Jatkuvat virtsatietulehdukset
Mikä avuksi?!
Mulla ollut tänä vuonna 4 x vti, joista viimeiset 3 kuukauden välein. Alkaa palaa hermo jo...
Karpalokapselit, nokkoskapselit, maitohappobakteerit ja puolukkamehu käytössä.
Estolääkitystä vaikeuttaa, kun olen allerginen niin monille lääkkeille (nitrofur, sulfat, amoksillinit, penisilliinit & niiden johdannaiset).
Huoh. Mitä voin enää tehdä? Lääkäreiltä ei tunnu tulevan kuin sympatiaa...
Kommentit (131)
(Kuten viestiketjussa aiemmin mainittiin: ensioireisiin vaginaan maitohappobakteerit ja ajoittain kuuri limakalvoja vahvistavaa estrogeenia .)
C vitamiini.karpalotuotteet eivät minulla ole auttaneet. Muutamassa tunnissa oireiden alkamisesta oli jo punasoluja virtsassa. Antibiooteista ja erityisesti estolääkkeistä rupesin saamaan astmatyyppiset yskänpuuskat.
Ihan sattumalta sain avun Lactal Balans geelistä..
Se kun on heti oireen tultua saatavilla,siveltävissä limakalvoille niin ei ole 3 vuoteen virtsateihin bakteerit päässeet. Kerta-annoksen määrä turhankin suuri,mutta suljettavaa tuubia ei myynnissä.
Tässä ap. Vti pysyi pois tasan 3kk. Nyt taas!!! En jaksa enää tätä!
Käytössä on jo:
Karpalokapselit
Karpalomehua
Nokkostabletit
Maitohappobakteerit
C-vitamiini
Multivitamiini
D-vitamiini
Ternimaitokapselit
Symbisys cystalia -valmiste
Rakenteellista poikkeavuutta ei ole.
Virtsassa e.coli ollut kun on tutkittu.
Trimopanin olen ottanut jälkeen yhdynnän tarvittaessa.
Puuvillaiset alusvaatteet, hyvä hygienia, ja tietysti ennen ja jälkeen petipuuhien pissalla ja pesulla käynnit.
Huoh.
Ja estrogeenivoide myös päivittäin.
Ap
Vaihtuvat seksikumppanit. Joko ap:llä tai sillä ap:n uskollisella vakikumppanilla...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sukupuolitauti, ei myöskään mitään rakenteellista vikaa, nämä tutkittu.
Hb hyvä, 147.Virtsa tutkittu aina näytteillä, e.coli kasvaa ja leukkarit +++, veri +. Ei muuta.
Ap
E.coli on ulosteperäinen bakteeri. Lakkaa pyyhkimästä takaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burana ei vaihtoehto, koska aiemmin tullut pyelonefritti. Siksi aina ab hoito.
Maitohappobakteerit menee jo,👍
Ap
Jos sulla on ollut pyelonefriitti, niin se tarkoittaa sitä että sulla on sittenkin rakenteellista vikaa. Nimittäin takaisinvirtausta rakosta munuaiseen tai munuaisiin. Pyelonefriittiä ei voi tulla ilman tuota takaisinvirtausta. Urologi sanoi mulle noin.
Höpöhöpö
Ei ole höpöhöpöä, kun urologi sanoi noin ja vielä yliopistosairaalan urologi. Mulla oli vuosikausia usein virtsatietulehduksia ja niiden yhteydessä kipua munuaisessa. Sen takia multa tutkittiin tuo takaisinvirtaus ja sitä ei ollut, joten se tarkoittaa kuulemma sitä että mun virtsatietulehdukset ei voi nousta ikinä munuaisiin, sillä ne voi nousta vain niillä potilailla joilla on tuo takaisinvirtaus. Lisäksi se on kuulemma todella harvinaista että takaisinvirtausta on.
Munuaistulehdukset ovat kuitenkin varsin tavallisia.
AP, sinä teet todellakin parhaasi. Mietityttää miehesi, onko puhdas ihminen? Peseekö miehisyytensä ennen ja jälkeen? Ja riittäkö pim. psa vai pitääkö saada hässäröidä siellä toisessa reiässä?
Joo, sama mies ollut jo 15v. En pyyhi takaa eteen vaan edestä taakse, käytän käsisuihkua. Kaikki kikkakolmoset on käytössä jo....
Ap
Vierailija kirjoitti:
AP, sinä teet todellakin parhaasi. Mietityttää miehesi, onko puhdas ihminen? Peseekö miehisyytensä ennen ja jälkeen? Ja riittäkö pim. psa vai pitääkö saada hässäröidä siellä toisessa reiässä?
Pitää huolta hygieniastaan, tekee kaiken välttääkseen tätä minulle koituvaa tuskaa kun näkee sen vierestä. Emmekä puuhaa ”kakkoseen”, ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää huolta hygieniastaan, tekee kaiken välttääkseen tätä minulle koituvaa tuskaa kun näkee sen vierestä. Emmekä puuhaa ”kakkoseen”, ;)
72 siis ap
Onko sinulla ummetusta? Itsellä vti varmaan rakennellisena, koska monilla suvun naisilla sama vaiva. Itsellä käytössä karpalokapseli päivittäin, Trimopan seksin jälkeen. Seksiä aina liukkarin kanssa, liukkarina joko kaupan liukkari, vauvaöljy tai kookosöljy. Aktiivinen seksielämä, vähintään 5x vkossa. Näillä pysynyt hyvin kurissa.
Joitakin viikkoja sitten pamahti vti yllättäen päälle, ei ollut ollut seksiä vuorokauteen. Veikkaan, että tuli yhdistelmästä istuin pelkkä pyyhe päällä ulkona hetken + lievä ummetus. Vihdoin löysin netistä tiedon, että ummetus aiheuttaa vti:tä, kun täyden suolen vuoksi rakko ei pääse tyhjenemään kunnolla ja bakteerit pääsevät lisääntymään. Nyt siis käytössä myös kuitupitoinen ruokavalio ja pellavansiemenrouhe.
On tämä elämä yhtä alapään ympärillä elämistä välillä! :D
Ei ole ummetusta.
Ja sama mies ollut 20 v joista 15 v aviossa. Pettämiseen en usko.
Ap
Nämä ohjeet voi tuntua aika jyrkiltä mutta minulla toimi:
- seksilakko akuutissa vaiheessa. Seksi ärsyttää paikkoja. Jos harrastat seksiä, kannattaa välttää " rajumpia otteita", pitää huolta hygieniasta, liukkarista jos yhtään kuivuusongelmia, ja käydä pissalla ja pesulla heti jälkeen. Itse pidin lakkoa kunnes olin täysin oireeton
- alapään lämpimänä pitäminen. Eli välihousuja, topattuja housuja kylmillä keleillä. Kylmä ärsyttää etenkin jos on krooninen virtsis, ainakin minulla.
- paljon nestettä, makeuttamatonta karpalomehua että rakko huuhtoutuu heti jos pienikin oire päällä. Muutenkin kannattaa juoda riittämiin
- koska kyseessä on tulehdus kehossa, kannattaa suosia kehon tulehdusta vähentäviä ruoka aineita (googlaa) ja pitää huolta suolistobakteereista ruoalla ja välttää sokeria. Etenkin jos olet vetänyt lukuisia antibioottikuureja, suolistobakteereista huolehtiminen on paikallaan, ehkä ihan aloittaa maitohappobakteerejakin käyttämään.
- alkoholi ainakin itsellä pahensi aina virtsistä
- vältä liikaa alapesua etenkin jollain pesuaineella ja käytä hengittäviä luonnonkuitu esim puuvilla alusvaatteita.
- lisäravinteina voi olla hyötyä esim karpalokapseleista joissa osassa esim vitamiineja tai maitohappobakteereita mukana, minun versiossa ainakin. Jotkut väittää saavansa c vitamiinista hyötyä. Sitten on semmoinen kuin d-mannoosi jota kylläkin saa lähinnä ulkomailta tilattua mistä on vissiin ollut jotain hyötyä virtsiksiin. Itsekin käytin yhdessä vaiheessa
^ luitko yhtään tota ap:n listaa...? Noi aikalailla käytössä...
Ap. naiivisti vakuuttelee, että miehensä on uskollinen. Miehen kärsivä tai myötätuntoinen käyttäytyminen voi olla ihan esitystä tai vaikka pelkkää syyllisyyttä. Vaikka mies olisi ollut puolisosi 20 vuotta niin se ei takaa uskollisuutta. Useat pettää vuosikausia ilman, että puoliso aavistaa mitään. Juurikin kuulin juorun, että eräässäkin firmassa salapari on häärännyt ne hommat joka aamu ennen työvuoron alkua. Kotonaan esittävät sitä uskollista puolisoa.
Mulla virtsatulehdus oli nuorempana vuosikausia ja aina heti jos mieheltä vähänkin huolimatonta peräaukon koskettelua seksissä.
Useimmiten tulehdus johtuu siitä että oman peräaukon bakteerit pääsevät virtsa-aukon suulle, ovathan ne aukot naisella niin lähekkäin. Olen tyystin kieltänyt seksissä mun peräaukon hipaisemisenkin sormella tai peniksellä.
Ja itsekin kakkaa pyyhkiessöni aina hyvin varovaisesti pyyhin taaksepäin, jotta en vahingossakaan pyyhkäisee samalla paperilla eteenpäin kohti virtsa- aukon suuta..
Ja jos seksissä vahingossa jotain peräaukon kosketusta tapahtui, ryntää heti pissalle. Pesu ei auta yhtä hyvin kuin pissaaminen. Se vie pöpöt mennessään.865
Käytätkö kireitä housuja? Vaihda löysempiin. Hankaavat ja pahentavat oireita
Puolukksmehu/karpalomehu auttaa ehkäisemään virtsatieinfektioita. Tai c- vitamiini- hapan virtsa
Onko tehty kaikki tutkimukset