Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet on outo juttu. Muutuin ihan toiseksi

Vierailija
08.11.2019 |

40 vuotta elämästäni olin kiinnostunut mieheistä ja seksistä. Nyt kaikki sen laatuiset halut ja ajatukset kaikkosivat kuin tuhka tuuleen. Vaikka tulisi vastaan kuinka komea mies tahansa tai oma mies kuinka yrittäisi kehua ja houkutella, mä olen ihan immuuni. Ei tunnu miltään.
Onko muilla tällaista? Onko tämä nyt pysyvä olotila vai väliaikaista?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Seksuaalisuuden kohdalla on ihan tyhjä aukko. Käytän korvaushoitoa, mutta eipä auta. Sama intohimo kohdistuu nykyään historiaan. Ahmin kaikkea tietoa muutamasta historiallisesta kiinnostuksen kohteestani. Mutta miehet... kivoja kavereita, mutta mielenkiinnottomia. Paitsi jos tietävät historiasta jotain mitä minä en 😄

Minulla vaihdevuodet tosin tulivat veitsellä leikaten, kun minulta poistettiin kohtu ja munasarjat.

Vierailija
22/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka voi olla noin??? Miltei kaikissa avauksissa täällä vaihdevuosi-ikäisillä naisilla on nuoret rakastajat ja saman ikäiset miehet haukutaan suunnilleen hevon kuuseen. Miten tuo kuvio onnistuu, jos haluja ei enää ole lainkaan. Ihan uteliaisuudesta kysyn vähän yli 20-vuotiaana naisena.

Ehkä ne käyttää hormoneja?

Mulla on oikein rauhallinen ja tyytyväinen olo. Pelkäsin ensin, että tulee hirveä ikävä seksiä kun luin, että voi halut mennä mutta ei tainnut tullakaan. :D

Jatkokysymys vielä:) Eli onko sulla säilynyt rakkaudentunne, vaikket kaipaakaan enää seksiä sun elämään? Voisitko kuvitella rakastuvasi?

No mulla on mies. Ollaan oltu yhdessä jo kauan. En usko, että enää ihastuisin tai rakastuisin. Tai että edes kaipaisin sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka voi olla noin??? Miltei kaikissa avauksissa täällä vaihdevuosi-ikäisillä naisilla on nuoret rakastajat ja saman ikäiset miehet haukutaan suunnilleen hevon kuuseen. Miten tuo kuvio onnistuu, jos haluja ei enää ole lainkaan. Ihan uteliaisuudesta kysyn vähän yli 20-vuotiaana naisena.

Sekoutatko nyt keski-ikäiset ja vaihdevuodet? Vaihdevuodet=kun kuukautiset loppuvat. Keski-ikä alkaa sitä ennen ja moni on silloin tosi viriili. Osa tietysti vielä vaihdevuosien aikana ja jälkeenkin (edelleen kyllä keski-ikäisinä).

Vierailija
24/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta! 

Toivon, ettei minulta koskaan häviä kiinnostus seksiin. :(

N45

Vierailija
25/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oikein rauhallinen ja tyytyväinen olo. Pelkäsin ensin, että tulee hirveä ikävä seksiä kun luin, että voi halut mennä mutta ei tainnut tullakaan. :D

Jatkokysymys vielä:) Eli onko sulla säilynyt rakkaudentunne, vaikket kaipaakaan enää seksiä sun elämään? Voisitko kuvitella rakastuvasi?

No mulla on mies. Ollaan oltu yhdessä jo kauan. En usko, että enää ihastuisin tai rakastuisin. Tai että edes kaipaisin sellaista.

No vielä jatkokysymyksen jatkokysymys:) Eli kykeneekö sun mies yhä aiheuttamaan lämpimän tunteen sun sisimpään, jos hän esimerkiksi hellii sua ilman seksiä?

Vierailija
26/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoutatko nyt keski-ikäiset ja vaihdevuodet? Vaihdevuodet=kun kuukautiset loppuvat. Keski-ikä alkaa sitä ennen ja moni on silloin tosi viriili. Osa tietysti vielä vaihdevuosien aikana ja jälkeenkin (edelleen kyllä keski-ikäisinä).

Pieni korjaus tuohon. Vaihdevuodet voivat alkaa vaikka kuukautiset vielä olisivatkin.

Vierailija
27/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen.

M38

Joistakin ikääntyneistä naisista tulee tietyllätapaa rivoja, mutta kai se on vähän yksilöllistä, halut muuttuu fyysisemmiksi, tarvitsee herätellä, orgasmikyky säilyy, mutta limakalvojen ohentuminen voi tuottaa ongelmia,  edellyttää jotain korvaushoitoa ainakin paikallisesti. Vaihdevuosien alkaessa libidon putoaminen aika rassaavaa, ja sitä seuraava intohimon katoaminen myöhemmin sitten oma lukunsa päästä yli.

Vierailija
28/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut muita vaihdevuosi oireita kuin aamuyön herääminen ja ehkä toi vtutus mutta olen aina ollut helposti ärsyyntyvä joten en tiedä voinko laittaa sen piikkiin.

Seksihaluja kyllä on mutta mies haluaa harvemmin, uskon että hänellä on enemmän "vaihdevuosi" oireita kuin minulla...tosin en ota hirveästi stressiä seksistä, vaikka siitä pidänkin.

Muuten olen enemmän sinut itseni kanssa, jaksan urheilla, olen löytänyt tanssiharrastuksen uudelleen, olen edelleen kiinnostunut pitämään ulkonäöstäni huolta ja en välitä niin paljon muiden mielipiteistä. Olen mielestäni erittäin hyväkuntoinen ja nätti ikäisekseni. Painoa ei ole kertynyt, kuntoilen joka päivä ja syön pienempiä annoksia, herkkuja lähes päivittäin.

Oma mies miellyttää silmää joten en muutenkaan ole helposti ihastuvaa sorttia, nuoret miehet ei kiinnosta, eikä ole aiemmin kiinnostanut, pisaraakaan.

Vierailija
29/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enää ihan varma... Eikö vaihdevuodet voi alkaa joillakin naisilla jopa 40-vuotiaana?

Vierailija
30/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta! 

N45

Niin minäkin luulin tuon ikäisenä. Ei se ylläri pylläri olekaan kovin kamalaa. Sitä oli silloin niin tottunut niihin jatkuviin hormonimyrskyihin ja haluihin, ettei muuta osannut kuvitellakaan.

Näyttää siltä, että nainen on vapaimmillaan vasta sitten kun kuukautiset on loppuneet ja hormonit laimentuneet. Siis lapsuuden jälkeen.

Vierailija
31/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vielä jatkokysymyksen jatkokysymys:) Eli kykeneekö sun mies yhä aiheuttamaan lämpimän tunteen sun sisimpään, jos hän esimerkiksi hellii sua ilman seksiä?

Joo. Tottakai. Siis ei mun tunteet ole kuolleet.

Älä ole huolissasi, ei vanheneminen välttämättä olekaan ihan kamalaa. Nykyään vaan korostetaan tuota seksiä niin kamalasti, että voi tulla harhaluulo, että se on ihan kaikkein tärkeintä.

Vierailija
32/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena inhosin seksiä, olin monen monta vuotta ilman sitä. Löysin mieheni 32v ja aloin pitämään seksistä. Nyt olen 46v ja voisin harrastaa seksiä jatkuvasti.

Ethän sinä edes ole vaihdevuosi-iässä.  Tuon ikäisenä varmasti moni, itsekin, on vielä täysin viriili. 

Vaihdevuodet alkaa monilla vasta viidenkymmenen paremmalla puolella. Ja kun halut loppuu ja limakalvot kuivuu ja seksistä tulee kivuliasta, ei se seksi enää niin auvoista olekaan.

Mulla alkoi vaihdevuodet noin 46 vuotiaana hiljakseen. Olen nyt yli 53 v enkä ole vielä menettänyt halujani eivätkä limakalvot ole kuivuneet ;) mies ainakin tykkää !

Vierailija
33/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni korjaus tuohon. Vaihdevuodet voivat alkaa vaikka kuukautiset vielä olisivatkin.

Onkohan ne esivaihdevuodet, kun alkaa oireita olla, jopa 10 vuotta ennen kuukautisten loppumista?

Vierailija
34/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut himokkaimmasta päästä, mutta hieman alle 40-vuotiaana seksuaaliset tarpeet katosivat melkein täydellisesti. Olin aina luullut, että ihmisellä on seksuaalisia tarpeita kehdosta hautaan asti.

Vierailija
35/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta! 

N45

Niin minäkin luulin tuon ikäisenä. Ei se ylläri pylläri olekaan kovin kamalaa. Sitä oli silloin niin tottunut niihin jatkuviin hormonimyrskyihin ja haluihin, ettei muuta osannut kuvitellakaan.

Näyttää siltä, että nainen on vapaimmillaan vasta sitten kun kuukautiset on loppuneet ja hormonit laimentuneet. Siis lapsuuden jälkeen.

Lapsena minulla kyllä oli haluja, mutta keski-iässä ei enää ole. Se ei kuitenkaan tarkoita, etten pystyisi kiihottumaan tai saamaan orgasmia niin halutessani. Ei vain ole enää sellaista "pakottavia tarpeita" joita ennen aina oli.

Vierailija
36/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naisethan ei ole hormoniensa vietävinä. Ensin kuukautiskierron ja sitten sen loppumisen. Muuttaa näemmä ihan luonnettakin.

Miehillä on ihan yhtä paljon aivoihin vaikuttavaa hormonitoimintaa kuin naisilla, mutta yhteiskunta on rakentunut niin että miesten hormonisekoilu on normaalia, joten sitä ei panna merkille. Naisten "hormonaalisuus" on sitten häiriöksi tai hassua.

Mulla kasvaa parta ja musta on tullu feministi. Tappelen, saan idioottikohtauksia ja toimintakyky on parantunut. Kerron rajani jos iholle tullaan.

Ja huomaan sen miten paljon ylikiltteilyä elämä olettaa puolin ja toisin.

Minusta on tullut narttulasagne. Syökää ihmiset, syökää...

Vierailija
37/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53 v. Vaihdevuodet ohitettu jo vähintään kolme vuotta sitten. Koko ajan on seksihaluja ollut. Limakalvojen kuivumista pelkäsin, ja onhan ne hieman "vähävetisemmät", mutta olinkin aiemmin jopa turhankin märkä, joten homma toimii edelleen ilman liukasteita ja hormonihoitoja. Kovin on yksilöllisiä nämä. Pahimpana vaihevuosissa minulla oli jonkin asteista masennusta, ikään kuin maailmasta olisi kadonnut värit. Tajusin sen vasta jälkeenpäin, kun maailma alkoi taas näyttämään kiehtovalta ja samalla verikokeista nähtiin, että vaihdevuoteni olivatkin jo ohi. Kuukautisia ei ollut ollut enää pitkään aikaan, koska käytin hormonikierukoita viitisentoista vuotta. Kuukautisten muuttumisesta ei siis asiaa pystynyt päättelemään.

Vierailija
38/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten keksinyt, että kyseessä on eri vastaajat? Minulla on vaihdevuodet ohi eikä minulla ole samaa ongelmaa mitä aloittajalla. Ei minulla ole ollut ikinä PMS-oireita ja vaihdevuosissakin huomasin lähinnä kuumat aallot, jotka nekään ei olleet pahoja. Kuukautiset oli loppuneet jo aiemmin kohdunpoistoon.

Vierailija
39/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle noin ole käynyt, eikä kyllä yhdellekään ystävällenikään. Ennemmin sitä katselee nykyään nuorempia miehiä paljon enemmän kuin aiemmin. Kun lapset oli pienempiä, niin en kyllä tosiaan huomannu minkäänlaista komistustakaan, vaikka olisin törmännyt. Seksihalut kyllä on huippuvuosista (n. 35-50) vähentyneet, noina vuosina halusin vaikka joka päivä, ihaninta oli viikonloppu hotellissa miehen kanssa ja ohjelmaan kuului lähinnä vain seksiä. Mutta olipa ne halut miehelläkin toisenlaiset (ja kyvyt). Nykyään meille molemmille riittää 2-3 kertaa viikossa. Ja hotelliviikonloppuna ohjelmassa on seksin lisäksi konserttia, teatteria, ulkoilua...

Käyn paljon luontaishoidoissa ja käytän luontaistuotteita, oliskohan niillä osuutta tähänkin asiaan, en tiedä, mutta mitään hormoneja en ole tarvinnut. Edelleen on paikat kunnossa ja kosteutta riittävästi. Olen täysin terve ja hyvinvoiva ja niin on miehenikin. Olemme aina pyrkineet elämään terveellisesti, pitkään olemme syöneet Heikkilän Antin ohjeita mukaillen, emme tupakoi tai käytä juurikaan alkoa ja harrastamme liikuntaa. 

Vierailija
40/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoivat n. 6 vuoden esioireiden jälkeen pahimmat oireet 52v ja oli pakko hakea hormoonikorvaushoitoa. Olisi jo pitänyt aloittaa aikaisemmin sillä meni vajauksella pitkään. Nyt olen paljon rauhallisempi eikä tule sellaisia raivonpuuskia ja ärsytystä juurikaan. Vaihdevuosioireet ovat ihan yksilöllisiä ja hyvä olisi tyttärellä tietää minkälaiset ovat äidillä olleet sillä samanlaisia on todennäköisesti odotettavissa sitten itselleenkin. Pahinta oli ennen kun niistä ei puhuttu ollenkaan ja kamalan vaikeeta on vieläkin ikäisilleni viiskymppisille ja vanhemmille niistä puhuminen vaikka se avoimuus auttaisi paljon. Jotain kalliita luontaistuote pillereitä ei ollut varaa alkaa kokeilemaan kun niistä ei tiedä mitään että onko vain humpuukia. Joku tuttuni söi niitä ja sai ihmeellisiä raivokohtauksia niin ettei niistä mitään apua ollut muuta kuin kukkaro keventyi vähintäänkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi