Jatkuvat virtsatietulehdukset
Mikä avuksi?!
Mulla ollut tänä vuonna 4 x vti, joista viimeiset 3 kuukauden välein. Alkaa palaa hermo jo...
Karpalokapselit, nokkoskapselit, maitohappobakteerit ja puolukkamehu käytössä.
Estolääkitystä vaikeuttaa, kun olen allerginen niin monille lääkkeille (nitrofur, sulfat, amoksillinit, penisilliinit & niiden johdannaiset).
Huoh. Mitä voin enää tehdä? Lääkäreiltä ei tunnu tulevan kuin sympatiaa...
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
1g C-vitamiiniporetabletti veteen liuotettuna heti kun ensimmäiset oireet tulevat. Toista seuraavana päivänä. Auttoi minulla.
Tämä toimii! Mulla VTI:t oli selkeästi yhteydessä seksin harrastamiseen, joten juon tällaisen aina seksin jälkeen ”estolääkkeenä”.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sukupuolitauti, ei myöskään mitään rakenteellista vikaa, nämä tutkittu.
Hb hyvä, 147.Virtsa tutkittu aina näytteillä, e.coli kasvaa ja leukkarit +++, veri +. Ei muuta.
Ap
Onko verensokeri tutkittu?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sukupuolitauti, ei myöskään mitään rakenteellista vikaa, nämä tutkittu.
Hb hyvä, 147.Virtsa tutkittu aina näytteillä, e.coli kasvaa ja leukkarit +++, veri +. Ei muuta.
Ap
Noi leukkarit kyllä viittaa johonkin sp tautiin. Paska juttu jos et antibiootteja pysty syömään.
Jos käytät kuukautiskuppia, niin lopeta sen käyttö. Mulla se aiheutti tulehduksia, kun virtsarakko ei päässyt tyhjenemään kunnolla. Sinne rakkoon jääneessä jämävirtsassa alkoi sitten bakteerit kasvaa.
Itsellä sama ongelma ja kaks kertaa ihan yhtäkkiä pamahtanut munuaistulehdus päälle. Nykyään jotenkin helpommin salakavalasti menee munuaisiin ja siksi pelottaa. Ei ole keksitty syytä eikä mitään ratkaisua. Pillereiden lopetus helpotti vähän, enää ei ihan joka seksikerran jälkeen tule. Otan myös yhden antibiootin ja c-vitamiinia aina estoon. Rakon tähystykseen en ole päässyt vaikka näytteissä usein verta, ilman tulehdustakin.
Kyllä vie ilon elämästä ja seksistä, ei ehkä muuta keinoa kun alkaa selibaattiin.
Onko teillä tehty joka kerta viljely eikä vain sitä pikatestiä? Joskus emätintulehdus voi aiheuttaa samantyyppisiä oireita. Googlettakaa myös virtsarakon kipuoireyhtymä (interstitiaalinen virtsarakkotulehdus).
Jos ne on todettu vti:ksi, niin joillakin voi auttaa sokerin vähentäminen.
Mulla loppui, kun vaihdoin stringit tavallisiin alkkareihin ja kasvatin vähän karvoja (ennen posliini). Ei leviä bakteerit peräsuolen alueelta niin helposti.
Limakalvojen voitelu! Mieluiten jollain sopivalla öljhllä. Erityisesti seksin aikaan, mutta ei haittaa vaikka päivittäinkin. Kuivat limakalvot oikein huutaa tulehdusta puoleensa.
Ei vttu!!!! Ei mitään yks antibiootti pilleri estoon!!! Se on koko kuuri tai ei mitään
Mä vaihdoin siteiden käytön kuukuppiin, niin loppui pissatulehdukset.
Mulla autto kun aloin käyttää Libressen intiimisaippuaa ja seksin jälkeen Ceraderm hoitoöljyä. Lisäksi vähensin pikkuhousunsuojien käyttöä. Proobiootteja syön kausittain, antibiootteihin en koske! Aina kun syön sokeria tai juon alkoholia meinaa helposti tulla kirvelyä, sillon juon enemmän vettä ja otan Karpalact kapseleita, joissa maitohapot mukana. Ja lisäksi E- ja C-vitamiinia. Niin ja muista pestä alushousut ilman hajusteita ja huuhteluainetta.
Onko sairaalabakteeri ESBL mahdollisuus tutkittu? Mulla se ylläpiti noita tulehduksia.
Muutaman vuoden vti- kierteen ja lukemattomien antibioottikuurien + puolentoista vuoden toimimattoman estolääkityksen jälkeen yks lääkäri ehdotti kokeilemaan Hipeksalia. ( https://pharmacafennica.fi/spc/2192937 ). Lisäksi pari kertaa viikossa Vagisania, jotta limakalvot pysyy kunnossa. Takana neljä oireetonta kuukautta, ekan kerran n. kolmeen vuoteen. Suosittelen pyytämään reseptiä ja kokeilemmaan.
Honeymoon syndrooma. Mulla oli se ja tulehdukset loppui kuin seinään 27-vuotiaana. Yths:n lääkäri sanoi aikanaan, että kolmikymppiseen mennessä nämä on ohi. Ja niin oli! Huom. Sama mies ollut mulla 17 v. alkaen ja on muuten edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin samasta vuosia. Söin antibiootin (yhden tabletin) aina seksin jälkeen, joka piti tulehdukset poissa. Antibioottien jatkuva käyttö kuitenkin huoletti ja uusi niksi oli pesujen jälkeen voidella alapää kookosöljyllä. Tämä edelleen käytössä ja tulehdukset sekä antibiootit on historiaa!
No kiva, kiitos. Osallistuit antibioottiresistenttien bakteerikantojen syntymiseen. Mistä näitä idiootteja sikiää????
.
Onpa kumma kommentti.
Mullekin lääkäri määräsi vuodeksi joka päivälle yhden antibiootin. Vihdoin tuli pitkä tauko virtsiksille. Lisäksi loppui kaikki muu kummallinen ärsytysihitrumabja kutina alapäässä. Varmaan oli ollut tulehdus myös ulkosynnyttimissä.
Nykyään yksi antibiootti aina ennen seksiä.
Kylmäpuristettua karpalomehua ( voi jatkaa vedellä, että pystyy juomaan) ja 1g C vit aamuin illoin. Jos olet jo keski-iän ylittänyt, paikallisestrogeeni voi auttaa.
Ja juoda kannatta reilusti ja käy pissalla ennen ja jälkeen seksin.
Tuo mehu - ja vitamiiniohje on infektiolääkärin suositus eikä mikään mutu.
Tosi ikävä vaiva. Mulla oli loppukesästä kolmesti putkeen uuden kumppanin kanssa. Mitkä auttoi mulla:
- tulehduksen jälkeen taukoa seksistä hetki (vko tai pari) että paikat pääsee vähän edes parantumaan
- paikat liukkaaksi ettei tule turhaan kitkaa ja ärsytystä
- aluksi hygienia^tuhat, ennen seksiä suihku ja pissa. Seksin jälkeen pissat ja pesut. Muista myös juoda paljon ennen seksiä että tulee pissattua monesti.
- ja asia minkä luulen auttavan paljon on Karpalact kapselit. Niitä aamuin ja illoin. Ne aloitettua ei ole vielä ainakaan uusiutunut. Muistan ottaneeni niitä vuosia sitten kun silloisen kumppanin kanssa oli sama vaiva ja ne auttoi silloinkin. Muista jatkaa niiden syöntiä pitkään.
Ainoa mikä auttoi minulla kolmen peräkkäisen tulehduksen jälkeen oli omenaviinietikka. Suosittelen kokeilemaan.
Kiitos hyvistä vinkeistä!
Lisään vielä:
-en käytä stringejä, kuukuppia, enkä e-pillereitä
-käytän estrogeenivoidetta (lääkäri ohjeisti) ja välillä myös niitä tabletteja saattamaan limakalvot kuntoon
-sukupuolitaudit tutkittu ja sama mies ollut 20 vuotta jo
-ikää mulla 40v
-ESBL ollut, mutta ei vielä koskaan virtsassa: kuulema sillä ei ole väliä onko vai ei kun ei sitä ihmisestä voi häätääkään (enää ei pitäisi siis olla mutta tuonkaan vuoksi eivät tahtoisi estolääkitystä määrätä minulle) - voiko se siis silti ylläpitää tulehduksia vaikkei ole virtsassa löytynyt kertaakaan?🤔
Kiitollisena,
Ap
https://www.apteekki.fi/terveydeksi/terveys/taas-tulehdus.html