosta! Sitähän ei ole kenenkään pakko harrastaa. Selibaatti on täysin luvallista ja jokaisen ihmisen oikeus. Maailmassa on niin paljon muita hyviä asioita, jotka kiinnostavat paljon enemmän!

Vierailija
86/86 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun luettuani en ihmettele enkä syyllistä miehiä jotka vaihtaa nuorempaan...

Jep, tämä palsta on ihan täynnä frigidejä seksivihaajia :D

juurikin tuo, että uhriutuvat jotenkin, kun eivät halua seksiä, mutta sitten samalla aina paheksuvat seksiä ja seksistä tykkääviä ihan täysillä. Kummallinen tehopyhyys siinä.

t 29v nainen, joka arvottaa seksin todella korkealle (ja kyllä, elämässäni ja parisuhteessani on siitä huolimatta paljon muutakin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän