Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat virtsatietulehdukset

Vierailija
03.11.2019 |

Mikä avuksi?!

Mulla ollut tänä vuonna 4 x vti, joista viimeiset 3 kuukauden välein. Alkaa palaa hermo jo...

Karpalokapselit, nokkoskapselit, maitohappobakteerit ja puolukkamehu käytössä.

Estolääkitystä vaikeuttaa, kun olen allerginen niin monille lääkkeille (nitrofur, sulfat, amoksillinit, penisilliinit & niiden johdannaiset).

Huoh. Mitä voin enää tehdä? Lääkäreiltä ei tunnu tulevan kuin sympatiaa...

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn pesulla ennen ja jälkeen seksin, samoin pissalla. Juon karpalomehua lasillisen ennen seksiä (ja joo, petipuuhat ei meillä enää ole kovin spontaaneja; ”Oota, mä käyn juomassa mehua ja vessassa!”😂).

Ap

En ole lääkäri mutta... Eikö kannattaisi käydä vessassa vain seksin jälkeen? Vessakäynnin tarkoitushan on että virtsa huuhtelee seksin aikana väärään paikkaan menneet bakteerit ulos, joten järkeilisin että mitä täydempi rakko niin sitä parempi.

Vierailija
22/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö puolukoita. Mulla ei ole ollut aikoihin toistuvia tulehduksia, mutta yksi yksittäinen parantui todistetusti, kun söin puolukoita. Eikä niitä tarvinnut syödä kuin muutama ruokalusikallinen. Puolukassa on enemmän vaikuttavia aineita kuin puolukkamehussa. 

Joku joskus kertoi, että vaikea vt-kierre oli parantunut persiljakapseleilla. Omaa kokemusta ei ole, mutta kokeilisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burana ei vaihtoehto, koska aiemmin tullut pyelonefritti. Siksi aina ab hoito.

Maitohappobakteerit menee jo,👍

Ap

Jos sulla on ollut pyelonefriitti, niin se tarkoittaa sitä että sulla on sittenkin rakenteellista vikaa. Nimittäin takaisinvirtausta rakosta munuaiseen tai munuaisiin. Pyelonefriittiä ei voi tulla ilman tuota takaisinvirtausta. Urologi sanoi mulle noin.

Höpöhöpö

Ei ole höpöhöpöä, kun urologi sanoi noin ja vielä yliopistosairaalan urologi. Mulla oli vuosikausia usein virtsatietulehduksia ja niiden yhteydessä kipua munuaisessa. Sen takia multa tutkittiin tuo takaisinvirtaus ja sitä ei ollut, joten se tarkoittaa kuulemma sitä että mun virtsatietulehdukset ei voi nousta ikinä munuaisiin, sillä ne voi nousta vain niillä potilailla joilla on tuo takaisinvirtaus. Lisäksi se on kuulemma todella harvinaista että takaisinvirtausta on.

Vierailija
24/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla uusiutui ihan jatkuvasti, aina kun yksi tulehdus helpotti, toinen seurasi perästä. Lopetin seksielämän ja avot, sen jälkeen ei enää yhtään virtsistä. Oli kyllä sen arvoista.

Vierailija
25/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaava tilanne pari vuotta sitten. Olen laillasi allerginen lähes kaikille antibiooteille, joten hirveän stressaavaa, kun ei tiennyt millä vaivasta pääsi eroon ilman että henki lähtee.  Ennaltaehkäisynä yritin kans juoda karpalomehua ja syödä karpalo-kapseleita yms.. Muistan vielä, kun kerran lääkäri kysyi että voisiko olla sp-tauti. Sanoin, ettei voi olla. Olin 100% varma, että mieheni on uskollinen.

Eipä mennyt montaa kuukautta, kun sain nimettömän viestin. Puolisolla nuori salarakas. Sieltä ne virtsikset ja varmaan muutkin bakteerit minulle tuli.  Erottiin ja siihen loppui VTI:t.

Vierailija
26/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn pesulla ennen ja jälkeen seksin, samoin pissalla. Juon karpalomehua lasillisen ennen seksiä (ja joo, petipuuhat ei meillä enää ole kovin spontaaneja; ”Oota, mä käyn juomassa mehua ja vessassa!”😂).

Ap

En ole lääkäri mutta... Eikö kannattaisi käydä vessassa vain seksin jälkeen? Vessakäynnin tarkoitushan on että virtsa huuhtelee seksin aikana väärään paikkaan menneet bakteerit ulos, joten järkeilisin että mitä täydempi rakko niin sitä parempi.

Tosi kiva sekstailla täydellä rakolla :D Tietysti jos tykkää sellaisista golden shower -leikeistä...

Vierailija
27/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt pissatulehduksista aina aikuisiällä. Ainoa mikä on oikeasti toiminut on omenaviinietikka, sitä ruokalusikallinen (tai ehkä vähän enemmän) veden kanssa ja kas kummaa pissatulehduksia ei ole ollut kahteen vuoteen. Mikään estolääkitys tai karpalokapselit-mehut eivät ole auttaneet yhtä hyvin, kuin nyt tämä omenaviinietikka.

Tuo johtuu siitä että etikka tekee virtsasta oikeasti happaman. Karpalomehusta aina oletetaan virheellisesti että se tekee virtsasta happaman, mutta oikeastihan se tekee emäksisen, aivan kuten sitrushedelmätkin. Vaikka ne itsessään on happamia, niin ne tuottaa emäksistä virtsaa.

Vierailija
28/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerit pois ruokavaliosta, ne vaan ärhäköittää tulehduksia. Huom. myös makeat hedelmät. Hapanta tilalle. Hapankaalia, niitä karpaloita, sitruunaa... Mulla auttaa siihen, kun on virtsis iskemässä, "juomakuuri". Eli juon pari päivää ihan överiksi sitruunavettä, sokeroimatonta karpalomehua jne. Eli 4 litraa jos ei ylikin. Hapan tekee olosuhteet bakteereille mahdottomaksi ja runsas juominen huuhtoo kusiputkia. Pissattaa kyllä joo, mutta se on vähän niinkuin tarkoituskin. Ja huom. överinesteytystä ei harrasteta kuin pari päivää korkeintaan ja pidetään huoli suolatasapainon säilymisestä. Vissyä kannattaa juoda kanssa.

Vierailija
29/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tosi kiva sekstailla täydellä rakolla :D Tietysti jos tykkää sellaisista golden shower -leikeistä...

Onko pakko näsäviisastella?

Vierailija
30/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen kans etikkaa. Sitä loraus veteen ja ääntä kohti. Mulla riittää pari lasia ja oireet loppuvat pian. Jos itselläni olisi usein toistuvia tulehduksia niin joisin lasillisen päivittäin ennaltaehkäisevästi.

Vierailija
31/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin samasta vuosia. Söin antibiootin (yhden tabletin) aina seksin jälkeen, joka piti tulehdukset poissa. Antibioottien jatkuva käyttö kuitenkin huoletti ja uusi niksi oli pesujen jälkeen voidella alapää kookosöljyllä. Tämä edelleen käytössä ja tulehdukset sekä antibiootit on historiaa!

Vierailija
32/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt e-pillereitä, niin lopeta ne! Itsellä vuosien tulehduskierre loppui kuin seinään pillereiden lopettamisen myötä. E-pillerit kuivatti niin paljon limakalvoja että käytännössä joka seksikerran jälkeen sain tulehduksen. Vuosien antibioottikuurien jälkeen sain myös suolisto-ongelmia. Mutta itsellä selkeästi kaikki johtui pillereistä, vaikka lääkärit ei sitä myöntäneetkään. Pillerien lopetuksesta nyt 8-vuotta, eikä sen jälkeen yhtään virtsatietulehdusta!

Vierailija
33/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Auttaisikohan sua seksissä naisten kondomi.

Ei tulisi ärsytystä miehen bakteereista.

Vierailija
34/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Auttaisikohan sua seksissä naisten kondomi.

Ei tulisi ärsytystä miehen bakteereista.

Ja itsekin haluaisin tietää, missä niitä myydään.

Vierailija
35/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttanut vaginaan laitettavat maitohappobakteerit, suun kautta eivät auta (edes ne alapäähän ”tehoavat”). Lisäksi ajoittain olen käyttänyt myös paikallisesti vaginaan laitettavia estrogeenitabletteja, vaikkei vaihdevuodet vielä kolkutakaan.

Tarkoituksena saada alapään limakalvot ja bakteeritasapaino kuntoon. Estrogeenejä olen käyttänyt harvakseltaan yksittäin, mutta maitohappobakteereita useamman päivän peräkkäin kuurina ja säännöllisesti. Se auttaa parhaiten että aloitan kuurin heti ensituntemusten jälkeen, seksin harrastamisen jälkeen ja tiettyyn aikaan kuukautiskiertoa tulevien vaivojen kohdalla.

Lisäksi juon paljon. Ja luotan että olotila paranee, eli yritän olla stressaamatta vaivoja. Taustalla ollut ikäviä virtsavaivoja ja muutakin älapään ongelmaa ilman että taustalla ollut mitään selittävää tekijää.

Vierailija
36/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin samasta vuosia. Söin antibiootin (yhden tabletin) aina seksin jälkeen, joka piti tulehdukset poissa. Antibioottien jatkuva käyttö kuitenkin huoletti ja uusi niksi oli pesujen jälkeen voidella alapää kookosöljyllä. Tämä edelleen käytössä ja tulehdukset sekä antibiootit on historiaa!

No kiva, kiitos. Osallistuit antibioottiresistenttien bakteerikantojen syntymiseen. Mistä näitä idiootteja sikiää????

Vierailija
37/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko pakko näsäviisastella?

No en mä susta tiedä, mutta jos mua jyystettäis kun rakko on täynnä, niin ihan halusi tai ei, tulisi pissat ihan tahattomasti.

Vierailija
38/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testattiinkohan nyt kaikki sp-taudit varmasti? Ei meinaa kaikki ole mukana noissa paketeissa.

Kokeile syödä laktoferriiniä pari grammaa päivässä, reishi jauhetta pari lusikallista ja d-mannose 500mg.

Vierailija
39/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon vielä valtrex/valciclovir 2x1g päivässä parin viikon ajan kokeeksi. Saa apteekistä ilman reseptiä.

Kummaa jos ei noilla selkene.

Vierailija
40/131 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-mannoosi on ainoa mikä auttaa minua. Ei myydä Suomessa, tilaan tai ostan Virosta apteekista. Esim. https://ecosh.fi/tuote/d-mannoosi/. Mulla tämä auttaa tehokkaammin kuin antiobioottikuuri. Se on periaatteessa samaa kuin karpalojauhe, mutta tehokkaampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme